Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's op budget, deel II..

+64
Kalishi
*Lookie*
Mida4you
jenjoeny
Twellie
Aimee
Sophiee
CCC
joyce0606
Tiara
MissD
Supertalentje
Laced
Coccinelle
chipa
Sterrin_
PiP
NoName88
Darius
Shopaholic
Petteflet
Manderijn
strawberry
Lejow
M@niek
Star007
Mevrouw
Floor
Fiwen
Koeboe82
rapa nui
Flower_L
Bolleke
Printje
Aagje!
Pien
SarahKey
Mama Titty
Bluestar
studiebol
Fiebje
nillis
Lenthe
-Ieniemienie-
Fearie
pindaatje
duckie
Bruintje Beer
Parisienne
Luce
Limburg85
Highway
Happydobby
PapillonRose
bolus26
Sanne
Coco
Puggle
Jezzie
Clapperdie
Linda
Annie24
Liadan
Parel
68 plaatsers

Pagina 11 van 20 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 20  Volgende

Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Annie24 za 12 jan 2013 - 10:08

@studie; hier ook hoor, alleen niet 2x zo hard, want we hebben maar 1 kindje Wink Leve de vriezer om brood in te vriezen :cheering:
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Darius za 12 jan 2013 - 19:51

studiebol schreef:Even weer over het budget, het valt me hier zo op dat brood en fruit zo snel gaat. Ik heb echt twee brood eters en fruit gaat er ook goed in, eten zo 3/4 stuks per dag. En als mijn vriend thuis is dan gaat het helemaal hard met het brood... nou dat viel me gewoon op de afgelopen twee weken Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 561177

Hoeveel broden gaan er bij jullie doorheen? Bij ons drie broden in de week. Zelf eet ik vaak havermout ipv brood.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Manderijn za 12 jan 2013 - 21:56

Ik denk dat wij gemiddeld 5 broden in de week eten, in het weekend een zak bolletjes erbij.
Fruit hakt er hier ook in, onze jongste eet geen vlees, en compenseert dat met fruit en zuivel, dus dan gaat het snel. Zal blij zijn dat er straks weer wat meer aanbod komt in het fruit.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Petteflet za 12 jan 2013 - 22:06

Hier gaat ook aardig brood doorheen per week. Fruit ook trouwens. Hier gaan er 4 broden doorheen en qua fruit heb ik vaak zo'n 10 bananen, 8 appels, 6 kiwi's, 6 peren liggen. Op zaterdag haal ik fruit (bij de Turk) en op donderdag is het op.

Gister boodschappen bij ah en C1000 gehaald. Was 70 euro kwijt. Heb ik wel wat hamsterdingen en eurospullen extra meegenomen. Verder was ik voor mijn fruit 7 euro kwijt. Luiers wilde ik bij de Etos halen (etos luiers 3 pakken voor 15 euro), maar ze hadden zijn maat niet. Nu mag ik volgende week die luiers voor dat bedrag nog komen halen. Verder morgen nog wel brood en fv scoren. Deze week dus voor de boodschappen (incl luiers en fv), zo'n 100 euro kwijt. Iets teveel, maar voorraadkast ligt weer aardig vol dus volgende week niet zo heel veel boodschappen nodig.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  PapillonRose za 12 jan 2013 - 22:38

Hier eten we samen ook nagenoeg 3 broden per week weg. Soms ook minder, zo nu en dan ben ik het brood beu en pak ik wat anders. Maar gemiddeld genomen gaan er bijna 3 broden per week doorheen! Fruit gaat bijna niet op A. wil het amper eten. Probeer het wel elke dag. En heb voor nood altijd wel knijpfruit in huis, want dat gaat er beter in.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Coccinelle za 12 jan 2013 - 22:38

PapillonRose schreef:
Sterrin_ schreef:Ik heb net via Ter Stal 2 jassen voor volgend jaar gekocht voor de tweeling. Dit weekend 10% extra online, dus 2 jassen voor 21,60. smile

http://www.terstal.nl/meisjesmode/meisjesmode-92-128/jassen-jacks/jas-14.html
Leuk!! Bedankt voor het delen van de tip, ik heb deze ook vast besteld voor volgend jaar. Het is allemaal al duur genoeg, en dit is best een leuke jas, voor een mooie prijs!

Voor welke maat heb jij gekozen?

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  PapillonRose zo 13 jan 2013 - 0:09

Coccinelle schreef:
PapillonRose schreef:
Sterrin_ schreef:Ik heb net via Ter Stal 2 jassen voor volgend jaar gekocht voor de tweeling. Dit weekend 10% extra online, dus 2 jassen voor 21,60. smile

http://www.terstal.nl/meisjesmode/meisjesmode-92-128/jassen-jacks/jas-14.html
Leuk!! Bedankt voor het delen van de tip, ik heb deze ook vast besteld voor volgend jaar. Het is allemaal al duur genoeg, en dit is best een leuke jas, voor een mooie prijs!

Voor welke maat heb jij gekozen?
Ik heb 98/104 gekozen. Ze zit nu al even in 92.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  studiebol zo 13 jan 2013 - 2:45

Darius schreef:
studiebol schreef:Even weer over het budget, het valt me hier zo op dat brood en fruit zo snel gaat. Ik heb echt twee brood eters en fruit gaat er ook goed in, eten zo 3/4 stuks per dag. En als mijn vriend thuis is dan gaat het helemaal hard met het brood... nou dat viel me gewoon op de afgelopen twee weken Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 561177

Hoeveel broden gaan er bij jullie doorheen? Bij ons drie broden in de week. Zelf eet ik vaak havermout ipv brood.

Nou ik heb vanmorgen een heel brood uit de vriezer gehaald, gewoon volkoren dus vullend. En daar hebben we nu van ontbeten en geluncht en er zijn nog 4 sneetjes over. Maar nu waren we ook met zijn vieren. Ik heb ook wel ene periode yoghurt met musli gegeten in de ochtend misschien moet ik dat weer gaan doen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Fearie zo 13 jan 2013 - 8:04

studiebol schreef:
Darius schreef:
studiebol schreef:Even weer over het budget, het valt me hier zo op dat brood en fruit zo snel gaat. Ik heb echt twee brood eters en fruit gaat er ook goed in, eten zo 3/4 stuks per dag. En als mijn vriend thuis is dan gaat het helemaal hard met het brood... nou dat viel me gewoon op de afgelopen twee weken Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 561177

Hoeveel broden gaan er bij jullie doorheen? Bij ons drie broden in de week. Zelf eet ik vaak havermout ipv brood.

Nou ik heb vanmorgen een heel brood uit de vriezer gehaald, gewoon volkoren dus vullend. En daar hebben we nu van ontbeten en geluncht en er zijn nog 4 sneetjes over. Maar nu waren we ook met zijn vieren. Ik heb ook wel ene periode yoghurt met musli gegeten in de ochtend misschien moet ik dat weer gaan doen.

Ik weet niet hoe kieskeurig jullie qua brood zijn en waar jullie het halen. Het brood hier thuis wordt bij de Aldi gehaald, is 1 euro/1,50 euro per brood. En bij de AH hadden ze altijd een bonusactie maandag tm woensdag, 3 broden voor 2 euro.

Ik haal bij de Aldi altijd brood, voor mij haal ik een maisbrood en voor D. een licht volkorenbrood, mijn vriend eet van beide broden mee. Wij redden het met 2 broden in de week (na maagoperatie van mijn vriend).

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  pindaatje zo 13 jan 2013 - 8:08

studiebol schreef:Even weer over het budget, het valt me hier zo op dat brood en fruit zo snel gaat. Ik heb echt twee brood eters en fruit gaat er ook goed in, eten zo 3/4 stuks per dag. En als mijn vriend thuis is dan gaat het helemaal hard met het brood... nou dat viel me gewoon op de afgelopen twee weken Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 561177

Hier net zo, brood en fruit gaan er heel snel door.
Ik haal 1x in de week veel fruit op de markt (soms nog een 2e keer in een ander dorp), dat scheelt een hoop met fruit uit de supermarkt qua kosten.
Brood gaat er ook goed door, zeker wel 5 broden per week.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  studiebol zo 13 jan 2013 - 8:10

Ik ben wel een beetje kieskeurig, maar ik heb idd ook vaak het brood van de ah die 3 voor 2 euro, dat vind ik prima.

Maaaaar ik ga me deze maand niet aan mijn budget houden Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 561177 er is hier veel op is mijn conclusie van vandaag en ik heb net in de de folder van de kruidvat gekeken en er is veel in de aanbieding wat we nodig hebben. Doucheschuim,luiers en tandpasta dus ik ga morgen langs de kruidvat om in te slaan. Maar goed dan heb ik weer ff genoeg.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Linda zo 13 jan 2013 - 20:23

Nou, ik ga me deze maand ook niet aan het budget houden. Rolling Eyes Gister voor ruim 300 euro aan kleding en schoenen besteld voor ons 3en. Maar het was wel echt weer even nodig.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Darius zo 13 jan 2013 - 22:45

Ik vind dus het brood van de supermarkt echt niet lekker...Ik geef dan liever iets meer uit aan lekker brood, en dan eet ik af en toe wel havermoutpap, dan dat ik supermarktbrood moet eten....

Hier gaat het bezuinigen best lekker, ik verwacht dat we zelfs onder de 300 euro per maand voor Eten en drinken gaan uitkomen. En dan hebben we dus gewoon goed, gezond, lekker en overvloedig kunnen eten, met 3x versgeperste jus d'orange, beenham, vlees, chips, chocola...
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Darius zo 13 jan 2013 - 22:47

Haha, daarentegen hebben we al behoorlijk uitgegeven aan huishoudelijke artikelen (dat is drogist voor shampoo, maar ook de Hema voor wat spulletjes en luiers) We hebben nog een tientje over, maar ik wilde even flink gaan inslaan morgen bij het kruidvat voor de luiers....
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  pindaatje di 15 jan 2013 - 23:38

Hier gaat het ook lekker!
Hadden voor deze week 70 euro als weekbudget (van zaterdag tot zaterdag).
Afgelopen zaterdag voor 34 euro boodschappen gedaan en 12 euro uitgegeven op de markt voor fruit en groente.
Fruit gaan we redden tot a.s zaterdag, groente had ik gekocht t/m gisteren.

Vandaag de resterende groentes gehaald voor vandaag en morgen (vrijdag eten we bij schoonouders smile ),
én meteen even flink ingeslagen bij de c1000, Lang leven de euroweken!!
Resultaat 28 euro!

Daarna nog even naar de kruidvat en nog even 3 pakken luiers gehaald voor 25 euro.. Kunnen we weer een hele tijd vooruit.

Al met al wel over het weekbudget heen, maar volgende week zijn we maar heel weinig nodig, dus dat compenseert een heleboel Wink
Denk dat ik het volgende week wel af kan met de groente en fruit die ik zaterdag op de markt haal, én dan volgende week nog 1x wat brood en verse groente halen.

Dus al met al kan ik zeggen: hij gaat goed!

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  pindaatje di 15 jan 2013 - 23:40

Wel jammer dat ik van de week de nieuwe medicatie voor zoon zelf moest betalen omdat het niet vergoed word, was ook even 25 euro!

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Laced wo 16 jan 2013 - 3:41

Ik zal ook maar eens komen biechten in dit topic.. Laughing

Vanaf 1 januari heb ik officieel deeltijdontslag genomen (tot voorheen heb ik gebruik gemaakt van (betaald) ouderschapsverlof). Ik ga er dus weer wat op achteruit qua salaris, maar onze kosten blijven grotendeels gelijk. Zojuist heb ik alles even in een overzicht verwerkt en we moeten ons toch echt wel gaan houden aan de "gestelde" budgetten. Maar daar komt het probleem.. Ik heb een gat in mijn hand! Ik geef zoveel geld uit aan kleine dingetjes, daar moet ik mee stoppen. Op mijn vrije dagen loop ik standaard binnen bij de Kruidvat / AH, waar ik altijd meer uitgeef dan noodzakelijk.

Oke, de feiten op een rijtje. Maandelijks hebben wij 250 euro te besteden aan boodschappen, 150 euro aan benzine (ik werk maar 10 km verderop, dus dat moet prima te doen zijn) en dan hebben we ook nog een prima budget om te sparen voor zowel Levi als voor ons. Daarnaast heb we dan nog ruim 500 euro om vrij te besteden. Elke maand gaan die 500 euro zo op.. Dus ik wil vanaf nu gaan bijhouden waar dit geld allemaal naartoe gaat.

Deze maand gaat het helaas niet lukken om te sparen, aangezien we begin februari onze nieuwe bank en karpet krijgen en deze uiteraard nog betaald moeten worden.

Ik ga vanaf nu standaard boodschappen doen bij de Jumbo. Bij de jumbo kun je gebruik maken van de zelfscanner, waardoor ik goed kan bijhouden op welk bedrag ik uitkom aan het einde van de route. Benzine moet niet zo'n probleem zijn, aangezien we meestal 2 a 3 keer per maand tanken. Kleertjes heeft L. nog genoeg en gelukkig is de sale bijna afgelopen Wink.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  studiebol wo 16 jan 2013 - 3:45

Als ik alleen even denk aan mijn boodschappen budget en dan het voor eten en drinken dan gaat het prima hier. Maandag boodschappen gedaan voor bijna 39 euro en daar kan ik tot en met zaterdag van eten, dus dat is prima.
Maar ben ook ff bij de kruidvat geweest, doucheschuim/tandpasta/luiers ingeslagen maar goed nu hoef ik voorlopig niet meer die dingen te halen.


Mijn vriend eet trouwens hier veel brood, heb vanmorgen een heel brood uit de vriezer gehaald en er is nog een halve over dus daar kunnen we het morgen prima mee redden. Weet ik ook weer wie de boosdoener is Wink
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  studiebol do 24 jan 2013 - 8:17

Niemand meer die aan zijn budget denkt?

Ik faal ontzettend rondom de kleding van de meiden Embarassed Maar met boodschappen doen gaat wel redelijk, afgelopen dagen veel restjes uit de diepvries gegeten dus vandaag pas voor het eerst weer boodschappen gedaan sinds vorige week.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Gast do 24 jan 2013 - 8:22

Hier zijn we een bestand begonnen waarin alles in opgeslagen wordt en dat geeft veel inzichten moet ik zeggen. Verder scheelt het hier ook dat we alles op 1 pas hebben (behalve de spaarrekening van de kinderen) dus zou houden we elkaars uitgaves ook een beetje in toom Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 827601

Boodschappen gaat hier top en geven we echt minder uit dan begroot! Benzine is nog een drama maar dat wordt pas beter wanneer we de andere auto hebben gekocht (gaan een diesel kopen).

Kleding voor ons alle 4 hebben we de hele maand nog niet gedaan (altans op een paar dingen in de opruiming na maar dat was echt niet meer dan een paar tientjes en staat niet in verhouding met de andere maanden).

Het enige waar we nu geld aan uit hebben gegeven is spullen voor het huis maar zelfs dat is butget gezien niet zo erg want dat zijn allemaal oude cafe stoeljes die we aan het opknappen zijn Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 561177

Al met al gaat het hier dus goed maar zijn pas 1 maand onderweg en straks hebben we wel weer kleding nodig natuurlijk en dan wordt het een uitdaging Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 2474380249

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Linda do 24 jan 2013 - 8:30

Deze maand verloopt dramatisch. Met boodschappen gaat het heel erg goed, we besteden iedere week netjes 80 euro. Maar voor de rest hebben we echt veel te veel uitgegeven. Volgende maand nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Annie24 do 24 jan 2013 - 8:32

Hier ook een dramatische maand. Tot afgelopen maandagmiddag ging het goed. Totdat ik maandagavond bij mijn werk wegreed met de auto en een hoop herrie hoorde in de richting van een zinkende Titanic laughcry

Toch nog naar huis gereden (15 minuutjes inc. Y. van de opvang halen), maar de volgende ochtend was duidelijk wat er gebeurd was: de voorvering was afgebroken. Daaaaaaaaaaaaaaaaaaag 400 euro Cry

Niets sparen dus deze maand.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Darius do 24 jan 2013 - 8:35

Hier gaat het supergoed!! Deze maand gaan we ongeveer 250 euro uitgeven aan boodschappen ipv 300 euro!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Linda do 24 jan 2013 - 8:39

Annie, dat is balen zeg!!! Ik haat het als de auto het begeeft. Dat ding voelt voor mij als een tikkende tijdbom. Vorig jaar hebben wij een reparatie laten doen voor bijna 3000 euro. :shock:

Darius, netjes hoor! Ik vind je blog trouwens erg leuk om te lezen!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Flower_L do 24 jan 2013 - 8:41

Boodschappen redt ik niet deze maand met 250... Gehamsterd wb wasmiddel en spul. Heb 50 bij moeten pinnen.

Ben wel druk met verkopen van lampen bloempotten etc op marktplaats. En in maart gaat weer heel wat kleding naar kledingbeurzen. Dat geld gebruik ik voor de uitjes dit jaar.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 11 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 11 van 20 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 20  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum