Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten? Empty Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 22:34

Omdat onze James blaasgruis heeft zit hij op dieet en omdat het hier erg lastig is om dr katten apart te voeren, zitten ze nu allemaal op dieet. Erg prijzig en ik vraag me ook af of het wel zo gezond is (volgens de da kan het weinig kwaad).
Nu lees ik dus overal dat het eigenlijk het beste is om je katten vers (rauw) vlees te geven, ook voor katten met gruis.

Dus mijn vraag, doet iemand dat hier? Zoja, welk vleesd/merk, hoeveel per dag en heb je echt het idee dat het beter is?
Oh ja en waar koop je het en wat betaal je ervoor?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten? Empty Re: Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?

Bericht  Blond ma 31 jan 2011 - 22:37

Onze kat krijgt wel eens de restjes van de kip, maar verder niet. Wel eens over gedacht om dat te kopen (bij de C1000 ofzo), maar straks vindt hij het zo lekker dat hij niets anders meer wil. Dan wordt het een duur geintje.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten? Empty Re: Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 22:38

Ik gooi wel eens wat in hun bakje om het de volgende dag weg te gooien. Oftewel, ze hoeven het dus niet. Rare katten ...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten? Empty Re: Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?

Bericht  TukTuk ma 31 jan 2011 - 22:39

Ik geef soms wel eens rauwe kip. Vinden ze lekkerder dan gekookte kip. Verder geef ik geen ander vlees, en soms wat gekookte vis.. Maar wil jij volledig op prooidieren / BARF overgaan dan?
Want zo voor tussendoor een stukje vlees voor de lekkerheid geven is natuurlijk iets anders als volledig afstappen van brokken etc... Het is een heel gepuzzel van hoeveel ze van wat moeten hebben, om te zorgen dat ze niks te kort komen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten? Empty Re: Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 22:42

Ik bedoel dan echt van dit soort vlees he: http://www.edwinsdierenparadijs.nl/index.php?action=page&group_id=20000060&lang=NL

Voor mijn gevoel zit je dan toch wat dichter bij de natuur....
Qua prijs hoef ik het ook niet te laten, ik betaal nu 50 euro voor 6 kilo brokjes en daar doen ze misschien 3 weken mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten? Empty Re: Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?

Bericht  TukTuk ma 31 jan 2011 - 22:45

Sunprincess schreef:Ik bedoel dan echt van dit soort vlees he: http://www.edwinsdierenparadijs.nl/index.php?action=page&group_id=20000060&lang=NL

Voor mijn gevoel zit je dan toch wat dichter bij de natuur....
Qua prijs hoef ik het ook niet te laten, ik betaal nu 50 euro voor 6 kilo brokjes en daar doen ze misschien 3 weken mee.

Het beste kan je even kijken op http://www.dekattensite.nl/phpBB2/index.php , daar staat er veel meer uitleg over!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten? Empty Re: Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?

Bericht  Gast ma 31 jan 2011 - 22:45

AngelNyn schreef:Ik geef soms wel eens rauwe kip. Vinden ze lekkerder dan gekookte kip. Verder geef ik geen ander vlees, en soms wat gekookte vis.. Maar wil jij volledig op prooidieren / BARF overgaan dan?
Want zo voor tussendoor een stukje vlees voor de lekkerheid geven is natuurlijk iets anders als volledig afstappen van brokken etc... Het is een heel gepuzzel van hoeveel ze van wat moeten hebben, om te zorgen dat ze niks te kort komen.

Daar zit ik wel aan te denken ja.. Ook omdat het dus erg goed tegen gruis schijnt te werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten? Empty Re: Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 1:58

Mijn kat krijgt al jaren RC urinary s/o voor haar blaasproblemen en ze doet het er geweldig op. Heeft een prachtig glanzende vacht, nooit meer blaasproblemen gehad sinds ze dat voer krijgt en ze is sowieso nooit ziek, dus ik blijf haar dit voeren. Ik betaal zo'n 45 euro voor 6 kilo en daar doen we zo'n 4 à 5 maanden mee, dat is ongeveer 10 euro per maand, vind ik zelf niet veel geld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten? Empty Re: Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 4:49

Dijn82 schreef:Mijn kat krijgt al jaren RC urinary s/o voor haar blaasproblemen en ze doet het er geweldig op. Heeft een prachtig glanzende vacht, nooit meer blaasproblemen gehad sinds ze dat voer krijgt en ze is sowieso nooit ziek, dus ik blijf haar dit voeren. Ik betaal zo'n 45 euro voor 6 kilo en daar doen we zo'n 4 à 5 maanden mee, dat is ongeveer 10 euro per maand, vind ik zelf niet veel geld.

De mijne krijgen Royal Canin S/O High dilution. Die is dus iets duurder en omdat ze er alle 5 van eten gaat het ook een stuk sneller op.
Maar goed, 5 katten voeren is sowieso duur dus om het geld gaat het me niet eens zo zeer. Meer om de gezondheid van al mijn katten.

Wel pech trouwens dat die van jou het heeft, komt volgens mij niet vaak voor bij poezen.

Ik heb ook een een dierenarts gesproken die vertelde dat het hele dieetvoer onzin is omdat het vaak geen afwijking is van de blaas maar dat het komt door stress en/of te weinig drinken.
Zij raadde me aan om alleen nog maar Wiskas blikvier te geven en dat aan te lengen met water. Dan wel alleen de kip variant omdat katten dat het beste verteren.
En dan eventueel nog kalmerende medicijnen erbij.

Maar ik durf niet zomaar over te stappen op blik. James heeft 1 keer goed verstopt gezeten en dat is zo naar. Dat risico wil ik niet meer nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten? Empty Re: Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?

Bericht  Butterfly78 di 1 feb 2011 - 4:54

Een van mijn katten eet prooi (de andere lusten het niet). Krijgt af en toe een muisje toe gestopt.

Je kan ook canibest geven. Zit in een worst-vorm en is puur vlees.
Eventuleel kan je kijken op www.prooidier.nl.
Butterfly78
Butterfly78
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 163
Punten : 200
Registratiedatum : 01-01-11
Woonplaats : Veenendaal

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten? Empty Re: Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 5:32

Butterfly78 schreef:Een van mijn katten eet prooi (de andere lusten het niet). Krijgt af en toe een muisje toe gestopt.

Je kan ook canibest geven. Zit in een worst-vorm en is puur vlees.
Eventuleel kan je kijken op www.prooidier.nl.

Oke, na wat rondkijken denk ik dat ik voor het kant en klare versvlees ga. Ik zie mezelf geen kippennekjes, babymuisjes en kuikens aan de katten voeren.
Daar wordt ik toch een beetje onpasselijk van.....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten? Empty Re: Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 5:51

Ik denk dat je het beste even kunt kijken op het kattenforum van kattenplaza. Daar staat veel op over voeding. Je hoeft niet perse herkenbare dieren te geven. Je hebt ook bijvoorbeeld carnibest dat is gewoon vermalen. En op die site staat ook op hoe het met de verhoudingen zit. En je krijgt antwoord op al je vragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten? Empty Re: Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 6:36

Sunprincess schreef:Omdat onze James blaasgruis heeft zit hij op dieet en omdat het hier erg lastig is om dr katten apart te voeren, zitten ze nu allemaal op dieet. Erg prijzig en ik vraag me ook af of het wel zo gezond is (volgens de da kan het weinig kwaad).
Nu lees ik dus overal dat het eigenlijk het beste is om je katten vers (rauw) vlees te geven, ook voor katten met gruis.

Dus mijn vraag, doet iemand dat hier? Zoja, welk vleesd/merk, hoeveel per dag en heb je echt het idee dat het beter is?
Oh ja en waar koop je het en wat betaal je ervoor?

Mijn zus geeft haar honden en katten rauw vlees. (karakassen etc.) Vooral omdat de hond allergieen had, en heel erge huidproblemen had. Nu met dat rauwe vlees is zijn vacht echt ontzettend mooi en gezond. (de katten ook). Ze had een documentaire gezien over dierenvoedsel hoe dat gemaakt wordt en wat ze erbij donderen, als je dat ziet, dan wil je je kat nooit meer kattenbrokken etc geven. bahbah. Dan is dat rauw vlees een stuk 'gezonder'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten? Empty Re: Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 6:43

_Tanja_ schreef:Ik denk dat je het beste even kunt kijken op het kattenforum van kattenplaza. Daar staat veel op over voeding. Je hoeft niet perse herkenbare dieren te geven. Je hebt ook bijvoorbeeld carnibest dat is gewoon vermalen. En op die site staat ook op hoe het met de verhoudingen zit. En je krijgt antwoord op al je vragen.

Ik ga dan inderdaad voor de Carnibest of iets vergelijkbaars. Morgen maar even langs de Jumper en eerst eens kijken wat de katten zelf van mijn plan vinden smile

De honden ga ik denk ik ook over zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten? Empty Re: Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?

Bericht  Lejow di 1 feb 2011 - 7:22

Hmm dat is ook raar
Onze DA heeft gezegd dat de andere katten absoluut geen High Desolution mochten hebben!
Dit was om het gruis op te lossen, en als dat gebeurd was, moesten we over op de normale Urinary die de andere katten dan ook wel gewoon moesten hebben (dit was goed, omdat het dan ook gelijk prefentief bij de andere werkten).
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten? Empty Re: Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 7:27

Lejow schreef:Hmm dat is ook raar
Onze DA heeft gezegd dat de andere katten absoluut geen High Desolution mochten hebben!
Dit was om het gruis op te lossen, en als dat gebeurd was, moesten we over op de normale Urinary die de andere katten dan ook wel gewoon moesten hebben (dit was goed, omdat het dan ook gelijk prefentief bij de andere werkten).

Hmm, dat is vreemd. Mijn katten zitten er nu al 2 jaar op.
James zat eerst op de Hills, wisselend S/D en C/D maar steeds als hij weer op de C/D ging (dus het onderhoudsdieet), kreeg hij weer gruis en blaasontsteking.
Toen kwam mijn DA dus met High dilution omdat dat ervoor zou zorgen dat de zuurgraad van de urine ook weer niet te laag werd (kan ook weer kristallen veroorzaken).

Maar goed, ik voel me er ook niet helemaal oke bij om de anderen dit ook te blijven geven. Vandaar mijn overweging nu. Dan liever iets wat gewoon goed is voor allemaal.....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten? Empty Re: Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?

Bericht  Lejow di 1 feb 2011 - 7:29

Sunprincess schreef:
Lejow schreef:Hmm dat is ook raar
Onze DA heeft gezegd dat de andere katten absoluut geen High Desolution mochten hebben!
Dit was om het gruis op te lossen, en als dat gebeurd was, moesten we over op de normale Urinary die de andere katten dan ook wel gewoon moesten hebben (dit was goed, omdat het dan ook gelijk prefentief bij de andere werkten).

Hmm, dat is vreemd. Mijn katten zitten er nu al 2 jaar op.
James zat eerst op de Hills, wisselend S/D en C/D maar steeds als hij weer op de C/D ging (dus het onderhoudsdieet), kreeg hij weer gruis en blaasontsteking.
Toen kwam mijn DA dus met High dilution omdat dat ervoor zou zorgen dat de zuurgraad van de urine ook weer niet te laag werd (kan ook weer kristallen veroorzaken).

Maar goed, ik voel me er ook niet helemaal oke bij om de anderen dit ook te blijven geven. Vandaar mijn overweging nu. Dan liever iets wat gewoon goed is voor allemaal.....

Ja klopt, daarom kreeg de onze het ook. Alleen was dit voor de anderen gevaarlijk ofzo (volgens hen). Maar ik kan begrijpen dat je over wilt stappen..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten? Empty Re: Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 7:38

Mijn dierenarts gaf wel aan dat de anderen niet te vaak op de S/D mochten blijven maar volgens hem was het met deze geen probleem en was het ook geen probleem om James er voortaan op te zetten.

Ik ga ook wel iets kalmerends geven, denk ik. Omdat stress de grootste risicofactor is en ik denk dat het ook daardoor begonnen is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten? Empty Re: Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?

Bericht  Lejow di 1 feb 2011 - 7:41

Wij hebben een poosje feliway gebruikt, is zo'n vernevelaar voor in het stopcontact met een kalmerende geur (alleen de katten ruiken het).
Geen idee of dit gewerkt heeft, want we hebben Luna uiteindelijk door andere oorzaken in moeten laten slapen
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten? Empty Re: Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum