Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heb jij moeten wennen aan het geslacht van je kindje?

+41
koNijntje
Caroow
MamaDaan
loesje
Shopaholic
Supertalentje
Aimee
Susan
Marin
Flip Fluitketel
_Lana_
Shy
Lady4
Filoria
piertje
Sophiee
kwak
Theeleut
Charles
Twellie
Muppetje
SarahKey
Aagje!
sanne-84
Mysterious
Happydobby
Paper Crown
Mama Titty
Snoes
Novalee
Tania
Océane
Blue flower
Sun88
Linda
Fearie
Floor
Annie24
Printje
Annemie
Ellebel
45 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Heb jij moeten wennen aan het geslacht van je kindje? - Pagina 3 Empty Re: Heb jij moeten wennen aan het geslacht van je kindje?

Bericht  Happydobby wo 19 dec 2012 - 22:18

Ellebel schreef:Ik denk dat ik me met een meisje gewoon meer kan identificeren. Ik vind de kleertjes leuker, het speelgoed leuker, de hobby's leuker (nou ja, waarschijnlijk dan), etc. En als ik kijk naar mijn broertje en mij.. Mijn broertje trekt heel erg naar zijn vriendin en trekt zich vrij weinig van familie aan. Mijn man net zo, die heeft zelfs met zijn hele familie gebroken (veel te makkelijk in mijn ogen). Ik onderneem echt dingen met mijn moeder, zorg dat ze niet alleen is met de feestdagen etc (vorig jaar gescheiden). Mijn broertje is daar totaaaal niet mee bezig. En dat bedoeld hij niet eens slecht, want hij woon toch thuis? Eet toch iedere met mijn moeder? In zijn ogen is dat hetzelfde. Ik denk dat ik vooral bang ben dat ik mijn zoon ga verliezen vanaf de puberteit, want vanaf dan zit hij vast alleen nog maar op zijn kamer te gamen Wink

Dit vond ik dus leuk van een jongen, ik wilde vroeger al spelen met bestuurbare auto's ipv barbies.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij moeten wennen aan het geslacht van je kindje? - Pagina 3 Empty Re: Heb jij moeten wennen aan het geslacht van je kindje?

Bericht  Lady4 wo 19 dec 2012 - 22:18

Haha, die laatste zin Marin. Very Happy
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Paper Crown wo 19 dec 2012 - 22:27

Ik denk juist dat een meisje in de puberteit nog meer zal botsen met moeder. Ik ben niet bang voor de band met mijn zoon. Ik denk dat 't ook bij je als ouder ligt. Mijn broertje is wel gehecht aan mijn moeder, bijv.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 22:30

Paper Crown schreef: Ik ben niet bang voor de band met mijn zoon. Ik denk dat 't ook bij je als ouder ligt.
En het karakter van het kind zelf.

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 19 dec 2012 - 22:34

Ja precies. Iedereen heeft het ook altijd over die vader-dochter band, nou.. Die voel ik niet hoor! M'n zus daarentegen weer wel. Lijkt me ook wel gewoon persoonlijk. Ik ben zelf ook meer een mama's kindje Yes
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Ellebel wo 19 dec 2012 - 22:34

Stofzuiger schreef:
Paper Crown schreef: Ik ben niet bang voor de band met mijn zoon. Ik denk dat 't ook bij je als ouder ligt.
En het karakter van het kind zelf.

Daarom, we zullen het wel zien allemaal. Dat duurt nog zooooooo lang. Eerst maar eens genieten van de babyboys Very Happy
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Aimee wo 19 dec 2012 - 22:36

Ik ben niet bang voor de band met mijn zoon, wel vrees ik voor mijn band met een eventuele schoondochter. Als ik hier soms die verhalen lees... brrr
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Supertalentje wo 19 dec 2012 - 22:37

Ik denk dat het meer persoonsgebonden is of je wel of niet contact houdt dan of je een jongetje of meisje bent. Er zijn hier ook wel meiden die geen contact meer hebben met hun moeder.

Ik had geen voorkeur. Man moest en zou een jongetje en hij wist het ook zeker. Toen droomde ik over een meisje en wist ik het ook zeker, het werd een meisje! Mooi niet dus, man had gelijk en dat vond ik alleen maar leuk voor hem. Ik vond het in het begin gek, hij had weleens een stijve piemel als ik zn luier verschoonde smile Of het zo is weet ik niet, maar ik hoor van jongensmama's en mama's die beiden hebben dat jongens over het algemeen makkelijk zijn en liever voor hun moeder smile

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Supertalentje wo 19 dec 2012 - 22:39

Aimee schreef:Ik ben niet bang voor de band met mijn zoon, wel vrees ik voor mijn band met een eventuele schoondochter. Als ik hier soms die verhalen lees... brrr

Oh ja, daar denk ik ook weleens aan, haha! Er zit niks anders op dan vriendelijk te lachen tegen die tijd en hopelijk groeit hij zo op dat mama ook belangrijk blijft Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Susan wo 19 dec 2012 - 22:49

Alsof dat altijd de schuld van de schoondochter is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Aimee wo 19 dec 2012 - 23:19

Susan schreef:Alsof dat altijd de schuld van de schoondochter is.

dat is inderdaad wat ik zeg, ja.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Shopaholic wo 19 dec 2012 - 23:22

Nee, we hoefden niet te wennen aan het geslacht van onze meiden.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  loesje wo 19 dec 2012 - 23:30

nee ik hoefde niet te wennen ik was bij beide gelijk blij en wilde ook eerst een jongetje (leek me makkelijker als baby) en daarna een meisje en dat hebben we gekregen Very Happy.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  SarahKey do 20 dec 2012 - 0:25

Niet altijd, er zijn ook schoonmoeders die gewoon erg moeilijk doen. Of je nu een schoondochter hebt of een schoonzoon. Mijn zwager heeft net zoveel moeite gehad met zijn ex schoonmoeder omdat ze gewoon altijd bij hun in huis was. Ze nooit geen privacy kregen. Het is denk ik maar net hoe je als schoonmoeder zelf gedraagd.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Susan do 20 dec 2012 - 0:28

Aimee schreef:

Ik weet niet of dit serieus is, maar anders snap ik niet waarom je je druk zou moeten maken om de band met je toekomstige schoondochter. Die heb je toch deels zelf in de hand?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SarahKey do 20 dec 2012 - 0:31

Happydobby schreef:
Ellebel schreef:Ik denk dat ik me met een meisje gewoon meer kan identificeren. Ik vind de kleertjes leuker, het speelgoed leuker, de hobby's leuker (nou ja, waarschijnlijk dan), etc. En als ik kijk naar mijn broertje en mij.. Mijn broertje trekt heel erg naar zijn vriendin en trekt zich vrij weinig van familie aan. Mijn man net zo, die heeft zelfs met zijn hele familie gebroken (veel te makkelijk in mijn ogen). Ik onderneem echt dingen met mijn moeder, zorg dat ze niet alleen is met de feestdagen etc (vorig jaar gescheiden). Mijn broertje is daar totaaaal niet mee bezig. En dat bedoeld hij niet eens slecht, want hij woon toch thuis? Eet toch iedere met mijn moeder? In zijn ogen is dat hetzelfde. Ik denk dat ik vooral bang ben dat ik mijn zoon ga verliezen vanaf de puberteit, want vanaf dan zit hij vast alleen nog maar op zijn kamer te gamen Wink

Dit vond ik dus leuk van een jongen, ik wilde vroeger al spelen met bestuurbare auto's ipv barbies.

Ik vind het speelgoed voor een jongen ook leuker I love you Kapla, treinbaan, knexx ja leuk!

Lady: het zegt eigenlijk helemaal niets over wat voor geslacht met welk speelgoed speelt of hoe hij/zij later is. Ik ken ook een meisje wat alleen maar met jongens speelt, gek op voetbal is etc etc. En een jongen die elke maandag met gelakte nageltjes op de bso komt Laughing Nu zijn dit wel uitzonderingen en speelt het gros van de jongens gewoon met jongens speelgoed en meisjes met het keukentje etc. Maar toch Heb jij moeten wennen aan het geslacht van je kindje? - Pagina 3 561177
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Susan do 20 dec 2012 - 1:03

Het vriendje van Yrsa is juist dol op alles voor meisjes. Meestal trekken ze allebei een prinsessenrok aan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  MamaDaan do 20 dec 2012 - 1:16

Wij wisten het geslacht niet tijdens de zwangerschap, had in het begin wel een enorme voorkeur voor een meisje, vond het ook vreselijk als mensen gingen voorspellen, en zeiden dat het een jongen werd. Na de 20 weken sloeg mijn gevoel helemaal om en wist ik bijna zeker dat het een jongen was, toen sloeg ook mijn voorkeur helemaal om, en was ik enorm blij. Had wel even raar staan kijken als het toch een meisje bleek te zijn! Ik denk dat het uiteindelijk echt niets uitmaakt, je houd toch van je kind ondanks geslacht, maar het is echt niet gek als je een voorkeur hebt!
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Bericht  Caroow do 20 dec 2012 - 1:20

Vanaf de positieve test ging ik er vanuit dat we een jongetje zouden krijgen, daarom was is er helemaal op ingesteld en had ik echt wel even moeten omschakelen als het een meisje zou zijn. Een jongetje lijkt mij gewoon het leukste, maar dat komt denk ik vooral omdat ik weet dat ik een jongen verwacht, als ik zwanger was geweest van een meisje had ik vast liever een meisje gehad.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  koNijntje do 20 dec 2012 - 1:27

ik hoefde niet te wennen aan het geslacht, nadat t. op mijn buik werd gelegd en ik wist dat het een jongen was kon ik me absoluut niet meer voorstellen dat we een dochter zouden hebben! ik had voor de bevalling geen gevoel wat het was, had echt beide kunnen zijn.

misschien moet ik na de geboorte van de 2e wel meer wennen? ik heb nu het idee dat het weer een jongen is, maar misschien komt dat ook wel doordat we een jongen hebben en ik niet weet/me niet voor kan stellen hoe het met een dochter is.. we zullen het over een week of 24 zien, maar ik denk dat ik wel een beetje moet wennen als het een meid blijkt te zijn.. of misschien gaat het wel weer helemaal vanzelf zoals bij t.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  hellowkitty do 20 dec 2012 - 1:35

Ik dacht dat het een meisje was en dat werd na 20wk echo bevestigd. Mijn man dacht een jongetje dus die moest wel even wennen.
hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Bericht  Gast do 20 dec 2012 - 1:59

Wij wisten beide keren t geslacht pas na de geboorte, maar ik heb nooit hoeven wennen.

Gast
Gast

Bericht  tweeling do 20 dec 2012 - 2:00

Ik had het gevoel dat we een meisje zouden krijgen en dat was ook zo dus ik hoefde niet te wennen en kon eindelijk los gaan met shoppen Laughing
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Flower_L do 20 dec 2012 - 6:20

Nee ik had het gevoel al die tijd al. Weet ook niet wat ik nu leuker vind. Een meisje om de kleertjes....een jongen om het stoere....

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Aimee do 20 dec 2012 - 10:15

Susan schreef:
Aimee schreef:

Ik weet niet of dit serieus is, maar anders snap ik niet waarom je je druk zou moeten maken om de band met je toekomstige schoondochter. Die heb je toch deels zelf in de hand?

Nee hoor, is niet serieus.
Voor een deel heb je de band met je schoondochter zelf in de hand ja, maar ik denk dat dingen die je als schoonmoeder doet toch vaak sneller als negatief worden gezien, dan als je eigen moeder zoiets zou doen. En ik ben echt niet heilig hoor, ik heb vaak genoeg aan te merken op mijn schoonmoeder, maar dat maakt het juist wel extra lastig om dan te denken dat mij ook misschien wel zal gaan gebeuren.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: