Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat zijn mijn rechten.

+12
Plien84
luisa
sterremaan
Magenta
Niekske
Rush
Snoes
Melis_je
Aagje!
Admin
Kaboutertje
Minx
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Wat zijn mijn rechten.

Bericht  Minx do 23 aug 2012 - 11:16

Ik heb eind mei een tas ingeleverd om te laten maken. Na een paar weken belden ze me op om te vertellen dat de kosten veel hoger uit zouden vallen als in eerste instantie gezegd. Ik heb toen besloten om de tas niet te laten repareren. Enkele weken later zou ik de tas ophalen. Nu komt het ze hebben mijn tas mee gegeven aan iemand anders. Eerst hebben ze nog geprobeerd om haar op te bellen. Dit is uiteindelijk niet gelukt. Van haar ook dom want nog eens een andere kleur blauw ook.
Nu hebben ze in eerste instantie gezegd dat ik haar tas dan wel mocht hebben. En de laatste optie is 30/40% korting op een nieuwe tas. Eigenlijk wil ik hier ook niet mee akkoord gaan. Maar stel ik me nou zo aan, of sta ik gewoon in mijn recht. Ik moet er namelijk de hele tijd achteraan en elke keer is het weer wat anders. De eigenaar zou er mee bezig zijn maar die is nu op vakantie. Begin steeds meer het vertrouwen te verliezen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Re: Wat zijn mijn rechten.

Bericht  Kaboutertje do 23 aug 2012 - 11:50

Echt belachelijk dat ze jouw tas hebben meegegeven aan iemand anders Evil or Very Mad En wat moet je dan met de tas van iemand anders.. Tenzij die veel mooier is Razz. Maargoed, kan me voorstellen dat jij gewoon jóuw tas wil hebben. 30%-40% is ook echt te weinig naar mijn mening.

Maar wat in dit geval jouw rechten zijn kan ik niet echt wat over zeggen.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Re: Wat zijn mijn rechten.

Bericht  Minx do 23 aug 2012 - 12:18

Ik ben het er ookabsoluut niet mee eens.

Ergens voel ik me heel gierig omdat de tas al 9 jaar oud is. Alleen een nieuwe rits zou al een hoop schelen dan is de tas eigenlijk nog in prima staat. Ja de versteviging aan de achterkant zit los maar daar merk je niets van. Heb net even gekeken wat een nieuwe tas kost. Inmiddels 55 euro. Dat geld heb ik niet eens op het moment,

De persoon die mijn tas nu heeft heeft ook zitten slapen. Het is ten eerste al een andere kleur en ten tweede zit de originele rits er nog in.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Re: Wat zijn mijn rechten.

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 18:13

Oh, vervelend. Ik begrijp niet helemaal hoe het fout heeft kunnen gaan. Waarschijnlijk hebben ze niet goed opgelet toen ze jouw tas meegaven. Is die vrouw op geen enkele manier te bereiken? Ik zou niet akkoord gaan met 30/40%.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Re: Wat zijn mijn rechten.

Bericht  Admin do 23 aug 2012 - 18:15

55-40%=15 euro. Ik zou dat doen want een nieuwe rits kost wellicht ook zoiets en nu heb je er een nieuwe tas voor...
Admin
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 624
Punten : 1492
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Re: Wat zijn mijn rechten.

Bericht  Aagje! do 23 aug 2012 - 18:37

Volgens mij betaald ze na die korting nog 33 euro, of ben ik nou gek??

Ik zou daar ook niet mee akkoord gaan!
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Re: Wat zijn mijn rechten.

Bericht  Melis_je do 23 aug 2012 - 20:11

Een 9 jaar oude tas is economisch bijna niks meer waard, maar ik vind korting op een nieuwe tas wel heel mager. Trek er de winst die ze erop maken vanaf, en het kost ze bijna niks. Op zijn minst vind ik dat ze moeten aanbieden je het kortingsbedrag contant te geven. Ik weet niet hoe dit juridisch zit, er staat me bij dat ze je alleen de economische waarde hoeven te betalen (dus bijna niks), maar het is wel een grote fout. Ik hoop voor je dat die andere vrouw zich bedenkt.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Re: Wat zijn mijn rechten.

Bericht  Minx do 23 aug 2012 - 20:13

Ja admin zit een beetje te slapen haha,

Nee ik vind ook gewoon dat ze een tas moeten vergoeden. De tas kon nog wel dicht alleen een van de twee ritsdingen zat los. Ik snap ook niet hoe het kan. Er zat een labeltje op met een code. Daar hebben ze niet naar gekeken. Die andere persoon is niet te bereiken omdat ze een ander telefoonnummer heeft.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Re: Wat zijn mijn rechten.

Bericht  Snoes do 23 aug 2012 - 20:13

XXAnnieXX schreef:Volgens mij betaald ze na die korting nog 33 euro, of ben ik nou gek??

Ik zou daar ook niet mee akkoord gaan!
Nee, ik kom ook op 33 euro uit en daar zou ik ook niet mee akkoord gaan.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Re: Wat zijn mijn rechten.

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 20:16

Waar heb je je tas dan ingeleverd, bij de schoenmaker ofzo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Re: Wat zijn mijn rechten.

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 20:16

Minx schreef:Ja admin zit een beetje te slapen haha

Ik zat serieus nog te slapen ja haha!

Maar eh, weet die medewerker ook de naam niet van die vrouw? Wellicht is ze nog op FB te vinden ofzo? Al vraag ik me af of ze niet gewoon dacht dat deze tas leuker was, anders ga je toch terug?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Re: Wat zijn mijn rechten.

Bericht  Rush do 23 aug 2012 - 20:17

Admin schreef:55-40%=15 euro. Ik zou dat doen want een nieuwe rits kost wellicht ook zoiets en nu heb je er een nieuwe tas voor...
40% van €55 is nog altijd €22.

Ze krijgt dus €22 korting op een nieuwe tas en moet nog €33 betalen dan.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Re: Wat zijn mijn rechten.

Bericht  Rush do 23 aug 2012 - 20:18

Mosterd na de maaltijd was ik alweer. Wat zijn mijn rechten. 1578173417
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Re: Wat zijn mijn rechten.

Bericht  Niekske do 23 aug 2012 - 20:22

Minx schreef:Ja admin zit een beetje te slapen haha,

Nee ik vind ook gewoon dat ze een tas moeten vergoeden. De tas kon nog wel dicht alleen een van de twee ritsdingen zat los. Ik snap ook niet hoe het kan. Er zat een labeltje op met een code. Daar hebben ze niet naar gekeken. Die andere persoon is niet te bereiken omdat ze een ander telefoonnummer heeft.

Heb je een afleverbon ofzo moeten tekenen? Dat risico's van de reparatie voor jouw rekening zouden zijn? Zo ja, vraag ik me nog af of dat juridisch geldig is, maar dan heeft het bedrijf zich wel een beetje ingedekt...

Apart van dat hierboven zou ik er ook niet mee akkoord gaan, zij hebben jouw eigendom zonder toestemming weggegeven en dus moeten ze ervoor zorgen dat jij een vervangende tas krijgt die minstens zo goed is als die tas die je had. Ik heb gemist of die andere tas wel of niet ok was...? Punt is alleen, als het bedrijf je niet verder tegemoet wil komen, je niet veel meer kan doen... rechstbijstand komt niet in actie voor bedragen van onder de 100 euro geloof ik.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Re: Wat zijn mijn rechten.

Bericht  Minx do 23 aug 2012 - 20:22

Melis_je schreef:Een 9 jaar oude tas is economisch bijna niks meer waard, maar ik vind korting op een nieuwe tas wel heel mager. Trek er de winst die ze erop maken vanaf, en het kost ze bijna niks. Op zijn minst vind ik dat ze moeten aanbieden je het kortingsbedrag contant te geven. Ik weet niet hoe dit juridisch zit, er staat me bij dat ze je alleen de economische waarde hoeven te betalen (dus bijna niks), maar het is wel een grote fout. Ik hoop voor je dat die andere vrouw zich bedenkt.

Kan zijn dat de economische waarde minder is, maar ze zijn wel mijn tas kwijt geraakt. En steeds een ander verhaal. Eerst konden ze geen contact met haar krijgen. Toen zou ik voor dinsdag terug gebeld worden. Op dinsdag zelf maar gebeld, kreeg ik te horen de eigenaar is er mee bezig daar hoor je wat van. Anderhalve week gewacht en gister was ik er maar weer eens langs gegaan, Ohw heb je niets gehoord? De eigenaar is nu op vakantie. Volgende week is hij er weer. Toen gingen ze overleggen en kreeg ik dit voorstel. Iets zegt mij ook gewoon dat de eigenaar er helemaal niets van af weet en hij ook niet op vakantie is. Het is namelijk een behoorlijk grote fout.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Re: Wat zijn mijn rechten.

Bericht  Magenta do 23 aug 2012 - 20:23

Ze hebben jouw eigendom weggegeven en ze kunnen die niet terug krijgen.

Ik vind dat ze jouw een nieuwe tas schuldig zijn. Ze mogen niet zomaar eigendommen van klanten weggeven. Foutje of niet, dit is gewoon enorm slordig.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Re: Wat zijn mijn rechten.

Bericht  Minx do 23 aug 2012 - 20:27

Ik heb niets hoeven tekenen, heb alleen een bonnetje waarop staat reparaties kunnen drie weken duren.

Die andere tas was er een stuk slechter aan toe, de schouderbanden zagen er lelijk uit er zat een andere rits in die duidelijk al vaker vervangen was.

De tas heb ik ingeleverd bij de tassenwinkel waar ik de tas ook gekocht heb. En heb in tussentijd al regelmatig die tas gemist. Bij dagjes uit oid heb ik liever mijn rugtas mee dan mijn schoudertas. Vind mijn rug wat fijner.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Re: Wat zijn mijn rechten.

Bericht  sterremaan do 23 aug 2012 - 20:44

Ik kan mij een programma op tv herinneren. Dan lieten ze in een winkel een Ipod, voor 17 euro prijskaartje in de winkel zien. Die jongen ziet het, en loopt naar de kassa, En vervolgens slaan ze dus 200 euro aan. Dan, komt het de jongen komt terug met het kaartje wat ervoor stond. En zijn rechten waren dat hij de ipod voor de prijs mee mocht nemen.
Als het jou is gezegd voor die prijs. Dan moeten ze dat ook doen. Ik vind je niet gierig, Je komt gewoon voor je eigen rechten op. Anders zou je, je vraag altijd kunnen stellen bij een soort rechts bijstand. Die zoeken het precies voor je uit.. succes ermee.
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.sterremaan.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Re: Wat zijn mijn rechten.

Bericht  Minx do 23 aug 2012 - 22:00

Hee sterremaan je bent er weer smile, hoe is het?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Re: Wat zijn mijn rechten.

Bericht  Gast do 23 aug 2012 - 22:17

sterremaan schreef:Ik kan mij een programma op tv herinneren. Dan lieten ze in een winkel een Ipod, voor 17 euro prijskaartje in de winkel zien. Die jongen ziet het, en loopt naar de kassa, En vervolgens slaan ze dus 200 euro aan. Dan, komt het de jongen komt terug met het kaartje wat ervoor stond. En zijn rechten waren dat hij de ipod voor de prijs mee mocht nemen.
Als het jou is gezegd voor die prijs. Dan moeten ze dat ook doen. Ik vind je niet gierig, Je komt gewoon voor je eigen rechten op. Anders zou je, je vraag altijd kunnen stellen bij een soort rechts bijstand. Die zoeken het precies voor je uit.. succes ermee.

Ik dacht juist dat dit niet kon. Dat als de fout-prijs niet realistisch is (dus die 17 euro voor een Ipod bijvoorbeeld), ze nog steeds de normale prijs mogen vragen (die 200 euro). En daarnaast kunnen de meeste winkels zich ook beroepen op drukfouten toch?

Maar TO, echt een vervelende situatie! Ik zou persoonlijk ook geen genoegen nemen met alleen die korting. Ik vind het ook een raar verhaal, tas is weg en die mevrouw kunnen ze opeens niet bereiken. Ook twijfel je of de baas er wel iets vanaf weet. Dan zou ik juist als je daar de volgende keer bent, er op staan dat je de baas te spreken krijgt. En aan hem/haar heel het verhaal uitleggen (inclusief de vage verhalen van het personeel).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Re: Wat zijn mijn rechten.

Bericht  sterremaan do 23 aug 2012 - 22:27

minx ik wil je topic niet vervuilen dus maak er wel even eentje aan bij persoonlijk. Peachy, in dat programma, lieten ze zien dat de winkel zich daar niet op mag beroepen. Ik heb het ook wel in de supermarkt gehad. En, dan kreeg ik het voor de prijs wat er nog voor stond. En daarna haalden ze het bordje weg. Ik weet ook niet precies de richt lijnen.
sterremaan
sterremaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 631
Punten : 675
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.sterremaan.tk

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Re: Wat zijn mijn rechten.

Bericht  luisa vr 24 aug 2012 - 2:55

Wat je rechten zijn is vrij simpel.
Er is sprake van een onrechtmatige daad waardoor jij schadevergoeding kunt eisen. Maar goed, dan is dus de vraag wat jouw schade is. Als jouw tas nieuw € 55 kost en al 9 jaar oud is zal jouw tas niet meer veel waard zijn. Een korting van 40% op een nieuwe tas lijkt mij daarom zeker reeel. Hoef je natuurlijk niet mee akkoord te gaan, je kan ook gewoon een bedrag eisen. Veel meer kan je niet doen.

En dank in een andere winkel tas uitzoeken.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Re: Wat zijn mijn rechten.

Bericht  Minx vr 24 aug 2012 - 8:35

Misschien handig om er bij te zeggen er zit nog 21 jaar garantie op is een eastpak namelijk.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Re: Wat zijn mijn rechten.

Bericht  luisa vr 24 aug 2012 - 8:58

Wow echt, zit daar zoveel garantie op? Wist ik niet. Maar goed je kunt schadevergoeding eisen, wat de waarde van je tas was weet ik dan niet. Maar die garantie houd dan toch in dat ze jouw tas gratis moesten maken?
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Re: Wat zijn mijn rechten.

Bericht  Minx vr 24 aug 2012 - 9:06

Ja alleen op ritsen zit niet zo lang. Het andere wat stuk was was niet storend. Het achterstuk zit iets los. Nou daar ga ik niet zoveel voor uit geven. De rits moest alleen dan nieuw. Maar er zit echt zolang garantie op die tassen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat zijn mijn rechten. Empty Re: Wat zijn mijn rechten.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum