Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's op budget, deel II..

+64
Kalishi
*Lookie*
Mida4you
jenjoeny
Twellie
Aimee
Sophiee
CCC
joyce0606
Tiara
MissD
Supertalentje
Laced
Coccinelle
chipa
Sterrin_
PiP
NoName88
Darius
Shopaholic
Petteflet
Manderijn
strawberry
Lejow
M@niek
Star007
Mevrouw
Floor
Fiwen
Koeboe82
rapa nui
Flower_L
Bolleke
Printje
Aagje!
Pien
SarahKey
Mama Titty
Bluestar
studiebol
Fiebje
nillis
Lenthe
-Ieniemienie-
Fearie
pindaatje
duckie
Bruintje Beer
Parisienne
Luce
Limburg85
Highway
Happydobby
PapillonRose
bolus26
Sanne
Coco
Puggle
Jezzie
Clapperdie
Linda
Annie24
Liadan
Parel
68 plaatsers

Pagina 12 van 20 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 20  Volgende

Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  pindaatje do 24 jan 2013 - 10:01

Hier gaat het ook prima! Deze week weer netjes binnen het boodschappenbudget gebleven, en weer wat extra dingen ingeslagen.
Boodschappenbudget blijft deze maand dus geld van over (we doen elke week het overgebleven geld in een potje).

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Manderijn do 24 jan 2013 - 10:17

Ik heb 30 euro van mijn budget over. Veel euroknallers en gehamsterd. En ook nog 180 euro gespaard! Ik ben dik tevreden voor deze eerste maand!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  PapillonRose do 24 jan 2013 - 10:26

Met het weekbudget gaat het hier goed! Het is goed te doen, zolang ik maar een beetje oplet. Bijvoorbeeld als ik naar de action ga voor iets kleins als billendoekjes en snoetenpoetsers, dan niet mijn hele mandje vol gooien Laughing

Voor kleding heb ik geen apart budget gemaakt, maar daar heb ik wel veel aan uitgegeven deze maand, voor A. in elk geval. Dus mijn voornemen is wel om dat de komende maanden op een laag pitje te zetten, maar dat gaat denk ik wel lukken. Ik kan best nog af en toe iets kopen als het echt leuk is, maar geen grote bedragen meer voorlopig. In combinatie met wat ze waarschijnlijk nog past van vorig jaar heb ik namelijk de voorjaars/zomergarderobe wel weer zo ongeveer compleet Embarassed
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Darius do 24 jan 2013 - 10:50

Linda schreef:
Darius, netjes hoor! Ik vind je blog trouwens erg leuk om te lezen!

Dank je! smile
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Supertalentje do 24 jan 2013 - 11:11

Darius schreef:
Linda schreef:
Darius, netjes hoor! Ik vind je blog trouwens erg leuk om te lezen!

Dank je! Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 561177

Ik zit het net te lezen, ik vind het ook erg leuk!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel do 31 jan 2013 - 2:38

Ok, I admit.
Het is hier huilen met de pet op deze maand, en carnaval komt er ook nog aan Laughing
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Shopaholic do 31 jan 2013 - 2:49

Pff hier ook een rampzalige week...kleine in het ziekenhuis dus veel parkeerkosten daarzo. Stofzuiger kapot...och zo kan ik nog wel ff door gaan..................................Twisted Evil
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Linda do 31 jan 2013 - 2:54

Hier was januari ook een drama maand. Denk dat we wel 3 keer zoveel hebben uitgegeven.

Vanaf morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel do 31 jan 2013 - 3:15

Haha, 3x zoveel?
Das een boel! Wij hebben de centen niet om 3x zoveel uit te geven dat scheelt!

Balen, EDC! En beterschap voor je kleintje!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Linda do 31 jan 2013 - 3:18

Parel schreef:Haha, 3x zoveel?
Das een boel! Wij hebben de centen niet om 3x zoveel uit te geven dat scheelt!

Balen, EDC! En beterschap voor je kleintje!

Wij ook niet. Lang leve de spaarrekening! laughcry

EDC, inderdaad beterschap!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  studiebol do 31 jan 2013 - 3:32

Met boodschappen gaat het wel goed, dinsdag boodschappen gedaan kan ik sowieso tot zondag van eten en als ik een beetje creatief doe met wat nog in huis was ook wel tot maandag en dat voor 48 euro. Daarbij zat ook nog drinken.

Ook heb ik sinds vorige week niks meer voor de meiden gekocht, elke keer als ik kijk dan denk ik ze hebben genoeg, geen idee wanneer het aan moet en klik ik de website weer weg of ik loop de winkel uit Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Linda do 31 jan 2013 - 3:37

Netjes, Studiebol! En verstandig van het weglopen / wegklikken.

Met de boodschappen gaat het hier ook erg goed. Ik zit iedere keer bijna op m'n gebudgetteerde €80,- per week.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  studiebol do 31 jan 2013 - 3:39

Parel schreef:Ok, I admit.
Het is hier huilen met de pet op deze maand, en carnaval komt er ook nog aan Laughing

Hoe komt het?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel do 31 jan 2013 - 3:46

Deze maand hebben we een heleboel verjaardagen gehad, allemaal van mensen die dicht bij ons staan, dàt tikt aan. Ook hebben we gehamsterd, en gaat mutsefluts langzamerhand naar een maatje groter, en met de sales heb ik dus even ingeslagen.

We hebben een rekening gehad van 800 euro voor de auto van mijn vriend, het was allemaal hoognodig en we wisten dat het kwam, maar toch. We zitten er ook nodig over te denken de auto weg te doen, dan hebben we er nog 1 over, dat scheelt 100 euro in de maand.

Ik ben meer gaan werken, dus meer opvangkosten, en in verhouding minder gaan verdienen.

Zo tikt het wel aan allemaal!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Coco do 31 jan 2013 - 4:08

Verjaardagen tikken echt aan van mensen die dichtbij staan. De helft van mijn familie is tussen november en januari jarig (om de dag bijna verjaardag) en dat is te voelen ook.

Verder gaat het hier wel aardig goed. Gister appie laten bezorgen en hoef dan de komende twee weken alleen maar 1 of misschirn 2 x per week wat brood en fruit te halen. Heb nu eens voor twee weken een menu gemaakt en aan de hand daarvan een boodschappenlijst gemaakt. Was 93 euro kwijt inclusief borg voor 4 kratten, bezorgkosten en statiegeld. En twee grote pakken luiers en erczit ook fris bij voor een maand. Verwacht alleen nog +/- 15 pw kwijt te zijn aan melk,fruit en brood.

Edit: Over twee weken doe ik dan weer boodschappen via appie dmv een menulijst voor twee weken. Ik denk dat ik dan voor 70 euro wel klaar ben. En dan is de vriezer leeg. Dan ben ik deze maand voor 230 ongeveer klaar.

Ga voor de volgende maand een menu voor 30 dagen maken (maar per dag bekijken welk gerecht daarvan het wordt), ook omdat we anders elke week bijna hetzelfde eten, en aan de hand daarvoor de boodschappen doen via appie voor de hele maand en alles in de vriezer.

Scheelt voor mij heel veel denk ik, want nu kom ik niet meer zo vaak (deed elke dag boodschappen) langs Bart Smit, Zeeman, Kruidvat, Etos, Blokker waarvan alle 2-3 eurootjes ook flink optellen bij elkaar.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  pindaatje do 31 jan 2013 - 8:03

Coco, dat heb ik ook gedaan, een 30 dagen menu gemaakt, en aan de hand daarvan heb ik deze week boodschappen gedaan.
Heb van de 30 dagen die ik gemaakt heb, ongeveer 20-25 verschillende menu's gemaakt, dus we eten behoorlijk gevarieerd.

Verder gaat het hier goed met de boodschappen...
De rest is ander verhaal, hebben deze maand al 4 verjaardagen gehad van mensen die dichtbij ons staan (o.a zoontje, dus extra kosten)
Komende maand hebben we weer 4 verjaardagen (o.a ikzelf, dus wederom extra kosten) en in maart hebben we 5 verjaardagen (o.a manlief, dus oooook weer extra kosten), en we moeten ook nog eens 3x op kraamvisite.... Dus het "potje" van overig, gaat aardig hard hier momenteel.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  studiebol do 31 jan 2013 - 8:06

Gelukkig hebben wij de verjaardagen mooi verspreid over het jaar.

Maar een 30 dagen menu, wow dat vind ik wel heel knap dat je dat kan bedenken! Ik vind het voor een week soms al heel moeilijk.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  MissD do 31 jan 2013 - 8:18

[quote="studiebol"]Gelukkig hebben wij de verjaardagen mooi verspreid over het jaar.

Maar een 30 dagen menu, wow dat vind ik wel heel knap dat je dat kan bedenken! Ik vind het voor een week soms al heel moeilijk.[/quote]

Eens, dat vind ik echt knap. Ik zou echt niet weten wat ik dan moet verzinnen. Terwijl we als ik terug kijk naar wat we eten wel erg gevarieerd eten. Misschien toch maar eens proberen zoiets. Kan ik meteen voor meerdere dagen boodschappen in huis halen dus kom ik ook niet in de verleiding steeds andere dingen bij te halen die ik niet nodig heb.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  studiebol do 31 jan 2013 - 8:19

Maar wat is het voordeel van een 30 dagen menu? Je moet dan toch echt nog wel een keer naar de supermarkt voor brood/melk/verse producten? Of hoe doe je dat dan?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  MissD do 31 jan 2013 - 8:22

studiebol schreef:Maar wat is het voordeel van een 30 dagen menu? Je moet dan toch echt nog wel een keer naar de supermarkt voor brood/melk/verse producten? Of hoe doe je dat dan?

Ik denk dat ik me er dan wel beter aan kan houden om alleen melk/fruit/groente te pakken. Ik kom dan niet tussen al die andere schappen dus ook minder verleiding.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  studiebol do 31 jan 2013 - 8:23

MissD schreef:
studiebol schreef:Maar wat is het voordeel van een 30 dagen menu? Je moet dan toch echt nog wel een keer naar de supermarkt voor brood/melk/verse producten? Of hoe doe je dat dan?

Ik denk dat ik me er dan wel beter aan kan houden om alleen melk/fruit/groente te pakken. Ik kom dan niet tussen al die andere schappen dus ook minder verleiding.

Haha dat zou bij mij al niet werken, als ik dan toch in de supermarkt loop, kom ik ook echt wel in de andere schappen plus als er weer een aanbieding is ofzo neem ik dat toch wel mee...Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Fearie do 31 jan 2013 - 8:24

Ik ben deze week maar 10 euro boven budget gegaan en dat was vanwege het aankopen van wasmiddel in de aanbieding. Ik hou me er goed aan en we eten de hele week gevarieerd.
Alleen werkt mijn vriend nu woe/do/vrij avond, waardoor al minder keuze eetopties, wil dan makkelijk koken en dan toch gezond voor D.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  MissD do 31 jan 2013 - 8:26

studiebol schreef:
MissD schreef:
studiebol schreef:Maar wat is het voordeel van een 30 dagen menu? Je moet dan toch echt nog wel een keer naar de supermarkt voor brood/melk/verse producten? Of hoe doe je dat dan?

Ik denk dat ik me er dan wel beter aan kan houden om alleen melk/fruit/groente te pakken. Ik kom dan niet tussen al die andere schappen dus ook minder verleiding.

Haha dat zou bij mij al niet werken, als ik dan toch in de supermarkt loop, kom ik ook echt wel in de andere schappen plus als er weer een aanbieding is ofzo neem ik dat toch wel mee...Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 561177

Oh en ik denk dat mijn lijstje niet vergeten ook al zou helpen. Nu vergeet ik 9 van de 10 keer mijn lijstje en weet ik daar nog maar een deel van, dus kom ik met hele andere dingen thuis. En kan ik nog eens voor de rest, waarna ik nog van alles zie.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  pindaatje do 31 jan 2013 - 8:27

studiebol schreef:Maar wat is het voordeel van een 30 dagen menu? Je moet dan toch echt nog wel een keer naar de supermarkt voor brood/melk/verse producten? Of hoe doe je dat dan?

Ik doe elke week 2x wat boodschappen, op zaterdag, en op woensdag, en ook écht niet meer.. (tenzij ik wat vergeten ben wat echt van belang is)..
Ik weet niet of het een voordeel is, een 30 dagen menu... Ik heb gewoon voor 30 dagen dingen bedacht wat we kunnen gaan eten, en dan kijken we per week wat er allemaal nog aan ingredienten in huis is, en wat we nog moeten kopen...

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Supertalentje do 31 jan 2013 - 8:29

Als je de komende tijd bijhoudt wat je eet, dan kun je op een gegeven moment wel een maandmenu verzinnen denk ik. En geldt toch alleen voor avondeten? Lijkt me makkelijk niet te hoeven nadenken! Groenten kun je ook uit pot of diepvries eten en dat wat je vers eet hoef je maar 1 of 2 keer per week te halen ipv van dat je weer je kar volgooit omdat je alle paden langs moet om te bedenken wat 'we nu weer moeten eten' smile

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 12 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 12 van 20 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 20  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum