Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

+2
Lejow
Flemy
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:09

Ik ben op dit moment bezig om een duidelijk plaatje van onze financiën te krijgen en vroeg me ook af hoe het zal gaan als er over een tijdje (hopelijk) kinderen komen.
Ik heb op het werk al een proformo loonstrook aangevraagd voor minder uren dan ik nu werk.

Nu wil ik graag aan jullie vragen wat jullie per maand kwijt zijn aan kinderopvang.
Ik bedoel dus niet opa en oma, maar het kinderdagverblijf/de gastouder etc.
Waar breng jij je kind naartoe en hoe ben je tot deze keuze gekomen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Re: Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:12

De kosten van kinderopvang zijn inkomensafhankelijk, en ik zou vooralsnog maar niet uitgaan van de bedragen die hier genoemd wordne, het kabinet is namelijk van plan een hoop te bezuinigen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Re: Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  Flemy ma 31 jan 2011 - 8:22

Dat is inderdaad inkomensafhankelijk. En inderdaad, tegen de tijd dat jullie kinderopvang nodig gaan hebben, kan alles wel weer heel anders zijn!
Je kunt wel een proefberekening maken via de site van de belastingdienst natuurlijk. Kijk even op een willekeurige wesbite van een KDV bij jou in de buurt, zoek daar het uurtarief op. Op de site van de belastingdienst kun je dan uitrekenen wat jullie aan kinderopvangtoeslag zouden krijgen nu, met jullie eigen inkomen. Maar nogmaals, pin je daar niet aan vast.

Ter voorbeeld; wij betalen 606 euro aan het KDV voor 2 hele dagen per week en krijgen 515 euro terug per maand.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Re: Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  Lejow ma 31 jan 2011 - 8:27

Birgit schreef:Ik ben op dit moment bezig om een duidelijk plaatje van onze financiën te krijgen en vroeg me ook af hoe het zal gaan als er over een tijdje (hopelijk) kinderen komen.
Ik heb op het werk al een proformo loonstrook aangevraagd voor minder uren dan ik nu werk.

Nu wil ik graag aan jullie vragen wat jullie per maand kwijt zijn aan kinderopvang.
Ik bedoel dus niet opa en oma, maar het kinderdagverblijf/de gastouder etc.
Waar breng jij je kind naartoe en hoe ben je tot deze keuze gekomen?

Kan dit serieus???
Dat wordt morgen de salaris administratie beeeeeelllen!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Re: Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  Lejow ma 31 jan 2011 - 8:28

Flemy schreef:Dat is inderdaad inkomensafhankelijk. En inderdaad, tegen de tijd dat jullie kinderopvang nodig gaan hebben, kan alles wel weer heel anders zijn!
Je kunt wel een proefberekening maken via de site van de belastingdienst natuurlijk. Kijk even op een willekeurige wesbite van een KDV bij jou in de buurt, zoek daar het uurtarief op. Op de site van de belastingdienst kun je dan uitrekenen wat jullie aan kinderopvangtoeslag zouden krijgen nu, met jullie eigen inkomen. Maar nogmaals, pin je daar niet aan vast.

Ter voorbeeld; wij betalen 606 euro aan het KDV voor 2 hele dagen per week en krijgen 515 euro terug per maand.

Dat is echt veel! Mag ik vragen wat jullie dan verdienen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Re: Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:31

Wij zouden voor de gastouder voor 16 uur per week €280,- kwijt zijn, waarvan we €240,- terug krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Re: Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:35

Lejow schreef:
Birgit schreef:Ik ben op dit moment bezig om een duidelijk plaatje van onze financiën te krijgen en vroeg me ook af hoe het zal gaan als er over een tijdje (hopelijk) kinderen komen.
Ik heb op het werk al een proformo loonstrook aangevraagd voor minder uren dan ik nu werk.

Nu wil ik graag aan jullie vragen wat jullie per maand kwijt zijn aan kinderopvang.
Ik bedoel dus niet opa en oma, maar het kinderdagverblijf/de gastouder etc.
Waar breng jij je kind naartoe en hoe ben je tot deze keuze gekomen?

Kan dit serieus???
Dat wordt morgen de salaris administratie beeeeeelllen!!

Dat kan inderdaad, dat heb ik tijdens mijn verlof ook gedaan om te kijken of ik naar 16 uur per week kon gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Re: Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  Lejow ma 31 jan 2011 - 8:37

Mama_van2 schreef:
Lejow schreef:
Birgit schreef:Ik ben op dit moment bezig om een duidelijk plaatje van onze financiën te krijgen en vroeg me ook af hoe het zal gaan als er over een tijdje (hopelijk) kinderen komen.
Ik heb op het werk al een proformo loonstrook aangevraagd voor minder uren dan ik nu werk.

Nu wil ik graag aan jullie vragen wat jullie per maand kwijt zijn aan kinderopvang.
Ik bedoel dus niet opa en oma, maar het kinderdagverblijf/de gastouder etc.
Waar breng jij je kind naartoe en hoe ben je tot deze keuze gekomen?

Kan dit serieus???
Dat wordt morgen de salaris administratie beeeeeelllen!!

Dat kan inderdaad, dat heb ik tijdens mijn verlof ook gedaan om te kijken of ik naar 16 uur per week kon gaan.

Ik ben al enorm aan het terugrekenen geweest, maar als het zo zwart op wit kan is dat wel heel duidelijk!
Vind dat jullie veel terug krijgen voor de kinderopvang, met de berekening die wij hebben gemaakt kreeg ik volgens mij veel minder. Ben daarom ook wel benieuwd wat jullie verdienen!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Re: Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  Lejow ma 31 jan 2011 - 8:39

En hoe werkt dat dan als je bijvoorbeeld halverwege een jaar bevalt? Dan heb je het eerste deel van het jaar fulltime verdiend, is je jaarsalaris hoger en krijg je dan dus voor de rest van het jaar minder kinderopvangtoeslag?
Terwijl het kindje wel al naar het kdv moet en je die maanden minder verdient?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Re: Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  PiP ma 31 jan 2011 - 8:40

Lejow schreef:
Birgit schreef:Ik ben op dit moment bezig om een duidelijk plaatje van onze financiën te krijgen en vroeg me ook af hoe het zal gaan als er over een tijdje (hopelijk) kinderen komen.
Ik heb op het werk al een proformo loonstrook aangevraagd voor minder uren dan ik nu werk.

Nu wil ik graag aan jullie vragen wat jullie per maand kwijt zijn aan kinderopvang.
Ik bedoel dus niet opa en oma, maar het kinderdagverblijf/de gastouder etc.
Waar breng jij je kind naartoe en hoe ben je tot deze keuze gekomen?

Kan dit serieus???
Dat wordt morgen de salaris administratie beeeeeelllen!!

Ik heb dit stiekem zelufff gedaan Very Happy
http://www.adp.nl/online-loonberekening/
Bij ons werken ze met adp en hier maakt mijn bazin ook altijd de proforma loonstroken mee.
Je moet dan bij parttime percentage het percentage invullen (bij 24 uur 60%) en tadaa.
Nu heb ik wel een "makkelijk" loon, geen spaarloon geen pensioen(inmiddels wel) en kon bijna alles zo laten staan.
Ik zou toen echt niet een proforma loonstrook gevraagd hebben.... Dan wisten we meteen hoever het was, haha!

Bij mij klopte het trouwens ook aardig als ik gewoon van mijn nettoloon 60% berekende.


Laatst aangepast door PiP op ma 31 jan 2011 - 8:56; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Re: Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  Gizmo ma 31 jan 2011 - 8:40

Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Re: Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:41

Lejow, PM! Het gaat trouwens om je bruto jaarinkomen, als je 6 maanden bruto €2000,- verdient, de 6 maanden daarop €1000,- is je totale jaarinkomen dus €18.000,- Die zul je dus in moeten vullen bij het aanvragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Re: Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:42

Overigens zijn dit dingen die voor mij echt van later zorg zijn. Kinderopvang is duur en wordt nog duurder, maar het heeft eigenlijk geen zin om nu al exacte bedragen te willen weten en te willen weten hoe het allemaal werkt. Komt allemaal tegen die tijd wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Re: Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  Lejow ma 31 jan 2011 - 8:44

*Edit* Laat maar!
Had een foutje bij de berekening op de site, ik vulde de uren per week in ipv per maand :P
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Re: Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  PiP ma 31 jan 2011 - 8:45

Lejow schreef:En hoe werkt dat dan als je bijvoorbeeld halverwege een jaar bevalt? Dan heb je het eerste deel van het jaar fulltime verdiend, is je jaarsalaris hoger en krijg je dan dus voor de rest van het jaar minder kinderopvangtoeslag?
Terwijl het kindje wel al naar het kdv moet en je die maanden minder verdient?
Als je je kdv-toeslag aanvraagd schat je wat je dat toeslag jaar gaat verdienen. Dus al die maanden loon, ook al is het maar bv 60%, bij elkaar opgeteld. Op basis van dat bedrag krijg je kdvtoeslag.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Re: Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  moepie ma 31 jan 2011 - 8:48

Voor 2011 betalen wij rond de 520,- aan kinderopvang waarvan we 270,- terug krijgen Neutral
Dit is 2 dagen opvang op een kdv
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Re: Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 8:51

moepie schreef:Voor 2011 betalen wij rond de 520,- aan kinderopvang waarvan we 270,- terug krijgen Neutral
Dit is 2 dagen opvang op een kdv

Jeee wat een bedragen zeg, dat is echt veel geld. Dat bedrag is wat ik minder ben gaan verdienen van 24 naar 16 uur per week.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Re: Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  PiP ma 31 jan 2011 - 8:54

Maple schreef:Overigens zijn dit dingen die voor mij echt van later zorg zijn. Kinderopvang is duur en wordt nog duurder, maar het heeft eigenlijk geen zin om nu al exacte bedragen te willen weten en te willen weten hoe het allemaal werkt. Komt allemaal tegen die tijd wel.
Het veranderd natuurlijk wel, maar ik vind het wel belangrijk om van te voren te kijken of je het wel kan betalen..
Het is niet niks van 40 uur naar 24 uur gaan + de eigen bijdrage van het kdv + de kosten welke een kind met zich meebrengen.
Bij ons kan het nu allemaal net(we leven niet op de centen), maar op dit moment zou het niet mogelijk zijn om nog een kind naar de opvang te moeten brengen.

Maar ik vind het dan weer niet handig om het te vergelijken met anderen, omdat het gewoon inkomens afhankelijk is en het er maar aan ligt hoeveel uur een kind naar het kdv gaat. Er zijn kdv`s die alleen de werkelijke uren berekenen en kdv`s die de uren berekenen hoelang ze open zijn. En ook dat verschilt, 1 uur per dag meer kan op een maand al 12 uur zijn.
Ik heb toen dus gekeken op de toeslagen site.
En ze hadden het er nu ook over dat er flink gekort zou worden op de kinderopvangtoeslag, er kwamen bedragen van 100 a 200 euro voorbij. Ik krijg nu 55 euro per maand minder, maar we zijn ook beiden meer gaan verdienen. Valt me dus reuze mee.
Ik denk dus niet dat je ineens heel veel meer zelf moet gaan betalen.

Wij betalen 990,- voor 3 dagen en krijgen 765,- terug van de belasting.


Laatst aangepast door PiP op ma 31 jan 2011 - 9:18; in totaal 1 keer bewerkt

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Re: Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  moepie ma 31 jan 2011 - 9:09

Mama_van2 schreef:
moepie schreef:Voor 2011 betalen wij rond de 520,- aan kinderopvang waarvan we 270,- terug krijgen Neutral
Dit is 2 dagen opvang op een kdv

Jeee wat een bedragen zeg, dat is echt veel geld. Dat bedrag is wat ik minder ben gaan verdienen van 24 naar 16 uur per week.

Ik werk zelf op het kdv. Voorheen was er een andere regeling voor eigen personeel met kinderen. Deze is per 2011 veranderd waardoor we meer moeten gaan betalen. Voorheen betaalde ik zo'n 450,-. Toen kregen we ook nog eens meer terug, we krgen toen zo'n 320,- terug... Dus we zijn er aardig op achteruit gegaan met ingang van 2011.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Re: Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:15

Er is gewoon geen peil op te trekken. Ook als je het nu weet weet je niet of je het volgend jaar kunt betalen. Vorig jaar verdienden wij zo'n 18.000 per jaar méér dan nu. En toch betalen we nu 20,- méér dan vorig jaar. Het is gewoon veel duurder geworden, dat wist men 3 jaar geleden nog niet. Dus dan kun je wel berekenen wat je kwijt bent, maar als ze intussen de regelingen veranderen dan ben je nergens meer. Ik had ook gedacht dat we dit jaar véél goedkoper uit zouden zijn, maar geen rekening gehouden met het feit dat het veel duurder zou worden doordat de vergoedingen minder zouden zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Re: Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  PiP ma 31 jan 2011 - 9:42

Lilith: Wow dat is wel heel vreemd, net alsof ze zo iets uit hun duim zuigen...
Het scheelt bij ons wel in de totale kosten dat het uurtarief niet omhoog is gegaan, maar dat heeft natuurlijk niet met de toeslag te maken.(behalve als je nog niet over de max heen zit)

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Re: Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 9:42

Bedankt voor alle tips.
Het is niet zo dat ik nu een exact bedrag wil weten, maar ik ben/was gewoon even benieuwd hoeveel we dan per maand over zouden houden. Ik hoor af en toe zulke hoge bedragen dat ik er weleens van schrik, maar ik maak me er verder nog niet druk om hoor. Het is inderdaad een latere zorg, maar het is wel fijn als je ongeveer een indicatie hebt.

@Lejow: ik bedoelde een pro-forma loonstrook
Dat kan iedereen bij ons gewoon aanvragen, maar omdat ik zelf op de administratie werk heb ik wel even tegen 2 collega's gezegd dat ik het aangevraagd had. Voor je het weet komen er rare roddels de wereld in :-)

Ik werk nu trouwens 30 uur en heb het aangevraagd voor 24 en 20 uur.
Ik kan me er ook al zo moeilijk een voorstelling van maken wat ik daar aan over houd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Re: Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  Lejow ma 31 jan 2011 - 9:44

Birgit schreef:Bedankt voor alle tips.
Het is niet zo dat ik nu een exact bedrag wil weten, maar ik ben/was gewoon even benieuwd hoeveel we dan per maand over zouden houden. Ik hoor af en toe zulke hoge bedragen dat ik er weleens van schrik, maar ik maak me er verder nog niet druk om hoor. Het is inderdaad een latere zorg, maar het is wel fijn als je ongeveer een indicatie hebt.

@Lejow: ik bedoelde een pro-forma loonstrook
Dat kan iedereen bij ons gewoon aanvragen, maar omdat ik zelf op de administratie werk heb ik wel even tegen 2 collega's gezegd dat ik het aangevraagd had. Voor je het weet komen er rare roddels de wereld in :-)

Ik werk nu trouwens 30 uur en heb het aangevraagd voor 24 en 20 uur.
Ik kan me er ook al zo moeilijk een voorstelling van maken wat ik daar aan over houd.

Ok, bedankt!
Mijn vriend begon gelijk over dat het met de sociale dienst te maken had, bij hem op zijn werk..
Het zal wel haha
Ik zou het ook fijn vinden om wat op papier te hebben...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Re: Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 7:15

Wij hebben 2 dagen kdv en 1,5 dag een gastouder (oma). Daar zijn we zo'n 300 euro eigen bijdrage voor kwijt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Re: Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  SparklingEyes di 1 feb 2011 - 7:26

Voor 3 dagen opvang betalen wij €850 per maand, we krijgen euh.. ruim €700 terug via de toeslag..

Lejow, als je 't exact wil weten, moet je 't ff laten weten, dan stuur ik het je.
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang? Empty Re: Wat zijn jullie per maand kwijt aan kinderopvang?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum