Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

+27
Slakje
Sanne
Aagje!
Printje
Muppetje
studiebol
SarahKey
Star007
PapillonRose
Twellie
Mama Titty
M-G
Parel
_Lana_
M@niek
Fearie
xxjojootjexx
Flower_L
Lejow
Darius
Luce
Tania
Coco
Parisienne
Happydobby
mickey
Annemie
31 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  xxjojootjexx di 8 jan 2013 - 6:09

Is niemand van jullie minder gaan werken??
Ik voorheen niet, nu wel 1 dag ouderschapsverlof en dat kost mij 300 euro per maand. Die kosten zou je er dus eigenlijk erbij op moeten tellen, bij de kosten van luiers, voeding, kleding etc.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  xxjojootjexx di 8 jan 2013 - 6:18

En zoals flower zegt, de jaarlijkse kosten moeten toch ook betaald worden. Het winterjassen, de schoenen..
Als ik reken op 1 winterjas, 50 euro, 2 paar schoenen per jaar à 40 euro. Zit ik al op 130 euro per kind x2 is 260, gedeeld door 12 is de eerste 20 euro per maand er al vandoor.. En dan dan heb ik het alleen nog maar over de winterjassen en schoenen..
Daar komt nog bij, kleding, luiers, voeding, dagjes uit, verjaardagen, Sinterklaas, sport en sportkleding, het minder werken, speelgoed, meubels, grotere auto, fietsen..

Al met al denk ik dat onze 2 kinderen ons zeker 500 euro per maand kosten.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Luce di 8 jan 2013 - 6:34

Minneke schreef:Luce, geheel offtopic, maar ik vind jouw avatar zooo leuk Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 561177

Haha ja gaaf hè
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Darius di 8 jan 2013 - 7:04

Minneke schreef:
Darius schreef:Pippa, wil jouw vriend niet ons blog volgen? Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 2474380249

Darius, mag ik heel eerlijk iets zeggen? Ik heb vanmiddag je blog gelezen en ik vind hem interessant en je schrijft erg prettig. Alleen dat 'moeders' vind ik zó erg Embarassed. Het doet me zo denken aan 'moeders de vrouw' en dat vind ik nogal denigrerend klinken.

O, haha! Ik waardeer je eerlijkheid! Ik zal eens kijken of ik dat kan aanpassen, maar ik weet nog niet zo goed hoe het allemaal werkt. (en dan zit mijn man ook nog eens ermee te klooien....)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Darius di 8 jan 2013 - 7:06

Pippa schreef:
Darius schreef:Pippa, wil jouw vriend niet ons blog volgen? Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 2474380249

O nu doet hij het! Ik wilde hem laatst lezen maar toen deed de link het niet.

Ja, wat ik al zei, mijn man vindt het nodig om alles heel handig te maken, tot ik het zelf niet meer snap!Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 253468018
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Fearie di 8 jan 2013 - 7:16

Ik heb borstvoeding gegeven, dus de eerste maanden was het alleen luiers en kleding. Met bijvoeding maakte ik zelf en gooide ik in de vriezer, dus weer niet veel.
Ondertussen eet D mee met de pot, 2 pakken aldi luiers in de maand is 23 euro. En gemiddeld gezien 30 euro in de maand aan kleding, vaak meer spul in 1x gekocht (vaak in opruiming of via het forum).

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  M@niek di 8 jan 2013 - 7:27

Het ligt er erg aan of je merken neemt of niet. Er zit een groot verschil tussen Nutrilon of kv merk en ook tussen pampers en kv luiers.

Ik let veel op aanbiedingen voor luiers, Zwitsal maar ook kleding in de sale kopen.

Aan opvang betaal ik alleen de creche (à 50 euro p.m.)
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  _Lana_ di 8 jan 2013 - 7:44

xxjojootjexx schreef:Is niemand van jullie minder gaan werken??
Ik voorheen niet, nu wel 1 dag ouderschapsverlof en dat kost mij 300 euro per maand. Die kosten zou je er dus eigenlijk erbij op moeten tellen, bij de kosten van luiers, voeding, kleding etc.

Ja inderdaad en de opvangkosten horen er dan toch ook juist bij?
Want én je gaat misschien minder werken ( of niet Wink ) én je moet meer betalen.
Tenzij je natuurlijk gratis opvang hebt van oma of iets.

Verder zou ik eerlijk gezegd echt niet weten hoeveel de kids kosten per maand.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Parel di 8 jan 2013 - 7:57

Inclusief opvang denk ik dat L ons 400 euro pm kost, waarvan 225 euro opvangkosten zijn.
De rest is eten & drinken, kleding, speelgoed en variabele lasten zoals zetpillen, hoestdrank, dentinox, vitamine D.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 8:01

Kinderopvang kost ons zo'n 400 euro per maand. Luiers en doekjes voor twee kinderen, dus dat zal een euro of 50 in de maand zijn, kleding valt nu heel erg mee. De oudste zit lang in één maat en de jongste draagt bijna alle kleding opnieuw en we hebben een hele lading van een vriendin te leen. De oudste eet met de pot mee, ik denk dat ze qua eten zo'n 30 euro in de maand kost. De jongste krijgt bv.

Voor de oudste hebben we alle grote dingen wel aangeschaft, kamertje, kinderwagen, draagdoeken, buggy, autostoeltjes e.d. Voor de jongste heb ik alleen de kolf met toebehoren á 200 euro aan moeten schaffen.

Al met al kosten onze kinderen dus zo 600 euro per maand als je alles eens bij elkaar optelt. Wel een duur grapje dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  M-G di 8 jan 2013 - 9:37

Onze kleine is nu net een maand.

Luiers €20,- tot- € 30,- p/m
(heb ik wel van Pampers maar dan in de aanbieding en die zijn nu al vaak voorbij gekomen)
Luierdoekjes en zakjes €5,- (Action) p/m
Voeding €30,- p/m

Kleding €30,- (kan je natuurlijk zoveel aan uitgeven als je zelf wilt, we hebben veel gekregen)

Straks kosten voor de kinderopvang €230,- p/m

Verder hebben we zo'n €500,- eenmalig uitgegeven voor alles wat je nodig hebt voor een kleine (ledikant, kledingkast, commode, verf, badje, wandelwagen, maxi cosi, linnengoed, gordijnen etc. etc.)
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Mama Titty di 8 jan 2013 - 9:58

L. per maand (3,5 jaar) eet gewoon met de pot mee en is zindelijk.
Kleren koop ik alleen wanneer we het nodig hebben, dat is meestal 1x per 3-4 maanden ongeveer 40 euro .
Moet wel zeggen dat we veel krijgen van mijn oma en mijn moeder.

R. per maand (2 jaar) eet gewoon met de pot mee.
luiers is ongeveer 16 euro per maand, dat is 1 groot pak van kv eigen merk ,daar doe ik kleine 3 weken mee.
Kleren hier ook, heb heel veel nog van kraamtijd(ze zit nu pas in mt 86/92) en veel voor verjaardag/sint/ouders/oma.

Opvangkosten per maand voor 3 dagen per week is 360 euro voor 2 kids.
Straks met 3 kids zal naar een gastouder gaan en dan 350 euro ongeveer kwijt zijn voor 3 kids.

Straks voor de baby heb ik 3 maanden luiers op voorraad.
Pas bij Kruidvat waren die in de aanbieding 5 euro per pak,daarbij kreeg ik ook nog 10% korting dus 4,50 per pak.
Hopelijk lukt de borstvoeding,anders ben je 6,50 euro per 1,5 week kwijt aan pak voeding.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Twellie di 8 jan 2013 - 9:59

Kinderopvang moeten we zelf 400 euro per maand aan meebetalen.

De jongste kost verder zo goed als niets: luiers, melk en billendoekjes betaal ik van haar deel van de kinderbijslag. Verder alleen wat ze eet en drinkt, misschien in totaal 40 euro per maand? Kleding koop ik ook nauwelijks voor haar, ik heb nog veel van haar grote zus.

De oudste eet en drinkt denk ik voor zo'n 60 euro per maand en ik koop voor 30 euro aan kleding. Ook zij kost dus niet veel meer dan de kinderbijslag, een paar tientjes extra per maand.

Bovenop de kinderbijslag kosten ze samen dus minder dan 500 euro per maand.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  PapillonRose di 8 jan 2013 - 11:53

Ik heb geen idee, weet alleen dat het niet extreem veel is en dat het zelfs nog goedkoper kan dan het nu is. Zo heb ik altijd Pampers, omdat die het beste bevallen. Dat kost me zo'n 30 euro in de maand. Doekjes en luierzakjes maximaal 5 euro per maand. Qua boodschappen heb ik geen idee, want ze eet met de pot mee. Maar ik schat zo'n 30 euro ofzo. Kleding heeft ze op het moment meer dan genoeg, dus daar heb ik ook even geen kosten voor. Maar anders zit ik gemiddeld aan 50 euro per maand denk ik. Soms misschien meer en de andere keer weer minder. In elk geval kan dat ook best minder en goedkoper als het nodig is, maar voor nu kan het zo en ik vind het ook leuk om voor haar te shoppen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Star007 di 8 jan 2013 - 14:55

Eerste jaar rond de 100/120 euro aan luiers, voeding, lotiondoekjes en kleding. Nu na het jaar voor luiers, doekjes en kleding rond de 80 euro. Kinderopvang kost ons per maand 285 euro (eigen bijdrage), voor 2 flexibele dagen.

Vergeet niet de extra kosten aan een vervolgautostoel, eventueel goede leren slofjes/schoenen ( maar dat is persoonlijk hoeveel je daar aan uit geeft), traphekjes, speelgoed, extra kleding als ze heel snel uit een maat groeien, terwijl je net een lading kleding hebt gekocht Wink. Over het algemeen valt het me mee, op de kinderopvangkosten na.

Ik ben 8 uur minder gaan werken en werk nu in een andere functie, dus ben ook zo,n 250/300 netto minder gaan verdienen. Mijn Man is 4 uur minder gaan werken, dus dat is ook iets minder inkomen.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  SarahKey di 8 jan 2013 - 20:54

Ik vind het wel meevallen. Opvangkosten zijn 80 euro, straks niets want hij gaat van het kdv af, anders werd het 100 euro per maand.

De eerste maanden waren we een pak luiers in de week kwijt en een pak voeding. Nu koop ik de luiers in de aanbieding dus betaal niet de volle mep. We zijn nu wel overgestapt van pampers naar bumblies (en dan alleen 's nachts wel een pamper) en daar betaal ik 6,50 euro per pak voor.
Nutrilon koste het eerste half jaar 12 euro per week/per pak. Nu gebruiken we kruidvat en dat kost 6,50 per pak. We doen nu langer met een pak omdat er niet meer zoveel flessen op een dag nodig zijn.
De kosten nu qua voeding en luiers gok ik op ongeveer 40 euro. Doekjes gebruiken we heel weinig, alleen bij de poepbroeken en we kunnen met 1 pak een maand toe. Kost 1 euro. schoonmaakdoekjes gebruiken we wel veel, twee pakjes per week ongeveer. 50 cent per pakje. 4 euro per maand. In totaal 5 euro voor doekjes.

Vitamine d druppels hoef je niet maandelijks te halen. Wij gebruiken kruidvat merk en die kost iets van 2-3 euro. Kleding koop en krijg ik vooral tweedehands. Zelf koop ik dingen alleen met korting of in de uitverkoop. S groeit niet heel snel uit een maat. Hij zit nu 4 maand in maat 74 en zie hem er nog niet uitgroeien. Maat 80 heb ik ook al compleet dus voorlopig hoef ik niets te kopen qua kleding. Word van de zomer wel anders als ik maat 86 moet gaan aanschaffen. Maar ook kleding maak je zo duur als je wilt.

Verder qua eten eet S met de pot mee. We gebruiken 2 potjes per maand qua fruit en de rest dus wat ik vers koop voor hem. Hij kan goed eten en ik merk zeker wel verschil met wat ik eerder kocht. Ik denk dat we zo'n 30 euro per maand extra kwijt zijn nu met hem erbij. Zit ook bambix ,diksap, liga etc bij.

Ik ben ook minder gaan werken, scheelt ons 300 euro in de maand. Maar dat tel ik er niet bij want dat is nu eenmaal zo. Als er kindjes komen moet je soms een offer brengen en minder werken is mijn eigen keuze geweest.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  studiebol di 8 jan 2013 - 21:01

Ik vind dat de opvang alles behoorlijk duur maakt, natuurlijk betalen wij voor twee kids maar goed. En idd ik ben minder gaan werken wat ook behoorlijk inleveren is.

Luiers 13,85 per week en flesvoeding doen ze denk ik nu 1 pak per 2 weken ofzo en zo'n pak kost 6,50 ik heb beide van de kruidvat.
Kleding, kan heeel duur als je alleen maar merk koopt maar kan ook een stuk goedkoper, ik zeg altijd wel dat kleding niet duur hoeft te zijn maar ze hebben wel heeel veel leuke kleding dus ik blijf toch kopen Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 561177


En dan alles wat er nog bij komt kijken, traphekjes, een autovervolg stoel, de zetpillen de vitamine D, een kinderstoel..

Nogmaals je kan het idd zo duur maken als je zelf wil..
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Sanne di 8 jan 2013 - 21:08

Wij houden alle uitgaven bij in Excel, dus ik kan exact aangeven wat we dit jaar aan H. besteed hebben en dat is echt veel geld.

Het is wel waar dat kleding etc. zo duur kan als je zelf wilt, maar je hebt maar weinig te zeggen over hoeveel kleding je moet kopen en hoe snel je kind er weer uit is gegroeid. Ik had leuke kleding in maat 68, maar die maat heeft dochter haast overgeslagen. De zomer was erg warm, dus ze lag steeds alleen in een romper. Toen het weer wat kouder werd en ik haar kleren aan wilde doen, zat ze alweer bijna in maat 74. Ik heb twee winterslaapzakken gekocht in maat 68-80, maar moet nu (terwijl de winter niet eens zo heel lang meer duurt), toch nog nieuwe winterslaapzakken halen, want ze zitten niet zo heel comfortabel meer. Verder moest er dit jaar een kinderstoel worden gekocht, een vervolgstoel voor de auto etc. Met alleen kleding en eten kom je er niet.

Hierbij de gemiddelden van afgelopen jaar. De babyuitzet die je aanschaft voordat het kind is geboren, zit hier niet bij in.

Opvang: 540 euro per maand (netto)
Kleding: 71 euro per maand
Luiers/billendoekjes: 31 euro per maand
Overig: 191 euro per maand (kinderstoel, speelgoed, verzorgingsproducten, boeken, kolf, autostoel etc.)

Het kan vast goedkoper, maar om nou te zeggen dat een kind alleen kleding en eten/drinken kost, dan hou je jezelf voor de gek.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Muppetje di 8 jan 2013 - 21:17

Als ik het zo lees van mensen denk ik wow, haha. Zelf geef ik ongetwijfeld ook veel uit aan de kleine hoor, dat wel. Weet het alleen niet zo precies. Pampers en doekjes koop ik in de aanbieding, en hij krijgt bv. Kleertjes let ik ook op aanbiedingen maar heb wel n voorkeur voor Mexx, haha.

Grote dingen als kamer, wagen, box, kolf en dat soort dingen heb je natuurlijk ook.

Weet je, je leeft naar wat je hebt, als ik wat meer koop voor hem koop ik wat minder voor mij...


Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Printje di 8 jan 2013 - 21:24

Sanne; zoveel kost R ons echt niet in de maand. Hij zit nu ook al ruim een jaar vrijwel in dezelfde maat maar hij heeft bijv. 9 broeken in de kast liggen, eigenlijk idioot veel en onnodig dus daarop zou ik echt wel kunnen besparen. (ik koop wel veel in de opruiming oid)
Het scheelt idd wel per kind hoelang ze in een maat zitten, R heeft in alle maten wel lang gezeten, hij past al zijn winterkleding van vorig jaar nog.

Ook verzorgingsproducten is hier echt niet meer dan 10 euro in de maand, en dan is dat al erg veel. Ik koop ook hiervan eigen merken en zoals nu bijv. bij de Kruidvat 4 voor 5 euro. Daar doe je echt veel langer mee.

Toen we nog billendoekjes gebruikten pakte ik altijd een vd goedkoopste, het is maar voor vieze billen. Je hebt bijv. bij de Action/Lidl ook goede doekjes en die kosten vrijwel niets.

Wij kunnen zeer zeker wel besparen nog, hij krijgt eigenlijk teveel cadeautjes, speciale koekjes oid maar dat vind ik gewoon leuk om te doen, maar als het zou moeten kan het zeker minder.

Ik vind dat de opvang het duur maakt maar voor de rest valt het wel mee. Goed aanbiedingen in de gaten houden en in feite hoef je natuurlijk geen kast vol met kleding te hebben...al heeft dochter nu al een garderobe in maatje 56 waar je u tegen zegt Embarassed Maar al die kleertjes bij elkaar, deels ook nog van R, hebben me nog geen 70 euro gekost denk ik.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Aagje! di 8 jan 2013 - 21:35

poeh ik heb eigenlijk geen idee. Het enige wat ik zeker weet is dat ik voor opvang 190 euro eigen bijdrage moet betalen. en dat is voor 2 dagen in de week.

eten en drinken heb ik geen idee van, ik denk iets van 30 in de maand ofzo (ze eet niet veel Rolling Eyes)

luiers heb ik van bumblies of etos. denk dat ik 2 tot 2,5 pak in de maand gebruik, a 6,50.

Ik heb meer dan een half jaar terug 12 pakken doekjes van etos gekocht, en daar heb ik er nu nog 5 van over. Deze waren 10 euro.

ik ben minder gaan werken, dat scheelde toen 500 euro ongeveer. Intussen ben ik weer 250 meer gaan verdienen, en ook mijn man is 100 euro om hoog gegaan, dus nog 150 euro minder als toen ze er niet was. dat is te overzien dus.

Kleertjes geen idee, ik koop echt alleen als ze iets nodig heeft, en dan koop ik vaak een aantal basic shirts van de hema, en spijkerbroekjes en een spijker rokje. Hierbij nog een aantal leuke shirts met opdruk en een vestje/jasje oid. Merken koop ik eigenlijk nooit, alleen als het in de uitverkoop is. of via iemand ofzo. Zo heb ik pas een Vingino spijkerbroekje gekocht voor 3 euro haha...

ik koop ook geregeld kleding bij de primark.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Sanne di 8 jan 2013 - 21:39

Printje, wij zouden op H. ook echt wel kunnen besparen, maar dat hebben we tot nu toe niet gedaan.
Ik wil vooral duidelijk maken dat er ook andere kosten zijn dan alleen kleding en eten. In mijn post 'overig' zit ook een fiets en fietsstoeltje, bedenk ik mij nu. En dan hebben wij niet bezuinigd, dus hier staat een nieuwe Batavus-fiets, een nieuwe Stokke-stoel, een autostoel van Maxi-cosi, maar ook als je deze grote uitgaven in een goedkope variant koopt, ben je alsnog best wat geld kwijt voor een kindje.

Edit: ik geef borstvoeding, maar de kolf, zoogcompressen, bewaarbekers voor de melk, flesjes voor thuis (als vriend thuis is en ik niet) etc. moeten ook gekocht. Borstvoeding is gratis, maar het is niet zo dat je bij borstvoeding helemaal niets hoeft te kopen. Tenzij je altijd thuis bent, maar dat zijn een heleboel dames ook niet.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Printje di 8 jan 2013 - 21:41

Ja je hebt ook gelijk dat er veel andere kosten bijkomen hoor. Wij hebben idd ook een Stokke stoel, Yepp fietsstoeltjes, Maxi cosi autostoeltjes maar de 'gewone' kosten per maand vallen wel mee. Als je die dingen er idd bij gaat rekenen kom je een stuk hoger uit.
Ik ben hierin ook erg laks, ik denk dat ik zou schrikken van wat R ons gekost heeft tot nu toe maar ik denk altijd ach het zal wel Embarassed
En dan zie ik zijn kledingkast weer en denk ik, eigenlijk idioot bij de volgende maat doe ik dat echt niet meer... jawel dus.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Sanne di 8 jan 2013 - 21:43

Printje schreef:Ja je hebt ook gelijk dat er veel andere kosten bijkomen hoor. Wij hebben idd ook een Stokke stoel, Yepp fietsstoeltjes, Maxi cosi autostoeltjes maar de 'gewone' kosten per maand vallen wel mee. Als je die dingen er idd bij gaat rekenen kom je een stuk hoger uit.
Ik ben hierin ook erg laks, ik denk dat ik zou schrikken van wat R ons gekost heeft tot nu toe maar ik denk altijd ach het zal wel Embarassed
En dan zie ik zijn kledingkast weer en denk ik, eigenlijk idioot bij de volgende maat doe ik dat echt niet meer... jawel dus.

Haha, dat is hier dus ook zo. Wij houden onze uitgaven altijd bij in Excel, dus daarom weet ik het precies. En dan schrik ik er ook van.
Dan denk ik dat een maand vrij weinig heb uitgegeven aan dochter, maar dan blijkt dat ik een broekje hier (5 euro), een boekje daar (10 euro), pak luiers etc. Voor je het weet tik je de 50 euro alweer aan.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Slakje di 8 jan 2013 - 21:44

Ongeveer 120 euro met kdv erbij. Ik vind het niet veel geld.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? - Pagina 2 Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum