Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's op budget, deel II..

+64
Kalishi
*Lookie*
Mida4you
jenjoeny
Twellie
Aimee
Sophiee
CCC
joyce0606
Tiara
MissD
Supertalentje
Laced
Coccinelle
chipa
Sterrin_
PiP
NoName88
Darius
Shopaholic
Petteflet
Manderijn
strawberry
Lejow
M@niek
Star007
Mevrouw
Floor
Fiwen
Koeboe82
rapa nui
Flower_L
Bolleke
Printje
Aagje!
Pien
SarahKey
Mama Titty
Bluestar
studiebol
Fiebje
nillis
Lenthe
-Ieniemienie-
Fearie
pindaatje
duckie
Bruintje Beer
Parisienne
Luce
Limburg85
Highway
Happydobby
PapillonRose
bolus26
Sanne
Coco
Puggle
Jezzie
Clapperdie
Linda
Annie24
Liadan
Parel
68 plaatsers

Pagina 16 van 20 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel wo 27 feb 2013 - 8:48

Darius schreef:
Parel schreef:Darius, ik kan ook eierkoek meenemen, of liga, of droge kaakjes. Ik vind Sultana gewoon lekker, als ontbijt eet ik al een ontbijtkoekreep.
En natuurlijk kunnen we karnemelk met roosvicee doen, maar wij doen dit, op de opvang krijgt ze melk met diksap, maar daar drinkt ze ook stukken minder van. Omdat we wel willen dat ze minimaal 500cc vocht binnen krijgt, hebben we hiervoor gekozen. De suikers zullen me echt niks uitmaken, ze is een magere spriet. Ik til niet zo zwaar aan wat ze allemaal zeggen over suikers, wel goed, niet goed en weet ik het wat. Maar dat is een hele andere discussie.
Star, die Linesse is inderdaad lekker en die dronk ze ook goed! Maar dat is hetzelfde als Optimel, er zitten geen vetten in, is mager, die kindjes wel nodig hebben om te groeien! Linesse is een ´lijn´-lijn van de Lidl, dus heel mager.

Ik zat nog even terug te lezen, en mijn vorige reactie was echt niet aanvallend bedoeld! Ik neem ook gewoon een sultana mee naar m'n werk en Laurens mag ook graag Yoki drinken. En onderhand weet ik ook niet meer wat nu wel goed is en wat niet goed is, zeker na het programma van Radar afgelopen maandag. Dat ging over speciale kinderproducten, maar 96% daarvan blijkt gewoonweg slecht te zijn. (te zoet, zout of te vet). Maar ik zou wel oppassen met Optimel of Linesse. In allebei zit volgens mij aspartaam en alles wat ik zo lees daarover klinkt me niet echt rooskleurig in de oren.

Ja idd vanwege de zoetstoffen hebben we alle light producten voor L geschrapt.
En bedankt voor je rectificatie, erg knap hoe jullie het doen (aan je blog te lezen).
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  studiebol za 2 maa 2013 - 4:43

Tralalalala gisteren is het niet helemaal goed gegaan. Gehaast boodschappen gedaan envan te voren absoluut niet goed nagedacht wat ik nodig had. En dan kan ik het meteen merken bij het afrekenen en toen ik de boodschappen aan het opruimen was zag ik gewoon dat ik dingen had gekocht die we nog hadden.....

Maand is net begonnen kan het de rest van de maand vast weer goed maken!

En vanmorgen heb ik te veel geld uitgegeven aan leuke kleding voor mezelf... maar ja het is wel heel leuk
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Flower_L vr 29 maa 2013 - 20:58

Iedereen opslag gekregen? Of zijn de uitgaven in jan feb mrt niet meer recht te trekken komende 9mnd smile


Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  studiebol vr 29 maa 2013 - 21:06

Kansloos hier... teveel dingen voor de meiden gekocht, gewoon leuk en niet echt dat je zegt van nodig, maar ja.

En boodschappen doen daar van denk ik elke keer wat een geld, en wat heb ik nu eigenlijk maar uiteindelijk red ik het daar dan wel bijna een week mee dus volgens mij doe ik dat dan nog niet heel verkeerd.

Maar het zou echt allemaal wel minder mogen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel vr 29 maa 2013 - 21:13

Ik denk dat ik voor deze maand inderdaad gedoemd ben haha
Te veel leuke dingen voor L en mezelf gekocht! Maar de boodschappen gaat goed, haal meestal 1x in de week en daar redden we het dan ook wel mee.

Maar het voornemen de kinderbijslag te pinnen en daar 3 maanden van te doen? Uh...
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  studiebol vr 29 maa 2013 - 21:19

Parel schreef:Ik denk dat ik voor deze maand inderdaad gedoemd ben haha
Te veel leuke dingen voor L en mezelf gekocht! Maar de boodschappen gaat goed, haal meestal 1x in de week en daar redden we het dan ook wel mee.

Maar het voornemen de kinderbijslag te pinnen en daar 3 maanden van te doen? Uh...

Het wordt volgende week weer gestort kan je het weer proberen Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 281626781Wink
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Lejow vr 29 maa 2013 - 21:22

Hier is het ook drama, bah...
Ik snap soms echt niet waar het geld blijft, en voor mijn gevoel zijn de boodschappen ook duurder geworden, en dan hebben we niet eens bijzondere of luxe producten ofzo..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Aagje! vr 29 maa 2013 - 21:32

@lejow, ja dat idee heb ik ook. Wij eten echt niet bijzonder en nemen niet echt luxe dingen maar je bent toch zo 70 euro kwijt.


@all: hier gaat het best goed. Heb echt 3 maanden geen kleding gekocht voor mijn dochter. Nu heb ik alvast wat gekocht voor de zomer/lente. een lange broek, 9 shirts korte mouw, een jurkje en een paar gympen voor 65 euro. dus nog 120 euro over van de kinderbijslag die volgende week gestort word. haha
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Printje vr 29 maa 2013 - 21:53

Lejow schreef:Hier is het ook drama, bah...
Ik snap soms echt niet waar het geld blijft, en voor mijn gevoel zijn de boodschappen ook duurder geworden, en dan hebben we niet eens bijzondere of luxe producten ofzo..

Dat gevoel heb ik ook, als je ziet wat er in je tassen zit en wat je moet betalen......
En dan ga ik steeds meer naar de Lidl voor dingen maar daar hebben ze dan weer lang niet alles wat ik wil.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  CCC vr 29 maa 2013 - 22:36

Printje schreef:
Lejow schreef:Hier is het ook drama, bah...
Ik snap soms echt niet waar het geld blijft, en voor mijn gevoel zijn de boodschappen ook duurder geworden, en dan hebben we niet eens bijzondere of luxe producten ofzo..

Dat gevoel heb ik ook, als je ziet wat er in je tassen zit en wat je moet betalen......
En dan ga ik steeds meer naar de Lidl voor dingen maar daar hebben ze dan weer lang niet alles wat ik wil.
Hier ook... Allen zit ik sowieso al aan de 70 tot 100 euro PW. Snap echt niet hoe anderen dat doen als ik 50 euro per week lees/ hoor.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Flower_L vr 29 maa 2013 - 22:36

Hier ook...wij eten echt niet overdreven maar iedere keer schrik ik.mwil nu meer grote porties klaarmaken en invriezen. Chili con carne, pasta, etc.


Straks pin ik x bedrag voor hele maand. Boodschappen, luiers, voeding, kleding, uitjes en verjaardagen. Benzine pin ik aan de tank. Wordt de eerste maand met enveloppen. Ben benieuwd.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  PapillonRose za 30 maa 2013 - 1:33

Hier hetzelfde idee met de boodschappen, alsof je steeds meer kwijt bent voor hetzelfde aan boodschappen. Toch gaat het hier met boodschappen en benzine nog steeds goed :cheering:

Alleen kleding voor A....dat blijft een zwak punt. Al heb ik de laatste tijd echt niet veel meer gekocht, dat moet ik wel zeggen. Van de week wel vast nieuwe schoenen, voor maar 28 euro in de actie bij Scapino. En leuk dat ze zijn :cheering: Qua kleertjes weet ik me nu aardig in te houden, ik probeer nu steeds te bedenken of ze het echt wel nodig heeft en feit is gewoon dat ze al meer heeft dan nodig laughcry Misschien met beter weer nog wel een paar leggings, maar ik wacht even af welke maat dan het beste zit.

Hoe zit het trouwens met uitgaven voor jullie zelf? Sinds ik mama ben voel ik me haast schuldig als ik iets voor mezelf shop. Ik doe het ook echt niet vaak meer en in tegenstelling tot vroeger vind ik het ook helemaal niet zo leuk meer. Goed voor de portemonnee, dat wel, maar als ik kijk wat ik nu aan zomergarderobe nog heb liggen denk ik dat ik binnenkort zelfs echt moet shoppen, omdat ik anders de zomer niet eens doorkom.. Volgens mij sla ik van shopaholic voor mezelf nu een beetje door naar de andere kant, haha. Misschien toch maar wat meer balans zoeken, want de kast van A. is overvol en de mijne wordt steeds leger laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Sophiee za 30 maa 2013 - 1:47

PapillonRose schreef:Hier hetzelfde idee met de boodschappen, alsof je steeds meer kwijt bent voor hetzelfde aan boodschappen. Toch gaat het hier met boodschappen en benzine nog steeds goed Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 281626781

Alleen kleding voor A....dat blijft een zwak punt. Al heb ik de laatste tijd echt niet veel meer gekocht, dat moet ik wel zeggen. Van de week wel vast nieuwe schoenen, voor maar 28 euro in de actie bij Scapino. En leuk dat ze zijn Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 281626781 Qua kleertjes weet ik me nu aardig in te houden, ik probeer nu steeds te bedenken of ze het echt wel nodig heeft en feit is gewoon dat ze al meer heeft dan nodig Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 394967 Misschien met beter weer nog wel een paar leggings, maar ik wacht even af welke maat dan het beste zit.

Hoe zit het trouwens met uitgaven voor jullie zelf? Sinds ik mama ben voel ik me haast schuldig als ik iets voor mezelf shop. Ik doe het ook echt niet vaak meer en in tegenstelling tot vroeger vind ik het ook helemaal niet zo leuk meer. Goed voor de portemonnee, dat wel, maar als ik kijk wat ik nu aan zomergarderobe nog heb liggen denk ik dat ik binnenkort zelfs echt moet shoppen, omdat ik anders de zomer niet eens doorkom.. Volgens mij sla ik van shopaholic voor mezelf nu een beetje door naar de andere kant, haha. Misschien toch maar wat meer balans zoeken, want de kast van A. is overvol en de mijne wordt steeds leger Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 394967
Ik herken dat helemaal! Voor mezelf koop ik lang niet meer zoveel als voorheen. Toevallig heb ik van de week weer eens n hoop besteld bij Zalando, want tijd om te winkelen gun ik mezelf ook niet echt.. Wink.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Sophiee za 30 maa 2013 - 1:48

chococupcake schreef:
Printje schreef:
Lejow schreef:Hier is het ook drama, bah...
Ik snap soms echt niet waar het geld blijft, en voor mijn gevoel zijn de boodschappen ook duurder geworden, en dan hebben we niet eens bijzondere of luxe producten ofzo..

Dat gevoel heb ik ook, als je ziet wat er in je tassen zit en wat je moet betalen......
En dan ga ik steeds meer naar de Lidl voor dingen maar daar hebben ze dan weer lang niet alles wat ik wil.
Hier ook... Allen zit ik sowieso al aan de 70 tot 100 euro PW. Snap echt niet hoe anderen dat doen als ik 50 euro per week lees/ hoor.
Sinds L. mee-eet met ons, kook ik bijna niet meer uit pakjes/zakjes en dat scheelt toch veel! Ook maak ik nu flinke porties, zodat we in kunnen vriezen en dat later nog eens kunnen eten. Die dingen schelen me zo 10 euro per week.
Er zit sinds kort een Lidl om de hoek en daar zijn de meeste dingen echt stukken goedkoper. Alles bij elkaar kan ik weekboodschappen doen voor 60 euro terwijl ik eerst boven de 80 euro zat.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel za 30 maa 2013 - 2:07

Ik merk wel dat nu ik weer aan het lijnen ben en wat afval, dat ik meer geld aan mezelf ga uitgeven. Maar moet ik de afweging maken tussen iets voor haar of iets voor mij gaat de keuze eigenlijk altijd naar haar.

En boodschappen, zou best eens kunnen dat ze de prijzen omhoog hebben gegooid, al kom ik tegenwoordig beter uit qua geld dan voorheen. Wij eten ook wel eens een dag of 2/3 'makkelijk' zoals broodjes hamburger, broodjes gezond, soep, knakworsten. Vooral in het weekend, dat scheelt ook wel. Brood haal ik bij de bakker en krijg daar 10% korting met mijn personeelsverenigingspas, dus dat scheelt toch bijna een euro pw Laughing en ik ben van coca cola naar first choice gegaan (wel alleen de flesjes voor mee naar mijn werk, de grote blijf ik coca cola nuttigen maar ipv 4 flessen drink ik er 2 leeg).
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  studiebol za 30 maa 2013 - 2:28

Parel, als jullie makkelijk eten, eet L dat dan met jullie mee?

Ik koop namelijk de pizza's als ze in de aanbieding zijn maar als ik ze dan in de diepvries gooi denk ik wanneer ga ik die eigenlijk eten want de meiden eten ook gewoon met de pot mee??

Wat betreft kleding voor mezelf, ik gun het mezelf nog steeds net zo hard als eerst Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 561177 Maar ik koop wel minder, maar dat komt omdat ik gewoon geen tijd meer heb om de stad in te gaan, nou ja misschien wel de tijd maar ik ga niet shoppen in mijn eentje met twee kids, dat is kansloos. Dus ik denk dat dat de reden is dat ik minder koop.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Darius za 30 maa 2013 - 2:30

Als wij patat of pizza eten, dan kregen ze tot 1,5 jaar ongeveer een potje, en daarna ook gewoon patat of pizza.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  studiebol za 30 maa 2013 - 2:34

Als ik patat eet eten ze dat mee, dat vinden ze ook wel lekker. Pizza heb ik ze nog nooit gegeven, niet echt een duidelijke reden waarom niet. Tja het is niet gezond, maar goed ik eet het niet dagelijks.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel za 30 maa 2013 - 2:52

Op de crèche eet ze tegenwoordig tussen de middag warm mee, dan krijgt ze s'avonds nog wel eens een boterham als wij makkelijk eten. Maar eten we pizza ofzo dan krijgt ze ook een stukje en wat brood/komkommer/augurk ofzo. Vaak gooi ik bij iets simpels zoals patat nog een potje doperwten of boontjes ernaast. Hebben we een paar slechte dagen dan compenseren we het met fruit.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  studiebol za 30 maa 2013 - 2:55

Oke, fijn dat ze daar smiddags warm mee kan eten! Lijkt me soms best ideaal. Ze eten hier goed fruit en brood en alles dus ben ook niet bang dat ze niet aan hun vitamines komen als ik een keer "ongezond" ofzo eet.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel za 30 maa 2013 - 2:57

Ik ben trouwens niet heel dol op pizza, dus meestal eet ik dan saté met brood, dan eet zij dat ook.

Wij hebben trouwens geen grote vriezer, dat vind ik wel eens jammer.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Flower_L za 4 mei 2013 - 8:06

Weer een nieuwe maand smile of hebben jullie het opgegeven? smile
Heb nu voor het hele jaar wasmiddel ingeslagen volgens mij Embarassed ....omo was 1+1 bij de AH en op oude verpakking zat nog een 35% sticker. Heb ook nog paar pampers mt 4 ingeslagen met 50% korting.
En we zijn de voorraadkast aan het opeten...dat scheelt nog het meest.


Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel za 4 mei 2013 - 8:10

Is dat niet hard, zo'n kast?

Onze maand is alweer 2 weken bezig, en het gaat eigenlijk wel goed! Heb nog ongeveer de helft over voor de rest vd maand.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Manderijn za 4 mei 2013 - 8:14

Ik krijg de 25ste weer loon, en bezit nu nog 250 euro Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 1270000679

Gelukkig zit er bij het volgende loon vakantiegeld bij, compenseert weer.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Sanne za 4 mei 2013 - 8:17

Pampers met 50% korting? Waar?

Hier gaat het niet zo goed. Heb wat nieuw speelgoed gehaald, box weg en nieuwe kast gekocht, nieuwe kleren, nieuwe slaapzak.
Gaat weer zo hard ineens.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 16 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 16 van 20 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum