Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

+27
Slakje
Sanne
Aagje!
Printje
Muppetje
studiebol
SarahKey
Star007
PapillonRose
Twellie
Mama Titty
M-G
Parel
_Lana_
M@niek
Fearie
xxjojootjexx
Flower_L
Lejow
Darius
Luce
Tania
Coco
Parisienne
Happydobby
mickey
Annemie
31 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 3:43

Volgens mijn vriend is het echt duur om een baby te hebben, als je kijkt naar luiers & voeding en kleding. Een vriendin van mij vindt het juist enorm meevallen met haar kleintje doordat ze gewoon niet het duurste van het duurste kiest en ook via marktplaats leuke spullen kan kopen & een andere vriendin zegt dat ze het héél duur vindt, omdat ze alleen maar pampers en dure dingen wil, omdat dat beter zou zijn voor het kleintje, waardoor ze veel geld kwijt zijn daaraan.

Ik denk dat het wel meevalt en we het prima zouden kunnen betalen allemaal. Ik ben sowieso iemand die op koopjes let, achter aanbiedingen aangaat en niet veel waarde hecht aan dure dingen/merken.

Nu ben ik wel benieuwd, vind jij het meevallen, of vind je het duur? En had je dat van te voren gedacht? En wat ben jij, op dit moment, ongeveer kwijt aan je kindje (en hoe oud is je kindje?)

Vertel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Printje di 8 jan 2013 - 3:48

Het ligt idd enorm aan jezelf, ik gebruikte altijd kruidvat luiers bijv. Ook heb je bij de Hema al leuke kleren voor weinig geld. R kost niet veel in de maand extra, de opvang maakt het duur.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Annemie di 8 jan 2013 - 3:48

Ik vind een kindje niet duur, we krijgen meer terug dan wat we betalen. Tuurlijk de dingen als de babykamer enz. kun je zo duur maken als je zelf wilt, maar de maandelijkse lasten zijn bij ons minder dan dat we terug krijgen, oftewel we houden er aan over.

Edit, alleen de opvang is prijzig en we betalen nu al het dubbele van wat we in 2010 betaalden.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 3:50

Ik bedoelde echt de maandelijkse kosten inderdaad,los van de opvang, en niet de kosten van de babykamer, etc. dat lijkt me sowieso een eigen keuze wat je aanschaft en hoeveel! Maar, wat kost het jullie ongeveer dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 3:51

Ik vond het wel meevallen, met uitzondering van de kinderopvang.

Op dit moment zijn we alleen 'extra' geld kwijt aan luiers, kleding en de turnles van de oudste. Naast het KDV dus. Eten doen ze gewoon met de pot mee, dus dat maakt weinig verschil, de basisschool heeft een vrijwillige bijdrage van een paar tientjes per jaar. Kleding en speelgoed kun je natuurlijk zo duur maken als je zelf wil.

Met de opvangkosten erbij zijn we denk ik 1100 euro per maand kwijt aan de kinderen samen (van 2 en 4).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Printje di 8 jan 2013 - 3:52

Nu r zindelijk is nog veel minder, het scheelt per maand, ze hebben niet iedere maand kleren nodig natuurlijk. Ik weet het nu eigenlijk niet precies.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Annemie di 8 jan 2013 - 3:53

Pfff toen hij baby was geloof ik zo'n 80 euro per maand aan voeding en luiers.
En nu zo'n 40 euro denk ik, iets minder misschien.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  mickey di 8 jan 2013 - 3:53

Ik zou het niet precies weten.

Ik koop altijd Pampers, want die vind ik het fijnste (heb op een KDV gewerkt, waar kids eigen luiers en dus ook verschillende merken hadden, vandaar mijn ervaring), maar ik koop ze alleen als ze in de aanbieding zijn.
De verzorgingsproducten zoals badgel, badschuim en shampoo heb ik gekocht, nog voordat mijn zoon geboren was, en met die flessen doe ik nog wel even, schat ik. Wel gaat mijn zoon maar max. 3x per week in bad, omdat hij een hele droge huid heeft, en dat wordt alleen maar erger van vaker in bad gaan.
Verder eet hij met de pot mee, dus dat merk ik ook niet echt. Enige wat ik meer koop nu hij er is, is fruit. Ik vind het belangrijk dat hij iedere dag fruit eet. Af en toe is dat een knijpzakje, als we een dagje weg zijn bijvoorbeeld, maar over het algemeen eet hij vers fruit.

Eigenlijk vind ik het niet veel duurder hoor, met hem erbij. De eerste 5 maanden heeft hij BV gehad, dus ook geen kosten aan flesvoeding gehad. Inmiddels drinkt hij gewone melk. Die koop ik wel apart voor hem. Mijn vriend drinkt geen melk en ik drink magere, maar voor mijn zoon koop ik halfvolle, want dat zou volgens het CB beter zijn wat de vetten betreft (ofzo... weet het niet precies).

En sinds november ben ik werkloos en gaat mijn zoon niet meer naar het KDV wat ons ook zo'n €200 per maand spaart. Hij ging 2 dagen per week, na de teruggave van de belasting moesten wij zelf nog €200 betalen. Binnenkort ga ik weer werken, maar dan gaat hij naar een gastouder. Dat is goedkoper als KDV, maar ook flexibeler, want ik ga flexibel werken. Bij het KDV is daar geen plaats voor helaas Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? 1371890812

Kleding krijg ik heel veel van mijn zus, die een zoon van 4 heeft of van mijn vriendin die een zoon van 3 heeft. En ook opa en oma kopen wel eens wat voor hem. Zelf koop ik ook wel eens wat als ik het heel leuk vind, of nodig heb. Voornamelijk Zeeman, Hema, H&M, soms V&D en C&A. Qua speelgoed koop ik maar zelden wat, maar afgelopen maand is hij dusdanig verwend (sinterklaas, verjaardag en kerst), dat het voorlopig ook niet nodig is om iets te kopen.


Laatst aangepast door mickey op di 8 jan 2013 - 3:56; in totaal 1 keer bewerkt
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 3:54

Baby tijd vond ik niet zo duur, nu de peuterperiode vind ik wel duur, opvang, peuterspeelzaal regelmatig kleding en schoenen omdat ze echt hard groeien. Lise is nu weer een stuk goedkoper, alleen maakt het sporten het wel weer wat duurder aangezien ze nog steeds zwemt en 2 uur in de week op turnen zit. Maar de eigen bijdrage van school stelt niks voor, ik geloof 30 euro per jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Happydobby di 8 jan 2013 - 3:54

De eerste maanden alleen luiers, doekjes. Als je fv geeft moet je dat er nog bijtellen. En kleding kan je net zo duur maken als je wilt.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 3:55

O, je wil de kosten zónder KDV. In dat geval zijn we voor 100 euro per maand wel klaar denk ik Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? 561177

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 3:56

Ik ga het mijn vriend laten lezen denk ik, haha! Die had het over hele hoge bedragen, maar ik vraag me af waar je dat aan kwijt bent, want een kleintje heeft niet zo heel veel nodig nog, lijkt me Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 3:57

Ik vind het wel meevallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 4:12

- Luiers zo'n 30 euro
- Qua eten niet veel want hij eet met de pot mee
- Kleding is verschillend. De ene maand 80 euro en de andere maand niks
- PSZ 53 euro pm (geloof ik) voor een ochtend en middag per week
- En dan koop je nog ook vitamine's, speelgoed, schoenen etc maar dat is niet
iedere maand

Kosten voor oppas hebben wij niet.

Ik vind het wel meevallen. Ons kind is 2,5

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Parisienne di 8 jan 2013 - 4:15

Printje schreef:Het ligt idd enorm aan jezelf, ik gebruikte altijd kruidvat luiers bijv. Ook heb je bij de Hema al leuke kleren voor weinig geld. R kost niet veel in de maand extra, de opvang maakt het duur.
Ik vind Hema juist duur de laatste tijd. Ik haal daar rompers, maar verder niks aan kleding. Vind de H&M een stuk goedkoper smile

Verder hoeft het inderdaad niet heel duur te zijn. Met een paar tientjes per maand extra is je kind wel voorzien van wat het nodig heeft.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Coco di 8 jan 2013 - 4:16

Ik denk dat het ook aan het uitgavenpatroon van de ouders zelf ligt. Ik ben heel makkelijk in het kopen van kleine cadeautjes van een paar euro per stuk wat uiteindelijk nog ergens tussen de 50-100 per maand komt te liggen. Ik weet het en toch blijf ik kopen. Net als kleren die ze niet echt nodig hebben, maar wel leuk zijn. Als je het kunt laten om extra's te kopen heb je aan 100 euro echt wel genoeg, denk ik.
Hier moet het nu ook echt wel anders, we hebben een eindafrekening van bijna 1500 Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? 394967 en ik hoop dat ik het daarna ook kan volhouden want ben nu toch vaak wel 300-500 (afhankelijk hoeveel kleren ze nodig hebben en in welke winkel ik ze koop) excl. boodschappen aan ze kwijt doordat ik niet zo oplet.
Wat wel het nadeel is met een tweeling is dat ze vrijwel altijd tegelijk nieuwe kleding en schoenen nodig hebben omdat ze qua groei gelijk opgaan.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Tania di 8 jan 2013 - 4:35

Ik vind het wel mevallen maar dat komt ook omdat we zelf minder geld uitgeven nu. Voordat we kinderen hadden gingen we veel vaker ergens wat eten en vaker winkelen enz. Die kosten zijn nu een stuk lager dus we merkten er niet zoveel van toen de kosten voor J. er opeens bijkwamen.

Ik ben nu denk ik zo'n 50 euro aan luiers en doekjes kwijt, 70 euro aan flesvoeding en dan de kleertjes er nog bij. Voor M. ben ik wel veel minder geld aan kleding kwijt dan dat ik voor J. kwijt was omdat ik vind dat ze voor meisjes veel meer leuke mooie dingen tweedehands hebben.
Dan verder natuurlijk nog fruit, brood, tussendoortjes enz. Dat zit gewoon bij de boodschappen dus ik weet niet wat ik extra kwijt ben aan hun maar ik denk rond de 75 euro.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 5:17

Aan twee kinderen puur aan verzorging kosten, 20 euro luiers,talkpoeder,zwitsal rond de 10 euro. Oudste, zwemles 40 euro, gymles 15 euro, paardrijden 26 euro, kinderfeestjes ongeveer 10 euro, allemaal per maand. Qua eten en drinken tja dat gaat gewoon mee met de boodschappen. Of ik nu voor 3 of 4 of soms 5 man kook dat merk ik echt niet in de boodschappen, ik doe ze toch wel. Eerlijk gezegd, ik vind de kosten van kinderen altijd erg meevallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Luce di 8 jan 2013 - 5:39

Niet zoveel. Denk gemiddeld idd €100 per maand voor 2 kinderen. Laat ik hrt hoog aanhouden als ik €150 zeg.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 5:46

Luce, geheel offtopic, maar ik vind jouw avatar zooo leuk Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? 561177

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Darius di 8 jan 2013 - 5:51

Pippa, wil jouw vriend niet ons blog volgen? angel
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 5:54

Darius schreef:Pippa, wil jouw vriend niet ons blog volgen? Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? 2474380249

Darius, mag ik heel eerlijk iets zeggen? Ik heb vanmiddag je blog gelezen en ik vind hem interessant en je schrijft erg prettig. Alleen dat 'moeders' vind ik zó erg Embarassed. Het doet me zo denken aan 'moeders de vrouw' en dat vind ik nogal denigrerend klinken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Lejow di 8 jan 2013 - 5:55

Even denken:

- voeding, kost ons momenteel niets omdat we KMA vrije voeding vergoed krijgen. Anders gebruikten we Kruidvat voeding, die is 6,50, daar deden we ongeveer 5/6 dagen mee. Dus zeg even 6 pakken per maand: 39 euro
- luiers, ook van kruidvat, laat ze zo lang mogelijk in een klein maatje zitten, dat scheelt namelijk in prijs. Dus pas als ze echt 9 kilo zijn overstappen naar maat 4 enz. Maat 2 is 80 luiers voor 10,70. Wij verschoonden haar in het begin voor iedere voeding, zodat ze ook een beetje wakker werd. Dat zou dus 8 luiers per dag zijn, dus 10 dagen met een pak, dus 3 per maand : 32,10 euro
Doekjes koop ik bij de action, 2 pakken met 100 doekjes per pak, voor 2 euro.
- Opvang: B gaat 1 dag in de week naar de gastouder van 9 tot 4, a 6,18 per uur : 7 x 6,18 = 43 euro per dag. Ze gaat niet iedere maand evenveel dagen omdat ze in mijn vakanties niet gaat. Daarbij krijgen we ook nog een deel terug van de belasting.
- kleding: Ik koop veel zeeman, primark, en op marktplaats. Kijk graag op ikenmijnkind.nl hier hebben ze veel name it in de aanbieding, en ook vind ik Frendz van de V&D een leuk en betaalbaar merk.
Je kunt dit dus echt zo duur maken als je zelf wilt. B zou zeker met een kwart minder kleding kunnen, maar het is gewoon zo leuk allemaal :cheering:

Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 6:00

Darius schreef:Pippa, wil jouw vriend niet ons blog volgen? angel

O nu doet hij het! Ik wilde hem laatst lezen maar toen deed de link het niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Flower_L di 8 jan 2013 - 6:06

Ik vind juist dat je de niet maandelijkse kosten ook erbij moet betrekken...
Eerste twee a drie jaar heb je toch extra nodig:

Autostoel nr 1 en misschien al wel nr 2 (heb je twee auto's..dan evt dubbel)
Fietsstoeltje voor en evt al achter
Kinderstoel
Buggy
...

Ook moet je soms andere fiets kopen als ouder zijnde, etc..

Tel op en deel door aantal maanden. Dat moet je ook meerekenen. Dat geld komt niet uit de lucht vallen

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand? Empty Re: Wat ben jij kwijt aan jouw kindje per maand?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum