Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker?

+17
Atelier Madame
Aagje!
Rush
TukTuk
Caribbeanlover
Slakje
Plien84
Blond
tweeling
Fortissimo
Jasmine
Starla
Annie24
Lejow
Lady4
Niekske
Caramba
21 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker?

Bericht  Gast do 3 jan 2013 - 9:40

Volgens mij is Tomado nog altijd een merk enkel van de Blokker Holding. Maar dat ter zijde, kan in de loop der jaren ook veranderd zijn.

Voorheen deden ze daar bij de Blokker helemaal niet moeilijk over. Althans, niet in alle filialen waar ik gewerkt heb.
Inmiddels is dat flink veranderd en waarom...? Mensen pakte een dure pan van de wand, liepen naar de klantenservice: Ik heb de pan toch niet nodig. En huppa, handjecontantje kregen ze het geld terug.
Het is toch niet meer dan logisch dat je een bon kunt overleggen of op zijn minst een bankafschrift?
Althans, ik vind dat heel normaal. Als een winkel zonder bewijs toch iets voor je wil doen kun je in deze tijd denk ik alleen maar in je handjes klappen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker?

Bericht  Slakje ma 7 jan 2013 - 9:52

Ik vind het niet meer dan normaal dat je het niet meer kan ruilen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker?

Bericht  Gast ma 7 jan 2013 - 21:10

Ik had een printer gehad, maar dat ding was na drie keer gebruiken kapot gegaan. De gever zei dat het bonnetje in de doos zat en laat ik die doos nu net weggegooid hebben. Ik had dus helemaal niks om op terug te vallen.
Ik heb toen de fabrikant gebeld en die zei dat het helemaal geen probleem was dat ik het niet had, want het was hun eigen product. Hij is kosteloos vervangen, echt netjes. Ze konden aan het serienummer zien dat ie nog niet oud was, dat is ook wel mijn geluk geweest. Maar de fabrikant bellen is dus ook nog een optie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker?

Bericht  Caribbeanlover di 8 jan 2013 - 0:20

Smupskes, er is dus nog een kans aangezien het merk onder Blokker zelf valt. Dank je voor de tip.

Peachy, ook jij.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker?

Bericht  TukTuk di 8 jan 2013 - 0:21

Caribbeanlover schreef:Smupskes, er is dus nog een kans aangezien het merk onder Blokker zelf valt. Dank je voor de tip.

Heb je nou al verder gekeken bij je internet bankieren?

Vind trouwens dit wel op de website van Tomado:

"Bewaar altijd de kassabon, want de kassabon is uw garantiebewijs.
Indien deze niet in uw bezit is, komt u niet in aanmerking voor garantie."


http://www.tomado.nl/service
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker?

Bericht  Rush di 8 jan 2013 - 0:28

Maar serieus, wat kost zo`n ding nou? Je hebt er nu al meer tijd en energie ingestoken, en frustratie etc. dan wanneer je gewoon even een nieuwe koopt. Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker? - Pagina 3 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker?

Bericht  TukTuk di 8 jan 2013 - 1:06

Rush schreef:Maar serieus, wat kost zo`n ding nou? Je hebt er nu al meer tijd en energie ingestoken, en frustratie etc. dan wanneer je gewoon even een nieuwe koopt. Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker? - Pagina 3 394967

Nouja die zijn rond de 20 euro, ik zou ook wel een nieuwe eisen als hij zo snel kapot gaat.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker?

Bericht  Rush di 8 jan 2013 - 1:10

AngelNyn schreef:
Rush schreef:Maar serieus, wat kost zo`n ding nou? Je hebt er nu al meer tijd en energie ingestoken, en frustratie etc. dan wanneer je gewoon even een nieuwe koopt. Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker? - Pagina 3 394967

Nouja die zijn rond de 20 euro, ik zou ook wel een nieuwe eisen als hij zo snel kapot gaat.
Ja en juist daarom zou ik het niet doen. Voor zo`n bedrag ga ik niet zoveel moeite doen. Ik zou wel de bon zoeken of m`n afschrift controleren, maar als ik het dan niet kan vinden, ga ik me er echt niet compleet in storten om alsnog garantie te krijgen.

Zeker niet als op de website van het merk staat dat er zonder kassabon geen garantie geldt.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker?

Bericht  Atelier Madame di 8 jan 2013 - 1:18

Ik twijfel nog of ik terug zal gaan met mijn kapotte tosti-ijzer. Hij is vorig jaar november (2011) gekocht, dus 14 maanden oud. En hij doet het dus gewoon helemaal niet meer. Het is wel een apparaat wat dagelijks gebruikt wordt bij ons. Hij heeft destijds 20 euro gekost bij de Blokker. Heb alleen nog een afschrift ervan. Maar ja ik twijfel of het uberhaupt de moeite waard is om nog langs te gaan met dat ding.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker?

Bericht  Gast di 8 jan 2013 - 1:22

Atelier Madame schreef:Ik twijfel nog of ik terug zal gaan met mijn kapotte tosti-ijzer. Hij is vorig jaar november (2011) gekocht, dus 14 maanden oud. En hij doet het dus gewoon helemaal niet meer. Het is wel een apparaat wat dagelijks gebruikt wordt bij ons. Hij heeft destijds 20 euro gekost bij de Blokker. Heb alleen nog een afschrift ervan. Maar ja ik twijfel of het uberhaupt de moeite waard is om nog langs te gaan met dat ding.
Zo lang zal daar toch geen garantie op zitten lijkt mij?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker?

Bericht  Aagje! di 8 jan 2013 - 20:31

_Jackie schreef:
Atelier Madame schreef:Ik twijfel nog of ik terug zal gaan met mijn kapotte tosti-ijzer. Hij is vorig jaar november (2011) gekocht, dus 14 maanden oud. En hij doet het dus gewoon helemaal niet meer. Het is wel een apparaat wat dagelijks gebruikt wordt bij ons. Hij heeft destijds 20 euro gekost bij de Blokker. Heb alleen nog een afschrift ervan. Maar ja ik twijfel of het uberhaupt de moeite waard is om nog langs te gaan met dat ding.
Zo lang zal daar toch geen garantie op zitten lijkt mij?

Ik heb een keer een nieuwe digitale ontvanger gekregen bij de BCC, omdat hij in 3 jaar tijd al 3 keer stuk geweest was. Ook een heleboel gezeur over garantie is verlopen bla bla bla, maar je hebt recht op een degelijk product, en dat was dit duidelijk niet. En door veel feiten op tafel te leggen heb ik toch mooi een nieuwe gehad.

de verkoper vond me wel irritant Wink Maar hij koste 300 euro dus vond het best de moeite waard.


het is niet hetzelfde, maar als iets buiten de garantie valt kan het dus nog steeds.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker?

Bericht  Atelier Madame di 8 jan 2013 - 21:43

_Jackie schreef:
Atelier Madame schreef:Ik twijfel nog of ik terug zal gaan met mijn kapotte tosti-ijzer. Hij is vorig jaar november (2011) gekocht, dus 14 maanden oud. En hij doet het dus gewoon helemaal niet meer. Het is wel een apparaat wat dagelijks gebruikt wordt bij ons. Hij heeft destijds 20 euro gekost bij de Blokker. Heb alleen nog een afschrift ervan. Maar ja ik twijfel of het uberhaupt de moeite waard is om nog langs te gaan met dat ding.
Zo lang zal daar toch geen garantie op zitten lijkt mij?

Klopt maar een product moet toch langer dan een jaar meegaan.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker?

Bericht  Caribbeanlover di 8 jan 2013 - 22:27

2 jr bij deze

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker?

Bericht  Fiwen di 8 jan 2013 - 23:07

Met een waterkoker van €20,- zou ik ook niet teruggaan als ik geen bon/afschrift meer zou hebben of als het buiten de garantie valt maar wij hebben wel onze groep 1 autostoel teruggebracht buiten de garantie. Ik trok de band kapot toen we hem 15 maanden in gebruik hadden, ben terug gegaan naar de winkel en zij hebben de fabrikant gebeld en ondanks dat het buiten de garantie viel zou hij gerepareerd worden (uiteindelijk hebben we een nieuwe gekregen).

Als je netjes, vriendelijk en rustig blijft en meteen aangeeft "ik weet dat het buiten de garantie valt maar... " dan zijn mensen vaak wel bereid om te kijken wat ze voor je kunnen doen maar als je met een hoop stampij binnen komt dan hebben mensen al snel zoiets van 'zoek het maar uit' en dat kan ik heel goed begrijpen.
Ik zeg hiermee niet dat CBL dat doet maar gezien sommige reacties van haar hier zou het me niet verbazen. DUS CBL... als je het wilt proberen, blijf rustig en vriendelijk en schiet niet meteen uit je slof als het niet meteen lukt. Het is hun goed recht om het te weigeren als je geen bon of afschrift meer hebt maar je kunt het altijd proberen.

Succes!
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker?

Bericht  Gast wo 9 jan 2013 - 1:48

Aagje! schreef:
_Jackie schreef:
Atelier Madame schreef:Ik twijfel nog of ik terug zal gaan met mijn kapotte tosti-ijzer. Hij is vorig jaar november (2011) gekocht, dus 14 maanden oud. En hij doet het dus gewoon helemaal niet meer. Het is wel een apparaat wat dagelijks gebruikt wordt bij ons. Hij heeft destijds 20 euro gekost bij de Blokker. Heb alleen nog een afschrift ervan. Maar ja ik twijfel of het uberhaupt de moeite waard is om nog langs te gaan met dat ding.
Zo lang zal daar toch geen garantie op zitten lijkt mij?

Ik heb een keer een nieuwe digitale ontvanger gekregen bij de BCC, omdat hij in 3 jaar tijd al 3 keer stuk geweest was. Ook een heleboel gezeur over garantie is verlopen bla bla bla, maar je hebt recht op een degelijk product, en dat was dit duidelijk niet. En door veel feiten op tafel te leggen heb ik toch mooi een nieuwe gehad.

de verkoper vond me wel irritant Wink Maar hij koste 300 euro dus vond het best de moeite waard.


het is niet hetzelfde, maar als iets buiten de garantie valt kan het dus nog steeds.
Maar een product van 300 euro vind ik niet te vergelijken met een product van 20 euro.
Ik zou dan gewoon een nieuw tosti ijzer kopen.

Vooral als je dagelijks gebruik hebt gemaakt van het product zou ik niet terug gaan trouwens, als het tosti ijzer maar een paar keer gebruikt zou zijn vind ik het een ander verhaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker?

Bericht  blondje1313 wo 9 jan 2013 - 3:54

Bij Blokker nemen ze ook geen genoegen meer met een bankafschrift, daar staat namelijk niet op om wat voor artikel het gaat, alleen het bedrag.
En de garantietermijn van een tostiapparaat zal ook niet meer dan een jaar zijn denk ik.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker?

Bericht  Siamsa wo 9 jan 2013 - 4:11

blondje1313 schreef:Bij Blokker nemen ze ook geen genoegen meer met een bankafschrift, daar staat namelijk niet op om wat voor artikel het gaat, alleen het bedrag.
En de garantietermijn van een tostiapparaat zal ook niet meer dan een jaar zijn denk ik.

Gelukkig heeft de winkel (niet Blokker hoor) waar ik werk een systeem waarmee je de complete bon op kunt zoeken indien de klant een bankafschrift kan overleggen. Erg handig en klantvriendelijk!
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker?

Bericht  blondje1313 wo 9 jan 2013 - 4:27

Blokker (in mijn woonplaats) heeft die service in elk geval niet kwam ik gisteren achter. (En ja, het ging maar om 7 euro, maar toch)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker?

Bericht  luisa wo 9 jan 2013 - 4:31

Als blokker je niet helpt zou ik contact opnemen met de fabrikant. Er zit wel garantie op, punt is alleen dat jij kennelijk niet kan aantonen hoe oud dat ding is. Misschien weet de fabrikant wel sinds wanneer jouw type waterkoker op de markt is. Mocht dit nog niet zoang zijn kan je op die manier aanspraak op je garantie maken.overigens is garantie bij de fabrikant vaak langer dan bij de winkel.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker?

Bericht  Aagje! wo 9 jan 2013 - 18:43

_Jackie schreef:
Aagje! schreef:
_Jackie schreef:
Atelier Madame schreef:Ik twijfel nog of ik terug zal gaan met mijn kapotte tosti-ijzer. Hij is vorig jaar november (2011) gekocht, dus 14 maanden oud. En hij doet het dus gewoon helemaal niet meer. Het is wel een apparaat wat dagelijks gebruikt wordt bij ons. Hij heeft destijds 20 euro gekost bij de Blokker. Heb alleen nog een afschrift ervan. Maar ja ik twijfel of het uberhaupt de moeite waard is om nog langs te gaan met dat ding.
Zo lang zal daar toch geen garantie op zitten lijkt mij?

Ik heb een keer een nieuwe digitale ontvanger gekregen bij de BCC, omdat hij in 3 jaar tijd al 3 keer stuk geweest was. Ook een heleboel gezeur over garantie is verlopen bla bla bla, maar je hebt recht op een degelijk product, en dat was dit duidelijk niet. En door veel feiten op tafel te leggen heb ik toch mooi een nieuwe gehad.

de verkoper vond me wel irritant Wink Maar hij koste 300 euro dus vond het best de moeite waard.


het is niet hetzelfde, maar als iets buiten de garantie valt kan het dus nog steeds.
Maar een product van 300 euro vind ik niet te vergelijken met een product van 20 euro.
Ik zou dan gewoon een nieuw tosti ijzer kopen.

Vooral als je dagelijks gebruik hebt gemaakt van het product zou ik niet terug gaan trouwens, als het tosti ijzer maar een paar keer gebruikt zou zijn vind ik het een ander verhaal.

Ja dat is natuurlijk zo, wilde alleen maar even kwijt dat ook buiten de garantie periode je soms nog rechten heb smile
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker? - Pagina 3 Empty Re: Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum