Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

+12
SoezieQ
Mint
Inge
Toet
Meintjuh
Caramba
Xanna
Pien
Kqip
Suus
TukTuk
_*Blondgirl*_
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  _*Blondgirl*_ wo 16 maa 2011 - 3:52

Ik baal!

In het dorp tussen mijn vriend en mij zijn ze met de weg bezig. Daarvoor staan op een bepaald punt 2 stoplichten...1 om te stoppen voor fietsers en 1 voor het kruispunt voor rechtdoor en een afslag naar rechts. Deze 2 stoplichten staan welgeteld nog geen 10 meter van elkaar vandaan.

Nou reed ik daar maandag met de auto....door groen/oranje bij het 1e stoplicht en de volgende schoot ook op oranje. Maar achter mij reed een bumperklevende auto redelijk hard en kon ik dus niet meer stoppen zonder hem in mijn auto te krijgen. Gevolg....ik reed door oranje/rood :S Daarbij komt nog dat ik een motoragent over het hoofd heb gezien die vanaf de zijkant controleerde. Hij kwam voor mij rijden, haalde de auto voor mij in en gebood hem tot stoppen...en liet mij door. Heel vaag!

Kom ik gisteravond thuis, haal de post uit de brievenbus....en jahoor! Een politie-envelop met een boete erin; een geprint bonnetje van de bewuste agent die daar was. Mag ik even € 180,- aftikken voor het negeren van het verkeerslicht :shock:

Nu rijd ik al 5 jaar auto, zonder ooit een boete of schade te hebben gehad....krijg je dit! Mijn eerste boete en gelijk zo hoog!

Nu was het naar mijn mening wel zo dat ik me door die bumperklevende auto achter mij min of meer gedwongen voelde door te rijden om een aanrijding te voorkomen... Zou het denk je nut hebben om proberen bezwaar te maken?

_*Blondgirl*_
_*Blondgirl*_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 116
Punten : 152
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Re: Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  TukTuk wo 16 maa 2011 - 3:55

Balen! Ik weet niet of het nut heeft om bezwaar te maken, maar ik zou het gewoon proberen. Overigs is door oranje rijden toch nog niet door rood rijden? Oranje is toch ook juist voor dit soort situaties?

Ik zou gewoon bezwaar aan tekenen, als het goed is heeft die agent ook gezien dat jij niet kon stoppen..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Re: Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  Suus wo 16 maa 2011 - 3:58

Je kunt het altijd proberen! smile
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Re: Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  _*Blondgirl*_ wo 16 maa 2011 - 3:58

Klopt, daar is oranje ook voor idd... Maar ik heb wel het stoplicht van oranje naar rood zien schieten, dus ergens ben ik wel half door rood gegaan.... Kan altijd een poging wagen idd, misschien dat ze begrip voor de situatie hebben...ondanks dat het wel een verkeerssituatie blijft natuurlijk.
_*Blondgirl*_
_*Blondgirl*_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 116
Punten : 152
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Re: Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  Kqip wo 16 maa 2011 - 4:03

Ik zou het gewoon proberen, en eventueel foto's vragen, want die agent trekt je voorganger van de weg en heeft ergens jou kenteken ook nog genoteerd. en die persoon achter je reed die ook door rood of is die gestopt?
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Re: Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  _*Blondgirl*_ wo 16 maa 2011 - 4:08

De auto achter mij is uiteindelijk gestopt, waarschijnlijk omdat ie de agent zag... Maar het vreemdste vind ik idd nog dat m'n voorganger van de weg word gehaald en mij door laat rijden... Houd me dan staande en zeg wat ik fout deed! Krijg ik dan een boete, dan is het pech gehad, maar zo is het wel heel kinderachtig...
_*Blondgirl*_
_*Blondgirl*_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 116
Punten : 152
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Re: Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 4:09

Gewoon bezwaar aantekenen, niet geschoten is altijd mis toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Re: Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 4:14

Kqip schreef:Ik zou het gewoon proberen, en eventueel foto's vragen, want die agent trekt je voorganger van de weg en heeft ergens jou kenteken ook nog genoteerd. en die persoon achter je reed die ook door rood of is die gestopt?
Foto`s waarvan? Het is een motoragent, geen flitspaal..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Re: Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 4:15

_*Blondgirl*_ schreef:Klopt, daar is oranje ook voor idd... Maar ik heb wel het stoplicht van oranje naar rood zien schieten, dus ergens ben ik wel half door rood gegaan.... Kan altijd een poging wagen idd, misschien dat ze begrip voor de situatie hebben...ondanks dat het wel een verkeerssituatie blijft natuurlijk.
Als jij het stoplicht van oranje op rood zag schieten ben je gewoon door rood gereden en niet half.. Anders had je het namelijk niet gezien Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Re: Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 4:21

Je kan een gevoel helaas niet bewijzen en je bent door rood gereden. Je kan wel bezwaar maken, maar ik vermoed dat je heel weinig kans maakt..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Re: Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  Pien wo 16 maa 2011 - 4:21

huh.... er gaat volgens mij iets mis in dit topic en in mijn topic... mijn reactie staat hier, die ik getypt hebt en die hier is hij door een ander geplaatst.... hoe kan dat?


edit: en nu is het weer weg!!


Laatst aangepast door Pien op wo 16 maa 2011 - 4:26; in totaal 1 keer bewerkt

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Re: Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  _*Blondgirl*_ wo 16 maa 2011 - 4:25

_Donnaa schreef:
_*Blondgirl*_ schreef:Klopt, daar is oranje ook voor idd... Maar ik heb wel het stoplicht van oranje naar rood zien schieten, dus ergens ben ik wel half door rood gegaan.... Kan altijd een poging wagen idd, misschien dat ze begrip voor de situatie hebben...ondanks dat het wel een verkeerssituatie blijft natuurlijk.
Als jij het stoplicht van oranje op rood zag schieten ben je gewoon door rood gereden en niet half.. Anders had je het namelijk niet gezien Wink

Terwijl ik doorreed, zag ik vanuit m'n ooghoek het stoplicht van oranje naar rood gaan, maar was toen wel al met de neus van de auto voorbij de verkeerspaal.... Voor mijn gevoel rijd je dan half/half er doorheen, maar dat word waarschijnlijk dan wel als rood aangehouden.
_*Blondgirl*_
_*Blondgirl*_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 116
Punten : 152
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Re: Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 4:25

Ik plaatste deze reactie en die kwam in een ander topic te staan..

Ik snap niet zo goed wat je daar kinderachtig aan vond. Blijkbaar zag hij meer nnoodzaak om je voorganger aan te houden die vast ook door rood/oranje reed. Misschien had hij een rode of snelle auto, was hij ook nog aan het bellen, geen gordel of had die agend andere redenen om voor hem te kiezen en jou te laten gaan met de gedachte de bon na te sturen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Re: Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  Xanna wo 16 maa 2011 - 4:26

Pien schreef:huh.... er gaat volgens mij iets mis in dit topic en in mijn topic... mijn reactie staat hier, die ik getypt hebt en die hier is hij door een ander geplaatst.... hoe kan dat?

Ik kreeg net een foutmelding van het forum, dus waarschijnlijk is er ergens iets mis gegaan. Mijn reactie in dit topic is verdwenen, terwijl nog wel in de quote van blond girl staat. Vreemd Wink Maar volgens mij is je reactie nu weer weg?

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Re: Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  _*Blondgirl*_ wo 16 maa 2011 - 4:27

Ik ga gewoon proberen bezwaar te maken, word het afgewezen...dan is dat dikke vette pech voor mij en een leer voor alle volgende keren in de auto!

Reed er vanmorgen weer, nu deed het stoplicht het niet en stonden er van die mannetjes het verkeer te regelen. Toch maar even extra goed opgelet...
_*Blondgirl*_
_*Blondgirl*_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 116
Punten : 152
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Re: Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 4:28

_*Blondgirl*_ schreef:
_Donnaa schreef:
_*Blondgirl*_ schreef:Klopt, daar is oranje ook voor idd... Maar ik heb wel het stoplicht van oranje naar rood zien schieten, dus ergens ben ik wel half door rood gegaan.... Kan altijd een poging wagen idd, misschien dat ze begrip voor de situatie hebben...ondanks dat het wel een verkeerssituatie blijft natuurlijk.
Als jij het stoplicht van oranje op rood zag schieten ben je gewoon door rood gereden en niet half.. Anders had je het namelijk niet gezien Wink

Terwijl ik doorreed, zag ik vanuit m'n ooghoek het stoplicht van oranje naar rood gaan, maar was toen wel al met de neus van de auto voorbij de verkeerspaal.... Voor mijn gevoel rijd je dan half/half er doorheen, maar dat word waarschijnlijk dan wel als rood aangehouden.
Klopt, als je nou alleen met de achterkant door rood rijdt of helemaal, het is beide keren door rood rijden. Oranje is namelijk de tijd die je hebt om te stoppen en niet om gas te geven/door te rijden.

Ik geef dan ook altijd gas, maargoed daar gaat het niet om.. Je hebt door rood gereden, helaas..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Re: Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 4:29

Dit kom ik tegen in het dagcafe
Patriesje schreef:
Xanna schreef:Allereerst is het heel vervelend, 180 euro is veel geld! Kan mij voorstellen dat je er van baalt..

Maar misschien heel dom hoor, maar als meneer agent de auto voor jou staande houdt omdat hij door oranje/rood is gereden (ik neem aan dat die automobilist voor jou dezelfde verkeerslichten heeft gepasseerd) dan zit jij toch zowiezo ook fout, aangezien jij achter die auto aanreed? (ongeacht of je een bumperklever achter je hebt...je passeerde het verkeerslicht tenslotte later dan je voorganger en hij zat ook al fout..) Of zit ik nu mis?

Je hebt het niet mis, ik reed idd achter m'n voorganger aan, hij oranje en ik oranje/rood...juist omdat die bumperklever achter mij in eerste instantie niet stopte en ik daardoor doorreed om (misschien gevoelsmatig) een eventuele aanrijding te voorkomen. Ik had namelijk echt het gevoel dat hij achter mij niet ging stoppen en zat zo ontzettend dicht op me...hij dacht waarschijnlijk dat als ik doorreed, hij ook nog wel ff door kon. En toen reed daar oom agent....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Re: Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  Caramba wo 16 maa 2011 - 4:33

Als je ziet dat het ligt op oranje springt ben je eigenlijk al genoodzaakt te stoppen, jij hebt eigenlijk het oranje ligt een beetje genegeerd en bent door oranje-rood gereden, als ik dat hier in de stad doe, geheid dat ik een bon krijg Wink
Dit rekenen ze als een dikke vette rood.
Ikzelf heb het idee ook dat bezwaar maken weinig zin heeft in dit geval.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Re: Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  Xanna wo 16 maa 2011 - 4:35

Smikkell schreef:Dit kom ik tegen in het dagcafe
Patriesje schreef:
Xanna schreef:Allereerst is het heel vervelend, 180 euro is veel geld! Kan mij voorstellen dat je er van baalt..

Maar misschien heel dom hoor, maar als meneer agent de auto voor jou staande houdt omdat hij door oranje/rood is gereden (ik neem aan dat die automobilist voor jou dezelfde verkeerslichten heeft gepasseerd) dan zit jij toch zowiezo ook fout, aangezien jij achter die auto aanreed? (ongeacht of je een bumperklever achter je hebt...je passeerde het verkeerslicht tenslotte later dan je voorganger en hij zat ook al fout..) Of zit ik nu mis?

Je hebt het niet mis, ik reed idd achter m'n voorganger aan, hij oranje en ik oranje/rood...juist omdat die bumperklever achter mij in eerste instantie niet stopte en ik daardoor doorreed om (misschien gevoelsmatig) een eventuele aanrijding te voorkomen. Ik had namelijk echt het gevoel dat hij achter mij niet ging stoppen en zat zo ontzettend dicht op me...hij dacht waarschijnlijk dat als ik doorreed, hij ook nog wel ff door kon. En toen reed daar oom agent....

Haha Smikkel, zo te lezen is mijn reactie aan de wandel gegaan Wink Eens kijken of ik hem daar kan verwijderen.

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Re: Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 4:39

Spetterdespat schreef:Als je ziet dat het ligt op oranje springt ben je eigenlijk al genoodzaakt te stoppen, jij hebt eigenlijk het oranje ligt een beetje genegeerd en bent door oranje-rood gereden, als ik dat hier in de stad doe, geheid dat ik een bon krijg Wink
Dit rekenen ze als een dikke vette rood.
Ikzelf heb het idee ook dat bezwaar maken weinig zin heeft in dit geval.

Klopt, als het licht oranje wordt moet je al stoppen. Ik ben ook een keer door oranje gereden en zag het stoplicht rood worden, oftewel, ik reed door rood. Meneer agent reed toevallig net achter me ... Gelukkig trof ik een goeie en bleef het bij een waarschuwing.

Je kunt natuurlijk altijd bezwaar aantekenen, niet geschoten is altijd mis. Je had gewoon moeten stoppen, vind ik. Als degene achter jou achterop was geklapt was hij altijd fout geweest. Ja, dan had je een kapotte auto, maar dat kost je dan waarschijnlijk minder dan deze bekeuring (tenzij je ruk verzekerd bent natuurlijk).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Re: Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  Meintjuh wo 16 maa 2011 - 4:43

Ontzettend balen dat je een boete kreeg doordat iemand anders zat te drukken, maar ik zou toch liever een auto achterop hebben zitten dan op een kruispunt van de andere kant. Dan was het iig niet jouw schuld geweest.
Maarja, achteraf kan je van alles bedenken hoe je het anders had kunnen doen Wink
Meintjuh
Meintjuh
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 29
Punten : 33
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Re: Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  Gast wo 16 maa 2011 - 4:47

Xanna schreef:
Haha Smikkel, zo te lezen is mijn reactie aan de wandel gegaan Wink Eens kijken of ik hem daar kan verwijderen.
Die van mij belandde ook in een ander topic Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Re: Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  Toet wo 16 maa 2011 - 4:53

Je bent dus niet half door rood gereden maar gewoon helemaal, want je zag het licht nog op rood springen.
Het heeft geen nut iets te ontkennen, als je aan komt rijden en je ziet al dat het stoplicht oranje is moet je gewoon stoppen.
Daarbij heeft de gene die achterop zit altijd schuld, daarom zal meneer agent wel eerst hem aan hebben gesproken en bekeurd.

Het is heel zuur, bezwaar aan tekenen kun je proberen, maar ik denk dat het weinig nut heeft.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Re: Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  Inge wo 16 maa 2011 - 5:03

Maar diegene die voor TO reed werd toch juist aangehouden, niet die er achter reed.
Ben dan wel benieuwd waarvoor diegene voor je aangehouden werd, want dat zal dan toch bijna voor iets anders zijn, denk?

Maar balen is een bekeuring altijd
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Re: Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  Mint wo 16 maa 2011 - 8:53

Meintjuh schreef:Ontzettend balen dat je een boete kreeg doordat iemand anders zat te drukken, maar ik zou toch liever een auto achterop hebben zitten dan op een kruispunt van de andere kant. Dan was het iig niet jouw schuld geweest.
Maarja, achteraf kan je van alles bedenken hoe je het anders had kunnen doen Wink

Ja, haar auto in de kreukels en zijzelf.. Nou, ik had het geweten; ik was ook doorgereden. Belachelijk dat je daar een bekeuring van 150 euro voor krijgt!! 150 euro vind ik echt teveel geld voor een boete..
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :( Empty Re: Daar gaan m'n zuurverdiende centjes.... :(

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum