Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Daar gaan we weer: elleboog in de revisie :'(

+2
Ibbeltje
Sjaantje
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Daar gaan we weer: elleboog in de revisie :'( Empty Daar gaan we weer: elleboog in de revisie :'(

Bericht  Sjaantje ma 16 jul 2012 - 7:41

**

Laatst aangepast door Sjaantje op zo 1 sep 2013 - 2:49; in totaal 1 keer bewerkt
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Daar gaan we weer: elleboog in de revisie :'( Empty Re: Daar gaan we weer: elleboog in de revisie :'(

Bericht  Ibbeltje ma 16 jul 2012 - 7:45

Oow jasses nee daar zat je niet op te wachten joh.

Sterkte te komende tijd lieve schat Daar gaan we weer: elleboog in de revisie :'( 699888
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Daar gaan we weer: elleboog in de revisie :'( Empty Re: Daar gaan we weer: elleboog in de revisie :'(

Bericht  Angela_1986 ma 16 jul 2012 - 7:53

hug

Er is inderdaad nooit een goed moment voor zulke, ingrijpende, operaties maar ik kan me voorstellen dat het nu je net weer goed en wel herstelt bent van je vorige operatie en je je beter voelt, het teleurstellend is... Wéér geopereerd worden, wéér in het ziekenhuis moeten liggen, wéér moeten revalideren en afhankelijk zijn van andere...

Het is logisch dat je hier nu even flink van baalt! Ik hoop dat je na deze eerste teleurstelling, je met je 'Sjaan-positiviteit' naar de toekomst kunt kijken!

Weet je al op welke termijn de operatie plaats kan vinden? En hoe lang de revalidatie ongevuur zal duren?

Héél veel succes!!! En nogmaals 'n dikke hug voor jou!
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  _Nina ma 16 jul 2012 - 7:55

Bah, Sjaantje, net nu het even zo lekker lijkt te gaan zit het ineens weer tegen... Daar gaan we weer: elleboog in de revisie :'( 699888
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Sjaantje ma 16 jul 2012 - 8:03

**

Laatst aangepast door Sjaantje op zo 1 sep 2013 - 2:50; in totaal 1 keer bewerkt
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 ma 16 jul 2012 - 8:17

Dat is toch helemaal niet 'miepen'?! Kom op zeg! Het lijkt me heel normaal dat je door deze samenloop van omstandigheden even helemaal van slag bent en daar mag je best aan toegeven!

Het is niet niks wat er nu samenkomt; zorgen om je vader, zus, neefje, je eigen lichamelijke klachten, de renovatie en dan nu ook nog eens een operatie... En jullie hebben natuurlijk als gezin ook al de nodige zorgen gehad!

Wat ongelooflijk vervelend dat de operatie en renovatie tegelijkertijd lijken te vallen. Ik heb vorig jaar een renovatie in mijn woning gehad en vond dat al heel ingrijpend. Op dat moment had ik 'n burn-out dus kon het allemaal niet zo goed overzien. Kan me dus voorstellen dat jij dat nu ook even niet ziet want behalve een renovatie waar je mee moet dealen en die een hoop 'gedoe' met zich meebrengt moet jij óók nog dealen met een operatie in dezelfde periode. En dan ben je ook nog eens onthand doordat je geen gebruik kunt maken van de aanpassingen die je waarschijnlijk op dat moment juist zo hard nodig hebt...

Ik vind het knap dat je kunt aangeven dat je na de operatie eigenlijk niet alleen thuis kunt blijven. Daar is ook moed voor nodig, om dat te erkennen! Ik hoop dat je hier een passende oplossing voor kunt vinden.

Het lezen van zo'n brief is ook gewoon confronterend... Zeker als je nu weer in zo'n onzekere periode zit wanneer duidelijk wordt dat er, weer, iets niet goed is.

Voel je alsjeblieft geen 'mieperd' en deel je verhaal met wie jij dat wilt! Ik weet zeker dat je je positiviteit en optimisme weer gaat vinden!!! :cheering:
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen ma 16 jul 2012 - 8:27

hug Ik bal zo dat ik niet om de hoek woon, t zo druk heb en bijna op vakantie ga, anders was ik naar je toe gekomen om je een knuffel te brengen, vind het zo rot voor je!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Sjaantje ma 16 jul 2012 - 8:37

Bedankt voor je ontzettend lieve reactie, Angela. En idd, juist het feit dat alles zo kort op elkaar en / of tegelijk komt, maakt dat ik het moeilijk vind om er mee om te gaan. De arts heeft me de mogelijkheid geboden om de operatie uit te stellen tot ná de renovatie maar ja, of dat nou zo'n goed idee is? Als ik nou niet zoveel klachten had zou dat best een optie kunnen zijn maar ja het gaat nu al zo rap slechter, de pijn wordt echt steeds erger.

Pumpkin, zelfs vanaf die afstand voel ik je knuffels, thanx!

En daar gaan de sluizen weer open... Cry
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen ma 16 jul 2012 - 8:40

Sjaantje schreef:Bedankt voor je ontzettend lieve reactie, Angela. En idd, juist het feit dat alles zo kort op elkaar en / of tegelijk komt, maakt dat ik het moeilijk vind om er mee om te gaan. De arts heeft me de mogelijkheid geboden om de operatie uit te stellen tot ná de renovatie maar ja, of dat nou zo'n goed idee is? Als ik nou niet zoveel klachten had zou dat best een optie kunnen zijn maar ja het gaat nu al zo rap slechter, de pijn wordt echt steeds erger.

Misschien moet jij gewoon al die ellende er even goed uithuilen Sjaan, dat kan best opluchten! Je mag heus jezelf nu gewoon heel zielig vinden en je hoeft je niet groot te houden of stoer te doen, vandaag heb jij gewoon een dip en een rotdag en slecht nieuws gehad en dat is gewoon Kut!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sjaantje ma 16 jul 2012 - 8:42

тыквашка schreef:... en dat is gewoon Kut!
Nou, inderdaad!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Angela_1986 ma 16 jul 2012 - 9:34

Helemaal eens met de laatste reactie van Pompoen!

Het is ook veel om te verwerken en het één is nog niet verwerkt of het volgende staat je alweer te wachten. Daarbij moet je ontzettend veel regelen en dat kan natuurlijk ook voor wat chaos/stress zorgen *maar hierbij ga ik mezelf even na, dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn natuurlijk*

De renovatie uitstellen zal sowieso geen optie zijn hè?

De operatie uitstellen zou dan natuurlijk wel makkelijker zijn maar alleen jij kunt beoordelen of dat qua pijn/klachten ook verantwoord is... Als de klachten nu al zo snel verergeren kan ik me voorstellen dat je daar niet voor kiest!
Dat zijn dus ook weer dilemma's waar je jezelf mee bezig moet houden...

Zelfde conclusie als Pompoen dus: het is K.ut met 'n hoofdletter K!

Maar ik ben er heilig van overtuigd dat jij hier uit gaat komen en binnen de kortste keren je positiviteit weer gevonden hebt! Persoonlijk ken ik je natuurlijk niet maar vanaf het forum ben ik niets anders gewend... Wink
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx ma 16 jul 2012 - 16:40

Jeetje wat heftig, dat wil je gewoon niet weten. Snap volledig dat je er doorheen zit.je straalde zo met je nieuwe knieën en dan zo'n tegenslag. Je zag het ook niet echt aankomen of wel? En inderdaad ook hier een slechte timing.

Maar ik zie ergens nog wel 1 positief puntje. Voor je knieën kun je nu waarschijnlijk ook nog wat langer door blijven trainen. Je bent dam toch bij de Fysio.

Voor nu in ieder geval hug
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 19:11

тыквашка schreef:
Sjaantje schreef:Bedankt voor je ontzettend lieve reactie, Angela. En idd, juist het feit dat alles zo kort op elkaar en / of tegelijk komt, maakt dat ik het moeilijk vind om er mee om te gaan. De arts heeft me de mogelijkheid geboden om de operatie uit te stellen tot ná de renovatie maar ja, of dat nou zo'n goed idee is? Als ik nou niet zoveel klachten had zou dat best een optie kunnen zijn maar ja het gaat nu al zo rap slechter, de pijn wordt echt steeds erger.

Misschien moet jij gewoon al die ellende er even goed uithuilen Sjaan, dat kan best opluchten! Je mag heus jezelf nu gewoon heel zielig vinden en je hoeft je niet groot te houden of stoer te doen, vandaag heb jij gewoon een dip en een rotdag en slecht nieuws gehad en dat is gewoon Kut!

+1 Ben het met Pompoen eens. Hou je niet groot. Het is allemaal klote wat je hebt meegemaakt en wat je nu opnieuw mee moet maken. Maar je bent een kanjer en opnieuw gaat het helemaal goedkomen. smile Maar huilen mag zeker want je voelt je rot en dat is helemaal geen drama. Dikke knuffel!

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje ma 16 jul 2012 - 20:31

**

Laatst aangepast door Sjaantje op zo 1 sep 2013 - 2:51; in totaal 1 keer bewerkt
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sjaantje ma 16 jul 2012 - 20:34

**

Laatst aangepast door Sjaantje op zo 1 sep 2013 - 2:51; in totaal 1 keer bewerkt
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx ma 16 jul 2012 - 20:51

Ja daar zit ook weer wat in, je weet niet wat ze gaan doen per 1 Jan 2013. Wat een gedoe waar je niet op zit te wachten. Heeft jou fysio ook niet zoiets als fysiofitness? Is vaak een stuk goedkoper en toch onder begeleiding?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Sjaantje wo 18 jul 2012 - 7:54

Ik weet idd niet wat de regels per 1 januari worden, maar erger dan dit kan het niet worden denk ik. Want per afgelopen 1 januari is reuma van de lijst met chronische ziekten afgehaald, vandaar dat mijn vergoedingen zo gekelderd zijn.

Ik heb gister contact gehad met het vgz om te informeren naar vergoedingen bij verblijf in een zorghotel, om ná de operatie ergens te kunnen herstellen. Ik krijg maximaal 100,- per dag vergoed, maximaal 2000,- per kalenderjaar, rest zelf bijbetalen. Maar het verblijf in zo'n hotel kost om en nabij de 200,- per dag!! Wow... :O Dus ik ga maar verder zoeken, hopelijk kan ik dan terecht in een revalidatiecentrum of iets dergelijks...
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen wo 18 jul 2012 - 8:56

Jeetje wat duur dat zorghotel!! Kun je geen thuiszorg krijgen voor die periode Chantal? Niet ideaal, ik weet het, maar dan kun je tenminste in je eigen huisje blijven. Maatschappelijk werk kan je daar vast ook mee helpen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sjaantje wo 18 jul 2012 - 9:01

Jawel, thuiszorg zal ik sowieso kunnen krijgen maar dan moet je meer denken aan 's morgens helpen met opstaan / aankleden en 's avonds helpen met uitkleden / naar bed gaan. Maar ik zit die hele periode met TWEE armen die ik amper kan gebruiken dus ik kan dan gewoon echt bijna niets zelf. En om dan de hele dag alleen thuis te zitten, dat durf ik niet aan. Er is een afdeling binnen het ziekenhuis dit dit soort dingen regelt, ik kan nog contact met hen opnemen voor meer advies. En anders hopen dat ik, net als vorig jaar, weer op de revalidatie-afdeling terecht kan!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen wo 18 jul 2012 - 9:03

Sjaantje schreef:Jawel, thuiszorg zal ik sowieso kunnen krijgen maar dan moet je meer denken aan 's morgens helpen met opstaan / aankleden en 's avonds helpen met uitkleden / naar bed gaan. Maar ik zit die hele periode met TWEE armen die ik amper kan gebruiken dus ik kan dan gewoon echt bijna niets zelf. En om dan de hele dag alleen thuis te zitten, dat durf ik niet aan. Er is een afdeling binnen het ziekenhuis dit dit soort dingen regelt, ik kan nog contact met hen opnemen voor meer advies. En anders hopen dat ik, net als vorig jaar, weer op de revalidatie-afdeling terecht kan!

Ja maar dan zou je dus meer thuiszorg moeten krijgen dan dat, want je zult toch ook moeten eten en er zullen boodschappen gedaan moeten worden en dat soort grapjes.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sjaantje wo 18 jul 2012 - 9:07

Ik wil niet zwartgallig klinken, maar het zal mij benieuwen...
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen wo 18 jul 2012 - 9:11

Sjaantje schreef:Ik wil niet zwartgallig klinken, maar het zal mij benieuwen...

Lieve schat, als het écht niet lukt om een oplossing te vinden ben je van harte welkom bij ons thuis. Ik weet niet of het haalbaar is en of het fijn voor je is, maar ik wil dat je weet dat je hier terecht kunt als je anders in de problemen komt! Ter overbrugging voor iets of voor de hele periode staat ons logeerbed voor je klaar. En ja daar is A. het ook helemaal mee eens! Ik heb alleen geen aangepaste badkamer :-(.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sjaantje wo 18 jul 2012 - 9:14

Ontzettend lief van je! Maar ik vrees dat ik aanpassingen júist dan ontzettend hard nodig heb. En met één arm kan ik al niet eens traplopen...
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen wo 18 jul 2012 - 9:18

Sjaantje schreef:Ontzettend lief van je! Maar ik vrees dat ik aanpassingen júist dan ontzettend hard nodig heb. En met één arm kan ik al niet eens traplopen...

Nee daar was ik al bang voor, een bed in de huiskamer beneden kan ik nog wel voor je regelen, maar een badkamer niet. Sowieso, hoe ga jij douchen met twee armen die het niet doen waarvan 1 niet nat mag worden? Verdorie, ze moeten dat echt goed voor je regelen hoor!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sjaantje wo 18 jul 2012 - 9:20

Douchen? Gewoon... met een parapluutje Very Happy Nee, dan moet mijn gips-arm ingepakt worden maar dat kan ik niet zelf met mijn andere arm. En inzepen... tja, daar heb ik ws ook heel veel hulp bij nodig!

of een abonnementje op de wasstraat van het benzinestation
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: