Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

+9
Pussycat
Atelier Madame
VeryCherry
Melis_je
BJA
Annemie
Parisienne
Shisha
Zora
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 6:07

Mijn zusje (16) loopt al een paar maanden te zeuren om een nieuwe telefoon, ze wil wel een blackberry... Maarja nu heeft ze daar niets aan zonder internet. Inmiddels is er de optie van blackberry & prepaid internet (12.50) per maand. Samen met de belkosten kost dit je al snel zo'n 20 euro per maand. Zojuist vroeg ze mij of ik even wilde kijken wat de beste provider was voor een abonnement (ze was met mijn moeder aan het kijken). Het komt er nu op neer dat je zo 28 euro per maand moet betalen (gedurende een jaar), wat uiteindelijk goedkoper zou zijn dan een prepaid telefoon nemen...

Mijn moeder is/was niet zo voor om een abonnement af te sluiten voor mijn zusje, dit al vanwege het feit dat ze dan aansprakelijk is voor mijn zusje haar belgedrag. Daarbij vind mijn moeder dat alle jongeren ook veelste veel vastgeplakt zitten aan de telefoon en niet eens meer een normaal gesprek kunnen voeren! Constant twitteren/facebook/ping etc. Het verschil tussen een abonnement en prepaid (ongeveer 5 euro per maand) zou ik, denk ik, adviseren om gewoon voor prepaid te gaan. Aangezien ze op haar 18e dan zelf wat kan gaan afsluiten, waar ze zelf verantwoordelijk voor is dan!

Wat vinden jullie van het huidige telefoongebruik, krijgen kinderen onnodig een telefoon met abonnement? En ontduiken ze zo verantwoordelijkheden ipv eigen beltegoed te kopen/ er voor te moeten werken? Heeft de jeugd een telefoonverslaving?

Ik ben zeer benieuwd naar jullie meningen!


Laatst aangepast door SunnyScience op do 31 maa 2011 - 6:12; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Zora do 31 maa 2011 - 6:08

Hoe oud is je zusje dan? (heb ik eroverheen gelezen?)
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 6:12

Zora schreef:Hoe oud is je zusje dan? (heb ik eroverheen gelezen?)

toegevoegd, maar het ging meer om het punt minderjarig...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 6:14

Mijn stiefbroertje mag het niet, en wij mochten het ook niet. Zorg maar dat je laat zien dat je met je beltegoed goed om kan gaan, is het op, pech gehad.

Maar met die internet telefoons is dat wel lastig tegenwoordig.

Kan je niet afspreken dat wanneer ze over de bundel heen gaat, ze dat zelf aan je moeder moet betalen? Als ze dan 1 keer goed schrikt van zo'n hoge rekening (ALS het al gebeurd, wie weet kan ze het prima), is het volgens mij snel gedaan met het vele internetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 6:16

Ik ben begonnen met een abonnement, op naam & bankrekening van mijn ouders. We hadden een bedrag afgesproken wat ik op mocht maken, en als ik daar overheen kwam was ik de lul haha, en was ik anders ook gewoon mijn telefoon kwijt, als het te hoog werd. Het had dus wel consequenties als ik me niet hield aan de afspraak, en dat vind ik ook goed. Maar, het is nu wel anders met al die telefoons met internet e.d.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 6:16

Marin schreef:
Kan je niet afspreken dat wanneer ze over de bundel heen gaat, ze dat zelf aan je moeder moet betalen? Als ze dan 1 keer goed schrikt van zo'n hoge rekening (ALS het al gebeurd, wie weet kan ze het prima), is het volgens mij snel gedaan met het vele internetten.

Het is geloof ik de bedoeling dat ze het zelf gaat betalen, het moet alleen op mijn moeders naam omdat het niet anders kan.

Marin wat vind jij van telefoons met internet bij jongeren? Ik weet dat je er zelf veel gebruik van maakt en ik vind het zelf ook ideaal. Maar merkte je niet in je werk een soort afhankelijkheid van jongeren aan telefoons?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 6:19

Nou alle leerlingen bij mij op school hadden toch wel een Blackberry of HTC of Samsung. Weet niet of ze dan ook allemaal internet er op hadden en hoe ze dat deden, dat heb ik ze nooit gevraagd. Maar ze zitten wel constant op hun telefoons ja.

Ik vind het moeilijk. Aan de ene kant denk ik joh waar is dat nou allemaal voor nodig, en ze zitten al veel te veel op internet. Maar aan de andere kant hoort het gewoon ook wel bij deze tijd, en ontkom je er bijna niet meer aan. Zij zijn toch uiteindelijk wel de generatie van de smartphones.

Ik zou zo'n deal voorstellen als wat Isabella en ik al noemden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Shisha do 31 maa 2011 - 6:19

Tja lastig... Het is denk ik per persoon verschillend hoe ze er mee omgaan. Nadeel van een abonnement is natuurlijk dat ze gemakkelijk over de belminuten heen kan gaan terwijl als je prepaid hebt en je beltegoed is op dan is het op.
Heeft ze een baantje waarmee ze het zelf kan betalen?
Zelf vond ik het erg vervelend dat ik voor mijn 18e nog geen abonnement kon afsluiten. Ik woon vanaf mijn 17e op mijzelf. Deed een bbl opleiding dus ik had gewoon een inkomen en was financieel onafhankelijk van mijn ouders. Prepaid koste mij veel meer per minuut en ik belde wel veel met mijn moeder dus met een abonnement was ik veel goedkoper uit.
Uiteindelijk heb ik een abonnement op mijn moeders naam gekregen en deze op mijn 18e over laten zetten op mijn naam.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Zora do 31 maa 2011 - 7:28

SunnyScience schreef:
Zora schreef:Hoe oud is je zusje dan? (heb ik eroverheen gelezen?)

toegevoegd, maar het ging meer om het punt minderjarig...

Nouja, ik vind het nog best wat uitmaken dat ze 16 is smile Ik denk dat je het bijna niet kan tegenhouden, en als zij er zelf van overtuigd is dat ze hier verantwoord mee om kan gaan, lijkt me dat een mooie kans voor haar om dat te laten zien.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 7:38

Ik denk dat het niet uitmaakt wat je afspreekt, degene die het contract op naam heeft is altijd degene die betaalt. Dus mocht je zusje de fout ingaan, kan je wel eisen dat ze dit netjes terug gaat betalen, maar hoeveel kan je verwachten van een zestienjarig meisje hierin? Ik neem aan dat zij voor een rekening van ongeveer 100 euro veel moet werken bij wijze van spreken en ondertussen blijf je de vaste lasten houden van die 28 euro p.m.

Ik heb zelf in een telecomwinkel gewerkt en abonnementen voor minderjarigen betekende vaak gezeik tussen ouder en kind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 7:55

Ik heb geen idee of ze die verantwoordelijkheid wel aankan.. ze is soms vrij laks ben afspraken maken. Daarbij werkt ze wel, dus ze kan het betalen. Maar je wilt natuurlijk geen ruzie tussen ouder/kind om een te betalen rekening...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 7:57

Ik denk niet dat dit per kind (of liever; per persoon) te zeggen valt.. Ieder mens is anders en je hebt verantwoordelijke 15 jarige en je hebt verbrassers! Mijn beste vriendin heeft nog steeds geen abonnement, ze is 22 jaar en doet al sinds ze een mobieltje heeft, rustig een maand met nog geen 2 tientjes beltegoed.

Een ouder kan zelf toch inzien of een kind er verantwoordelijk genoeg voor is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Parisienne do 31 maa 2011 - 8:03

Mijn zusje (ook 16) heeft op mijn naam een abonnement en daarbij een Blackberry. Ze werkt en verdient genoeg om het te betalen. Elke maand gaat er automatisch geld naar mij en moet ze het doen met wat er over blijft. Als ze niet betaald of kan betalen (omdat ze bijvoorbeeld iets anders gekocht heeft) mag ze haar Blackberry bij mij inleveren. Ze krijgt hem dan pas weer terug als alles betaald is en we weer 'op schema' lopen. Dit geld ook als haar maandbedrag een keer te hoog uitvalt en ze dit niet kan betalen. We hebben deze afspraken gemaakt en ze weet dus wat er gebeurt als ze er niet goed op let. Voor haar is zonder Blackberry leven net een vorm van huisarrest, dus zal ze er alles aan doen om te voorkomen dat ze hem in mag leveren! Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Annemie do 31 maa 2011 - 8:20

Ik werk bij een telefoonbedrijf en sluit dagelijks veel abonnementen af en ook van klanten die het bankrekeningnummer van hun kinderen, van soms 14 jaar opgeven, ook al eens van 12 jaar, omdat het abonnement voor hen is en dan ook nog eens dure abonnementen met internet, ik vind het echt niet kunnen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 8:25

Annemie schreef:Ik werk bij een telefoonbedrijf en sluit dagelijks veel abonnementen af en ook van klanten die het bankrekeningnummer van hun kinderen, van soms 14 jaar opgeven, ook al eens van 12 jaar, omdat het abonnement voor hen is en dan ook nog eens dure abonnementen met internet, ik vind het echt niet kunnen.

En kan je uitleggen waarom je dat echt niet vindt kunnen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  BJA do 31 maa 2011 - 8:44

Grappig dat die discussie er nu is.
Vroegah had ik er niet eens over en was prepaid standaard als je nog minderjarig was.
Pas toen ik 18 was heb ik een abonnement afgesloten. Maar ja, nu heeft iedereen internet op zijn telefoon en als de één het van de ander ziet, dan willen die mensen het algauw ook!

BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Annemie do 31 maa 2011 - 8:53

Marin schreef:
Annemie schreef:Ik werk bij een telefoonbedrijf en sluit dagelijks veel abonnementen af en ook van klanten die het bankrekeningnummer van hun kinderen, van soms 14 jaar opgeven, ook al eens van 12 jaar, omdat het abonnement voor hen is en dan ook nog eens dure abonnementen met internet, ik vind het echt niet kunnen.

En kan je uitleggen waarom je dat echt niet vindt kunnen?

Omdat ze op die leeftijd nog geen geld verdienen en zo dus misschien al wel vroeg in de schulden komen. Maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Melis_je do 31 maa 2011 - 10:35

Ik vind een telefoon met abonnement veiliger. Als er dan een keer wat is, kan ze altijd bellen. Ik vind 16 ook een goede leeftijd om om te leren gaan met een belbundel. Voor hetzelfde aantal minuten is een sim-only veel goedkoper dan prepaid tenzij je écht heel weinig belt. Misschien is de BB los kopen en een sim-only nemen wel goedkoper dan een abonnement. En een andere telefoon, maar wel een sim-only, zou ook kunnen als het belangrijk is dat ze ook sociaal blijft.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Parisienne do 31 maa 2011 - 12:37

Annemie schreef:
Marin schreef:
Annemie schreef:Ik werk bij een telefoonbedrijf en sluit dagelijks veel abonnementen af en ook van klanten die het bankrekeningnummer van hun kinderen, van soms 14 jaar opgeven, ook al eens van 12 jaar, omdat het abonnement voor hen is en dan ook nog eens dure abonnementen met internet, ik vind het echt niet kunnen.

En kan je uitleggen waarom je dat echt niet vindt kunnen?

Omdat ze op die leeftijd nog geen geld verdienen en zo dus misschien al wel vroeg in de schulden komen. Maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten.

Dit is dan de verantwoordelijkheid van de ouder of degene die het abonnement voor het desbetreffende kind afsluit. Als ouders het zelf nauwelijks zouden kunnen betalen dan gok ik dat ze ook geen abonnement voor hun kind afsluiten. Ik denk dat ouders er zelf een minder groot probleem van maken dan dat anderen (mensen die niet in dergelijke situaties zitten) dit doen. Ik heb duidelijke afspraken gemaakt met mijn zusje en dit gaat tot nu gewoon goed! smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  VeryCherry do 31 maa 2011 - 20:17

Mijn zusje is 11 en ze heeft een abonnement en eerlijk gezegd vind ik het ontzettend raar van mijn ouders dat ze er in mee gaan. Mijn zusje krijgt alles wat ze wil als ze maar lang genoeg zeurt.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 20:21

Guattari schreef:Ik denk dat het niet uitmaakt wat je afspreekt, degene die het contract op naam heeft is altijd degene die betaalt. .
Dat is niet altijd waar.. Vanaf mijn 15de heb ik een telefoon abbo waarbij de automatische incasso van mijn rekening ging en het contract op naam van mijn moeder stond..

Ik heb het pas vorige maand veranderd trouwens, maar dat terzijde haha :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Atelier Madame do 31 maa 2011 - 20:27

Ik heb de dag nadat ik 18 werd een telefonoabonnement afgesloten haha, zoo relaxed toen dat ik geen beltegoed meer hoefte te kopen.

Ik vind het vooral afhankelijk van het uitgave gedrag van je zusje. Is het een meisje wat altijd een bijbaantje heeft en geld overhoud en dus ook die 20 euro in de maand kan betalen (bijv dat ze het nu ook uitgeeft aan beltegoed). of is het iemand die nooit geld overhoud en geen vast bijbaantje heeft. Vind ik toch wat anders.. 16 is best al een leeftijd dat je de verantwoordelijkheid voor een telefoonabonnement kunt nemen IMO
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Pussycat do 31 maa 2011 - 20:33

Tja... lastig. Nodig is het niet natuurlijk. En al die hype rondom twitter/hyves/blackberry en weet ik wat nog meer begint mij ook de strot uit te hangen. Vooral als je discussies ziet op tv bijvoorbeeld dat mensen alleen nog maar naar hun mobiel kijken. Echt onbeschoft. In de trein/bus/stad al die jongeren lopen daar gewoon continue naar dat schermpje te kijken en als mijn zusje hier is gaat om de 5 minuten haar telefoon want ze is aan het pingen Rolling Eyes

Dus voor mijn gevoel vind ik het onnodig, maar ik weet zelf ook toen ik jong was wilde ik ook een mobiele telefoon ook al was dat toen ook niet nodig...
Maar kreeg hem wel. Eerst zonder abonnement en later toen ik 18 was zelf eentje gekocht met abonnement.
En ik moet zeggen ik raakte er ook al snel verslaafd aan heb ook vrij hoge rekeningen gehad. Maar sinds ik mijn vriend heb leren kennen boeit het me allemaal niet meer. En ik heb het idee dat, dat voor veel mensen geldt. Als je een eigen huis/man en kinderen hebt worden dat soort dingen onbelangrijk.
(maar misschien slaat dat nergens op en ben ik ook wel de enige die dat zo voelt.)

Hoe ik het zou doen als mijn dochter om een abonnement zou vragen? Nog geen idee tegen die tijd zal je wel weer andere dingen hebben waar ik tegen kan zijn Neutral

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 20:46

ik heb ook altijd prepaid gehad tot ik meerderjarig was. Is je beltegoed op, dan heb je gewoon pech gehad. Ik moest dus wel m`n eigen btg betalen en zo heb je het zelf ook in de hand want je weet hoeveel je uitgeeft. Met een abo verschiet ik zelfs nu nog wel eens van de bedragen. Ik denk dat je zusje misschien laks kan zijn met een abo zoiets van ja ik kan bellen en smsen wat ik wil want het kan toch niet 'op'. En dan krijg je van die hoge rekeningen. Ik hoop dat ik het een beetje goed verwoord heb Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 20:48

Maar Lily, zoiets verschilt toch per persoon? Ik ken ook genoeg mensen van bijv. 24 die iedere maand €100 over hun abbo heen gaan.. Met 16 jaar kan je echt die discipline wel hebben..

En ik vind een abbo veel veiliger. Als er iets is, dan kunnen ze tenminste altijd bellen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minderjarig & telefoonabonnement (discussie) Empty Re: Minderjarig & telefoonabonnement (discussie)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum