Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's op budget, deel II..

+64
Kalishi
*Lookie*
Mida4you
jenjoeny
Twellie
Aimee
Sophiee
CCC
joyce0606
Tiara
MissD
Supertalentje
Laced
Coccinelle
chipa
Sterrin_
PiP
NoName88
Darius
Shopaholic
Petteflet
Manderijn
strawberry
Lejow
M@niek
Star007
Mevrouw
Floor
Fiwen
Koeboe82
rapa nui
Flower_L
Bolleke
Printje
Aagje!
Pien
SarahKey
Mama Titty
Bluestar
studiebol
Fiebje
nillis
Lenthe
-Ieniemienie-
Fearie
pindaatje
duckie
Bruintje Beer
Parisienne
Luce
Limburg85
Highway
Happydobby
PapillonRose
bolus26
Sanne
Coco
Puggle
Jezzie
Clapperdie
Linda
Annie24
Liadan
Parel
68 plaatsers

Pagina 13 van 20 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 16 ... 20  Volgende

Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel do 31 jan 2013 - 8:45

studiebol schreef:Gelukkig hebben wij de verjaardagen mooi verspreid over het jaar.

Maar een 30 dagen menu, wow dat vind ik wel heel knap dat je dat kan bedenken! Ik vind het voor een week soms al heel moeilijk.

Ik kan best een menu voor 30 dagen bedenken, eten we alleen wel 4x hetzelfde in de maand Laughing
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Darius do 31 jan 2013 - 8:47

Onze blog staat online, voor wie interesse heeft... :-)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  studiebol do 31 jan 2013 - 8:50

Parel schreef:
studiebol schreef:Gelukkig hebben wij de verjaardagen mooi verspreid over het jaar.

Maar een 30 dagen menu, wow dat vind ik wel heel knap dat je dat kan bedenken! Ik vind het voor een week soms al heel moeilijk.

Ik kan best een menu voor 30 dagen bedenken, eten we alleen wel 4x hetzelfde in de maand Laughing

Wahaha nou dat sowieso ook wel ja.. pff ik vind het sowieso moeilijk om te bedenken wat we moeten eten, dat iedereen het ook kan eten zeg maar, rijst is hier bijv geen succes, kan niet op de vork met een lepel kunnen ze nog niet goed eten, valt alles er af en met hun vingers is rijst ook nog wel moeilijk soms. Dus dat speelt voor mij ook heel erg mee wat we eten.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Supertalentje do 31 jan 2013 - 8:53

studiebol schreef:
Parel schreef:
studiebol schreef:Gelukkig hebben wij de verjaardagen mooi verspreid over het jaar.

Maar een 30 dagen menu, wow dat vind ik wel heel knap dat je dat kan bedenken! Ik vind het voor een week soms al heel moeilijk.

Ik kan best een menu voor 30 dagen bedenken, eten we alleen wel 4x hetzelfde in de maand Laughing

Wahaha nou dat sowieso ook wel ja.. pff ik vind het sowieso moeilijk om te bedenken wat we moeten eten, dat iedereen het ook kan eten zeg maar, rijst is hier bijv geen succes, kan niet op de vork met een lepel kunnen ze nog niet goed eten, valt alles er af en met hun vingers is rijst ook nog wel moeilijk soms. Dus dat speelt voor mij ook heel erg mee wat we eten.

We eten soms rijst met ragout, dan plakt de rijst aan de ragout en kan ie het wel eten. En plakrijst, dat kunnen ze makkelijk eten!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Coco do 31 jan 2013 - 9:37

Voor mij is een 30 dagen menu echt veel handiger omdat ik dan niet zo vaak boodschappen hoef te doen, deed het elke dag, hebben geen auto, en dat kost mij elke maand weer rond de 600 euro exclusief de extra dingetjes van blokker, zeeman, kruidvat, etos etc waar ik dan ook vaak even binnen loop en bij de kassa eindig.

Ik wil voor ongeveer 200 pm laten bezorgen (inclusief luiers) en max 20 pw nog uitgeven aan brood, melk en fruit. En voor ongeveer 100-150 euro vlees inslaan bij de turk aan het begin van de maand. Oh en ik was nu altijd de hele dag aan het bedenken wat te gaan eten, heel vermoeiend, nu besteed ik er 1-2 dagen in de maand aan. Afgelopen dagen zo opgelucht daar niet over na te hoeven denken.

Nu kan ik exacte hoeveelheden bestellen en laten bezorgen voor een maand en invriezen, elke week bezorgkosten betalen vind ik ook weer zonde namelijk. Mijn man is een slechte eter en lust weinig waardoor het heel moeilijk is elke dag weer iets te bedenken wat hij uiteindelijk niet blieft. Nu kan mijn man per dag kiezen wat hij van het menu wilt eten, want het ligt toch veilig in de vriezer waardoor ik geen groenten en vlees hoef weg te gooien omdat hij toch wat anders wil (verwend, i know). En we eten niet steeds hetzelfde.

Om het menu te maken pak ik gewoon mijn wordbestanden erbij. Ik heb duizenden recepten (gesorteerd in soorten) en houd in een aparte lijst bij wat mijn man wel en niet lekker vond. Ik heb met hem afgesproken elke week 1 nieuw recept uit te proberen en als hij het niet lust hij gewoon tosti's gaat eten ipv een pizza bestellen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  PapillonRose do 31 jan 2013 - 9:51

Ik vind dat ook best knap hoor, een dertig dagen menu! Hoewel het heus wel te doen is, maar ik krijg het vaak maar voor een paar dagen bedacht laughcry Maar dat ligt er ook aan dat A. bepaalde dingen weigert te eten en dat beperkt de keuze (bijvoorbeeld geen gekookte aardappel, rijst, salade..). Dan ben ik allang blij als we weer een week gevarieerd gegeten hebben en dan kijk ik wel weer verder naar de volgende.

Hier gaat het qua budget wat ik per week heb vastgesteld nog steeds heel goed! Alleen toch een slechte maand, omdat mijn ex vergeten was dat we vanaf deze maand kosten voor de psz gaan maken (die aardig prijzig is) en hij kan het deze maand niet missen. Dus komen de kosten nu helemaal op mij neer, plus 350 euro collegegeld wat eens in de twee maanden wordt afgeschreven tot mijn afstuderen. Dat hakt er wel in, maar verder gaat het gelukkig netjes volgens plan.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Star007 do 31 jan 2013 - 10:04

Knap hoor coco !

Ik houd me nog steed aan het weekbudget van 120 euro voor boodschappen , luiers, sigaretten voor mij en man, eventueel cadeautjes ( dure cadeaus leggen we extra geld bij), hondenbrokken, toiletartikelen. Al kost het me nog steeds moeite . Vind het zo lekker om de kruidvat in te lopen en van alles in mijn mandje te gooien zoals maskertjes, shampootje hier, cremepje daar. Stoppen met roken gaat ons ongeveer 22 euro per week schelen, dus dat zou mooi zijn ! Very Happy Ik rook sowieso heeeel weinig, dus moet maar gewoon stoppen. Is ook beter voor onze wens voor een 2e Wink
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Petteflet za 2 feb 2013 - 22:38

Zo hier gister weer de weekboodschappen gedaan. Was 71 euro kwijt. Erg netjes! Was maar even de Jumbo binnengewipt ipv de ah en c1000. Daarentegen gister wel zo'n 50 euro uitgegeven aan nieuwe broeken voor de oudste, een shirtje en een vest. Broeken had ie nodig (veel broeken met gaten), shirtje en vest niet. laughcry
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Bluestar zo 3 feb 2013 - 4:05

Ik was gister een keer bij ah ipv jumbo maar ik vind dat echt wel schelen! Volgende x ga ik weer lekker naar jumbo.
Verder gaat het hier prima. Eindafrekening van mijn en mijn vriends werk gehad, spaarloon van mijn vriend uitbetaald, en allebei een hoger salaris. We hebben grotendeels naar de slaarrekening gedaan.
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Linda zo 3 feb 2013 - 4:26

We zijn weer met een frisse maand begonnen!

Het budget ziet er deze (korte) maand als volgt uit:

Boodschappen: 320 euro (80 per week)
Benzine: 200 euro
Overige zaken: 380 euro

Hopelijk wordt dit de eerste maand dat we het met dit budget gaan redden! Dat zou wel een keertje fijn zijn. Ik hou alles exact bij wat we deze maand aan alles uitgeven.

Ik heb trouwens wel loonsverhoging gehad! 150 euro! Ik had uiteraard meer gehoopt, maar ik ben hier ook al blij mee. Ik ben 3 periodieken omhoog gegaan ipv 1.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Manderijn zo 3 feb 2013 - 8:03

Wat schrijf je dan weg onder overige zaken Linda? Want 380 euro is best veel. Dat hou ik niet eens over van mijn loon.. Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 1270000679

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Linda zo 3 feb 2013 - 8:07

Manderijn schreef:Wat schrijf je dan weg onder overige zaken Linda? Want 380 euro is best veel. Dat hou ik niet eens over van mijn loon.. Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 1270000679

Uitjes, leuke dingen, kleding enzo. Het is echt erg, maar het lukt hier maar moeizaam.
Tot voor kort was het budget 100 euro minder, maar dat lukte dus helemaal niet. Dus daarom heb ik vanaf deze maand 100 euro meer gebudgetteerd.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Manderijn zo 3 feb 2013 - 8:38

Oh zo, voor de extra leuke dingen dus!
Ik hou eigenlijk niet bij wat we daar maandelijks aan uit geven. Echt dure uitjes zijn sporadisch, maar tikken dan wel aan. Afgelopen weekend naar dierenpark Amersfoort geweest,1 kind nog gratis, maar koste wel even dik 60 euro. Weg geld.
Erg eigenlijk dat het allemaal zo duur is he.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Fearie zo 3 feb 2013 - 8:41

Manderijn schreef:Oh zo, voor de extra leuke dingen dus!
Ik hou eigenlijk niet bij wat we daar maandelijks aan uit geven. Echt dure uitjes zijn sporadisch, maar tikken dan wel aan. Afgelopen weekend naar dierenpark Amersfoort geweest,1 kind nog gratis, maar koste wel even dik 60 euro. Weg geld.
Erg eigenlijk dat het allemaal zo duur is he.

Ik probeer dat soort dingen goedkoop te houden door bijv via vakantieveilingen te kopen. :-)

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Manderijn zo 3 feb 2013 - 9:21

Ja, dat is inderdaad handig, maar amersfoort deed helaas niet mee Sad

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Linda vr 8 feb 2013 - 21:53

Wie houdt het budget voor de leuke dingen en kleren enzo ook bij? Hoeveel zijn jullie daar maandelijks ongeveer aan kwijt?

Wij hadden daar dus 380 euro voor deze maand voor. In een week tijd is daar al 200 euro vanaf. Echt hopeloos... Ik hou in een bestandje exact bij wat we uitgeven.

Ben erg benieuwd hoe jullie dat soort dingen budgetteren en begroten?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Floor vr 8 feb 2013 - 22:18

wat valt daar dan onder 'leuke dingen?'
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Fearie vr 8 feb 2013 - 22:40

Wij doen niet super veel leuke dingen de hele maand, hebben ongeveer 50 euro daarvoor.
Kleding wordt voor D meestal gekocht als de kinderbijslag binnen is. En soms van de vrije ruimte in maand, dat is ongeveer 100 euro in de maand.

Voor de rest lukt het me aardig om me aan het budget van 50 euro in de week te houden voor de boodschappen.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Linda vr 8 feb 2013 - 23:07

Floor schreef:wat valt daar dan onder 'leuke dingen?'

Hier eigenlijk alles behalve de boodschappen en de benzine.

Fearie, ik vind dat echt knap! Ik wou dat dat hier ook lukte.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Fearie vr 8 feb 2013 - 23:20

Linda schreef:
Floor schreef:wat valt daar dan onder 'leuke dingen?'

Hier eigenlijk alles behalve de boodschappen en de benzine.

Fearie, ik vind dat echt knap! Ik wou dat dat hier ook lukte.

Denk ook dat men leeft naar het budget, ik mocht willen dat we 300 euro in de maand hadden te besteden aan kleding en leuke dingen. Dan hadden wij ook veel kleding gekocht, vaker uit eten gegaan en een extra keer naar de dierentuin ofzo.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel vr 8 feb 2013 - 23:24

Leuke dingen, moet ik daar dan alles behalve de boodschappen onder calculeren? Dus een bezoekje aan de Hema, met een ondergoedsetje voor je dochter bijv, plantjes bij de intratuin, dagje dierentuin, spulletjes bij de drogist incl luiers?

Dan vind ik aan de ene kant 200 in een week best knap, en aan de andere kant, als je lekker naar de vero moda bijv bent geweest, dan kan ik het me weer heel goed voorstellen dat die 200 euro in een week op is gegaan. Maar goed, dan denk ik ook, je gaat niet elke week shoppen, toch? En anders is het gewoon even pas op de plaats. Je krijgt er straks nog een kind bij, dan zit je ook weer iets meer aan huis gekluisterd?

Wij hebben pm 550 euro, in praktijk komt het vaker uit op 650 euro. Maar daar doen we dan wel alles van. Dus boodschappen, daar reken ik toch wel 120 euro pw voor incl een drogist en een Hema bijv. Wij lopen ook van de 21ste tot de 21ste dus calculeer dan 5 weken in, dan zitten we 600 euro.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Linda za 9 feb 2013 - 0:12

Ik heb ons maandbudget zo ingedeeld:

900 euro per maand
Boodschappen: 320 - 400 euro (80 per week)
Benzine: 200
Overige: 300 - 380 euro (afhankelijk van de het aantal weken)

Deze maand hebben we tot nu toe aan overige dingen uitgegeven:

Wifi apparaat: 34,90
Melatonine: 12,95
Dakgootreinigen: 15
Schoenen dochter: 45
Uit eten: 59,80
Theater: 30,65
Kruidvat: 4,62

Dat zijn natuurlijk dingen die niet maandelijks terug komen, maar zo hebben we iedere maand wel iets wat niet maandelijks terug komt.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel za 9 feb 2013 - 0:30

Dan zou ik even een maand proberen de uitstapjes zoals uit eten en het theater te laten gaan, kijken of je het dan wel redt. Dingen als de glazenwasser (die we niet hebben, maar als voorbeeld) zouden bij ons gewoon van de vaste lasten af gaan trouwens. Misschien kan je voor die dingen, wel dingen die terugkeren zoals de glazenwasser, een apart spaarpotje maken?

En wellicht de kinderbijslag voor je dochter ook pinnen en in een spaarpot doen voor dingen zoals schoenen enzo?

Edit; ik zou wel willen dat ik jullie budget had trouwens!
Ik zeg wel makkelijk laat de uitstapjes varen, maar wij hebben er het geld niet voor om steeds weg te gaan dus vandaar dat ik het makkelijk kan laten gaan. Als je het gewend bent is het natuurlijk een flinke stap het weg te laten.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Tiara za 9 feb 2013 - 0:34

Linda, ik herken het ontzettend! Ik ga ook altijd over mijn maandbedrag heen! Ik had al een andere rekening geopend voor dat soort dingen en boodschappen. Maar tot nu toe pakte ik dan gewoon mijn andere pas. Dus ik heb besloten na deze maand die pas thuis te laten zodat ik gewoon echt beter op moet letten.
Zo kunnen we ook wat gaan sparen en dat geeft me wel een fijn gevoel. Want ik heb toch vaak iedere maand dure uitgaven aan dingen en ik wil proberen dat wat te beperken.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Linda za 9 feb 2013 - 1:08

Parel, de kosten van de glazenwasser zitten hier inderdaad bij de vaste lasten, dat is dus een andere pot. Die 15 EUR van de dakgootreiniger was eenmalig, daarom gaat dat van dit budget af.
We waren al maaaaanden niet uit eten geweest, theater al veel langer niet. We gaan eigenlijk nooit weg 's avonds. Dit is nu toevallig wel zo. Maar al die andere maanden lukte het ook niet van dit budget, terwijl ik voor m'n idee echt geen rare dingen heb gedaan. Daarom hou ik nu alles exact bij. Dat wil ik een paar maanden doen, dan kan ik hopelijk beter zien waar het mis gaat.

Tiara, zo ging het hier exact hetzelfde. Die 900 leefgeld wordt op een aparte rekening gestort, zodra die op was, gingen we verder op de andere rekening. Maar eigenlijk kan dat echt niet. Met 900 geven we al eigenlijk net iets te veel uit, dus eigenlijk zou dit echt zo moeten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 13 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 13 van 20 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 16 ... 20  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum