Kerstdiner-topic
+39
Lejow
Bazinga
Kreeftje
Mida4you
Carra
GeKKiE
_Summer
_Lacey_
Elliot
tweeling
Barbabella
Tiana
Jezzie
Shy
Puggle
Dolphinne
Annemoontje
Mermaid
Tania
Guusje
sonly
kajaka88
Sam
Green_Pepper
Aziraphale
minoessepoes
Sarah1985
Marin
silly-one
Sissi
Joontjuh
Arwyn
studiebol
MamaDaan
Cheesegirl
*Lookie*
Highway
duckie
Mizz_S
43 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Kerstdiner-topic
Nu zijn er steeds allemaal losse topics, maar misschien is het leuk om er 1 groot topic van te maken, waarin iedereen deelt wat er met Kerst gegeten/gemaakt wordt en waarin ook tips gegeven/gevraagd kunnen worden! Ik vind het ook altijd wel leuk om iedereen's menu's te lezen!
Kerst komt inmiddels toch best dichtbij, dus ik ben maar aan het plannen geslagen (ik had wel wat losse ideetjes, maar ik had vandaag vrij dus ik ben maar gaan uitschrijven en recepten zoeken etc).
Kerstavond, dan zijn mn man en ik heerlijk met zijn tweetjes
Voor: carpaccio en wat stokbrood met kruidenboter
Hoofd: gevulde portobello met rijst
Na: chocoladeijs
1e Kerstdag, dan komen mijn ouders, zus en oma hier eten
Amuse: crostini met tapenade en mozzarella
Voor: trio van vis (zalmbonbon, krabtaartje en een spiesje met oa zalm en cherrytomaat)
Hoofd: gevulde kalkoenfilet en beenham, gegrilde witlof met parmaham, gewokte courgetteblokjes en een salade, aardappelbolletjes en nog iets van aardappels wat ik nog moet bedenken (ik zat nu aan aardappelkoekjes te denken)
Na: 'petit grand dessert' mn zus bakt een cake als het goed is, en dan haal ik ijs en chocolademousse denk ik, dit houd ik in verhouding maar een beetje simpel
Daarna nog koffie/thee met bonbons
2e Kerstdag, dan gaan we bij de ouders van mijn man eten
Het precieze menu weet ik niet, maar bij het hoofdgerecht krijgen we in ieder geval tonijnsteak
Wij maken het nagerecht en ik twijfel nog tussen zelfgemaakte ijstaart of straciatella panna cotta
Verder gaan we 2e Kerstdag ook nog met mijn hele familie in een restaurant in Duitslands ontbijten op uitnodiging van mijn oom
En dan hoef ik een week geen eten meer haha!
Kerst komt inmiddels toch best dichtbij, dus ik ben maar aan het plannen geslagen (ik had wel wat losse ideetjes, maar ik had vandaag vrij dus ik ben maar gaan uitschrijven en recepten zoeken etc).
Kerstavond, dan zijn mn man en ik heerlijk met zijn tweetjes
Voor: carpaccio en wat stokbrood met kruidenboter
Hoofd: gevulde portobello met rijst
Na: chocoladeijs
1e Kerstdag, dan komen mijn ouders, zus en oma hier eten
Amuse: crostini met tapenade en mozzarella
Voor: trio van vis (zalmbonbon, krabtaartje en een spiesje met oa zalm en cherrytomaat)
Hoofd: gevulde kalkoenfilet en beenham, gegrilde witlof met parmaham, gewokte courgetteblokjes en een salade, aardappelbolletjes en nog iets van aardappels wat ik nog moet bedenken (ik zat nu aan aardappelkoekjes te denken)
Na: 'petit grand dessert' mn zus bakt een cake als het goed is, en dan haal ik ijs en chocolademousse denk ik, dit houd ik in verhouding maar een beetje simpel
Daarna nog koffie/thee met bonbons
2e Kerstdag, dan gaan we bij de ouders van mijn man eten
Het precieze menu weet ik niet, maar bij het hoofdgerecht krijgen we in ieder geval tonijnsteak
Wij maken het nagerecht en ik twijfel nog tussen zelfgemaakte ijstaart of straciatella panna cotta
Verder gaan we 2e Kerstdag ook nog met mijn hele familie in een restaurant in Duitslands ontbijten op uitnodiging van mijn oom
En dan hoef ik een week geen eten meer haha!
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Re: Kerstdiner-topic
wij gaan 1e kerstdag bij mijn ouders ontbijten en gourmetten
2e kerstdag komt schoonfam hier en maakt iedereen wat losse dingen en daarvoor ben ik nog op zoek naar wat inspiratie dus ik lees hier even mee
2e kerstdag komt schoonfam hier en maakt iedereen wat losse dingen en daarvoor ben ik nog op zoek naar wat inspiratie dus ik lees hier even mee
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Kerstavond vieren we met vrienden, iedereen maakt iets dus het is nog een verrassing wat we krijgen. Ik zorg voor het dessert en maak appelcrumble en een kersen/bramencrumble met ijs en slagroom met stukjes hazelnoot
1e kerstdag bij mijn ouders: voorgerecht maakt mijn zus, ik denk een soepje. Hoofdgerecht maakt mijn moeder, volgens mij gevulde varkenshaas, groeten en aardappeltjes. Ik maak ook hier het toetje en maak hetzelfde als de dag ervoor ( hou het even makkelijk)
2e kerstdag: mijn schoonmoeder maakt wat hapjes vooraf. Zelf maak ik een beef wellinton met gehakt, zalm en croute, roerbak spinazie met knoflook, haricot verts met omaat en geitenkaas, een appelcompote en we bakken frietjes. Mijn schoonzusje maakt het nagerecht, ik verwacht iets met veel chocola
1e kerstdag bij mijn ouders: voorgerecht maakt mijn zus, ik denk een soepje. Hoofdgerecht maakt mijn moeder, volgens mij gevulde varkenshaas, groeten en aardappeltjes. Ik maak ook hier het toetje en maak hetzelfde als de dag ervoor ( hou het even makkelijk)
2e kerstdag: mijn schoonmoeder maakt wat hapjes vooraf. Zelf maak ik een beef wellinton met gehakt, zalm en croute, roerbak spinazie met knoflook, haricot verts met omaat en geitenkaas, een appelcompote en we bakken frietjes. Mijn schoonzusje maakt het nagerecht, ik verwacht iets met veel chocola
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Kerstavond eten we bij mijn moeder, daarvoor ben ik nog op zoek naar wat inspiratie (handig, dit topic!)
1e kerstdag gourmetten we bij schoonouders
2e kerstdag eten we gewoon met ons gezin, denk iets van een soepje vooraf, kiprollade met groente en iets van aardappeltjes aals hoofdgerecht en ijs als toetje , kan zo nog veranderen hoor, deze planning. Komende dagen maak ik een definitieve planning,
1e kerstdag gourmetten we bij schoonouders
2e kerstdag eten we gewoon met ons gezin, denk iets van een soepje vooraf, kiprollade met groente en iets van aardappeltjes aals hoofdgerecht en ijs als toetje , kan zo nog veranderen hoor, deze planning. Komende dagen maak ik een definitieve planning,
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Het lijkt mij echt enorm leuk om heel uitgebreid te koken, allemaal luxe dingen te maken etc, maar zowel mijn familie, als mijn schoonfamilie zijn daar helemaal niet van
We gaan dus sowieso 1 dag gourmetten, 1 dag met hapjes met vrienden & 1 dag zal wel allemaal luxe broodjes, met soep worden.
We gaan dus sowieso 1 dag gourmetten, 1 dag met hapjes met vrienden & 1 dag zal wel allemaal luxe broodjes, met soep worden.
Gast- Gast
Hier hetzelfde, al houdt mijn eigen familie er wel van, maar daar vier ik geen kerst mee. Waarschijn lijk is het 2 dagen gourmetten...Pippa schreef:Het lijkt mij echt enorm leuk om heel uitgebreid te koken, allemaal luxe dingen te maken etc, maar zowel mijn familie, als mijn schoonfamilie zijn daar helemaal niet van
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Gourmetten is ook lekker toch? Alleen 2 dagen achter elkaar is niet zo leuk nee. Wij gaan ook vaak 2e kerstdag gourmetten, dit jaar alleen niet omdat we toevallig een paar dagen later ook al gaan gourmetten.
Mizz_S- Kletskop
Ja Gourmetten is leuk/lekker, maar niet echt bijzonder natuurlijk. Ik doe het ook regelmatig met mijn vriend doordeweeks. Als ik al die tijdschriften zie met kerstmis vol met luxe eten, tafels vol.. Dan denk ik soms, dat lijkt me echt geweldig! Maar dat zal ik dan zelf ooit moeten organiseren, want daar is niemand voor te porren
Gast- Gast
Wij gaan op kerstavond naar mijn schoonbroer + zus, daar krijgen we waarschijnlijk iets biologisch/vegetarisch aparts iets te eten(weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) is altijd wel lekker, maar heel anders dan wat ik zelf zou maken.
1ste kerstdag gaan we bij mijn ouders eten, daar maakt iedereen iets, wij maken een tussengerecht en een nagerecht. Waarschijnlijk het tussengerecht met vis. Is een amuse eigenlijk een tussengerecht? ja toch? En het nagerecht weet ik nog niet, hoewel een chocoladebombe wel erg lekker uitziet, maar dan zijn alleen ikzelf en mijn schoonzus blij, de rest is niet zo van chocola!
1ste kerstdag gaan we bij mijn ouders eten, daar maakt iedereen iets, wij maken een tussengerecht en een nagerecht. Waarschijnlijk het tussengerecht met vis. Is een amuse eigenlijk een tussengerecht? ja toch? En het nagerecht weet ik nog niet, hoewel een chocoladebombe wel erg lekker uitziet, maar dan zijn alleen ikzelf en mijn schoonzus blij, de rest is niet zo van chocola!
MamaDaan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12
Aanstaande zondag gaan we gourmetten met vrienden, ze komen gewoon eten en ik wilde zo graag gourmetten en dat vonden zij goed.
Kerstavond eten mijn vriend en ik samen, voorgerecht garnalen en rivierkreeftjes cocktail, dan een vleesgerecht van de appie (ik vind die altijd zo lekker!) met aardappelwafeltjes uit de oven en harricoverts en dan moet ik nog een toetje verzinnen.
1e kerstdag eten we bij mijn ouders, ik weet eigenlijk nog niet precies wat mijn ouders gaan maken
2e kerstdag zijn we met een heel stel vrienden en dan gaat de bbqen aan :-)
Kerstavond eten mijn vriend en ik samen, voorgerecht garnalen en rivierkreeftjes cocktail, dan een vleesgerecht van de appie (ik vind die altijd zo lekker!) met aardappelwafeltjes uit de oven en harricoverts en dan moet ik nog een toetje verzinnen.
1e kerstdag eten we bij mijn ouders, ik weet eigenlijk nog niet precies wat mijn ouders gaan maken
2e kerstdag zijn we met een heel stel vrienden en dan gaat de bbqen aan :-)
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Kerstavond zijn we samen, geen idee wat we dan gaan eten.
1e Kerstdag gaan we waarschijnlijk uit eten met mijn ouders en broer.
2e Kerstdag gaan we eten bij zijn ouders en iig oma, misschien ook nog een broertje + vriendin. Ik gok op rollade, schoonmama kennende
1e Kerstdag gaan we waarschijnlijk uit eten met mijn ouders en broer.
2e Kerstdag gaan we eten bij zijn ouders en iig oma, misschien ook nog een broertje + vriendin. Ik gok op rollade, schoonmama kennende
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Kerstavond word niks aparts denk ik...
1ste kerstdag ten w bij ons pap en man, dus geen idee.
2de kerstdag komen mijn schoonouders en schoonzus me gezin bij ons eten. Dat gaat worden:
Kipcocktail met ananas
Soep
Beenhouwer met honingmosterdsaus, haricourt verte, champignons, asperges en pommes duches
Bavorois, ijs en vers fuit me slagroom
1ste kerstdag ten w bij ons pap en man, dus geen idee.
2de kerstdag komen mijn schoonouders en schoonzus me gezin bij ons eten. Dat gaat worden:
Kipcocktail met ananas
Soep
Beenhouwer met honingmosterdsaus, haricourt verte, champignons, asperges en pommes duches
Bavorois, ijs en vers fuit me slagroom
Pippa schreef:Ja Gourmetten is leuk/lekker, maar niet echt bijzonder natuurlijk. Ik doe het ook regelmatig met mijn vriend doordeweeks. Als ik al die tijdschriften zie met kerstmis vol met luxe eten, tafels vol.. Dan denk ik soms, dat lijkt me echt geweldig! Maar dat zal ik dan zelf ooit moeten organiseren, want daar is niemand voor te porren
Oh ja, dan snap ik het wel ja. Wij gourmetten echt nooit, eigenlijk alleen 1 keer per jaar met kerst, en heel soms een keer in de zomer buiten.
Mizz_S- Kletskop
Voor Kerstavond moet ik nog wat verzinnen. Ik wil wel iets met 3 gangen doen, maar ik heb nog niet zoveel inspiratie.
Eerste Kerstdag eten we bij mijn ouders en gaan we gourmetten. Vorig jaar hebben we dat buiten in de tuin gedaan met een warmtekanon, maar dat maakte zoveel lawaai dat we dit jaar maar weer binnen eten.
Tweede Kerstdag eten we bij m'n schoonouders en daar wordt het (zoals ieder jaar met Kerst, Pasen en verjaardagen) Chinees halen.
Eerste Kerstdag eten we bij mijn ouders en gaan we gourmetten. Vorig jaar hebben we dat buiten in de tuin gedaan met een warmtekanon, maar dat maakte zoveel lawaai dat we dit jaar maar weer binnen eten.
Tweede Kerstdag eten we bij m'n schoonouders en daar wordt het (zoals ieder jaar met Kerst, Pasen en verjaardagen) Chinees halen.
Sissi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 220
Punten : 230
Registratiedatum : 17-09-12
Ik kook samen met mijn vader op 1ste kerstdag. De planning tot nu toe is
Mondatidos als voorhapjes. Verschillende manieren belegt
- bloedworst, honing en geitenkaas.
- verse basilicumpesto met tomaat en mozzarella
- chorizo met kwarteleitjes ( uit eigen tuin).
Voor de kinderen maak ik dan knakworst in bladerdeeg.
De soep wordt bloemkoolsoep met croutons met zalm
Hoofd is wildragout met paradella, groente moeten we nog bedenken, waarschijnlijk iets van een salade.
Nagerecht iets Marokkaans. Met dadels en filodeeg.
Mondatidos als voorhapjes. Verschillende manieren belegt
- bloedworst, honing en geitenkaas.
- verse basilicumpesto met tomaat en mozzarella
- chorizo met kwarteleitjes ( uit eigen tuin).
Voor de kinderen maak ik dan knakworst in bladerdeeg.
De soep wordt bloemkoolsoep met croutons met zalm
Hoofd is wildragout met paradella, groente moeten we nog bedenken, waarschijnlijk iets van een salade.
Nagerecht iets Marokkaans. Met dadels en filodeeg.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Help! Ik zie net in mijn agenda dat ik t/m zondag moet werken en dat het dan gewoon al kerst is! Ik moet nog een amuse/tussengerechtje bedenken, en een nagerecht. Dat nagerecht lukt denk ik wel maar wie helpt mij aan een simpel amuse/tussengerechtje recept?
Ons menu ziet er als volgt uit (voor zover ik het weet)
- Voorgerecht waarschijnlijk soep
- Tussengerecht ???
- Hoofdgerecht met name vlees ossehaas en konijn en groente daarbij
- Nagerecht ???
Ons menu ziet er als volgt uit (voor zover ik het weet)
- Voorgerecht waarschijnlijk soep
- Tussengerecht ???
- Hoofdgerecht met name vlees ossehaas en konijn en groente daarbij
- Nagerecht ???
MamaDaan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12
Een amuse tel je niet mee als tussengerecht.MamaDaan schreef:Wij gaan op kerstavond naar mijn schoonbroer + zus, daar krijgen we waarschijnlijk iets biologisch/vegetarisch aparts iets te eten(weet niet hoe ik het anders moet omschrijven) is altijd wel lekker, maar heel anders dan wat ik zelf zou maken.
Gast- Gast
Ja het menu is bij ons ook zo goed als rond! Weer anders dan anders, en dat vind ik wel heel erg leuk.
Kerstavond bij m'n moeder
Voor: Portobello met blauwaderkaas
Tussen: Runderconsommé
Hoofd: Spaghetti aglio olio met ossenhaas, gegrilde groenten en gevulde salade (lekker eens géén kalkoen maar gewoon m'n lievelingseten)
Na: Eton Mess
Eerste Kerstdag bij m'n schoonouders
Dit is nog niet geheel duidelijk, in elk geval weten we dat het gecaterd gaat worden ipv zelf koken, omdat m'n schoonmoeder met haar arm in mitella zit. Makkelijk en vast heel erg lekker.
Tweede Kerstdag bij m'n vader
We gaan uiteten bij een chic Italiaans restaurant met de hele familie, ook wel eens heel erg leuk!
Op het menu:
Voor: Herten ham met pastinaakcrème, cannellinibonen en een vijgendressing
Tussen: Truffel risotto met gegrilde coquille
Hoofd: Kalfssucade gestoofd in Chianti met gesmolten eendenlever
Na: Compositie van 4 verschillende desserts
Ben benieuwd!
Kerstavond bij m'n moeder
Voor: Portobello met blauwaderkaas
Tussen: Runderconsommé
Hoofd: Spaghetti aglio olio met ossenhaas, gegrilde groenten en gevulde salade (lekker eens géén kalkoen maar gewoon m'n lievelingseten)
Na: Eton Mess
Eerste Kerstdag bij m'n schoonouders
Dit is nog niet geheel duidelijk, in elk geval weten we dat het gecaterd gaat worden ipv zelf koken, omdat m'n schoonmoeder met haar arm in mitella zit. Makkelijk en vast heel erg lekker.
Tweede Kerstdag bij m'n vader
We gaan uiteten bij een chic Italiaans restaurant met de hele familie, ook wel eens heel erg leuk!
Op het menu:
Voor: Herten ham met pastinaakcrème, cannellinibonen en een vijgendressing
Tussen: Truffel risotto met gegrilde coquille
Hoofd: Kalfssucade gestoofd in Chianti met gesmolten eendenlever
Na: Compositie van 4 verschillende desserts
Ben benieuwd!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
1e kerstdag gourmetten we zouden eerst bij ons thuis uitgebreid dineren met mijn ouders en broers maar nu opeens moeten we gourmetten. Gelukkig niet bij ons thuis gestink in huis bah
2e kerstdag een brunch bij mijn schoonouders, dat zal ook niet veel soeps zijn.
en savonds gaan we voor ons 2en een diner doen. Met vooraf soep met stokbrood en kruidenboter en zelfgemaakte kaasstengels en gevulde eieren. En dan rollade met peertjes en prei en aardappeltjes. en na lekker ijs.
en we gaan sochtends ontbijt doen samen met lekkere broodjes
2e kerstdag een brunch bij mijn schoonouders, dat zal ook niet veel soeps zijn.
en savonds gaan we voor ons 2en een diner doen. Met vooraf soep met stokbrood en kruidenboter en zelfgemaakte kaasstengels en gevulde eieren. En dan rollade met peertjes en prei en aardappeltjes. en na lekker ijs.
en we gaan sochtends ontbijt doen samen met lekkere broodjes
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Kerstavond gaan we met zijn tweeen uit eten, de chef stelt een menu samen, maar ik zag op de kaart kreef, tarbot, kalkoen, wild zwijn enz staan, dus allemaal wel echt "kerstige" gerechten wat mij betreft.
Eerste kerstdag eten we bij mijn oom en tante, mijn tante kookt altijd heerlijk, vrij traditioneel en we krijgen nooit grote stukken vlees maar eerder dingen zoals een varkenshaasje of beenham bijvoorbeeld.
Tweede kerstdag zijn we bij mijn schoonouders en mijn schoonmoeder vroeg of de kans er in zit dat we bij mijn oom en tante gaan gourmetten, want ze vond het niet leuk als we twee dagen achter elkaar zouden gaan gourmetten. Dat verwachten we niet, dus gaan we tweede kerstdag gourmetten bij mijn schoonouders.
Ik hoef dus helemaal niet te koken met de kerst en kan me laten verrassen.
Eerste kerstdag eten we bij mijn oom en tante, mijn tante kookt altijd heerlijk, vrij traditioneel en we krijgen nooit grote stukken vlees maar eerder dingen zoals een varkenshaasje of beenham bijvoorbeeld.
Tweede kerstdag zijn we bij mijn schoonouders en mijn schoonmoeder vroeg of de kans er in zit dat we bij mijn oom en tante gaan gourmetten, want ze vond het niet leuk als we twee dagen achter elkaar zouden gaan gourmetten. Dat verwachten we niet, dus gaan we tweede kerstdag gourmetten bij mijn schoonouders.
Ik hoef dus helemaal niet te koken met de kerst en kan me laten verrassen.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Kerstavond gaan vriend en ik zelf koken, nog geen idee wat. Ik denk allerlei lekkere tapas-achtige hapjes
1e Kerstdag maken we een broccoli-brie quiche en ik denk dat ik ook een vegetarische spinazielasagne maak want we gaan bij m'n schoonouders eten met de familie. Iedereen neemt een ovengerecht o.i.d. mee.
2e Kerstdag gaan we naar m'n broers en schoonzus met mijn moeder, zij willen graag gourmetten... Wij houden daar niet zo van maar het is wel prima. Ik heb ze aangespoord dat ik graag gamba's wil en veeeeel stokbroodjes met sausjes
1e Kerstdag maken we een broccoli-brie quiche en ik denk dat ik ook een vegetarische spinazielasagne maak want we gaan bij m'n schoonouders eten met de familie. Iedereen neemt een ovengerecht o.i.d. mee.
2e Kerstdag gaan we naar m'n broers en schoonzus met mijn moeder, zij willen graag gourmetten... Wij houden daar niet zo van maar het is wel prima. Ik heb ze aangespoord dat ik graag gamba's wil en veeeeel stokbroodjes met sausjes
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Kerstavond heb ik een kerstdiner samen met mijn vriend. Ik maak een voorgerecht (koud), hoofdgerecht en dessert. Hij maakt een voorgerecht (warm), een tussengerecht en regelt een kaasplankje. Ik ben benieuwd, want zo goed kan hij niet koken, maar hij gaat zeker zijn best doen!
Ik heb nog totaal niet bedacht wat ik ga maken, maar het komt vast wel goed
Eerste kerstdag gaan we naar mijn ouders en mijn moeder houdt niet van gourmetten in huis (stinkt) en mijn vader eet lang niet alles, hij is niet bepaald experimenteel. Ik heb aangeboden mijn moeder te helpen met de boodschappen, dus we moeten maar eens zien of we er iets 'simpels' en lekkers van kunnen maken!
Tweede kerstdag bij mijn schoonfamilie: geen idee, wordt vast gezellig!
Ik heb nog totaal niet bedacht wat ik ga maken, maar het komt vast wel goed
Eerste kerstdag gaan we naar mijn ouders en mijn moeder houdt niet van gourmetten in huis (stinkt) en mijn vader eet lang niet alles, hij is niet bepaald experimenteel. Ik heb aangeboden mijn moeder te helpen met de boodschappen, dus we moeten maar eens zien of we er iets 'simpels' en lekkers van kunnen maken!
Tweede kerstdag bij mijn schoonfamilie: geen idee, wordt vast gezellig!
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
We zijn inmiddels al uit het voorgerecht: Kipcocktail.
Nu hoofd en nagerecht nog. Ik dacht misschien iets van een ovenschotel of zo? Zodat het alleen nog maar in de oven hoeft 's avonds. Als je een idee hebt hoor ik het graag
Nu hoofd en nagerecht nog. Ik dacht misschien iets van een ovenschotel of zo? Zodat het alleen nog maar in de oven hoeft 's avonds. Als je een idee hebt hoor ik het graag
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Kerstavond kookt mijn vriend een kerstdiner voor ons en mijn familie. Weet nog niet precies wat, maar gaan wel uitgebreid tafelen.
Eerste kerstdag gaan we uit eten.
Tweede kerstdag maken we een tapasbuffet voor ons samen en eten we dat, al hangend op de bank kerstfilms kijkend op.
Zin in!
Eerste kerstdag gaan we uit eten.
Tweede kerstdag maken we een tapasbuffet voor ons samen en eten we dat, al hangend op de bank kerstfilms kijkend op.
Zin in!
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Ibbeltje schreef:We zijn inmiddels al uit het voorgerecht: Kipcocktail.
Oow we hebben er vooruitgang in zitten. Vriend roept ineens dame blanche
Dus:
Voorgerecht: (recept gekopieerd ook van een site en mandarijn toegevoegd)
kipcocktail
Wat hebben we er allemaal voor nodig?
- 300 gram kipfilet
- pan water
- sla( gewone sla of ijsbergsla)
- ijscoups
- whisky cocktailsaus
- peterselie( kant en klaar uit zo`n
doosje) - 1 ei
- blik mandarijntjes
Hoe gaan we te werk,
Zet de pan met water op het vuur. Terwijl dit water warm aan
het worden is,kunnen we alvast aan de gang met de sla en de ijscoups.
Was de sla goed,onder stromend water zodat het goed schoon wordt. Als
je dit gedaan hebt,laat je de sla uitlekken.
Pak nu een schoteltje,en strooi daar de peterselie op. Nu pak je
een bord,en op dat bord doe je het ei kapot tikken,zodat het rauwe ei
op het bord ligt. Nu klop je dat ei los,net als dat je een geklutst
ei maakt. Nu het je dus een geklutst ei op het bord liggen. Pak nu de
ijscoups en duw de bovenkant van de ijscoups in het losgeklopte ei,en
daarna in de peterselie,zo krijg je dat mooie versierde randje op de
ijscoupe.
Zo de ijscoups staan klaar,en onderin de ijscoups kan je nu wat
blaadjes sla leggen,zomaar een paar.
Nu gaan we met de kip beginnen,
Als het water kookt,leg je de kipfilets in het kokende water. De
kipfilet doen we niet bakken,zodat hij mooi wit van kleur blijft,en
lekker zacht. De kip kook je in het water totdat hij van binnen en
buiten helemaal wit is,en dus gaar.
Als de kip klaar is,dat wil zeggen als de kip helemaal wit van
binnen en buiten is,dan haal je de kip uit de pan,en laat je hem
helemaal afkoelen.Als de kip helemaal koud is geworden,dan ga je hem
in blokjes snijden,en die blokjes doe je in de ijscoups. En als
laatste gaat de whisky cocktailsaus erdoor. Als de kipblokjes in de
ijscoups zitten,dan doe je daar dus een scheutje whisky cocktailsaus
overheen,zodat de saus een beetje tussen de kipblokjes doorloopt,en
nu is de kipcocktail klaar.
eet smakelijk
Nagerecht:
Dame blanche
Ingrediënten
- 100 mililiter slagroom
- 1 eetlepel fijne kristalsuiker
- 1 zakje amandelschaafsel
(45 gram) - 50 mililiter volle
melk - 100 gram pure chocolade,
in stukjes - 4 bolletjes vanilleijs
Bereidingswijze
Sla de slagroom met de suiker net niet stijf. Rooster in een droge
koekenpan het amandelschaafsel goudbruin en laat dit op een bord
afkoelen. Verwarm de melk in een pannetje, roer de stukjes chocolade
erdoor en laat de chocolade van het vuur af in de melk smelten. Doe
in vier ijscoupes een bolletje vanille-ijs, schenk de warme
chocoladesaus erover en doe er een schep slagroom op. Bestrooi met
amandelschaafsel en serveer direct.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Kerstdiner!
» hapjes kerstdiner kleuters
» Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?
» Gourmetten vs kerstdiner
» Toetje voor kerstdiner
» hapjes kerstdiner kleuters
» Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?
» Gourmetten vs kerstdiner
» Toetje voor kerstdiner
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: