Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Discussie: dader dood of berechten?

+10
Slakje
Starla
Nala
Susan
Guus
girli
Lady Starstruck
SuperGrover
Lejow
Exogenesis
14 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 7:41

Zoals bij zo'n schietpartij als nu op de basisschool in amerika of hier in het winkelcentrum of elke andere soortgelijke daad, wat heb jij dan liever? Dat de dader zichzelf al heeft omgelegd of dat hij berecht kan worden? Vind je dood wel prima of zou je liever zien dat ze zo'n dader behandelen?

Voor de duidelijkheid: ik bedoel dood door eigen keuze of politie, niet in de vorm van doodstraf.


Laatst aangepast door Reva op zo 16 dec 2012 - 8:00; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Re: Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  Exogenesis zo 16 dec 2012 - 7:43

Ik zie liever dat zo'n dader eens goed gedwongen wordt na te denken over wat hij heeft aangericht.
Jezelf afschieten is lekker gemakkelijk in deze situatie.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Re: Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 7:43

Ik zou hem het liefste in de fik zetten..


(maar dan ben ik net zo slecht natuurlijk.. stom gelul altijd).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Re: Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  Lejow zo 16 dec 2012 - 7:43

Absoluut berechten.
Laat hem maar voelen, en flink ook, wat hij heeft aangericht..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Re: Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 7:44

Punk'd schreef:Ik zou hem het liefste in de fik zetten..


(maar dan ben ik net zo slecht natuurlijk.. stom gelul altijd).

Waarom net zo slecht? Jij hebt geen onschuldige kinderen vermoordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Re: Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 7:44

Ik vond het we prima dat Tristan dood was. Al zou hij nog leven en berecht worden, is hij binnen relatief korte tijd weer vrij. En ik ben ervan overtuigd dat mensen die zulke gewetenloze daden begaan, hun leven niet zullen beteren. Wie weet wat er in de toekomst dan alsnog had kunnen gebeuren, door zijn toedoen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Re: Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 7:47

Pluto schreef:
Punk'd schreef:Ik zou hem het liefste in de fik zetten..


(maar dan ben ik net zo slecht natuurlijk.. stom gelul altijd).

Waarom net zo slecht? Jij hebt geen onschuldige kinderen vermoordt.

Ja ik vind dat altijd stom als mensen dat zeggen. Er zijn genoeg mensen die vinden dat ik mij met deze opmerking verlaag tot zijn niveau, omdat ik graag zie dat hij lijdt.

Jammer dat hij zichzelf vermoord heeft. Ik had liever gezien dat een ander het op een veel ondragelijkere manier had gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Re: Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  SuperGrover zo 16 dec 2012 - 7:56

Lennox schreef:Ik vond het we prima dat Tristan dood was. Al zou hij nog leven en berecht worden, is hij binnen relatief korte tijd weer vrij. En ik ben ervan overtuigd dat mensen die zulke gewetenloze daden begaan, hun leven niet zullen beteren. Wie weet wat er in de toekomst dan alsnog had kunnen gebeuren, door zijn toedoen.
Waar komt toch dat idee vandaan dat moordenaars in Nederland in no time weer op vrije voeten lopen? De maximumstraf voor moord is levenslang. En levenslang is in Nederland ook echt levenslang, ons land is wat dat betreft qua strafmaat vrij streng.

Ik vind het niet erg dat zo'n dader dood is. Ik geloof niet dat berechten echt veel genoegdoening gaat geven als je dierbare is doodgeschoten, en het scheelt veel tijd, geld en gedoe. Niet dat ik hem dood gewild had als hij zichzelf niet om het leven had gebracht, maar ik vind het ook niet jammer dat hij niet berecht kan worden.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Re: Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  Lady Starstruck zo 16 dec 2012 - 7:57

Punk'd schreef:
Pluto schreef:
Punk'd schreef:Ik zou hem het liefste in de fik zetten..


(maar dan ben ik net zo slecht natuurlijk.. stom gelul altijd).

Waarom net zo slecht? Jij hebt geen onschuldige kinderen vermoordt.

Ja ik vind dat altijd stom als mensen dat zeggen. Er zijn genoeg mensen die vinden dat ik mij met deze opmerking verlaag tot zijn niveau, omdat ik graag zie dat hij lijdt.

Jammer dat hij zichzelf vermoord heeft. Ik had liever gezien dat een ander het op een veel ondragelijkere manier had gedaan.

Punk'd ben het met je eens. Ik word ook doodmoe van die mensen die dat zeggen!
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Re: Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  girli zo 16 dec 2012 - 8:00

Aan de ene kant vind ik het goed dat hij dood is, zodat hij verder geen schade aan kan richten. Aan de andere kant voelt dit als heel makkelijk, omdat ik er vanuit ga dat als hij veroordeeld zou worden hij voorlopig niet vrij zou komen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Re: Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  Guus zo 16 dec 2012 - 8:01

Exogenesis schreef:Ik zie liever dat zo'n dader eens goed gedwongen wordt na te denken over wat hij heeft aangericht.
Jezelf afschieten is lekker gemakkelijk in deze situatie.

Ik denk dat er een dikke kans inzit dat de dader dit niet gast doen, hoelang en onder welke omstandigheden da ook. Iemand die tot zoiets in staat is is meer dan 'in de war' en bereik je nergens mee, dat besef ontbreekt en is niet iets wat aangeleerd kan worden.

Een goede film om te kijken wat dit onderwerp betreft is we need to talk about Kevin.

Ik denk dat het beter is dat hij dood is...
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Re: Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  Exogenesis zo 16 dec 2012 - 8:02

Als hij aan mijn kind had gezeten had ik hem eigenhandig hardhandig gemarteld, als ik de kans kreeg.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Re: Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  Exogenesis zo 16 dec 2012 - 8:05

Guus schreef:
Exogenesis schreef:Ik zie liever dat zo'n dader eens goed gedwongen wordt na te denken over wat hij heeft aangericht.
Jezelf afschieten is lekker gemakkelijk in deze situatie.

Ik denk dat er een dikke kans inzit dat de dader dit niet gast doen, hoelang en onder welke omstandigheden da ook. Iemand die tot zoiets in staat is is meer dan 'in de war' en bereik je nergens mee, dat besef ontbreekt en is niet iets wat aangeleerd kan worden.

Een goede film om te kijken wat dit onderwerp betreft is we need to talk about Kevin.

Ik denk dat het beter is dat hij dood is...

Die kans is dik aanwezig ja, dat hij dat begrip niet kan opbrengen. Maar dood is.. tja.. dood en dan zul je dat ook nooit weten. Ik ben dan ook voor de doodstraf. Dan heb je tijd om het uit te vinden. Ook de reden waarom kun je dan misschien achterhalen. Al zal dat voor de ouders niets uitmaken.

Misschien kunnen ze hem gebruiken voor wat onderzoekjes/experimentjes Twisted Evil


Laatst aangepast door Exogenesis op zo 16 dec 2012 - 8:06; in totaal 1 keer bewerkt
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Re: Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  SuperGrover zo 16 dec 2012 - 8:05

Punk'd schreef:
Pluto schreef:
Punk'd schreef:Ik zou hem het liefste in de fik zetten..


(maar dan ben ik net zo slecht natuurlijk.. stom gelul altijd).

Waarom net zo slecht? Jij hebt geen onschuldige kinderen vermoordt.

Ja ik vind dat altijd stom als mensen dat zeggen. Er zijn genoeg mensen die vinden dat ik mij met deze opmerking verlaag tot zijn niveau, omdat ik graag zie dat hij lijdt.

Jammer dat hij zichzelf vermoord heeft. Ik had liever gezien dat een ander het op een veel ondragelijkere manier had gedaan.

Ik denk dat je dat misschien verkeerd opvat, niet dat je net zo slecht bent als een moordenaar omdat je niet rouwt om zijn dood. Het valt mij alleen altijd wel op dat bij ernstige daden mensen soms meteen beginnen over de meest gruwelijke dingen die ze met zo'n persoon zouden willen uithalen. Dan gaat het er niet om dat je diegene wil zien lijden, maar dat je er genoegdoening uit zou halen om dat ook daadwerkelijk te doen. Als iemand werkelijk graag een ander mens zou willen martelen/castreren/doden/lynchen, ja dat vind ik vrij ernstig. Natuurlijk zijn dit loze kreten, want ik geloof niet dat jij daadwerkelijk die man met benzine en vuur te lijf zou gaan en dan zou genieten van zijn gruwelijke dood. Het gaat hierin in hoe letterlijk je het opvat. Jouw uitspraak is volgens mij niet echt zo bedoeld, maar dat zijn die uitspraken dat je net zo slecht bent ook niet. Het gaat naar mijn idee meer om het algemene principe dat jij walgt van die moordenaar en dat een andere persoon vindt dat je kwaad niet met nog meer kwaad moet bestrijden. Het hoeft niet zo lijnrecht tegenover elkaar te staan, maar heftige zaken roepen heftige bewoordingen uit, die mensen eigenlijk niet menen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Re: Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 8:36

SuperGrover schreef:
Lennox schreef:Ik vond het we prima dat Tristan dood was. Al zou hij nog leven en berecht worden, is hij binnen relatief korte tijd weer vrij. En ik ben ervan overtuigd dat mensen die zulke gewetenloze daden begaan, hun leven niet zullen beteren. Wie weet wat er in de toekomst dan alsnog had kunnen gebeuren, door zijn toedoen.
Waar komt toch dat idee vandaan dat moordenaars in Nederland in no time weer op vrije voeten lopen? De maximumstraf voor moord is levenslang. En levenslang is in Nederland ook echt levenslang, ons land is wat dat betreft qua strafmaat vrij streng.

Lees niet over het woordje 'relatief' heen, he Wink

Volgens mij wordt levenslang hier trouwens maar weinig gegeven. Levenslang vind ik een terechte straf, maar of Tristan dat gekregen zou hebben... Gezien zijn psychische toestand zou het dan vast wel op ontoerekeningsvatbaarheid gegooid worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Re: Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  Susan zo 16 dec 2012 - 8:39

Lady Starstruck schreef:
Punk'd schreef:
Pluto schreef:
Punk'd schreef:Ik zou hem het liefste in de fik zetten..


(maar dan ben ik net zo slecht natuurlijk.. stom gelul altijd).

Waarom net zo slecht? Jij hebt geen onschuldige kinderen vermoordt.

Ja ik vind dat altijd stom als mensen dat zeggen. Er zijn genoeg mensen die vinden dat ik mij met deze opmerking verlaag tot zijn niveau, omdat ik graag zie dat hij lijdt.

Jammer dat hij zichzelf vermoord heeft. Ik had liever gezien dat een ander het op een veel ondragelijkere manier had gedaan.

Punk'd ben het met je eens. Ik word ook doodmoe van die mensen die dat zeggen!

Daar ben ik het ook mee eens, ik vind dat ongelofelijk stom zelfs.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Re: Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 8:41

Geen idee. Geen enkele vergelding kan deze pijn verzachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Re: Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  Susan zo 16 dec 2012 - 8:42

SuperGrover schreef:
Punk'd schreef:
Pluto schreef:
Punk'd schreef:Ik zou hem het liefste in de fik zetten..


(maar dan ben ik net zo slecht natuurlijk.. stom gelul altijd).

Waarom net zo slecht? Jij hebt geen onschuldige kinderen vermoordt.

Ja ik vind dat altijd stom als mensen dat zeggen. Er zijn genoeg mensen die vinden dat ik mij met deze opmerking verlaag tot zijn niveau, omdat ik graag zie dat hij lijdt.

Jammer dat hij zichzelf vermoord heeft. Ik had liever gezien dat een ander het op een veel ondragelijkere manier had gedaan.

Ik denk dat je dat misschien verkeerd opvat, niet dat je net zo slecht bent als een moordenaar omdat je niet rouwt om zijn dood. Het valt mij alleen altijd wel op dat bij ernstige daden mensen soms meteen beginnen over de meest gruwelijke dingen die ze met zo'n persoon zouden willen uithalen. Dan gaat het er niet om dat je diegene wil zien lijden, maar dat je er genoegdoening uit zou halen om dat ook daadwerkelijk te doen. Als iemand werkelijk graag een ander mens zou willen martelen/castreren/doden/lynchen, ja dat vind ik vrij ernstig. Natuurlijk zijn dit loze kreten, want ik geloof niet dat jij daadwerkelijk die man met benzine en vuur te lijf zou gaan en dan zou genieten van zijn gruwelijke dood. Het gaat hierin in hoe letterlijk je het opvat. Jouw uitspraak is volgens mij niet echt zo bedoeld, maar dat zijn die uitspraken dat je net zo slecht bent ook niet. Het gaat naar mijn idee meer om het algemene principe dat jij walgt van die moordenaar en dat een andere persoon vindt dat je kwaad niet met nog meer kwaad moet bestrijden. Het hoeft niet zo lijnrecht tegenover elkaar te staan, maar heftige zaken roepen heftige bewoordingen uit, die mensen eigenlijk niet menen.

Ik denk dat vrijwel niemand die zoiets roept echt zin zou hebben om zoiets daadwerkelijk uit te voeren. Het is gewoon een uiting van kwaadheid en het is echt oerirritant als je daar dan zo'n ontzettend moralistische 'dan ben je geen haar beter' reactie op krijgt. Zeker als zoiets net gebeurd is, gun mensen dan gewoon hun woede en hun onderbuikgevoelens en ga niet laten zien hoe zeer je erboven staat en hoe genuanceerd je wel niet bent. Heb er begrip voor dat er bij anderen even geen plek is voor die nuances.

Dit is niet aan jou gericht, maar dit is wat ik denk bij dat soort opmerkingen. Ik vind het zulk misplaatst superieur gedoe.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Re: Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  Nala zo 16 dec 2012 - 8:57

Lady Starstruck schreef:
Punk'd schreef:
Pluto schreef:
Punk'd schreef:Ik zou hem het liefste in de fik zetten..


(maar dan ben ik net zo slecht natuurlijk.. stom gelul altijd).

Waarom net zo slecht? Jij hebt geen onschuldige kinderen vermoordt.

Ja ik vind dat altijd stom als mensen dat zeggen. Er zijn genoeg mensen die vinden dat ik mij met deze opmerking verlaag tot zijn niveau, omdat ik graag zie dat hij lijdt.

Jammer dat hij zichzelf vermoord heeft. Ik had liever gezien dat een ander het op een veel ondragelijkere manier had gedaan.

Punk'd ben het met je eens. Ik word ook doodmoe van die mensen die dat zeggen!

+1
Nala
Nala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 138
Punten : 166
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Re: Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 9:00

Hij had nog moeten leven en dan hadden ze 'm een week lang aan z'n ballen aan een hoge boom moeten knopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Re: Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 9:03

En dan? Zou je woede dan bekoeld zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Re: Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 9:06

Nee maar dan had hij wel geleden. Zichzelf doodschieten is ook zo laf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Re: Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  Susan zo 16 dec 2012 - 9:10

Ik weet niet of je in termen als laf kunt spreken, ik denk niet dat iemand eerst kinderen gaat neerschieten en dan bij zichzelf denkt dat hij nu wel een vent moet zijn en zijn eerlijk verdiende straf moet aanvaarden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Re: Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 9:10

Elixer schreef:Nee maar dan had hij wel geleden. Zichzelf doodschieten is ook zo laf.

Ik krijg altijd een beetje een nare bijsmaak, waarom moet zo iemand per sé lijden voor het leed wat hij anderen heeft aangedaan? Ik vind het prima dat zo'n persoon zichzelf neerschiet, kan hij in elk geval niet nog meer leed aanrichten. En dat zeg ik niet omdat ik dan medelijden heb met de dader, helemaal niet. Maar ik zie liever dat zo iemand zelfmoord pleegt dan dat hij nog leeft en er nog meer schade aangericht kan worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Re: Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 9:11

Precies. Die was zijn verstand al zo kwijt dat hij niet meer nadacht over de consequenties van leven en dood.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Discussie: dader dood of berechten? Empty Re: Discussie: dader dood of berechten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum