Wat zijn onze rechten
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat zijn onze rechten
wij hebben internet en tv en telefoon bij dezelfde maatschappij. Ons contract is in augustus verlengt. We zitten altijd al bij dezelfde maar in augustus hadden ze een aanbieding voor ons vandaar dat het toen verlengt is.
Nu is eind augustus onze modem ontploft en kregen we een nieuwe toegestuurd. Die heeft 2 weken gewerkt en toen deed internet en telefoon het niet meer. Toen kwam er een monteur kregen we weer een nieuwe modem die modem heeft nooit gewerkt en een week later kwam er weer een monteur en kregen we weer een nieuwe modem. Ook die hield het niet lang vol en kregen we weer een nieuwe de inmiddels 4e sinds augustus. Eindelijk werkte het tot vorige week dinsdag toen hield alles er weer mee op en vrijdag kwam er een monteur en die man snapte er niks van belde met zijn collega en die vertelde een nieuwe modem plaatsen. Dus vrijdag kregen wij onze 5e nieuwe modem. Je zal denken nu werkt het goed.
Vrijdag avond werkte het, wel trager dan normaal maar de snelheid kon steeds sneller worden was ons verteld. Maar zaterdag ochtend deed internet en telefoon het weer niet. Wij weer bellen naar een duur 0900 nummer. En werd verteld dat er vandaag een monteur zou langskomen. Maar die komt niet vandaag maar pas donderdag omdat het druk is bij hun.
In ieder geval zijn wij helemaal klaar met hun. Wij moeten namelijk op dit moment veel doen met internet om een uitkering aan te vragen voor mijn man. En dat lukt nu niet echt.
Maar ons contract bij hun loopt nog tot augustus 2013. Hebben wij nu ook recht dat we nu al bij hun weg mogen, omdat zij niet aan de voorwaarden houden. Iemand die dit weet. Want we moeten elke maand wel de volle pond betalen aan hun maar het werkt maar voor de helft
Nu is eind augustus onze modem ontploft en kregen we een nieuwe toegestuurd. Die heeft 2 weken gewerkt en toen deed internet en telefoon het niet meer. Toen kwam er een monteur kregen we weer een nieuwe modem die modem heeft nooit gewerkt en een week later kwam er weer een monteur en kregen we weer een nieuwe modem. Ook die hield het niet lang vol en kregen we weer een nieuwe de inmiddels 4e sinds augustus. Eindelijk werkte het tot vorige week dinsdag toen hield alles er weer mee op en vrijdag kwam er een monteur en die man snapte er niks van belde met zijn collega en die vertelde een nieuwe modem plaatsen. Dus vrijdag kregen wij onze 5e nieuwe modem. Je zal denken nu werkt het goed.
Vrijdag avond werkte het, wel trager dan normaal maar de snelheid kon steeds sneller worden was ons verteld. Maar zaterdag ochtend deed internet en telefoon het weer niet. Wij weer bellen naar een duur 0900 nummer. En werd verteld dat er vandaag een monteur zou langskomen. Maar die komt niet vandaag maar pas donderdag omdat het druk is bij hun.
In ieder geval zijn wij helemaal klaar met hun. Wij moeten namelijk op dit moment veel doen met internet om een uitkering aan te vragen voor mijn man. En dat lukt nu niet echt.
Maar ons contract bij hun loopt nog tot augustus 2013. Hebben wij nu ook recht dat we nu al bij hun weg mogen, omdat zij niet aan de voorwaarden houden. Iemand die dit weet. Want we moeten elke maand wel de volle pond betalen aan hun maar het werkt maar voor de helft
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Wat zijn onze rechten
Jullie hebben wel regelmatig dit soort issues, valt me op.
Charles- Kletskop
- Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12
huh hoezo?
Sarah1985- Ratel
Waarom kijken ze niet gewoon eens verder? Waarom keer op keer weer het modem vervangen als het daarna iedere keer weer maar 1 of 2 weken werkt?
Gast- Gast
Ja geen idee wij geven steeds aan dat het misschien wel buiten met hun kabel iets is maar zij houden voldat het daar nniet aan ligt
Sarah1985- Ratel
Ja, maar er komt toch iemand? Misschien hebben er heel veel mensen nu problemen, daar kunnen zij dan toch ook niks aan doen? Vervelend voor jullie, omdat er dingen geregeld moeten worden, maar dan moet je dat even proberen te regelen bij iemand anders, zodat je dat in ieder geval kunt oplossen. Het is niet dat ze niks regelen. En je kunt echt niet zomaar onder een contract uit, wellicht als ze alles onderzocht hebben, geen problemen hebben kunnen vinden, dat je het dan kunt aangeven dat er geen andere opties meer zijn, maar je moet ze wel eerst de kans geven om het op te lossen op zo'n moment.
Gast- Gast
Ik denk niet dat jullie vanwege deze reden jullie contract kunnen opzeggen. Wat je zou kunnen doen is nogmaals bellen en zeggen dat je contact heb gezocht met Kassa ofzo, pf een ander consumentenprogramma op tv. Beetje bluffen helpt wellicht.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Maar zolang die monteur niet is geweest, kunnen ze ook nog niet zeggen wat er is, lijkt me?
Gast- Gast
ze zeggen iedere keer dat het aan de modem ligt en dat die minimaal 10 jaar meegaat bij ons 10 uur haha. Ik zal eerst donderdag afwachten
Sarah1985- Ratel
Zitten jullie toevallig bij UPC? Dan hoef je geen duur nummer te bellen, maar kun je met de huistelefoon 1200 kiezen.
Voor de periodes dat het niet werkt kun je als het goed is ook geld terug krijgen. Om onder je contract uit te komen wordt denk ik lastiger, maar je kunt het proberen.
Voor de periodes dat het niet werkt kun je als het goed is ook geld terug krijgen. Om onder je contract uit te komen wordt denk ik lastiger, maar je kunt het proberen.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
ja we zijn bij u.pc . met thuis telefoon bellen gaat niet want we kunnen niet bellen want dat gaat via internet. Vandaar dat het wel naar een duur nummer moet.
En de vergoeding is een euro per dag. We kregen in oktober 14 euro terug we hadden 2 weken geen internet en telefoon. En een week geen tv. En de rekening was 70 euro die maand. Vind niet echt dat ze ruim zijn met de vergoedingen want ook de dure telefoonkosten vergoeden ze niet
En de vergoeding is een euro per dag. We kregen in oktober 14 euro terug we hadden 2 weken geen internet en telefoon. En een week geen tv. En de rekening was 70 euro die maand. Vind niet echt dat ze ruim zijn met de vergoedingen want ook de dure telefoonkosten vergoeden ze niet
Sarah1985- Ratel
Erg vreemd, wij kregen wel behoorlijk wat terug voor 1 week geen digitale tv. En volgens mij kun je telefoonkosten naar hun ook wel declareren.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Sarah1985 schreef:ze zeggen iedere keer dat het aan de modem ligt en dat die minimaal 10 jaar meegaat bij ons 10 uur haha. Ik zal eerst donderdag afwachten
Maar is er dan geen kortsluiting oid bij jullie waardoor die het elke keer niet doet?
Gast- Gast
Ik zou ze dan in gebreke stellen. Ze komen de overeenkomst immers niet na. Gewoon een brief sturen met hoe lang je al geen internet hebt, dat je meerdere mogelijkheden hebt gecreeerd het op te lossen, maar dat er geen actie is ondernomen aan hun kant en dat je ze bij deze in gebreke stelt. Wanneer het defect niet binnen een redelijke termijn (zeg een week?) is opgelost beroep je je op je recht de kosten + dwangsom te vorderen. art. 6:82 BW er bij vermelden.
Gast- Gast
Je kunt op de UPC site aangeven dat je door hun gebeld wil worden, dan kost het je niks. Je wordt automatisch gelijk gebeld en komt dan gewoon in de wacht te staan zoals altijd.Sarah1985 schreef:ja we zijn bij u.pc . met thuis telefoon bellen gaat niet want we kunnen niet bellen want dat gaat via internet. Vandaar dat het wel naar een duur nummer moet.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
ellibre schreef:Je kunt op de UPC site aangeven dat je door hun gebeld wil worden, dan kost het je niks. Je wordt automatisch gelijk gebeld en komt dan gewoon in de wacht te staan zoals altijd.Sarah1985 schreef:ja we zijn bij u.pc . met thuis telefoon bellen gaat niet want we kunnen niet bellen want dat gaat via internet. Vandaar dat het wel naar een duur nummer moet.
echt waar nog nooit gevonden. Maar op de mobiel internetten is dat ook lastig
@pippa denk geen kortsluiting want er zitten meerdere dingen aangesloten en daar gebeurt niks mee alleen die modem. Wij denken zelf dat het probleem buiten ligt
Sarah1985- Ratel
Even een update, vandaag kwam de zoveelste monteur die man snapte er niks van hij heeft alles binnen opnieuw aangelegd nieuwe kabels enzo en weer een nieuwe modem gekregen. En volgende week komt er een monteur om buiten alles te controleren. Wij zijn heel erg benieuwd . Eerst maar een brief opstellen voor de provider voor een vergoeding
Sarah1985- Ratel
Ze zijn nu hun afspraken wel nagekomen dus, gelukkig. Hopelijk vinden ze het probleem en is het dan gewoon opgelost.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Wat zijn mijn rechten.
» Kosten offerte, mag dit? Wat zijn mijn rechten?
» Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker?
» Je 'rechten' als zwangere...
» Iemand verstand van rechten/plichten bij een koopwoning/VvE?
» Kosten offerte, mag dit? Wat zijn mijn rechten?
» Wat zijn mijn rechten mbt kapotte waterkoker?
» Je 'rechten' als zwangere...
» Iemand verstand van rechten/plichten bij een koopwoning/VvE?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: