Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

+22
TukTuk
Liz
Lot
marjoleinnn
ellibre
nina
xxjojootjexx
Antibes
Tania
Caro
Lejow
Océane
Marsy28
Carmen_
Minx
Siamsa
Marin
Starla
Sam
silly-one
Fortissimo
michaela.g
26 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  michaela.g vr 28 dec 2012 - 10:01

Jaarlijks gaan we met een groepje van zo'n 10 meiden/vriendinnen een weekje op wintersport, binnenkort is het weer zo ver. Zoals de meeste van jullie wel zullen weten, heeft in een paar jaar tijd de skihelm vrij snel zijn intrede gedaan, vorig jaar hadden er 8 meiden van ons groepje een skihelm op, dat was ook het moment waarop ze eigenlijk een beetje tegen mij en een vriendin begonnen te vragen waarom wij geen skihelm droegen? Nou verder geen vervelende discussie geworden hoor, was gewoon een gezellige skivakantie, maar toen we laatst bij elkaar kwamen om de aanstaande skivakantie door te spreken begonnen er ineens weer een paar over die helm te zeuren, werd een hele discussie... Of wij 2 onderhand al een skihelm hadden geregeld en zo niet, het dan even snel zouden doen?
Nou nee, wij hebben nog altijd geen helm en willen die ook niet. Het gaat ons niet om het geld dat zo'n helm kost hoor, zo duur zijn ze helemaal niet, maar vinden het simpelweg niet zo nodig om een helm te dragen, tuurlijk zal het veiliger zijn, maar dat is met zoveel dingen in het leven. We willen gewoon onze eigen beslissingen kunnen maken en het ons niet laten opleggen door de rest van de groep. Net alsof het verplicht is en alsof wij de enige zijn die zonder helm skieen, nou er waren vorige keer nog genoeg mensen op de piste te vinden zonder helm hoor.

Dus hoe ga je hier nou het beste mee om? Ja door een helm te kopen ben je in een keer van het gezeur af, maar dat is wel een beetje de weg van de minste weerstand...

En zeg eens eerlijk: zo gek is het toch niet om zonder helm te skieen?

michaela.g
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 9
Registratiedatum : 28-12-12
Woonplaats : Hoorn

Terug naar boven Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Re: Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  Fortissimo vr 28 dec 2012 - 10:10

Zeg tegen hen dat jij heus die beslissing zelf kan maken. Ik vind het skieën met een helm ook niet nodig, tenzij voor kleine kids. Ik begrijp het nut ook niet zo van een helm, wie kan mij vertellen waarom je dat ding überhaupt zou op zetten? Ik ga namelijk nooit zo vreselijk hard op mijn plaat en al helemaal niet met mijn hoofd. Wanneer je buiten de pistes gaat.. oké.


Laatst aangepast door Fortissimo op vr 28 dec 2012 - 10:11; in totaal 1 keer bewerkt
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Re: Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  silly-one vr 28 dec 2012 - 10:10

Ik board ook zonder helm, ik weet dat met veiliger is. Mijn kwaliteiten zijn nu niet zo dat ik hard extreem hard ga en zo. Plus stunten doe ik niet. Natuurlijk heb je te maken met andere mensen op de piste, maar ik vind het betuttelende ondertussen wel erg ver gaan. We leven bijna in een samenleving, waarin we niks zelf meer mogen bepalen.

Ik denk dat ik heel duidelijk zal maken dat je geen helm hebt en dat je ook niet van plan bent hem aan te schaffen. Of hun moeten het betalen. Het is jou keuze en niet die van hun.

silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Re: Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  Sam vr 28 dec 2012 - 10:12

Zeggen dat je je eigen beslissingen wel kunt nemen?
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Re: Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  Starla vr 28 dec 2012 - 10:17

Je moet het natuurlijk zelf weten, een goede helm is altijd veiliger als geen helm etc maar dat zul je zelf ook wel mee hebben genomen in je oordeel Wink Ik zou er wel wat van zeggen, en niet mee de discussie ingaan.
Sillyone zou jij hem wel op doen als hun het betalen? Dat snap ik niet, het gaat toch niet om het geld maar omdat ze geen helm willen? Als ik iets niet wil zou ik het ook niet doen als anderen er voor betalen.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Re: Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  silly-one vr 28 dec 2012 - 10:19

Nee, maar dan heb ik er wel een en zijn hun blij. Zal dat ook wel aangeven.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Re: Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  Marin vr 28 dec 2012 - 10:20

Idd zeggen dat het je eigen beslissing is en je er verder niets van aan trekken. Natuurlijk ís het gewoon veiliger maar ik doe t zelf ook niet.
M'n broertje draagt er wel eentje met snowboarden. Maar die helm heeft al wel eens z'n leven gered, niet eens met vallen. Een keertje zat ie gewoon aan de zijkant van de piste of t funpark, op een plek waar allemaal boarders naast elkaar zaten en ineens vloog er iemand over m heen, of nou ja, tegen m aan. Pok, zo met dat board tegen z'n helm aan. Helm kapot, schedel heel.

Voor m'n kinderen later zou ik ook zeker helm dragen.

Maar voor mezelf doe ik t nu ook niet, zelfs al ben ik paar keer keihard gevallen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Re: Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  Siamsa vr 28 dec 2012 - 10:23

Persoonlijk vind ik het zeer onverstandig om zonder helm te skiën en voor mij voelt het op de piste zonder helm als in een auto zonder gordel. Jarenlang droeg ik geen helm en het is gelukkig altijd goed gegaan, maar inmiddels heb ik al een aantal akelige verhalen om mij heen gehoord van mensen die een ski-ongeluk kregen en geen helm droegen. Bijvoorbeeld de moeder van een vriendin die was gevallen tijdens het skiën en net onder/achter een soort van bergje terecht was gekomen. Vervolgens komt er een snowboarder aan en die komt met volle snelheid op haar hoofd/gezicht terecht. Gevolg: enorm letsel en ze zal ook nooit meer van haar leven kunnen proeven.

Het is voor volwassenen niet verplicht een helm te dragen, maar in veel landen voor kinderen tot en met 14 of 15 jaar wel. En als het het land/gebied niet verplicht is, dan stelt de skischool het vaak wel verplicht. Mijn broertje is skileraar in Oostenrijk en hij draagt ook altijd een helm, ook als hij in zijn vrije tijd skiet. Je wordt daar echt als idioot beschouwd als je geen helm draagt en het merendeel van de mensen droeg afgelopen februari in ons skigebied (Tirol) echt een helm.

Ik snap trouwens ook niet dat mensen aankomen met argumenten als 'ik ga niet zo hard', 'ik stunt niet', 'ik ga nooit op mijn muil'. Het kan wel zijn dat jij niet hard skiet, niet stunt en niet door je eigen onhandigheid op je muil gaat, maar je weet nooit wat een ander doet. Bovendien kan het voorkomen dat je ooit WEL op je muil gaat (zonder schuld van anderen), zeg nooit nooit!

Maar als jullie echt geen helm willen dragen, moeten jullie dat natuurlijk zelf weten. Ik snap je vrienden overigens wel hoor, ik denk dat het meer een soort van bezorgdheid is van ze, die ik zelf ook zou hebben als het om vrienden van mij zou gaan. Maar vertel ze dat jullie je bewust zijn van de gevaren van het niet dragen van een helm en dat jullie het op prijs zouden stellen als ze er niet weer over zouden beginnen omdat het jullie eigen keus is.



Laatst aangepast door Siamsa op vr 28 dec 2012 - 10:26; in totaal 2 keer bewerkt
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Re: Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  Minx vr 28 dec 2012 - 10:25

Waarom, zou je het niet doen. Geloof dat alleen Nederlanders zo eigenwijs zijn. Ook al kun je goed skiën boarden je hebt altijd met meer mensen te maken. Een vriendin van mij heeft tijdens haar cursus om lerares te worden gezien hoe een mede cursist omver werd geskied. Die was toen erg blij met haar helm.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Re: Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  Marin vr 28 dec 2012 - 10:33

Ja dat je zelf niet zo hard gaat is idd een bullshit reden, Siamsa.
De keer dat ik t aller ergst ben gevallen was de schuld van een ander, en ik rolde letterlijk de halve piste af en kwam een meter voor zo'n ijzeren kabelbaanpaal tot stilstand. Zonder kleerscheuren of iets, maar die val lag dus echt niet aan mij.
Ik ski al m'n hele leven, durf veel maar ben altijd voorzichtig, kan goed skiën, maar natuurlijk val ik soms.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Re: Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  Carmen_ vr 28 dec 2012 - 12:46

Dom vind ik het. Ik zou je niet mee willen zonder helm.

Carmen_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Re: Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  Gast vr 28 dec 2012 - 12:49

Je moet het helemaal zelf weten, dom of niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Re: Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  Marsy28 vr 28 dec 2012 - 15:17

Natuurlijk moet je het zelf weten en dat moeten ze accepteren. Wij Nederlanders zijn geboren op een fiets en hier is het verplicht een helm te dragen. Vind ik ook dikke onzin want ja, wij kunnen heel goed fietsen.
Maar als ik er rationeel over nadenk, dan is het natuurlijk wel veel veiliger. Nederland is een fietsland, hier niet, de kans dat er wat gebeurt is vrij groot.

Hetzelfde denk ik voor wintersporters. JIJ kunt nog wel zo goed kunnen skiën/snowboarden, maar anderen om jou heel wellicht niet. Je zult net je bindings aan het controleren zijn en er komt iemand tegen je aan skiën met een noodgang. Er gebeuren echt steeds meer ongelukken. En eigenlijk ben jij een outsider als jij geen helm opdoet.

Ik lees nergens waarom je eigenlijk geen helm wilt. Vind je het stom staan, gaat je haar in de war zitten, is het te warm?
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Re: Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  Océane vr 28 dec 2012 - 18:34

Mijn oom, die al zijn leven lang op wintersport ging, is voor zijn leven verminkt en zeer vergeetachtig doordat hij omver is geskied en met zijn hoofd op zo'n skiliftpaal terecht kwam. Zijn gedrag is zelfs veranderd nadat hij zijn schedel gebroken had. Sindsdien draag ik ook zo'n ding. Mooi? Nee. Veilig? Absoluut.
Wat is de reden dat je er geen op wilt?
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Re: Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  Lejow vr 28 dec 2012 - 20:38

Siamsa schreef:Persoonlijk vind ik het zeer onverstandig om zonder helm te skiën en voor mij voelt het op de piste zonder helm als in een auto zonder gordel. Jarenlang droeg ik geen helm en het is gelukkig altijd goed gegaan, maar inmiddels heb ik al een aantal akelige verhalen om mij heen gehoord van mensen die een ski-ongeluk kregen en geen helm droegen. Bijvoorbeeld de moeder van een vriendin die was gevallen tijdens het skiën en net onder/achter een soort van bergje terecht was gekomen. Vervolgens komt er een snowboarder aan en die komt met volle snelheid op haar hoofd/gezicht terecht. Gevolg: enorm letsel en ze zal ook nooit meer van haar leven kunnen proeven.

Het is voor volwassenen niet verplicht een helm te dragen, maar in veel landen voor kinderen tot en met 14 of 15 jaar wel. En als het het land/gebied niet verplicht is, dan stelt de skischool het vaak wel verplicht. Mijn broertje is skileraar in Oostenrijk en hij draagt ook altijd een helm, ook als hij in zijn vrije tijd skiet. Je wordt daar echt als idioot beschouwd als je geen helm draagt en het merendeel van de mensen droeg afgelopen februari in ons skigebied (Tirol) echt een helm.

Ik snap trouwens ook niet dat mensen aankomen met argumenten als 'ik ga niet zo hard', 'ik stunt niet', 'ik ga nooit op mijn muil'. Het kan wel zijn dat jij niet hard skiet, niet stunt en niet door je eigen onhandigheid op je muil gaat, maar je weet nooit wat een ander doet. Bovendien kan het voorkomen dat je ooit WEL op je muil gaat (zonder schuld van anderen), zeg nooit nooit!

Maar als jullie echt geen helm willen dragen, moeten jullie dat natuurlijk zelf weten. Ik snap je vrienden overigens wel hoor, ik denk dat het meer een soort van bezorgdheid is van ze, die ik zelf ook zou hebben als het om vrienden van mij zou gaan. Maar vertel ze dat jullie je bewust zijn van de gevaren van het niet dragen van een helm en dat jullie het op prijs zouden stellen als ze er niet weer over zouden beginnen omdat het jullie eigen keus is.


Ik ski zelf niet, maar ben het hier absoluut mee eens.
Ik vind het dom en onverstandig om geen helm te dragen. Jij kan dan misschien wel uitkijken, maar een ongeluk zit in een klein hoekje en als een ander niet uitkijkt ben je alsnog de lul...
Ik snap dus niet waarom je zo fel tegen bent.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Re: Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  Caro za 29 dec 2012 - 0:26

Ik ski zelf wel, en ik heb een helm maar ski het liefst nog steeds zonder. Maar de discussie of het wel of niet veilig is, is toch aan de TO om daar haar eigen conclusies uit te trekken?

Ik snap dat die vriendinnen van je bezorgd zijn, maar jij mag toch gewoon zélf bepalen wat je doet?
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Re: Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  michaela.g za 29 dec 2012 - 2:42

Een aantal van jullie vroegen de reden dat ik geen helm draag: ik heb daar geen heel specifieke redenen voor, het is voor mij vooral een gekke gedachte dat tot een aantal jaar geleden iedereen (afgezien van kinderen) zonder helm aan het skieen was en nu ineens iedereen een helm op "moet". Waarom kon het jaren zonder en nu ineens niet meer?
En ik maak graag zelf mijn eigen beslissingen, zonder dat iemand mij dat loopt op te dringen.
Ik zeg niet dat ik perfect kan skieen en ik weet dat er altijd iemand anders tegen me kan opbotsen, toch voel ik me zonder helm gerust veilig op de piste.

Ik heb vanmorgen met een van de meiden uit ons groepje gesproken, die het onderwerp skihelm altijd lijkt aan te wakkeren, een goede vriendin van haar zus blijkt voor enige jaren geleden een ongeluk op de piste te hebben gehad, met hersenletsel tot gevolg. Ik begrijp nu ineens een stuk beter waarom ze er zo fel op is, met dat argument had ze beter iets eerder kunnen komen...
Ik heb haar duidelijk gezegd dat iedereen zijn eigen keuzes in het leven mag maken, dat ik (en dat andere meisje) ook deze wintersport weer zonder helm op de piste zullen staan en of ze alsjeblieft haar commentaar voor zich wil houden.

michaela.g
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 9
Registratiedatum : 28-12-12
Woonplaats : Hoorn

Terug naar boven Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Re: Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  Minx za 29 dec 2012 - 2:47

Heb je het letterlijk zo gezegd? want ik zou me dan namelijk zeer gekwetst voelen.

Een aantal jaar geleden reden we ook auto zonder gordels. De pistes worden nou eenmaal drukker. En ik zou echt als ik die vriendin was heel erg boos worden. Echt een klein beetje inlevingsvermogen kan geen kwaad.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Re: Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  michaela.g za 29 dec 2012 - 2:49

Nee ik heb het niet letterlijk zo gezegd hoor, maak je maar geen zorgen. Ze reageerde niet boos, was eigenlijk een bijzonder prettig gesprek, zo even met zijn 2en.
Ik ken haar persoonlijk niet echt goed, is een vriendin van een vriendin, zodoende dat ik nog niet op de hoogte was van dat ongeluk, dat ze vertelde.


Laatst aangepast door michaela.g op za 29 dec 2012 - 2:51; in totaal 1 keer bewerkt

michaela.g
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 9
Registratiedatum : 28-12-12
Woonplaats : Hoorn

Terug naar boven Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Re: Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  Lejow za 29 dec 2012 - 2:49

Wellicht omdat er aan het licht is gekomen dat skiën met helm gewoon een stuk veiliger is?
Wat een kul argument, van zoveel dingen wordt later pas bekend of het wel of niet handig is.
Vroeger zaten er ook geen gordels op de achterbank, er is gebleken dat het veiliger is als die er wel zitten, dus hoppa, ook op de achterbank worden gordels gedragen.
Of doe je die dan ook niet om, omdat het een aantal jaren geleden ook niet nodig was, dus waarom nu dan wel?

Ik kan het argument van je vriendin heel goed begrijpen, en natuurlijk maak jij je eigen keuzes, maar als ik weet dat het haar zo ontzettend dwars zou zitten en zij er zich zo zorgen om zou maken, zet ik die helm gewoon op mijn harses. Al is het alleen om haar gerust te stellen, vind dat bij 'vriendinnen zijn' horen.
Net zoals dat ik niet vloek bij mijn vriendinnen die gelovig zijn, omdat ik weet dat zij dat niet prettig vinden.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Re: Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  Tania za 29 dec 2012 - 2:50

Wil je echt geen helm op of is het gewoon een principekwestie geworden? Zo klinkt het namelijk een beetje.

Verder zou ik er gewoon niet meer op in gaan als ze erover beginnen. Zeggen dat dat onderwerp wat jou betreft is afgesloten en het geen zin heeft om het er nog over te hebben.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Re: Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  Gast za 29 dec 2012 - 2:57

Vroeger mocht je ook roken in het vliegtuig.. Ja.. er zijn gewoon dingen veranderd.

Ik vind dat je het helemaal zelf moet weten dus ik vind ook dat je vriendinnen er niet zo'n druk op moeten leggen. Maar ik snap ook niet zo goed waarom je niet met helm wilt skiën. Zijn ook nog hartstikke hip tegenwoordig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Re: Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  michaela.g za 29 dec 2012 - 2:58

Lejow schreef:Vroeger zaten er ook geen gordels op de achterbank, er is gebleken dat het veiliger is als die er wel zitten, dus hoppa, ook op de achterbank worden gordels gedragen.
Of doe je die dan ook niet om, omdat het een aantal jaren geleden ook niet nodig was, dus waarom nu dan wel?

Eigenlijk is dit wel een leuke van je, want ik heb mijn gordel achterin wel om, maar ik weet dat de meerderheid van ons groepje meiden geen gordel om doet achterin. Misschien moet ik ze daar eens mee terug plagen, als ze weer over die skihelm beginnen.

michaela.g
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 9
Registratiedatum : 28-12-12
Woonplaats : Hoorn

Terug naar boven Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Re: Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  Antibes za 29 dec 2012 - 2:58

Het zal zeer zeker veiliger zijn met helm, maar zolang het niet verplicht is, kan een volwassene wat dat betreft prima zijn eigen keuzes maken. Ik zou er ook zo ongeveer een principekwestie van maken als een ander mij zou vertellen dat ik een helm moest dragen. Alles is veiliger met een helm: fietsen, skieën, paardrijden etc. Sommige dingen doe ik mét bescherming (ik rijd geen paard zonder, nooit gedaan en zal ik nooit doen, ongeluk zit me in een klein hoekje) en andere weer niet (fietsen, maar bijv. met echt glad weer of sneeuw fiets ik ook gewoon niet). Skieën doe ik niet, dus heb ik geen mening over. Eigen risico's en eigen keuzes, dat is wel mijn mening.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Re: Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  michaela.g za 29 dec 2012 - 3:00

Tania schreef:Wil je echt geen helm op of is het gewoon een principekwestie geworden? Zo klinkt het namelijk een beetje.

Daar heb je wel een beetje gelijk in ja.

michaela.g
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 9
Registratiedatum : 28-12-12
Woonplaats : Hoorn

Terug naar boven Ga naar beneden

Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan? Empty Re: Skihelm-discussie, hoe moet ik daar mee om gaan?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum