Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Documentaire 'Rauw'

+14
Twellie
Fortissimo
Minx
Bolleke
kwak
xxjojootjexx
girli
Antibes
Natural
aniet
Nietjuuh
Starla
SoGood
Green_Pepper
18 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Documentaire 'Rauw' - Pagina 3 Empty Re: Documentaire 'Rauw'

Bericht  Minx wo 19 dec 2012 - 12:12

Tuurlijk vind hij het lekker, hij weet niet beter. Alleen denk ik dat deze jongen heel erg met zichzelf in de knoop komt als het zo verder gaat. Zijn sociale leven bestaat niet meer uit kinderen die normaal eten. Zelfs zijn vriendinnetje geeft aan mijn ideale voedingspatroon is bijna volledig rauw. Deze jongen maakt geen normale groei mee. Dat lichaam is al jaren in de spaarstand en dat heeft op heel veel systemen invloed. De pubertijd is een enorme aanslag op het lichaam het zal me dan ook niets verbazen dat deze jongen nog zo meegaand is door het uitblijven van reacties.
En ja ook al vind hij het lekker en is hij het er mee eens het blijft een jongen van 15 en op 15 jarige leeftijd zijn de hersens nog volop in ontwikkeling en ben je nog niet in staat om volwassen keuzes te maken, daar heb je je ouders nog voor nodig (en dan heb ik her niet over de uitzonderingen).
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 12:15

Twellie, de jongen heeft een vriendin, een vader en een broer die normaal eten. Dus echt afgesloten van de wereld is hij niet. Ik weet niet in hoeverre hij het meegekregen heeft dat zijn broer het huis heeft verlaten, omdat deze het rauwe voedsel verschrikkelijk vond, maar ik neem toch aan dat hij daardoor wel de keuze heeft gekregen om zijn moeder te verlaten.

En inderdaad, dat vraag ik me ook af. Want we leven tegenwoordig alleen maar langer. Dus ik snap niet waarom rauw voedsel beter zou zijn. En frieten met veel mayo is ontzettend lekker, maar absoluut ongezond. Een frietje in de maand? Moet absoluut kunnen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 12:17

Minx, zijn vriendinnetje heeft niet aangegeven dat het compleet rauw moet zijn. Ze gaf aan sommige dingen veel te lekker te vinden om het überhaupt op te geven, maar dat als vriendlief rauw wilde eten, dat hij zijn gang moest gaan. Misschien interpreteer ik het verkeerd, maar ik haal er niet uit dat zij ook voor 'rauw' gaat of het zelfs maar goed keurt.

Gast
Gast

Bericht  Bolleke wo 19 dec 2012 - 19:35

Maura ik snap wel een beetje wat je wilt zeggen maar ik ben het niet met je eens. Ik zie Tom nergens echt zeggen dat hij het ook wil, als zijn moeder er direct naar vraagt zegt hij "Ik weet het niet zo goed". En het ene kind kan heel goed in opstand komen tegen zijn moeder, zoals de broer van Tom maar het andere kind niet. Die zijn loyaal, en hij ziet dat zijn moeder gedwongen word door middel van rechtzaken en zo dus ik denk dat hij eerder loyaal naar haar wil zijn dat dan hij echt volledig rauw wil eten.

Hij is trouwens ondergedoken hoorde ik gisteren op het nieuws.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 19:39

Zijn vriendinnetje eet ook rauw, maar wel af en toe vis, omdat ze vis lekker vindt.

Ik denk ook dat hij zijn eigen keuze nog niet (wel) kan maken. Als zijn moeder vraagt om zijn mening, dan zegt hij steeds 'weet ik niet'. Vervolgens komt zij weer met het verhaal dat rauw beter is. Voor kinderen in de groei is rauw denk ik niet slim. Als je uitgegroeid bent..moet je het zelf weten (?) De documentaire eindigt wel met dat tom twijfelt over bepaalde dingen. Oa zijn groei..

Gast
Gast

Bericht  Bolleke wo 19 dec 2012 - 19:46

Ja inderdaad Jip. Maar ik vind het echt schokkend dat dit blijkbaar kan in Nl. Zoals op de vorige pagina staat als je je kind iedere dag McDonalds zou geven zou daar zeker iets aan gedaan worden. En je kind 3 jaar thuis houden van school staat maar een boete van 250 (voorwaardelijk) tegenover.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 20 dec 2012 - 1:21

Ondergedoken? Why?

En ik snap jullie ook echt heel erg goed. Maar er zijn dingen die ik niet heb gehoord in de aflevering. Misschien moet ik hem nogmaals kijken. Al zou 'Rauw' zich daar makkelijker voor lenen, dan 'Rauwer'. Want de aflevering vond ik niet echt heel erg interessant gemonteerd.

Wat ik hoorde van de vriendin, op de vraag of ze later ook rauw zou willen eten, gaf ze aan daar geen problemen mee te hebben, maar dat ze vis niet kon laten staan, omdat ze dat te lekker vond. Ik heb of niet meegekregen dat ze nu rauw eet, maar ze aten op een gegeven moment bij haar ouders en daar werd gewoon gegeten, ook al hadden ze voor hem een rauwe maaltijd?

Ik ben het niet eens met de leefwijze. Vooral een kind bijeenkomsten laten bijwonen, die ik aardig sektarisch vond overkomen, vind ik niet goed. Niet naar het ziekenhuis gaan, terwijl er meermalen om is verzocht, vind ik niet goed. Maar op dit moment, zoals ik het programma heb gezien, vind ik dat een kind van 15 jaar al een keuze heeft. Misschien heeft hij in het echt geen keuze, omdat hij loyaal is aan zijn moeder, maar dat weet ik niet. Want dat vond ik niet echt naar voren komen, dat hij geen keuze zou hebben.

Gast
Gast

Bericht  Starla do 20 dec 2012 - 1:32

Nou ja het ligt er ook aan wat je onder vrije keuze verstaat.
Hij krijgt naar mijn idee (naar wat de docu laat zien) niet echt de kans om er zelf over te oordelen, want in de docu, telkens als zijn moeder hem vraagt of hij liever rauw of ander eten heeft, en hij denkt even na, gaat ze benoemen welke vreselijke ziektes hij dan krijgt, gifstoffen, vreselijke schimmels etc.
Volgens mij at dat vriendinnetje ook rauw, met uitzondering van vis.
Ik snap goed dat Tom is ondergedoken, hij en zijn moeder zullen wel een berg kritiek en misschien nog erger over zich heen krijgen.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast do 20 dec 2012 - 1:37

Starla, daar heb je ook zeker gelijk in. Zo had ik het inderdaad niet bekeken. Als hij twijfelt over rauw, dan is zij daar inderdaad met een berg van informatie over het slechte van normaal eten.

Hij is trouwens ondergedoken, omdat hij niet uit huis geplaatst wil worden.

Gast
Gast

Bericht  Gympie do 20 dec 2012 - 1:38

Maura, die jongen ziet zijn moeder natuurlijk als een grote invloed in zijn leven. Daar doe je niet zomaar afstand van door naar Engeland te verhuizen waar zijn vader wel een normaal leven lijdt. De invloed van zijn moeder is al te groot geweest, die jongen is nog LANG niet zelfstandig genoeg om de keuze te maken zich los te rukken van zijn moeder. Dit is er jarenlang ingepeperd, daar doe je niet zomaar afstand van en zeker niet als je 15 jaar oud bent. Dat hij nu dus zelf een keuze mag maken en blijft en het daardoor dus wel goed zal zijn, gaat echt niet op. Het is een kind.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Gast do 20 dec 2012 - 1:42

Gympie, ook daar heb je gelijk in. Hij heeft natuurlijk van zijn 5e af aan nooit meer anders dan rauw gehad. Hij is van school gehaald, niet omdat hij gepest werd door zijn dieet, maar omdat moeder bang was dat hij zou zwichten voor slecht eten.

Ik kom terug van mijn eerder uitgesproken mening. scratch

Gast
Gast

Bericht  Luce do 20 dec 2012 - 23:08

Toen ik begon aan de docu dacht ik ook 'jeetje, wat een vreemd mens'. Maar naarmate de docu liep, kwamen bij mij de vragen die ik eigenlijk altijd heb. Namelijk, de autoriteit in NL: is dat de volstrekte waarheid? Is het allemaal precies zoals de WHO het zegt, zoals de rechters het zeggen, enzovoort. Of kan het ook anders zijn? Er is inmiddels al aangetoond dat melk helemaal niet zo gezond is als het lijkt en vlees idem dito. En toch blijven autoriteiten vasthouden aan dit inmiddels verouderde beeld.

Ik ken ook thuisonderwijzers die het helemaal niet zo slecht doen. Maar de rechter hier in het verhaal is resoluut:''een kind hoort gewoon op school te zitten''.

Ik vind dat ze het rauw eten te extreem door voert, maar ik denk dat er nog veel meer vragen achter weg komen dan alleen die discussie.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Gast do 20 dec 2012 - 23:11

Ik heb die docu niet gezien, wel foto's en screenshots enzo, maar zo slecht ziet die jongen er niet uit, en daardoor vraag ik me wel hetzelfde af als Luce. Binnenkort even de tijd vinden om hem in z'n geheel te kijken.

Gast
Gast

Bericht  Aimee do 20 dec 2012 - 23:31

Ik denk ook zeker wel dat die moeder in een aantal punten gelijk heeft. Zoals bijvoorbeeld over de groei van haar zoon. Ik denk ook zeker dat al dat gemanipuleerde vlees van beesten ingespoten met allemaal hormomen en voor zorgt dat wij nu redelijk lange mensen zijn. Ik denk niet dat lengte persee wat zegt over gezondheid.
Ook inderdaad over het gebruik van zuivel, heeft zij naar mijn idee wel een punt.

Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast vr 21 dec 2012 - 0:22

Ik ben t wel eens met Luce, ik vind opzich niet dat ze fout bezig is, vind wel dat ze iets te veel hamert op t ongezonde eten, ze zou beter kunnen vertellen wat er juist zo goed is aan de andere dingen ( tegenover haar kind).

Mijn vriend heeft n.a.v de doc nog een andere gekeken, voor de liefhebber: https://www.youtube.com/watch?v=es6U00LMmC4, gaat over voedsel ( vooral ook de zuivelindustrie) wat we eigenlijk eten/drinken...

Let op t is een schokkende film, ik heb hem niet gekeken maar ik na de uitleg van mijn vriend hoefde ik geen melk meer...

Voor de mensen die hem niet willen kijken, de zuivelindustrie is net zo zorgwekkend als de vlees, ik wist dat niet, die dieren worden echt zwaar mishandeld. Ik eet bewust geen vlees en vis, maar ga nu goed nadenken over t eten van zuivel.

Goed, terug naar t onderwerp, die moeder heeft in veel dingen gelijk, melk is echt niet goed voor ons, dat wisten we misschien ook al maar er zijn beter producten op de markt voor de kalk die we nodig hebben, dus wat dat betreft heeft ze wel mijn ogen geopend.

Gast
Gast

Bericht  Sneeuwvlok vr 21 dec 2012 - 2:28

Aimee schreef:Ik denk ook zeker wel dat die moeder in een aantal punten gelijk heeft. Zoals bijvoorbeeld over de groei van haar zoon. Ik denk ook zeker dat al dat gemanipuleerde vlees van beesten ingespoten met allemaal hormomen en voor zorgt dat wij nu redelijk lange mensen zijn. Ik denk niet dat lengte persee wat zegt over gezondheid.
Ook inderdaad over het gebruik van zuivel, heeft zij naar mijn idee wel een punt.

Ik denk dat ze daar ook wel gelijk in heeft hoor. Maar de artsen zeiden ook wel dat hij ook te weinig groeihormoon in zijn bloed had, wat zijn lichaam dus zelf moet aanmaken, dus dat geeft wel aan dat hij nog wel groter zou kunnen worden
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud