Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

+14
nina
Mizz_S
rapa nui
Zininzon
loura
IndianRose
Jeanette
Arwyn
Guus
minoessepoes
Effie_O
Cheesegirl
Susan
SleepingBeauty
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  SleepingBeauty zo 12 dec 2010 - 1:18

Wij krijgen onze ouders op bezoek ook om te eten.
Wat maken julllie met de kerst?

Ik ben opzoek naar iets wat niet te moeilijk is, maar wel erg lekker en een beetje speciaal...
Gewoon wat inspiratie dus smile


SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Re: Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  Susan zo 12 dec 2010 - 1:35

Mijn favoriete kerstdiner is Indische rijsttafel, mijn moeder en ik koken altijd samen met Kerst en we hebben dit tot nu toe twee keer gemaakt, het is twee keer enorm in de smaak gevallen. Als toetje spekkoek met ijs.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Re: Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 2:46

Susan schreef:Mijn favoriete kerstdiner is Indische rijsttafel,
Dat klinkt lekker! Wat voor gerechtjes maak je allemaal dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Re: Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  Susan zo 12 dec 2010 - 3:26

Jeetje, wat hadden we allemaal, volgens mij ajam roedjak, ajam opor, daging rendang, eieren in kerriesaus, roedjak manis, kippenvleugeltjes in ketjapsaus, kip kerrie, komkommer in zuur. Op www.kookotheek.com staan heel veel lekkere Indische recepten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Re: Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 3:38

Thanks, ik ga eens even rond kijken op die site!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Re: Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  Cheesegirl wo 15 dec 2010 - 6:39

Dit jaar is het menu niet heel speciaal. Het is de eerste kerst sinds mijn ouders uit elkaar zijn gegaan, dus het zullen vreemde dagen worden..Mijn vader en ik maken varkenshaas, lekkere krieltjes, haricoverts, tomaten uit de oven, vleessausjes, rauwkost en 2 verschillende soorten ijs toe! 😄 Ben er eigenlijk wel tevreden over. De andere dag eet ik bij mijn vriend, gaan we altijd gourmetten.
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Re: Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 0:12

Wij gaan grillen op onze grill plaat.
Daarbij rollade, salades, ananas, paprika, champignons en stokbrood.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Re: Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 0:36

Wij maken het onzelf makkelijk dit jaar, we gaan gourmetten. Maar ik maak dan wel zelf de sausjes, (pasta)salade voor erbij, verse soep voor iedereen en wat hapjes. Als toetje verse, warme, appeltaart met kaneelijs en slagroom.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Re: Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 1:31

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar heb dit in mijn hoofd:

Oesters & champagne

Eendenborstfilet met rode portsaus

Hertenbiefstuk met champignonsaus, aardappeltjes uit de oven en haricoverts

Dessert moet ik nog verzinnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Re: Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 3:01

Jolie (do dec 16 2010, 13:31) schreef:Ik ben er nog niet helemaal uit, maar heb dit in mijn hoofd:

Oesters & champagne

Eendenborstfilet met rode portsaus

Hertenbiefstuk met champignonsaus, aardappeltjes uit de oven en haricoverts

Dessert moet ik nog verzinnen.

Toe maar!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Re: Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  Susan do 16 dec 2010 - 3:06

Jolie (do dec 16 2010, 13:31) schreef:Ik ben er nog niet helemaal uit, maar heb dit in mijn hoofd:

Oesters & champagne

Eendenborstfilet met rode portsaus

Hertenbiefstuk met champignonsaus, aardappeltjes uit de oven en haricoverts

Dessert moet ik nog verzinnen.

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Vlaflip2
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Re: Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  Effie_O do 16 dec 2010 - 3:07

Geïnspireerd door dit topic, maken wij een soort rijsttafel maar dan anders Wink
We hebben niet echt een specifiek soort, zoals de hier genoemde Indische, maar we denken ruim: allerlei dingen waar rijst in of bij zit. We gaan wat kleine hapjes met rijst maken en daarbij wat 'grotere' gerechten waar je rijst bij kunt scheppen. Risottoballetjes, gehaktballetjes, een soort wrap van rijst en sla (sla is het omhulsel), een curry met lamsvlees, iets met kip en pesto, nog iets met vis....
Nog even verder nadenken wat we er bij kunnen doen, ook qua toetje en dergelijke. Nou waren we laatst met een groep ergens aan het eten waar ze een toetje met rijst hadden en dat vonden we allemaal vreselijk smaken. Dat gaat het dus niet worden!
Effie_O
Effie_O
Prater
Prater

Aantal berichten : 523
Punten : 592
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Re: Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 3:12

Susan (do dec 16 2010, 15:06) schreef:
Jolie (do dec 16 2010, 13:31) schreef:Ik ben er nog niet helemaal uit, maar heb dit in mijn hoofd:

Oesters & champagne

Eendenborstfilet met rode portsaus

Hertenbiefstuk met champignonsaus, aardappeltjes uit de oven en haricoverts

Dessert moet ik nog verzinnen.

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Vlaflip2

Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Re: Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  minoessepoes do 16 dec 2010 - 3:33

Noem mij een boer, maar ik zou het kunnen maken, heerlijk een vlaflip! haha

Wij zijn tweede Kerstdag met zijn tweeën en dan willen we eendenborstfilet eten, daar zijn we alle twee gek op, daarbij een saus van kriekbier. Ik zag in de Allerhande een recept van zelfgemaakte pommes duchess, dat lijkt me wel wat en dan iets van spinazie salade erbij denk ik, simpel met wat lente-ui en notenmix erdoor en een frisse dressing van olijfolie en citroensap.

Voorgerecht zou vast iets van carpaccio worden, want dat vindt mijn vriend heel lekker, we kunnen het van te voren al kopen en het is niet teveel werk. Of een kleine salade met garnaaltjes of iets dergelijks. Als toetje denk ik dat we tiramisu maken, dat vinden we beide lekker!

Kerstavond eten we bij mijn schoonouders uitgebreid en eerste kerstdag bij mijn oom en tante met mijn ouders dus waarschijnlijk hebben we tweede kerstdag ook geen zin meer om echt uren aan tafel te zitten en zoveel te eten!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Re: Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  Gast do 16 dec 2010 - 5:28

Susan schreef:
Jolie (do dec 16 2010, 13:31) schreef:Ik ben er nog niet helemaal uit, maar heb dit in mijn hoofd:

Oesters & champagne

Eendenborstfilet met rode portsaus

Hertenbiefstuk met champignonsaus, aardappeltjes uit de oven en haricoverts

Dessert moet ik nog verzinnen.

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Vlaflip2

Dat zou echt heel leuk zijn om te doen! Ik heb op voor- en hoofdgerecht al geoefend, dus als het goed is moet dat wel lukken. Dan zou het dessert echt de anticlimax zijn. Ik zat zelf te denken aan appeltaart, omdat dat ook niet in het rijtje past. Vlaflip vind ik zelf echt heel vies. Ik dit voor mijn vriend maken op kerstavond, hij verwacht helemaal niet dat ik zo uitpak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Re: Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  Guus do 16 dec 2010 - 5:49

Ik heb net het diner in elkaar gezet voor tweede kerstdag, dan komen de ouders en broervan m'n vriend eten:

Amuse: Carpaccio bolletjes gevuld met roomkaas gemengd met pesto met parmezaanse kaas en pijnboompitjes

Voorgerecht: coquilles met truffel saus (jep AH excellent smile)

Tussengerecht: Bruschetta met tomaten

Hoofdgerecht: Tagliatelle (of heel misschien risotto) met Saltimbocca

Nagerecht: merengue met citroen ijs en frambozen


M'n vriend en ik houden beide ergvan koken, wemoeten voor kerstavond als we met z'n tween zijn nog even iets verzinnen. Eerste kerstdag wordt ons iets voorgeschoteld door m'n vader en broertje ( neem ik wel iets van cupcackes mee ofzo)

Verander altijd spontaan in Bree in dit soort situaties haha
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Re: Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  Arwyn do 16 dec 2010 - 6:06

Wij gaan heel simpel doen, haha.
Eerste kerstdag gaan we uit eten met mijn ouders en broer(s) (als de tweede ook kan ivm werk) en tweede zijn we lekker samen (moet 's ochtends wel werken). Dan gaan we 's avonds gourmetten, wil er alleen nog een lekker toetje bij smile
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Re: Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 5:56

Wij fondue'n gewoon 2 dagen, maar ik kook voor mijn vriendin en haar gezelschap op tweede kerstdag. Of nouja, 'samen', maar haar manier van samen koken ken ik... Wij hebben bij de fondue gemarineerde kip, biefstuk en champignons (meer vlees vinden we toch niet lekker...) stokbrood, vruchtjes en coleslaw.

Voor mijn beste vriendin die dus zelf totaal niet kan koken maar wel indruk wilt maken...... Maken we een pompoensoep voorgerechtje, stokbrood met carpaccio als tussengerechtje, gans gevuld met een appel/nootvulling als hoofdgerecht, met aardappeltoefjes, gratin en krieltjes, warme groente en een gewone salade en een eiersalde en als nagerecht gefrituurd ijs. Ik vrees nu alleen dat niemand haar gelooft dat zij 't allemaal heeft gemaakt haha. Haar gasten komen half 6, ik kom 's middags alles voorbereiden, zodat 't alleen nog hoeft warm gemaakt en ik om 5 uur weg ben....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Re: Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 10:46

Eerste kerstdag eten we bij m'n ouders en dan kookt m'n moeder altijd enorm uitgebreid. Tweede kerstdag koken we zelf, maar we zijn er nog niet helemaal uit. We hebben in ieder geval een beenhammetje met zongedroogde tomaatjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Re: Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  Jeanette di 21 dec 2010 - 23:17

Wij gaan gourmetten.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Re: Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  IndianRose wo 22 dec 2010 - 1:13

Ik zorg beide dagen voor het kerstdiner!

Amuse: gevulde tomaat met tonijn of garnaaltjes

Voorgerecht: trio van coquilles, gerookte zalm en forel. Daarbij op tafel afbakbroodjes, toastjes met smeerseltjes.

Hoofdgerecht: 1e kerstdag: kipfilet gevuld met kruidenboter in bladerdeeg, 2e kerstdag: zalmfilet in bladerdeeg. Daarbij boontjes in spek, gefrituurde aardappeltjes, grote salade, sausjes.

Toetjes: zelfgemaakte tiramisu met ijs en slagroom

Het is de eerste keer dat ik voor zoveel mensen moet koken, ik heb het niet al te moeilijk gemaakt, veel dingen kan ik al voorbereiden.


IndianRose
IndianRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 213
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Home Sweet Home

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Re: Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  loura wo 22 dec 2010 - 4:46

Ik ga dit jaar samen met mijn zus voor iedereen een Amerikaans diner op tafel zetten met kalkoen, smashed patatoes, sweet patatoes cranbarrysaus en groentes Very Happy word wel lekker denk ik! Vooraf nog soep en als nagerecht cheesecake.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Re: Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  Zininzon wo 22 dec 2010 - 5:23

1e kerstdag wordt het gourmetten, wat uitgebreider dan normaal.
2e kerstdag aspergesoep met zalmsnippers, als hoofdgerecht rollade, aardappelkroketjes, verschillende groenten en als nagerecht 2 soorten ijs
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Re: Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 5:35

1ste kerstdag eten we bij mijn vriend zijn ouders, die beginnen vrijdag al met koken, word een 4 gangen diner voor 7 personen.
2de kerstdag komt mijn vader bij ons eten, we gaan vleesfonduen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Re: Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  minoessepoes wo 22 dec 2010 - 6:41

minoessepoes schreef:

Wij zijn tweede Kerstdag met zijn tweeën en dan willen we eendenborstfilet eten, daar zijn we alle twee gek op, daarbij een saus van kriekbier. Ik zag in de Allerhande een recept van zelfgemaakte pommes duchess, dat lijkt me wel wat en dan iets van spinazie salade erbij denk ik, simpel met wat lente-ui en notenmix erdoor en een frisse dressing van olijfolie en citroensap.

Voorgerecht zou vast iets van carpaccio worden, want dat vindt mijn vriend heel lekker, we kunnen het van te voren al kopen en het is niet teveel werk. Of een kleine salade met garnaaltjes of iets dergelijks. Als toetje denk ik dat we tiramisu maken, dat vinden we beide lekker!

Inmiddels zijn er al wat boodschappen in huis en ik pas het menu iets aan. We eten als voorgerecht gemarineerde (olie, knoflook en citroensap) garnalen spiesjes op een bedje van verse spinazie (sla), aangemaakt met olijfolie en citroensap.

Uiensoep, met een klein gegratineerd stokbroodje met kaas erin

Hoofdgerecht: De eend in kriekbiersaus met ui en wortel erin, daarnaast de pommes duchess en geroosterde winterwortel uit de oven met tijm/knoflook en olie. En een simpele spinazie salade met walnoot en een citroen/olie dressing.

Dessert: Vers gebakken wafels met slagroom en een bolletje ijs met gesmolten chocola erover.

En voor daarna wil ik nog wat chocolade truffels zelf maken en pinda rotsjes enz.

Lijkt me meer dan genoeg voor het derde kerstdiner op een rij!


Laatst aangepast door minoessepoes op do 23 dec 2010 - 20:16; in totaal 2 keer bewerkt
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel? Empty Re: Kerstdiner, wat zetten jullie op tafel?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum