Waarin ben jij heel stellig rondom opvoeding?
+30
Rush
Aimee
Coco
Theeleut
*Lookie*
Manderijn
Lonely Goatherd
Teddyaapje
Bolleke
SarahKey
Lejow
Jasmine
Twellie
Charles
Kruidkoek
Steep
Aagje!
Susan
Fiwen
Shopaholic
Luce
Sea of Trees
Parisienne
Sanne
Juutjepetuutje
Tania
Pien
Liadan
Tamagotchi
Printje
34 plaatsers
Pagina 1 van 5
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Waarin ben jij heel stellig rondom opvoeding?
Zijn er dingen waarover jij heel stellig bent in jouw opvoeding?
Zoals wel/niet bij je in bed, gezond eetgedrag etc.
Kortom zijn er dingen waar jij niet van af te stappen bent.
Zoals wel/niet bij je in bed, gezond eetgedrag etc.
Kortom zijn er dingen waar jij niet van af te stappen bent.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Waarin ben jij heel stellig rondom opvoeding?
Je kan nog zo stellig zijn, als je kind het niet blieft zal het niks worden. Denk aan in eigen kamer slapen ed.
Tamagotchi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 256
Registratiedatum : 01-01-13
Ik ben heel stellig over niet straffen en verder zijn er nog wel dingen die ik heel belangrijk vind maar waar ik minder stellig in ben.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Wij vinden het erg belangrijk om consequent te zijn en 1 lijn te trekken... Als papa nee zegt, zegt mama automatisch ook nee.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Nou dat soort dingen idd, samen op 1 lijn zitten, positief benaderen etc.
Enne mijn kind kan veel wel/ niet willen maar heeft hierin echt niet altijd een keuze. Als ik zeg in eigen bed slapen kan hij dat nog wel niet willen maar dan ben ik nog altijd degene die bepaald.
Enne mijn kind kan veel wel/ niet willen maar heeft hierin echt niet altijd een keuze. Als ik zeg in eigen bed slapen kan hij dat nog wel niet willen maar dan ben ik nog altijd degene die bepaald.
Printje- Lady Post-a-lot
Waarom bepaal jij dat dan en niet je man?Printje schreef:Nou dat soort dingen idd, samen op 1 lijn zitten, positief benaderen etc.
Gewoon nieuwsgierigheid hoor!
Gast- Gast
_Jackie schreef:Waarom bepaal jij dat dan en niet je man?Printje schreef:Nou dat soort dingen idd, samen op 1 lijn zitten, positief benaderen etc.
Ik maak uit Printje haar tekst niet opdat ze het over haar man heeft hoor, ze heeft het volgens mij over haar zoontje en wat hij wilt...
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
_Jackie schreef:Waarom bepaal jij dat dan en niet je man?Printje schreef:Nou dat soort dingen idd, samen op 1 lijn zitten, positief benaderen etc.
Ik als in man en ik.
Printje- Lady Post-a-lot
Pien schreef:_Jackie schreef:Waarom bepaal jij dat dan en niet je man?Printje schreef:Nou dat soort dingen idd, samen op 1 lijn zitten, positief benaderen etc.
Ik maak uit Printje haar tekst niet opdat ze het over haar man heeft hoor, ze heeft het volgens mij over haar zoontje en wat hij wilt...
Oh ik zie nu dat ik het inderdaad verkeerd heb gelezen
Gast- Gast
Hahahaha wat dacht jij, man mag bed niet meer in hahaha
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:_Jackie schreef:Waarom bepaal jij dat dan en niet je man?Printje schreef:Nou dat soort dingen idd, samen op 1 lijn zitten, positief benaderen etc.
Ik als in man en ik.
Haha ik begrijp hem nu, en snap dus dat jullie het bepalen
Ik las echt dat je man A wilde, en jij B, dus dat het dan op manier B ging.
Gast- Gast
Nou ik geloof dat ik bijna overal wel vanaf kan stappen als ik denk dat het op een andere manier toch beter is voor mijn kind.
Maar zoals ik er nu over denk laat ik mijn kinderen niet alleen huilen in hun bedje. Van de week kon het even niet anders en kon ik niet zo snel naar M. toe en ze was helemaal over haar toeren, moest bijna overgeven. Dat zou ik nooit expres doen.
Maar zoals ik er nu over denk laat ik mijn kinderen niet alleen huilen in hun bedje. Van de week kon het even niet anders en kon ik niet zo snel naar M. toe en ze was helemaal over haar toeren, moest bijna overgeven. Dat zou ik nooit expres doen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben heel stellig in het niet alleen laten huilen en ik wil dat mijn kinderen met net zoveel respect behandeld worden zoals volwassenen krijgen. En nee, dat betekent niet automatisch dat mijn kinderen ook alles mogen wat volwassenen mogen.
Gast- Gast
Printje schreef:Hahahaha wat dacht jij, man mag bed niet meer in hahaha
Juutjepetuutje- Prater
- Aantal berichten : 662
Punten : 693
Ik ben heel stellig in waarschuwen. Één keer waarschuwen vind ik voldoende. Als H. dan niet luistert, pak ik af waar ze mee bezig is of haal haar op andere wijze uit de situatie. Ik leg haar wel uit waarom ik dat doe, maar dat snapt ze vast nog niet. Het gaat mij te ver om meerdere keren te waarschuwen. Kindjes in mijn omgeving worden 10 keer gewaarschuwd dat ze niet met de krukken over de vloer mogen schuiven, want dat geeft krassen. En ondertussen gaan ze maar door en de ouders waarschuwen alleen, meer niet. Gelukkig gaf het niet echt krassen, want anders was die hele vloer naar de klote.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Het niet alleen laten huilen is zo vanzelfsprekend voor mij dat ik dat niet heb genoemd net, maar daar ben ik ook erg stellig over.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik kan best streng zijn, maar in overleg is er ook veel mogelijk. Ik geef ook altijd aandacht aan mijn zoontje zijn verdriet, als hij om wat voor reden dan ook moet huilen, dan praat ik er met hem over.
Gast- Gast
Ik ben heel stellig in:
- niet alleen laten huilen in een (donker) kamertje met de deur dicht
- absoluut niet straffen (als in: strafstoeltje, op de gang, op de trap, etc.)
- het behandelen van mijn kind zoals ik zelf graag behandeld zou worden door anderen
- niet alleen laten huilen in een (donker) kamertje met de deur dicht
- absoluut niet straffen (als in: strafstoeltje, op de gang, op de trap, etc.)
- het behandelen van mijn kind zoals ik zelf graag behandeld zou worden door anderen
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik ben heel stellig in het niet slaan (zelfs geen tik) en in het niet alleen laten huilen.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Niet alleen laten huilen in een donkere kamer.
Het behandelen van je kind zoals je zelf ook behandeld zou willen worden door anderen, respect vol met elkaar omgaan.
Het inleven in zijn/haar gevoelens, dus als mijn kind huilt zou ik nooit zeggen: stel je niet aan of wat dan ook.
En verder zeg ik altijd: ik keer nooit mijn rug naar mijn kind toe, de enige keer dat ik mijn rug naar hem/haat toe keer is het om het kind te dragen.
Het behandelen van je kind zoals je zelf ook behandeld zou willen worden door anderen, respect vol met elkaar omgaan.
Het inleven in zijn/haar gevoelens, dus als mijn kind huilt zou ik nooit zeggen: stel je niet aan of wat dan ook.
En verder zeg ik altijd: ik keer nooit mijn rug naar mijn kind toe, de enige keer dat ik mijn rug naar hem/haat toe keer is het om het kind te dragen.
Gast- Gast
Ik ben nergens heel stellig in.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Luce schreef:Ik ben nergens heel stellig in.
Hier ook niet.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
- niet alleen laten huilen
- niet straffen/dreigen/negeren/boos worden --> wat ze ook doet, altijd laten merken dat ik van haar hou en ik er voor haar ben.
- haar behandelen zoals ik zelf ook behandeld wil worden door anderen
- kijken en rekening houden met haar gevoelens en behoeften ipv vaste regels, tijden etc. aanhouden.
- niet straffen/dreigen/negeren/boos worden --> wat ze ook doet, altijd laten merken dat ik van haar hou en ik er voor haar ben.
- haar behandelen zoals ik zelf ook behandeld wil worden door anderen
- kijken en rekening houden met haar gevoelens en behoeften ipv vaste regels, tijden etc. aanhouden.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Misschien zeg ik nu iets doms maar wat is er mis met alleen laten huilen? Mijn oppaskindje had een periode dat hij niet wilde slapen en dan ging liggen jammeren maar als je hem even 10 minuten liet dan viel hij zo in slaap. Als er echt wat was dan huilde hij ook heel anders. Dus bedoelen jullie dat dan? Of echt nooit alleen huilen?
Gast- Gast
Ik kan daar niet over oordelen bij anderen, sommige kinderen hebben dat misschien nodig, maar als mijn kinderen huilen dan is er eigenlijk altijd wel wat en dan vallen ze niet in slaap voordat ze getroost zijn.
Daarbij zijn er ook ouders die hun kind laten huilen als er wel echt iets is. Ik las een keer op een ander forum over ouders die vanaf een bepaald tijdstip in de avond pertinent niet meer naar de baby gingen, al huilde het kind de hele buurt bij elkaar. Dat vond ik wel heel extreem en eigenlijk ook vrij schokkend, maar dat gebeurt dus ook, en dat gaat veel verder dan even jengelen voor het in slaap vallen.
Daarbij zijn er ook ouders die hun kind laten huilen als er wel echt iets is. Ik las een keer op een ander forum over ouders die vanaf een bepaald tijdstip in de avond pertinent niet meer naar de baby gingen, al huilde het kind de hele buurt bij elkaar. Dat vond ik wel heel extreem en eigenlijk ook vrij schokkend, maar dat gebeurt dus ook, en dat gaat veel verder dan even jengelen voor het in slaap vallen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pagina 1 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Nav: Waarin verschillen jij en je partner qua opvoeding?
» Waarin lijken jullie kindjes op elkaar?
» Hoe oud is jouw kindje en waarin.....
» Waarin ben jij laks als moeder?
» Waarin slaapt een babytje?
» Waarin lijken jullie kindjes op elkaar?
» Hoe oud is jouw kindje en waarin.....
» Waarin ben jij laks als moeder?
» Waarin slaapt een babytje?
Pagina 1 van 5
Permissies van dit forum: