Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's op budget, deel II..

+64
Kalishi
*Lookie*
Mida4you
jenjoeny
Twellie
Aimee
Sophiee
CCC
joyce0606
Tiara
MissD
Supertalentje
Laced
Coccinelle
chipa
Sterrin_
PiP
NoName88
Darius
Shopaholic
Petteflet
Manderijn
strawberry
Lejow
M@niek
Star007
Mevrouw
Floor
Fiwen
Koeboe82
rapa nui
Flower_L
Bolleke
Printje
Aagje!
Pien
SarahKey
Mama Titty
Bluestar
studiebol
Fiebje
nillis
Lenthe
-Ieniemienie-
Fearie
pindaatje
duckie
Bruintje Beer
Parisienne
Luce
Limburg85
Highway
Happydobby
PapillonRose
bolus26
Sanne
Coco
Puggle
Jezzie
Clapperdie
Linda
Annie24
Liadan
Parel
68 plaatsers

Pagina 4 van 20 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 20  Volgende

Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Shopaholic za 29 dec 2012 - 9:05

Met verjaardagen en sint kreeg ze wat. Ook hebben we afgelopen Zomer op diverse rommelmarkten aardig wat speelgoed op de kop getikt. Dat is wel een goede voor aankomende zomer weer, om het te kopen en op ruimen voor met de feest- en of verjaardagen!

Ik ga straks voor de meiden ook het hoognodige kopen en niet meer zoveel als nu. Dus geen tig thshirts of broeken. Ze heeft wel vaak hetzelfde aan, dus daar kan ik mij ook wel vinden zoals jij het noemt.

Een lijst mag je me wel pm-en als je wil? Kan ik eens kijken of dat iets voor ons is om de financien nog beter op orde te krijgen.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel za 29 dec 2012 - 9:07

Hier krijgt ze speelgoed met haar verjaardag en Sint en kerst, alleen valt dat allemaal binnen 1 maand laughcry dus ze krijgt meestal nog een cadeautje in de zomer, rond een half jaar, waarschijnlijk zal het een zandbak zijn.

Kleding koop ik wanneer ik het nodig vindt, het is zelden echt nodig haha
Koop alleen weinig echt duurs, en de laatste tijd valt het sowieso mee omdat er geen tijd is en ik de mode niet altijd even leuk vindt.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Gast za 29 dec 2012 - 9:19

Ik moet ook echt mee gaan doen...

Kleding koop ik zo veel mogelijk in outlet en uitverkoop, al moet ik er dan snel bij zijn wil ik voor beide iets kunnen kopen.
Gister nog Babyface winterjassen gekocht voor 14,95 per stuk ipv 49,95. Moesten echt een tweede winterjas, ik blijf die dingen wassen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Limburg85 za 29 dec 2012 - 9:25

Wow Fearie maar 4 broeken voor D.? Dan is het een schoon manneke of was je zoveel?
Hier zijn veel meer broeken nodig, sowieso elke dag een schone? Was bijna ook iedere dag maar hier gaat het niet in de droger dus duurt het langer.

Hier koop ik eigenlijk alleen kleding als ze van maat wisselen, in 1 keer heel veel, zou dat juist beter moeten spreiden en speelgoed koop ik bijna nooit, ze krijgen veel voor Sinterklaas, kerst en verjaardag van de opa en oma's.

Ik ben vandaag begonnen met een Excel sheet om eens te zien wat en waaraan het allemaal opgaat.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Fearie za 29 dec 2012 - 9:34

@Limburg, meestal kan D een broek 2 dagen aan en ik was 1x in de week zijn kleding. Dan nog een wasje met de hydrofiele doeken, washandjes enzo. Ik droog alles op het wasrek. Wij hebben geen droger.

Ik zal een blanco sheet maken en kijken of ik hem hier kan plaatsen.


Laatst aangepast door Fearie op za 29 dec 2012 - 9:54; in totaal 1 keer bewerkt

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Gast za 29 dec 2012 - 9:37

2 dagen Fearie? Hier zien ze er na een halve dag al niet meer uit :O

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Limburg85 za 29 dec 2012 - 9:39

Fearie dan vind ik het helemaal knap, ik was veel vaker maar zou het denk niet met 4 broekjes redden, zou de zenuwen krijgen als er niks meer op voorraad in z'n kast ligt, zal je net zien dat hij zich nat plast ofzo.
Op zich zou hij hier soms ook wel 2 dagen met een broek kunnen doen maar vind het leuk iedere dag wat anders aan.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Fearie za 29 dec 2012 - 9:56

Ik verbaas me er ook over, maar wat dat betreft is ie redelijk schoon. Zeker nu hij loopt.
Af en toe krijgt ie een jogginbroekje aan, op onze slobber zondag smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Mama Titty za 29 dec 2012 - 11:09

Hier moet en wil ik ook meedoen!
Ben nu van 2012 alles in excel aan het zetten en als je ziet hoeveel wij aan uiteten/fastfood hebben uitgegeven krijg ik een hart verzakking.
Vooral nu per 1 januari contract van manlief niet is verlengd en hij in de ww komt en ik nu over 3 weken ben uitgerekend en daar ook extra kosten mee gemoeid zijn bezorgd me soms slapeloze nachten, omdat we nul spaargeld hebben op dit moment omdat we net 2,5 maand geleden in ons 1e koophuis zijn getrokken.


Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel za 29 dec 2012 - 11:20

Dat lijkt me helemaal pittig mama titty!
Heel veel succes!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parisienne za 29 dec 2012 - 11:23

Cadeaus krijgt N. voorlopig echt niet meer. Ze heeft voor aardig wat honderden euro's aan Sint- en Kerstcadeaus gehad. Dit was echt te gek, dus dat doe ik nooit meer. Voorlopig heeft ze meer dan genoeg. Alleen daar gaan mijn gedachten alweer: "Maar die Tiptoi vindt ze zo leuk, ik haal binnenkort een nieuw boek/spel voor haar erbij" *zucht* Rolling Eyes Dit soort dingen moet ik dus echt in gaten houden.

Ik geef bij deze eerlijk toe dat ik soms echt een probleem heb met betrekking tot geld uitgeven, durf het haast wel een verslaving te noemen. Ik denk dat ik bij deze met enveloppen ga werken en mijn pinpas bij mijn vriend in bewaring geef Embarassed

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel zo 30 dec 2012 - 0:02

Haha parisienne dat ken ik!
Ik ben ook zo ongelooflijk hebberig soms!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Mama Titty zo 30 dec 2012 - 2:21

Net even een berekening gemaakt van het hele jaar 2012(ok mis, dan nog 1 dag,maar ga ervan uit dat we dan niet heel veel uit gaan geven silent )

Qua kinderen vind ik het reuze meevallen:

Voor L. hij is 3 en sinds half jaar zindelijk: 362,44 euro incl. verjaardagscadeau(excl. sint, dat is ongeveer nog 30-35 euro)
Voor R. zij is 2 392,83 euro incl. verjaardagscadeau (excl. sint)

Kinderopvang per kind 1968,50 voor 3 dagen opvang voor het hele jaar dus dat is 164 euro per maand per kind aan kinderopvang.

Fastfood en uiteten was ik wel van geschrokken: 1522,41
Boodschappen:2161,65
Brandstof: 1922,51

Bij ons is bouwmarkt en kwantum wel over de 5500 euro,maar dit heeft met het nieuwe huis te maken en dat kregen we gelukkig terug van bouwdepot.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Fearie zo 30 dec 2012 - 3:59

Het duurde ff, maar hier alsnog de download van ons budgetplan
Excel

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  SarahKey zo 30 dec 2012 - 6:23

Ik wil ook graag meepraten. Vanaf februari (misschien vanaf maart maar dat is nog niet zeker) zit mijn man ook zonder werk dus een ww uitkering. Dat is zeker 400 euro minder dan wat we nu hebben en dat moet ergens vandaan komen. En we doen het al niet zo luxe Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 878948377
Dus ik ga weer streng consuminderen. We zullen niet meer kunnen sparen en dan moeten we alles doen van nog geen 400 euro. Komt vast goed Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 394967 (al heb ik er soms wel een hard hoofd in en hoop ik dat hij snel werk vind)

fearie: knap hoor 4 broekjes. S heeft er wel 20 Laughing Maar ik heb het geluk dat 1 iemand die ik ken al haar jongenskleding bij mij brengt. Naja opstuurt. En daar ben ik toch wel heel blij mee. Dan gebeurt het soms zomaar dat ik in een bepaalde maat teveel van iets heb. Tja kan er nog eens wat stuk gaan of vies worden.

Verzekeringen en vaste lasten hebben wij al eens uitgeplozen dus de bezuinigen moeten puur komen uit de boodschappen, benzine etc.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Fearie zo 30 dec 2012 - 7:11

Ja, ik verbaas me er ook over dat ik het tot nu toe nog gered heb met dat aantal broekjes. Ik heb net wel wat grotere broekjes gehaald, maar daar kan ie dan even in vooruit en in groeien.

Hier moet ook bezuinigd worden op de boodschappen en benzine, dus wat zuiniger en meer in de vriezer. En minder vaak lange ritjes maken, weinig uitjes waarvoor we ver moeten rijden.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  SarahKey zo 30 dec 2012 - 7:30

Ik pak trouwens ook altijd dezelfde broekjes weer. Gewoon omdat die fijn zitten, niet afzakken en ik ze mooi vind. Denk een stuk of 6 die ik telkens weer pak.

Uitjes gaan hier bijna helemaal van het programma. Behalve van het kleine dierentuintje hier in de buurt want daar heb ik al een jaarkaart van. Kan er straks alleen niet meer elke week heen ivm de benzine. Ach 1 keer per maand is ook leuk Wink Zwemmen vinden we ook erg leuk om te doen maar dat word ook minder. Straks in de zomer fietsen, picknicken etc. Er zijn gelukkig ook een hoop gratis uitjes.


Enige wat ik echt aan wil houden is de sportschool. Sinds 2-3 maanden doe ik dat weer en dat doet me zo goed. Sowieso qua contacten maar ook qua gewicht. Dat is gewoon een must wat moet blijven anders gaat het weer de verkeerde kant op.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Fearie zo 30 dec 2012 - 7:36

Wij hebben in oktober een jaarkaart gekocht voor de apenheul, dus daar kunnen we vanaf maart gebruik van maken. Ook de indoorspeeltuin zal wel af en toe gebeuren, daar kan D lekker uit razen. Alleen alle andere duurdere uitjes zullen even niet gebeuren.

Mijn vriend is lid van de voetbalvereniging, das omgerekend 6 euro in de maand en ik ben ook lid van een vereniging, doe er alleen niets mee. Maar omgerekend ook maar 8 euro per maand, dus opzeggen doen we beide niet. Qua sporten wil ik het hardlopen weer oppakken.

Wij hebben een bakfiets, die zou ik vaker kunnen pakken nu D loopt. Alleen ben altijd dood op als ik na het dorp ben gefietst dus terug naar huis is een zware opgave haha. Aan de andere kant moet ik toch wat conditie opbouwen. Zitten wel te kijken naar de mogelijkheid om hem elektrisch te maken, dus dat zou weer geld kosten maar pak ik uiteindelijk vaker de fiets.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  PapillonRose zo 30 dec 2012 - 8:05

Ik lees hier een hoop herkenbare dingen!!

Zoals met kleding en speelgoed.. Daar heeft A. meer dan genoeg van, maar met name qua kleding kan ik het heel slecht laten om dingen te kopen. Er is zoveel leuks! Wel koop ik de kleertjes meestal in de sale, want ik hou vooral van merken als Noppies, Z8, BFC. En dat vind ik zonder korting echt te prijzig. Maar dan nog geef ik teveel uit aan kleding, al is het in de sale. Ze heeft echt veel teveel kleding :S Speelgoed valt qua aankopen nog wel mee voorlopig, want ze is pas jarig geweest en ook met Sint en Kerst is ze flink verwend. Dus ze kan voorlopig echt vooruit.

Ik ben laatst een beetje gaan kijken of ik ergens op kan besparen en heb uiteindelijk al iets gevonden. Heb mijn rechtsbijstandsverzekering opgezegd en ben van zorgverzekeraar gewisseld. Dat scheelt bijelkaar zo'n 25 euro in de maand. Binnenkort nog even kijken naar wat andere dingen, en hopelijk meer besparen. Want ik ga er vanaf februari weer op achteruit, dan gaat A. naar de psz in plaats van het kdv. Omdat ik nog student ben hoef ik voor het kdv bijna niets te betalen, maar de dure psz moet wel volledig zelf betaald worden. Eigen keuze natuurlijk, maar wat besparen kan hier geen kwaad dus!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Pien zo 30 dec 2012 - 8:27

Ook wij gaan vanaf 1januari goed opletten. Ben nu druk bezig met een excel bestand in te vullen met de terugkerende vaste lasten zodat we beter en duidelijker overzicht hebben van wat er in en uit gaat. Daarnaast kunnen we dan even goed kijken wat over blijft en hoe we eventueel kunnen besparen.

Ben dus benieuwd.....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Shopaholic zo 30 dec 2012 - 8:31

Wij gaan aankomende week van 4 rekeningen naar 1 en ik ga dus een rekening overzicht maken met ook de inkomsten en uitgaven. Kijken of ik nog wat dingen tegenkom waar we op kunnen bezuinigen. Enige wat een dure aankoop zal zijn is een 2e stokke tripp trapp. Ben al op MP aan het kijken in de buurt, maar nog niet kunnen slagen.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Coco zo 30 dec 2012 - 8:36

Volgende week beginnen de hamsterweken weer! Natuurlijk wel alleen inslaan wat anders ook echt gebruikt wordt anders zijn we alleen maar nog duurder uit. Meestal zitten de luiers er ook tussen in 1 van de hamsterweken en dan ga ik iig even 4 grote verpakkingen halen in de hoop dat ze als die op zijn zindelijk zijn. Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 3079029344


Ik moet ook gewoon echt niks meer voor de kinderen kopen. Ze hebben zoveel speelgoed en we gaan elke 3 weken nu ook naar de spelotheek waardoor ze dan weer even wat anders hebben. Vooral al die kleine dingetjes voor hun tikken aan, zeker omdat het ook x 2 gaat in de meeste gevallen zoals een kleurboek en prikblok. Denk dat ik nu wekelijks wel 15 euro kwijt ben aan dat soort dingen van 1-2-3 euro. En mijn zus smeert mij altijd speelgoed aan bij de 1+1, 30% en 50% korting bij kruidvat. Zo ook de week na kerst weer 2 dingen van Little People voor 20 euro gekocht, terwijl ik die week ervoor alles van Little people naar mijn ouders heb gedaan voor als ze moet oppassen op ons 1 jarige nichtje en voor als we daar zijn. Koop ik er weer bij Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 394967

Uitjes wil ik dan weer niet echt op besparen, maar die doen we ook niet zo vaak, tenminsten niet waar we entree voor moeten betalen. Meestal gaan we een klein ritje met de bus bij slecht weer en weer terug Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 394967 en bij goed weer een rondje bos

Vind ook vooral het eten/drinken aantellen bij uitjes. Vorige week naar Chimpie Champ geweest, entree 20 euro, maar daar ook nog voor bijna 15 euro gepind bij de corner en daar zat niet eens eten bij. Smokkel de volgende keer gewoon hun eigen drinken mee hoor. Moest 1,75 betalen voor een klein bekertje fristi uit een gewoon literpak! Dat vond ik wel bizar, bekertjes ging nog geen 150 cc in. En dan gaat de helft nog over tafel.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Coco zo 30 dec 2012 - 8:38

Werken envelopjes wel bij jullie? Ik heb het een tijdje geprobeerd hoor, maar als dat geld op was pakte ik gewoon die voor de volgende week en halvewege die week weer een nieuwe en na 3 weken was en soms ook al wel na 2,5 week was alles op. Ben daar niet zo goed in geloof ik.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel zo 30 dec 2012 - 9:28

Coco schreef:Werken envelopjes wel bij jullie? Ik heb het een tijdje geprobeerd hoor, maar als dat geld op was pakte ik gewoon die voor de volgende week en halvewege die week weer een nieuwe en na 3 weken was en soms ook al wel na 2,5 week was alles op. Ben daar niet zo goed in geloof ik.

Hahahaha, ik ben daar ook niet zo goed in, reken mezelf dan alsnog rijker dan ik ben.
Ik heb de app van onze bank op mijn telefoon, zo kan ik het geld goed in de gaten houden.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Annie24 zo 30 dec 2012 - 11:52

Nog 1 dag te gaan in december en het saldo van onze gezamenlijke rekening is 0,00 Sad
Kwam net tijdens het opruimen van de papieren van het nieuwe huis nog de rekening van de verkoopmakelaar tegen die we nog niet betaald hadden Embarassed Er valt dus niets te sparen deze maand Sad
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 4 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 20 Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 20  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum