Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's op budget, deel II..

+64
Kalishi
*Lookie*
Mida4you
jenjoeny
Twellie
Aimee
Sophiee
CCC
joyce0606
Tiara
MissD
Supertalentje
Laced
Coccinelle
chipa
Sterrin_
PiP
NoName88
Darius
Shopaholic
Petteflet
Manderijn
strawberry
Lejow
M@niek
Star007
Mevrouw
Floor
Fiwen
Koeboe82
rapa nui
Flower_L
Bolleke
Printje
Aagje!
Pien
SarahKey
Mama Titty
Bluestar
studiebol
Fiebje
nillis
Lenthe
-Ieniemienie-
Fearie
pindaatje
duckie
Bruintje Beer
Parisienne
Luce
Limburg85
Highway
Happydobby
PapillonRose
bolus26
Sanne
Coco
Puggle
Jezzie
Clapperdie
Linda
Annie24
Liadan
Parel
68 plaatsers

Pagina 2 van 20 Vorige  1, 2, 3 ... 11 ... 20  Volgende

Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Sanne vr 28 dec 2012 - 11:10

Wij houden onze uitgaven altijd bij in excel. Mijn vriend werkte dat vanochtend bij en zei toen heel droog: 'H. heeft ons dit jaar € 10.000 gekost'. Ik hoop maar dat dat beter wordt haha. Dat is inclusief de babyuitzet begin dit jaar en inclusief kinderopvangkosten, maar wow... duur meisje Wink

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Linda vr 28 dec 2012 - 11:11

:shock: 10.000 euro! Shocking zeg! En volgens mij wordt het alleen maar duurder.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  bolus26 vr 28 dec 2012 - 11:15

Ow ik ga ook meelezen hier! Ben nog een beetje uit m'n uitgavenritme sinds de geboorte van Anouk. Zeker met de feestdagen er achteraan! Vanaf maart ga ik ook flink terug in salaris ivm minder werken en de opvang komt er dan nog bij natuurlijk
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel vr 28 dec 2012 - 11:17

Bizar he!
Tot hun 18e kost een baby toch een 200.000 euro gemiddeld per gezin, toch? Dat heb ik wel eens ergens gelezen Laughing Ga dat nooit tegen mijn vriend vertellen haha, dan krijgen we nooit een broer of zus haha
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Sanne vr 28 dec 2012 - 11:20

Ja, ik zit even te rekenen maar veel beter kan haast niet. Alleen aan opvang zijn we per maand al 650 euro kwijt, dus 7800 euro op jaarbasis. Tikt hard aan.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Gast vr 28 dec 2012 - 11:24

Ik weet wel zeker dat jij weet wie ik ben Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 3079029344

Wij hebben overigens geen kosten voor de kinderopvang! Dat scheelt voor ons zeker 300.- per maand!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Coco vr 28 dec 2012 - 11:25

Welke richting ga je nu op qua werk/studie Parel? Heb dat even gemist.

Spannend Annie! Hopelijk raken jullie het huidige huis snel kwijt zodat die dubbele lasten je bespaard blijven.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel vr 28 dec 2012 - 11:25

Dat gaat zeker hard!
Maar als jullie 650 euro moeten betalen (voor 4 dagen, toch?) dan verdienen jullie ook niet verkeerd Laughing jullie krijgen alleen niet zo heel veel terug. Heb het idee dat wij het ook ècht niet verkeerd doen..
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Sanne vr 28 dec 2012 - 11:34

Parel schreef:Dat gaat zeker hard!
Maar als jullie 650 euro moeten betalen (voor 4 dagen, toch?) dan verdienen jullie ook niet verkeerd Laughing jullie krijgen alleen niet zo heel veel terug. Heb het idee dat wij het ook ècht niet verkeerd doen..

Uh, cijferje verkeerd. We betalen 550 netto voor 3 dagen. We verdienen wel goed, hoeven op zich ook niet te bezuinigen, maar we willen graag flink sparen om toch eens een ander huis te kopen. Met al die nieuwe regels wordt het steeds moeilijker om een fijne woning te kopen (en ons huidige appartement te verkopen, liefst zonder restschuld).

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  PapillonRose vr 28 dec 2012 - 11:36

Ik doe ook weer mee! Gelukkig heb ik juist de afgelopen tijd een paar kleine meevallertjes gehad, dus daardoor kon ik wat meer in de extreem dure decembermaand. Vooral cadeautjes kopen voor de hele familie was toch best een dure grap. Maar als ik het kan missen dan doe ik het graag, dus fijn dat ik wat extra te besteden had nu.

Verder doe ik normaal het meeste van 400 euro per maand, en dat wil ik in het nieuwe jaar ook weer doen. Dat is ongeveer 100 euro per week. Hiervan heb ik ongeveer 50 euro per week voor boodschappen, 15 voor benzine, 25 voor wat leuks en 10 reserve. Gaat meestal aardig!

Kleding enzo gaat wel apart, dat bekijk ik per keer wat ik nodig heb en wat ik er op dat moment aan kan uitgeven. Ook verkoop ik af en toe nog weleens wat via hier of marktplaats, en dat kan dan weer extra mee voor zulke dingen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel vr 28 dec 2012 - 12:07

Coco schreef:Welke richting ga je nu op qua werk/studie Parel? Heb dat even gemist.

Spannend Annie! Hopelijk raken jullie het huidige huis snel kwijt zodat die dubbele lasten je bespaard blijven.

Coco, ik ben via een verpleeghuis hier in de buurt versneld (alsnog 2 jaar, maar toch..) de opleiding verzorgende ig gaan doen. Ik begeleid en verzorg momenteel vooral mensen met een psychiatrische stoornis, die kunnen zelf nog een boel maar moet ik wel begeleiden.

Ik start trouwens pas februari met de opleiding, ben nu aspirant leerling.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Happydobby vr 28 dec 2012 - 12:30

Parel, succes met je opleiding! Als je vragen hebt stel ze me gerust, ik ben namelijk al geslaagd Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 2474380249

Je hebt een goede keus gemaakt want er is werk zat hierin.



Ik ga ook weer opletten, december is duur geweest.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Highway vr 28 dec 2012 - 13:04

Wij gaan per 1 jan opletten, dit om alvast voor te bereiden ook op de komst van de baby. We houden maandelijks na komst baby (met opvang etc) 1100 euro over. Hiervan moet eten, benzine, sparen en extras als kleding enleuke dingen gedaan worden.
We starten dus per as week en het doel is 200 euro te pinnen voor in de 'extra spaarpot' te doen en 350 euro voor boodschappen. Ik heb net ingesteld dat de bank automatisch 200 euro overmaakt naar de spaar maandelijks en ik wil het restant aan heteinde vd maand ook naar de spaar overmaken. Op dit moment zitten we natuurlijk ruimer omdat we nog geen kinderopvang hoeven te betalen en ik dat al wel meegerekend heb, dus hopelijk de komende maandjes nog wat extra sparen!
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Limburg85 vr 28 dec 2012 - 18:41

Hier moet er ook echt opgelet gaan worden, zeker nu we in maart 2 kids op de opvang hebben en vanaf maart hebben we daarnaast ook nog hogere vaste lasten. En ik vrees dat de alimentatie ook weer hoger gaat worden (het zuurste geld wat weg gaat). En we hebben net een grote verbouwing achter de rug.

Annie wat voor overzicht heb/gebruik jij?


Laatst aangepast door Limburg85 op vr 28 dec 2012 - 20:57; in totaal 1 keer bewerkt
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Luce vr 28 dec 2012 - 20:03

Ik wil ook mee doen! Wij hebben deze zomer een verbouwing gepland, maar weinig op de spaarrekening. En het bouwdepot van de bank moet wel aangevuld worden. Dus we moeten flink sparen! Ik ga straks eens beginnen met uitzoeken wat onze inkomsten en uitgaven precies zijn in 2013. Ik moet helaas beginnen met het afbetalen van mijn studielening dus dat is wel een euro of 80 erbij. Maar daar staat weer tegenover dat we onze zorgverzekeringen hebben aangepast naar basis ipv aanvullend en dat scheelt bijna €60 per maand!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parisienne vr 28 dec 2012 - 21:14

Ik doe ook mee. Wij geven echt schandalig veel geld uit. Hebben ruim €1000,- per maand vrij te besteden, als alle vaste lasten eraf zijn. Dit gaat gewoon bijna altijd op aan boodschappen, dingen voor N., dingen voor onszelf, uit eten, enz. Bizar! Ik wil het naar €600 gaan brengen en veel gaan sparen. Is dat een beetje realistisch denk jullie?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Linda vr 28 dec 2012 - 21:15

Ik lees al een paar keer wat bedragen. Redden jullie het echt om bijv. van 800 euro per maand rond te komen? Wat doen jullie daar dan van?
Ik vond 800 euro ook een normaal bedrag, maar inmiddels proberen we dat al ruim een half jaar en is het nog maar 1 keer gelukt om daar echt van rond te komen. Doen wij nou echt iets verkeerd?

Ik heb een app gedownload waar ik het in bij ga houden, kijken of dat een beetje werkt.
De bedoeling is al tijden:
Boodschappen 350
Benzine 200
De rest 250

Het gaat in alle 3 de kopjes mis, maar toch wel met name bij "de rest".

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Bruintje Beer vr 28 dec 2012 - 21:17

Tip!! Wij maken sinds vorig jaar automatische geld over als het geld gestort is. Dit doen we omdat het geld eruit vloog en we aan het einde niks overhielden terwijl er genoeg geld binnenkwam om te sparen. Zo weet je ook wat je kan uitgeven en je spaart ook wat.
In december hebben niet echt op het budget kunnen letten. Maar vanaf nu gaan we er weer voor. Wij proberen het van 60 euro te doen per week. Soms lukt dit en soms niet. Dit hangt er heel erg vanaf of hoeveel avonddiensten we samen draaien.

Parel goede keuze gemaakt wbt je baan. ikzelf ben ook VIG'er. Het verdient best wel lekker met je ORT ook als je gewoon 24 uur p.w. werkt.

Boodschappen 250/300 euro
Benzine: 150/200 euro (hebben 2 auto's en veel familie wonen op een uur afstand rijden.)
Spaar:350 euro
Kinderopvang: 117 euro
Houden we meestal nog 100/200 euro over. maar gaat vaak op aan kleren enz. Maar dit wil ik minderen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parisienne vr 28 dec 2012 - 21:21

@ Linda: het is toch wel een kwestie van nagenoeg bijna niks kopen. Alleen de hoognodige dingen (eten/drinken, luiers, eventueel wat nieuwe kleding voor D.) Klinkt zo simpel, maar het is onwijs moeilijk, hahha Laughing

Mijn vriend krijgt gelukkig 300 euro p.mnd aan reiskosten.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Linda vr 28 dec 2012 - 21:33

Parisienne schreef:@ Linda: het is toch wel een kwestie van nagenoeg bijna niks kopen. Alleen de hoognodige dingen (eten/drinken, luiers, eventueel wat nieuwe kleding voor D.) Klinkt zo simpel, maar het is onwijs moeilijk, hahha Laughing

Mijn vriend krijgt gelukkig 300 euro p.mnd aan reiskosten.

Haha ja, het klinkt inderdaad zo makkelijk. Maar ik begin echt te geloven dat het hier onmogelijk is. Het geld vliegt je zak uit. En het is echt niet zo dat we veel aan onszelf uitgeven. We gaan bijvoorbeeld nooit uit eten. We gaan wel dagjes weg, maar dat zijn geen buitensporige dingen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  duckie vr 28 dec 2012 - 21:44

hier willen we toch ook weer wat meer op gaan letten.... boodschappen doen we al veel bij de lidl en dan de andere dingen bij de jumbo of ah, maar soms als we even geen zin hebben of druk zijn of gewoon voor het gemak gaan we dan naar de ah ofzo en dat maakt dan toch wel verschil... soms ligt er ook meer in de kar dan op het briefje staat Embarassed

ook zijn de kruidvat en action inderdaad gevaarlijke winkels helaas... en wat ook heel herkenbaar is dat als we lekker gaan wandelen we toch naar de winkels lopen en 9 van de 10 keer toch weer met boodschappen of spulletjes thuis komen...

we zijn net geswitched van zorgverzekering wat voor mij toch 13 euro in de maand goedkoper is dus scheelt toch weer...

wat nu alleen nog balen is dat ik de pycholoog zelf moet betalen (ongeveer 95 euro) en daar maar iets van 20 euro van vergoed krijg en dat ongeveer 2 x in de maand dan gaat het helaas ook wel hard maar hopelijkgaat dat in 2013 wel iets veranderen waardoor ik hopelijk iets meer terug krijg maar ja dat zien we dan wel weer...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Sanne vr 28 dec 2012 - 22:05

Hier vliegt het geld er ook uit, hoor. We maken wel altijd een spaardoel, we kijken voor het hele jaar wat we per maand kunnen sparen en dat bedrag boeken we dan ook echt over. Het restant gaat op aan boodschappen, brandstof, kleding, luiers etc. We proberen ons aan die begrote bedragen te houden, maar dat blijkt best moeilijk als H. ineens weer een maat groter is, er een nieuwe autostoel moet komen en ga zo maar door. En dan besteden we echt weinig geld aan onszelf (al heb ik gisteren wel een nieuwe lens gekregen van vriend à 300 euro, maar dat is ons eindejaarscadeau, dan zoeken we altijd iets uit wat we beide graag willen hebben).

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Sanne vr 28 dec 2012 - 22:07

Oh ja, zorgverzekering ben ik ook van geswitcht. Scheelt ons 50 euro in de maand, hebben maximaal eigen risico gedaan.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Linda vr 28 dec 2012 - 22:11

Ik las in de krant dat mensen met 1,5 modaal er financieel iets op vooruit gaan. Dat is hier niet het geval hoor... We kregen eerst 45 per maand zorgtoeslag, nu krijgen we niets meer. En we gaan meer aan de zorgverzekering betalen ivm de eigen risico. Voor man gaan we het in termijnen betalen, want hij zit in februari al aan die 350 euro.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Sanne vr 28 dec 2012 - 22:38

Wij gaan er ook wel op achteruit, maar weet nog niet precies hoeveel. Toen ik laatst de berekening maakte van de kinderopvangtoeslag, bleek dat we minder toeslag krijgen, terwijl mijn vriend van 40 naar 36 uur gaat, dus minder inkomsten. Ik had niet verwacht dat de KOT dan naar beneden zou gaan, maar wel dus.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 2 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 20 Vorige  1, 2, 3 ... 11 ... 20  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum