Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's op budget, deel II..

+64
Kalishi
*Lookie*
Mida4you
jenjoeny
Twellie
Aimee
Sophiee
CCC
joyce0606
Tiara
MissD
Supertalentje
Laced
Coccinelle
chipa
Sterrin_
PiP
NoName88
Darius
Shopaholic
Petteflet
Manderijn
strawberry
Lejow
M@niek
Star007
Mevrouw
Floor
Fiwen
Koeboe82
rapa nui
Flower_L
Bolleke
Printje
Aagje!
Pien
SarahKey
Mama Titty
Bluestar
studiebol
Fiebje
nillis
Lenthe
-Ieniemienie-
Fearie
pindaatje
duckie
Bruintje Beer
Parisienne
Luce
Limburg85
Highway
Happydobby
PapillonRose
bolus26
Sanne
Coco
Puggle
Jezzie
Clapperdie
Linda
Annie24
Liadan
Parel
68 plaatsers

Pagina 10 van 20 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 20  Volgende

Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel do 10 jan 2013 - 7:44

Sk, je moet idd belachelijk veel zegels sparen!
60 zegels en je krijgt bij elke 10 euro een zegel, was blij dat ik hem eindelijk vol had!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  PapillonRose do 10 jan 2013 - 7:52

Hier helaas ook maar een kleine vriezer, een tafelmodel, omdat hij onder het aanrechtblad staat. Ik maak er wel dankbaar gebruik van, vaak zit hij vol! Met goede aanbiedingen, maar ook zo nu en dan eten waar ik teveel van gemaakt heb. Zoals pastasaus, of we eten er twee dagen van, of ik vries een deel in. Ik ben blij met m'n vriezer!

Morgenochtend een afspraak met iemand die 2 dingetjes van me komt kopen, ben ik van mijn overtollige spulletjes af en er komt weer 13 euro extra bij het budget :cheering:
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  studiebol do 10 jan 2013 - 22:39

Fail fail fail fail fail fail.....

Ik ben gisteren bij de prenatal geweest, want ik zocht eigenlijk nog een broekje en dacht check ff de opruiming... maar die nieuwe collectie vind ik zooooooo leuk Embarassed Ik heb me nog ingehouden en ben eigenlijk in staat om te terug te gaan... Maar het was wel weer 75 euro wat ik moest afrekenen

Verder heb ik besloten dat ik morgen eens goed de diepvries in duik en in de kasten en eens noteer wat er allemaal is en wat ik daar van combi's voor kan maken dan kan ik aardig wat dagen eten denk ik zonder echt grote boodschappen te hoeven doen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Fiebje vr 11 jan 2013 - 1:39

Deze week bij de lidl en dirk boodschappen gedaan voor 1 week en was bij elkaar nig geen 50 euro kwijt! Geloof dat dat nog nooit is gelukt.
Moet alleen nog wel luiers kopen.
Wij hebben ook een 8 lade vriezer superhandig maar ik blijf hem maar volproppen. Voor komende weken staat er kast/vriezer voedsel op het menu.
Wij kopen ook 1 x per jaar een rundvleespakket van 50 kilo direct bij de boer/slager dat is ook goedkoper maar vooral lekkerder vlees hij heeft van die ierse dikbillen. En het pakket is divers: riblappen, gehakt, worst, tartaar, biefstuk, rosbief, rollade enz. Wellicht nog een bespaartip voor defene met een grote vriezer.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Manderijn vr 11 jan 2013 - 4:54

Ik had nadat ik de lekkere dingetjes voor vanavond haf gehaald nog 7 euro budget over. Dus we hebben lekker een zak kibbeling gehaald! Op de een of andere manier smaakte het alsof we dat verdiend hadden Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 281626781

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel vr 11 jan 2013 - 5:54

studiebol schreef:Fail fail fail fail fail fail.....

Ik ben gisteren bij de prenatal geweest, want ik zocht eigenlijk nog een broekje en dacht check ff de opruiming... maar die nieuwe collectie vind ik zooooooo leuk Embarassed Ik heb me nog ingehouden en ben eigenlijk in staat om te terug te gaan... Maar het was wel weer 75 euro wat ik moest afrekenen

Verder heb ik besloten dat ik morgen eens goed de diepvries in duik en in de kasten en eens noteer wat er allemaal is en wat ik daar van combi's voor kan maken dan kan ik aardig wat dagen eten denk ik zonder echt grote boodschappen te hoeven doen.

Oooooooooooooooooh! :shock:

Hier was mijn vader jarig, zijn we daar, alles goed, spuugt L. echt werkelijkwaar ALLES onder! Had helemaal geen andere kleren bij me .. Dus, zei mijn moeder, ga maar even naar de hema een legging halen ofzo! Zo geschiedde, en toen kwam ik met een jurkje, een legging en een vest terug, hangt er nieuwe collectie Laughing gelukkig maar dat ik zoveel had gekocht, want daarna spuugde ze nog eens alles onder.. Gelukkig heeft mijn mama me heel lief wat geld toegestopt voor het setje!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  PiP vr 11 jan 2013 - 7:04

Neeee, dat is niet goed om te horen dat er overal al nieuwe collectie hangt!!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  studiebol vr 11 jan 2013 - 7:39

Haha parel, ik zag idd ook al leuke dingen bij de Hema, welk jurkje heb je gekocht? Die een ander motief op het lijfje heeft dan op de armen?

Ik praat die 75 euro goed met het feit dat het natuurlijk wel voor 2 kinderen is Very Happy
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel vr 11 jan 2013 - 9:15

studiebol schreef:Haha parel, ik zag idd ook al leuke dingen bij de Hema, welk jurkje heb je gekocht? Die een ander motief op het lijfje heeft dan op de armen?

Ik praat die 75 euro goed met het feit dat het natuurlijk wel voor 2 kinderen is Very Happy

Nou precies, die ja!
Dan wel de blauw gestreepte met roze gestipte mouwen!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Pien vr 11 jan 2013 - 9:39

Parel, heb je een foto? Online staat hij nog niet en als hij te leuk is moet ik morgen naar de hema!!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Gast vr 11 jan 2013 - 9:59

Al enige tijd lees ik dit topic en ondanks dat ik niet moet besparen ga ik wel een poging wagen! Zou graag onze spaarrekening wat harder zien groeien omdat we binnenkort een andere auto gaan kopen en deze dan weer naar beneden zakt en wil dat wel graag bijtrekken. En daarbij hebben we een alarmsysteem aangeschaft en kost dat maandelijks ook een bedrag (man wilde dit graag) en in ruil daarvoor zijn we nu gestopt met roken. Dit wilde we al langer maar hiermee besparen we ook weer lekker!

Heb hieronder onze bedragen ook ingevuld al moet ik zeggen dat de boodschappen deze maand wel hoger zijn omdat de aanbiedingen echt top zijn dus ik inmiddels 18 liter wasverzachter heb staan (kruitvat en c1000) en 5 flessen wasmiddel, 4 pakken vaatwastabletten, tig pakken luiers (al wordt madam zindelijk dus wie weet 1 van de laatste keren kopen?) ect.

Hoe regelen jullie de financien? Wat is het budget ervoor? En dan vooral ..


- De boodschappen:100 pw. (incl. luiers, schampoo ect.)

- Kleding voor jullie en kind(eren): 100-200 euro per maand. Dit verschilt nogal, de ene maand 400 euro wanneer we winterjassen,laarzen aanschaffen en de maanden daarna 50 euro voor alleen een paar shirtjes.


- Extraatjes/uitstapjes: 100 euro per maand denk ik. Heb dit eigenlijk nog niet echt uitgerekend maar we gaan een paar keer per jaar naar de film,musical,pretpark en lunchen of drinken wat in de stad. Maar buiten dat gaan we vooral vaak naar het bos, het strand, speeltuinen. Echte buiten kindjes hier!


- Cadeautjes: Voor de verjaardagen hebben we geen vast butget. Afgelopen jaar voor de oudste een nieuwe fiets gekocht en die was ruim 300 euro maar dat jaar daarvoor (en ook voor onze dochter) nog geen 100 euro voor lego, poppen wagen bijvoorbeeld. We kopen eigelijk wat we op dat moment 'nodig' vinden of wat ze heel graag willen hebben. Voor sinterklaas en voor de vakantie is het zo'n 50 euro per kind. En kopen soms wat tussendoor maar dit gebeurt niet vaak want hier worden ze heel erg verwend door opa's en oma's , tante en vrienden van ons.



Ik zou hier heel graag zien dat we gaan bezuinigingen op de auto's want dit kost ons met gemak 800 euro per maand Suspect 2 auto's waarvan 1 wel benzine lust.. rijden best veel dus gaan kijken voor een diesel. Is de wegenbelasting wel wat hoger maar dit kan wel uit.. zou ons minimaal 3000 schelen op jaarbasis als we blijven rijden zoals nu!

Verder geef stiekem zoveel uit aan 'onzin' dingen. Dat ene kastje om op te knappen, toch nog een shirtje, een stijltang die ik maar 2 keer heb gebruikt ect. Kortom eerst nadenken voordat ik wat koop maar zoveel dingen zijn leuk Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 2474380249

Ga dus een poging met jullie mee wagen!!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Parel vr 11 jan 2013 - 10:34

Pien schreef:Parel, heb je een foto? Online staat hij nog niet en als hij te leuk is moet ik morgen naar de hema!!!

Ze heeft hem ondergespuugd Laughing
Heb wel een vestje wat qua kleur er wel op lijkt, alleen is het jurkje dat blauw met wit gestreept met knoopjes bij de borst en een touwtje in het midden (weet je wel, als tuniek, dat het een beetje bloused) en de mouwen zijn dan vanaf de schouders lichtroze met grote witte stippen. En de legging is egaal en dezelfde kleur blauw. Upload zo even in dit berichtje de foto via mijn telefoon!

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 AE08D31A-3889-4D59-8D93-FAB1436D3926-8156-00000BD3A1A43DDB_zpsdde5356a

Edit 2; hij was al gewassen dus even nat een foto gemaakt!
Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 1C5866E4-1B65-420D-9B42-2444691E206F-8156-00000BD4C34F4B53_zpsf97ea321

Petra, goed zoooo!
Knap hoor, stoppen met roken!
Als L. kan lopen wil ik ook lekker naar het bos enzo, nu kan ze nog geen kant op en wordt ze zo driftig als ze iets leuk ziet en in de wagen moet blijven zitten Laughing
Moest wel lachen om je 18 liter wasverzachter haha
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Linda vr 11 jan 2013 - 19:59

Ik kom ook weer mee doen. We zijn net terug van onze vakantie in Egypte, we zaten in een all in resort, maar we hebben uiteindelijk toch behoorlijk wat geld uitgegeven in een week tijd. Dus het is weer tijd om een beetje zuinig te gaan doen.

Ons budget was 800 in de maand voor alles (boodschappen, benzine en kleding/leuke dingen). Ik heb besloten om het op te hogen naar 900 euro. Die 800 is gewoon niet haalbaar, ik weet niet hoe anderen het doen, maar ons lukt het echt niet. Zodra die 800 op is, gingen we verder op de andere rekening, dat schiet niet op dus. Dus nu dan maar voor 900 euro gekozen en dan gaan we echt ons best doen om dit wel te laten slagen.

Gister wilde ik bij de c1000 nog wat leuke aanbiedingen inslaan, maar ze hadden het over grote deel weer niet. Ik vind de c1000 zo'n rot winkel, dat is namelijk iedere keer zo. Ze geven dan ook niet eens een tegoedbon mee, echt raar.
Vandaag maar ff bij de AH nog wat dingen halen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  PiP vr 11 jan 2013 - 21:50

Hier was de eerste keer ook de wasverzachter op, 2e keer hebben we de laatste 4 meegenomen en man is nu weer boodschappen aan het doen. Hopen dat er weer wat is, dinsdag ga ik ook weer kijken en neem ik er ook weer 4 mee. Hier doen ze trouwens wel aan tegoedbonnen.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Sterrin_ vr 11 jan 2013 - 23:34

Ik heb net via Ter Stal 2 jassen voor volgend jaar gekocht voor de tweeling. Dit weekend 10% extra online, dus 2 jassen voor 21,60. smile

http://www.terstal.nl/meisjesmode/meisjesmode-92-128/jassen-jacks/jas-14.html

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  PapillonRose za 12 jan 2013 - 3:35

Sterrin_ schreef:Ik heb net via Ter Stal 2 jassen voor volgend jaar gekocht voor de tweeling. Dit weekend 10% extra online, dus 2 jassen voor 21,60. smile

http://www.terstal.nl/meisjesmode/meisjesmode-92-128/jassen-jacks/jas-14.html
Leuk!! Bedankt voor het delen van de tip, ik heb deze ook vast besteld voor volgend jaar. Het is allemaal al duur genoeg, en dit is best een leuke jas, voor een mooie prijs!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Fearie za 12 jan 2013 - 3:41

Welke maat heeft een jochie gemiddeld met 2 jaar, richting 2,5 jaar voor een winterjas. Hij heeft nu een maatje 86 aan smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  chipa za 12 jan 2013 - 7:26

Fearie schreef:Welke maat heeft een jochie gemiddeld met 2 jaar, richting 2,5 jaar voor een winterjas. Hij heeft nu een maatje 86 aan smile

Denk zo maat 98
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Fearie za 12 jan 2013 - 7:29

chipa schreef:
Fearie schreef:Welke maat heeft een jochie gemiddeld met 2 jaar, richting 2,5 jaar voor een winterjas. Hij heeft nu een maatje 86 aan smile

Denk zo maat 98

Terstal vervalt helaas, maar heb gekeken op kleertjes.nl.
En verkocht, heb een leuke winterjas voor D gevonden. Maatje 98, zou dan wel passen.

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Scale.rb?img=8830788927518

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Gast za 12 jan 2013 - 7:31

chipa schreef:
Fearie schreef:Welke maat heeft een jochie gemiddeld met 2 jaar, richting 2,5 jaar voor een winterjas. Hij heeft nu een maatje 86 aan smile

Denk zo maat 98

Ligt een beetje aan de bouw van het ventje! Mijn dochter is nu 2,5 en heeft zeker 104 nodig (kwa lengte is een combimaat naar 110) omdat ze heel lang is.. Maar gemiddeld 98/104 denk ik!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Fearie za 12 jan 2013 - 7:37

Petra* schreef:
chipa schreef:
Fearie schreef:Welke maat heeft een jochie gemiddeld met 2 jaar, richting 2,5 jaar voor een winterjas. Hij heeft nu een maatje 86 aan smile

Denk zo maat 98

Ligt een beetje aan de bouw van het ventje! Mijn dochter is nu 2,5 en heeft zeker 104 nodig (kwa lengte is een combimaat naar 110) omdat ze heel lang is.. Maar gemiddeld 98/104 denk ik!

Dan gok ik op een 98, een 104 hebben ze niet meer. Als ie hem niet past gooi ik hem wel op MP.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  PiP za 12 jan 2013 - 7:48

F had winter 1 maat 80/86, winter 2 maat 92/98 en winter 3 maat 104 in winterjassen

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Annie24 za 12 jan 2013 - 7:48

Y. is bijna 2, de 14 kilo gepasseerd en 90 cm en heeft van winterjas maat 92. Van overige kleding zit hij nu inmiddels in 98, maar de winterjas is nog ruim zat. Ik persoonlijk vind winterjassen 9 van de 10x altijd groot vallen.

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Bruintje Beer za 12 jan 2013 - 7:54

Hangt ook heel erg vanaf hoe de jas zelf valt. Heb voor S. nu een winterjas van Shoeby maat 104 maar heb er 1tje gekocht van Mexx voor volgend jaar en dat is een 98/104 en daar verzuipt ze nu nog in.
Mijn kids hebben ook beide al een jas voor volgend jaar. D. heeft dan een maat 92 maar is ook van Mexx en valt nu ook nog veels te groot. Maargoed hij heeft nu maat 80.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  studiebol za 12 jan 2013 - 8:55

Even weer over het budget, het valt me hier zo op dat brood en fruit zo snel gaat. Ik heb echt twee brood eters en fruit gaat er ook goed in, eten zo 3/4 stuks per dag. En als mijn vriend thuis is dan gaat het helemaal hard met het brood... nou dat viel me gewoon op de afgelopen twee weken Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's op budget, deel II.. - Pagina 10 Empty Re: Mama's op budget, deel II..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 10 van 20 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 20  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum