Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav: Waarin verschillen jij en je partner qua opvoeding?

+4
schuddebuikje
Susan
PapillonRose
-Ieniemienie-
8 plaatsers

Ga naar beneden

Nav: Waarin verschillen jij en je partner qua opvoeding? Empty Nav: Waarin verschillen jij en je partner qua opvoeding?

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 3:13

Wat zijn de verschillen tussen jullie?

Hier is mijn man veel makkelijker in laten huilen.

" Volle buik? Schone luier? Geen pijn? Niet te warm/ te koud? Dan huilen ze maar even, vallen ze vanzelf in slaap... "

Ik kan daar dus niet tegen, loop bij wijze van spreken 100x naar boven als ze huilen. Hij zegt " als ze over een minuut of 20 nog huilen ga ik wel kijken ".

Hoe gaat dat bij jullie?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav: Waarin verschillen jij en je partner qua opvoeding? Empty Re: Nav: Waarin verschillen jij en je partner qua opvoeding?

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 3:17

Ja, daar hebben wij ook nog wel eens discussies over gehad. Mijn vriend geeft ook heel weinig aandacht aan D. als hij uit zijn werk komt, dan gaat ze hele tijd jammerend achter hem aanlopen en dat negeert hij dan laughcry . Ben ik laatst ook een beetje boos om geworden (na het al een aantal keer vriendelijk te hebben gezegd) en nu praat hij gewoon wel even met haar.

Ik laat onze dochter gezonder eten dan mijn vriend doet, maar dat is geen onoverkomelijk verschil. Verder zitten we altijd wel op dezelfde lijn.

Gast
Gast

Nav: Waarin verschillen jij en je partner qua opvoeding? Empty Re: Nav: Waarin verschillen jij en je partner qua opvoeding?

Bericht  -Ieniemienie- wo 12 okt 2011 - 3:30

Wij zitten hier gelukkig redelijk op een lijn.
Ik werk op een kdv en mijn man denkt daardoor dat ik alles weet.
En dus alles wat ik doe en zeg denkt hij dat dat wel goed moet zijn omdat ik daar werk en doet het dan ook zo :p.

Wel maakt hij zich sneller zorgen als ze een keer slecht eet. Dan ben ik van. Nja dan zal je wel geen honger hebben.
Hij zou haar dan 101 dingen aanbieden tot ze wel wat eet. Gelukkig doet hij dat nu niet meer haha.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 3:31

Wij zitten eigenlijk bij alles op 1 lijn, gelukkig.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 3:33

Twellie schreef:Ja, daar hebben wij ook nog wel eens discussies over gehad. Mijn vriend geeft ook heel weinig aandacht aan D. als hij uit zijn werk komt, dan gaat ze hele tijd jammerend achter hem aanlopen en dat negeert hij dan laughcry . Ben ik laatst ook een beetje boos om geworden (na het al een aantal keer vriendelijk te hebben gezegd) en nu praat hij gewoon wel even met haar.

Ik laat onze dochter gezonder eten dan mijn vriend doet, maar dat is geen onoverkomelijk verschil. Verder zitten we altijd wel op dezelfde lijn.
Ik moest om dit stukje echt lachen, het gaat bij ons namelijk net zo. Ook van dat ongezonde eten, hij geeft onze zoon rustig nog koekjes 's avonds en laat hem later opblijven, ik doe dat niet.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 3:44

Hetzelfde als jou, PM. Ook het laten huilen.
Wat heb ik me daar aan geïrriteerd zeg!

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 3:45

Bij ons is dat juist andersom. Ik kan M best even laten huilen, maar als mijn man thuis is gaat hij M meteen pakken.

Hij wil zo graag knuffelen als hij thuis is, hij vindt het dan zo jammer dat hij slaapt dat hij hem bijna wakker wil gaan maken om hem te pakken. Dat mag van mij dan niet, strenge mama, haha... Hij vindt er niks aan als M in bed ligt!

Wij hebben zelf een soortgelijke opvoeding gehad, en wij willen ons kind/onze kinderen ook zo opvoeden. Wij zitten heel erg op 1 lijn, gelukkig!

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose wo 12 okt 2011 - 3:50

Mijn ex is makkelijker. Als A. even niet lekker in haar vel zit (terwijl er soms echt een goede reden voor is zoals tandjes of buikpijn) dan bestempelt hij het al direct als 'wat ben je weer lekker dwars' zonder dat hij even kijkt of er misschien een reden voor is. Ook in laten huilen is hij veel makkelijker dan ik. En hij vertelde een keer dat zijn moeder rustig boodschappen doet terwijl hun pleegkindje ligt te slapen, ze is max. een halfuur weg en dat moet kunnen :shock: Zolang hij het zelf maar niet gaat doen met A.! Verder zitten we meestal wel op één lijn, al verwacht ik met name wat de bovenstaande punten betreft nog wel wat discussies in de toekomst laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Susan wo 12 okt 2011 - 4:17

Hij is misschien iets makkelijker, maar daar valt gelukkig altijd over te praten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  schuddebuikje wo 12 okt 2011 - 5:22

Kruumel schreef:Bij ons is dat juist andersom. Ik kan M best even laten huilen, maar als mijn man thuis is gaat hij M meteen pakken.

Hij wil zo graag knuffelen als hij thuis is, hij vindt het dan zo jammer dat hij slaapt dat hij hem bijna wakker wil gaan maken om hem te pakken. Dat mag van mij dan niet, strenge mama, haha... Hij vindt er niks aan als M in bed ligt!Wij hebben zelf een soortgelijke opvoeding gehad, en wij willen ons kind/onze kinderen ook zo opvoeden. Wij zitten heel erg op 1 lijn, gelukkig!

dit vind ik wel schattig......
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 5:34

Susan schreef:Hij is misschien iets makkelijker, maar daar valt gelukkig altijd over te praten.

+1

Hier verder geen grote verschillen in de opvoeding.

Gast
Gast

Bericht  loesje wo 12 okt 2011 - 6:16

Bij ons is dat juist andersom. Ik kan A best even laten huilen, maar als mijn man thuis is gaat hij A meteen pakken.

+1
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 6:17

Wij zitten redelijk op 1 lijn, al denk ik wel dat ik meer geduld heb en iets makkelijker ben.

Gast
Gast

Bericht  pindaatje wo 12 okt 2011 - 6:42

Wij hebben zelf beiden een redelijk dezelfde opvoeding gehad, en zo willen wij onze kinderen ook opvoeden.
Gelukkig zitten we hierin goed op 1 lijn..
Geen grote verschillen in elk geval.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Flower_L wo 12 okt 2011 - 6:44

gelukkig tot dusver aardig op 1 lijn, maar het echt opvoeden moet nog beginnen.
Merk wel dat we nu meer punten hebben om te bespreken. Waar mag hij wel aanzitten, hoe omgaan met weigeren eten, wanneer wel /niet traplopen, etc.

Mn vriend is wat strenger dan ik ben.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gast wo 12 okt 2011 - 6:47

Ik ben consequenter als mijn man. Hij heeft gewoon niet altijd zin of de puf om de strijd aan te gaan.
Dan ruimt hij bv het speelgoed maar op. Als ik zeg dat Ciske moet opruimen, bijt ik daar ook erg in vast en moet en zal hij het opruimen.

Verder zitten we wel behoorlijk op 1 lijn.

Gast
Gast

Bericht  Makamba wo 12 okt 2011 - 6:47

ProudMama schreef:Wat zijn de verschillen tussen jullie?

Hier is mijn man veel makkelijker in laten huilen.

" Volle buik? Schone luier? Geen pijn? Niet te warm/ te koud? Dan huilen ze maar even, vallen ze vanzelf in slaap... "

Ik kan daar dus niet tegen, loop bij wijze van spreken 100x naar boven als ze huilen. Hij zegt " als ze over een minuut of 20 nog huilen ga ik wel kijken ".

Hoe gaat dat bij jullie?

Hier is dat andersom!
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Makamba wo 12 okt 2011 - 6:48

schuddebuikje schreef:
Kruumel schreef:Bij ons is dat juist andersom. Ik kan M best even laten huilen, maar als mijn man thuis is gaat hij M meteen pakken.

Hij wil zo graag knuffelen als hij thuis is, hij vindt het dan zo jammer dat hij slaapt dat hij hem bijna wakker wil gaan maken om hem te pakken. Dat mag van mij dan niet, strenge mama, haha... Hij vindt er niks aan als M in bed ligt!Wij hebben zelf een soortgelijke opvoeding gehad, en wij willen ons kind/onze kinderen ook zo opvoeden. Wij zitten heel erg op 1 lijn, gelukkig!

dit vind ik wel schattig......

+1 I love you
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: