Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gourmetten vs kerstdiner

+16
Susan
Antibes
Shisha
loura
kajaka88
Arwyn
LDJ
Japie
Printje
mii_joyce
Snoopy
studiebol
SleepingBeauty
Sazzle
Happinaz
Niekske
20 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Gourmetten vs kerstdiner Empty Gourmetten vs kerstdiner

Bericht  Niekske wo 12 dec 2012 - 3:46

Ik weet niet precies waar dit topic hoort, dus ik zet em maar in algemeen.

Afgelopen weekend had ik het met mijn moeder over het kerstdiner. Meestal kook ik dat samen met mijn moeder. Ze had er dit jaar niet zo'n zin in, teveel gedoe, veel afwas... ze wilde liever gourmetten. Ik bood aan dat ik het prima vond om het hele diner te maken en uiteraard zou helpen met alles opruimen en afwassen. Toen opperde mijn moeder dat we iedereen (mijn broertje en zusje) iets konden laten maken, thuis klaarmaken dan en meenemen, dat zou ook al makkelijker zijn. Vond ik ook prima. Mijn moeder zou iedereen mailen en vragen wat ze wilden maken. Krijg ik gisteren een mail met de strekking 'meeste stemmen gelden, dus we gaan gourmetten'. Niet helemaal wat we hadden afgesproken, maar ik vind het vooral ontzettend suf! Als niemand iets wil maken thuis, maak ik het hele diner wel! Bij ons is zo'n gourmetsessie altijd binnen een uur klaar, lekker gezellig... ik baal er dus van :P hoe gaat de planning voor eten met kerst bij jullie?
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gourmetten vs kerstdiner Empty Re: Gourmetten vs kerstdiner

Bericht  Happinaz wo 12 dec 2012 - 3:55

Waarom maak je dan niet een lekker groot toetje? Of je maakt een uitgebreidt voorgerecht?

Ik hou er wel van om te gourmetten. Inderdaad wel jammer dat het redelijk snel is afgerond, maar ik vind het fijn dat iedereen zelf kan pakken en eten wat hij/zij lekker vindt en zelf de hoeveelheden kan bepalen. Bovendien is gourmetten met kleine kinderen prettig omdat ze daardoor kunnen ' helpen' en niet vervelend worden. Ook is het minder irritant als ze daarna gewoon gaan spelen.
Ik heb geen moeite met gourmetten. Wel doen we altijd extra lekkere vleesjes en komen pannenkoekmix en eiermix voor in de pannetjes er niet in. Daarentegen wel grote groene verse salades en andere zelfgemaakte bijgerechten!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Sazzle wo 12 dec 2012 - 4:03

Je kan ook voor het vlees verschillende lekkere marinades maken. Of een lekker salade erbij. En inderdaad een groot dessert maken wat Happinaz ook zegt. Zo kan je zelf toch lekker bezig zijn daarmee.

Als de meeste stemmen gelden voor gourmet, zullen de anderen dat niet suf vinden lijkt mij. Wel jammer als het maar zo kort duurt, verleng dat door een voorgerecht en dessert.
Sazzle
Sazzle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 385
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Niekske wo 12 dec 2012 - 4:05

Dat vind ik wel een goede tip, een voorgerecht een dessert erbij maken. Zo wordt een beetje een compromis van gourmetten en diner Very Happy Thanks voor de tip!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  SleepingBeauty wo 12 dec 2012 - 4:15

Wij doen dit jaar ook een kerst diner waarbij iedereen wat meeneemt.
wij doen het toetje en aperitiefje smile

Mijn ouders het hoofdgerecht en de wijn Wink

vind het wel leuk, eerder maakte een van ons alles. En dit jaar was het weer bij mijn ouders dus op deze manier vinden we het wel leuk dat we van alle gangen wat kunnen maken
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 4:28

Wij gaan op kerstavond met het gezin gourmetten en dan op 1e kerstdag met wat meer mensen een diner waar iedereen iets maakt. Ik vind dit prima, zo hebben we allebei. En bij ons duurt het gourmetten juist heel erg lang, het begint al met alles samen voorbereiden en dan uitgebreid gourmetten. We doen het dobbelspel met cadeautjes en misschien zelf eten, 1e ronde spel, nog een keer eten en dan het spel afmaken.

Gast
Gast

Bericht  studiebol wo 12 dec 2012 - 4:29

Ik vind gourmetten ook wel leuk eigenlijk maar dat komt ook omdat wij het niet vaak doen :-)

Ik begreep dat wij nu voor,hoofd en nagerecht krijgen mijn ouders maken dit, meestal help ik ter plekke even met wat ik kan doen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Snoopy wo 12 dec 2012 - 4:31

wij zouden juist in een uur echt niet kunnen gourmetten.

Meestal wel een voorafje meloen met ham oid.
Daarna gourmetten, salade erbij, stokbroodje, saté saus. Op een gegeven moment zit iedereen wel vol, zitten we te kletsen en gooien toch nog de laatste stukjes er nog even bij op (om nog op te eten of in te vriezen).

Daarna de vette boel van tafel en hebben we meestal fruitsalade.

Na na een (half) uurtje uitbuiken op de bank nog een ijsje toe!

Kortom, wij hebben de hele avond wel nodig Very Happy

Oh en het is vreselijk veel eten zo'n avond, dus dit doen wij 1x per jaar met kerst.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  mii_joyce wo 12 dec 2012 - 4:35

Wij hebben kerstdiner... Een paar dagen na kerst ga ik met mijn beste vriend gourmetten smile Eigenlijk heb ik dus allebei, maar ik zou denk ik als je echte gesprekken wilt gourmetten en als je gaat voor traditie dan voor diner Wink
mii_joyce
mii_joyce
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 343
Registratiedatum : 03-01-12

Bericht  Printje wo 12 dec 2012 - 4:36

Ik vind gourmetten eigenlijk net zo lekker, of eigenlijk lekkerder, als al die bijzondere dingen.

Een dag gaan we gourmetten en de andere dag gewoon eten, iedereen neemt dan iets mee. Op kerstavond zijn we lekker thuis en wil ik gewoon lekker verse frietjes maken. Ik ben niet zo van al dat bijzondere eten.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 5:21

Ik vind gourmetten gezelliger maar daar is mijn moeder niet zo van. Zij en ik maken dus allebei een gerecht: groente, aardappelgarnituur en vlees.

De rest doen we samen.

Gast
Gast

Bericht  Japie wo 12 dec 2012 - 5:26

Wij hebben altijd jaren gegourmet toen we nog thuis woonden. Nu ik op mezelfs woon doen we het om het jaar bij mijn ouders of bij mij. Diegene maakt dan het hoofdgerecht en de anderen het voorgerecht en het dessert. Ik vind dit veel leuker. Dat gourmetten had ik wel gezien na al die jaren. Very Happy
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737

Bericht  LDJ wo 12 dec 2012 - 5:48

Gourmetten vind ik zelf altijd super leuk om te doen! Dit doen we bij mij thuis altijd best wel uitgebreid. Ik geniet er altijd enorm van.
Maar dit jaar hebben we bij mijn schoonfamilie afgesproken dat iedereen wat maakt en dat dan meeneemt. Ben benieuwd wat dat gaat worden.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Arwyn wo 12 dec 2012 - 5:58

Ik vind gourmetten echt leuk smile
Wij zijn daarmee juist ook langer bezig dan met gewoon eten. Alles samen klaarzetten, we maken ook pizzatjes en pannenkoekjes waar je ook weer wat langer mee bezig bent. Als we gaan gourmetten, zijn we zo een paar uurtjes bezig hoor. Enige nadeel vind ik die geur die in je huis blijft hangen..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  kajaka88 wo 12 dec 2012 - 7:39

Ik vind gourmetten ook gezelliger dan dat mijn moeder eten maakt. Bij ons duurt gourmetten zo'n 2,5/3 uur. Met gewoon eten redden we dat echt niet. Wij gourmetten ook alleen maar met Kerst en Pasen, dus ben er niet snel flauw van.
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 7:42

Ik vind gourmetten juist supergezellig en we zijn dan ook echt wel een uur of twee bezig.

Wij gaan dit jaar op kerstavond samen fonduen, eerste kerstdag met mijn ouders uit eten en tweede kerstdag gourmetten met de moeder en broertje+aanhang van mijn vriend.

Gast
Gast

Bericht  loura wo 12 dec 2012 - 7:52

Ik vind gourmetten stom, alles stinkt. Vette hap en ik krijg er een opgezette buik van. Geef mij maar gewoon een diner. Ik ga kerstavond bij mijn vader eten, geen idee nog wat (hoop niet gourmetten :p). Eerste kerstdag bij mijn zus met met moeder en rest van het gezin, daar maakt iedereen iets en eten we als hoofd menu kalkoen en rollade geloof ik. Tweede kerst dag is bij ons thuis en komen mijn schoonouders. Mijn schoonouders maken ook kalkoen en nemen hem mee omdat wij een te kleine oven hebben I love you Daar ben ik blij mee! De rest regelen wij hier smile
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738

Bericht  Shisha wo 12 dec 2012 - 7:53

Ik vind gourmetten ook erg gezellig. We doen het bijna nooit (met kerst maakt dus bijna iedereen iets en hebben we een buffetje) dus ik heb ook pas 3x in mijn leven gegourmet (klopt dit?). Nu hebben we er zelf 1 dus met oudjaarsavond gaan we hier thuis met vrienden gourmetten! Gourmetten vs kerstdiner 281626781
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Printje wo 12 dec 2012 - 8:00

Wij gourmetten regelmatig, toevallig afgelopen zaterdag nog.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Antibes wo 12 dec 2012 - 8:33

loura schreef:Ik vind gourmetten stom, alles stinkt. Vette hap en ik krijg er een opgezette buik van. Geef mij maar gewoon een diner. Ik ga kerstavond bij mijn vader eten, geen idee nog wat (hoop niet gourmetten :p). Eerste kerstdag bij mijn zus met met moeder en rest van het gezin, daar maakt iedereen iets en eten we als hoofd menu kalkoen en rollade geloof ik. Tweede kerst dag is bij ons thuis en komen mijn schoonouders. Mijn schoonouders maken ook kalkoen en nemen hem mee omdat wij een te kleine oven hebben I love you Daar ben ik blij mee! De rest regelen wij hier smile

Wij eten met gourmetten gewoon biefstukje, kipfiletje, omeletje, vis.. Het hoeft niet vet te zijn.. smile
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  loura wo 12 dec 2012 - 9:30

Antibes schreef:
loura schreef:Ik vind gourmetten stom, alles stinkt. Vette hap en ik krijg er een opgezette buik van. Geef mij maar gewoon een diner. Ik ga kerstavond bij mijn vader eten, geen idee nog wat (hoop niet gourmetten :p). Eerste kerstdag bij mijn zus met met moeder en rest van het gezin, daar maakt iedereen iets en eten we als hoofd menu kalkoen en rollade geloof ik. Tweede kerst dag is bij ons thuis en komen mijn schoonouders. Mijn schoonouders maken ook kalkoen en nemen hem mee omdat wij een te kleine oven hebben I love you Daar ben ik blij mee! De rest regelen wij hier smile

Wij eten met gourmetten gewoon biefstukje, kipfiletje, omeletje, vis.. Het hoeft niet vet te zijn.. smile

Ja wij ook.. Ik eet dat trouwens niet eens alleen vis. Maar meer broodjes enzo, maar toch al die pannetjes met aangekoekt vet, alles spat alle kanten op. Vind het gewoon echt niks.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738

Bericht  Printje wo 12 dec 2012 - 9:34

Loura; bij ons spat het bijna niet hoor en we hebben er zelfs speklapjes etc op.

Een tipje voor degene die het wel lekker vinden; bij de Lidl hebben ze nu erg lekker gourmetvlees, bijv. de cordon blue dingen, je hebt er dan iets van 8? voor 2.50
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan wo 12 dec 2012 - 9:45

Ik vind gourmetten ook leuk. Ik vind het meestal het lekkerst om champignons, paprika, prei en uitjes te bakken, en kleine biefstukjes en van die balletjes rundergehakt met een spekje erom. En verder lekkere sausjes en zo. We doen het niet zo vaak omdat de kinderen er gewoon nog te klein voor zijn, soms doen we het als zij al in bed liggen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Linda wo 12 dec 2012 - 10:26

Ik vind gourmetten ook leuk. Wij doen dat best regelmatig. Ik maak trouwens altijd alles zelf. Lekker kipstukjes marineren, zelf slavinkjes maken van gehakt en ontbijtspek, biefstukje of ossenhaas, stukjes zalm, heerlijk hoor.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Rebecca wo 12 dec 2012 - 10:33

Ik vind gourmetten leuk en lekker, maar ik vind het ook leuk om een keer uitgebreid te dineren, aangezien wij dat echt nooit doen. Ik hou ervan om in de keuken te staan, en maak dit jaar bij mijn ouders het kerstdiner (waarschijnlijk met hulp van mijn moeder). Heerlijk om nu al de recepten uit te zoeken en er lekker mee bezig te zijn.
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud