Documentaire 'Rauw'
+14
Twellie
Fortissimo
Minx
Bolleke
kwak
xxjojootjexx
girli
Antibes
Natural
aniet
Nietjuuh
Starla
SoGood
Green_Pepper
18 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Documentaire 'Rauw'
Zegt de telegraaf
Bureau jeugdzorg had ook een woordje in de docu, waarin ze uitleggen waarom ze vrij weinig doen.
Op dat moment is hij al 2 jaar niet naar school geweest dus ik neem aan dat ze dat ook wisten in de docu. (Wat ik trouwens echt raar vind is dat de boette daarvoor maar 250 euro is )
Bureau jeugdzorg had ook een woordje in de docu, waarin ze uitleggen waarom ze vrij weinig doen.
Op dat moment is hij al 2 jaar niet naar school geweest dus ik neem aan dat ze dat ook wisten in de docu. (Wat ik trouwens echt raar vind is dat de boette daarvoor maar 250 euro is )
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
ik heb zojuist de docu gezien maar jeetje waar ik nog het meest van schrok is dat ze vlees en melkproducten vergelijkt met heroine en alcohol
edit, en ik vind hem er ook niet als 15 uitzien.
edit, en ik vind hem er ook niet als 15 uitzien.
Gast- Gast
Is het niet zo dat wij allemaal onze kinderen indoctrineren? Maar wordt het bij ons "goed" gekeurd, omdat wij "normaal" zouden zijn?
Ieder kind krijgt dingen van zijn ouders mee, bij het ene gezin wordt de hele dag door gerookt en start een kind van 12 daar ook mee, omdat het normaal is in zijn ogen en omdat hij dat mee krijgt.
Een ander kind zal nooit een sigaret aanraken, omdat door zijn ouders wel zo hard is ingepeperd dat het zeer ongezond is en dat je bij het roken van één sigaret al dood op de grond neer valt.
Maar wat is normaal? Er zijn veel meer kinderen die niet naar school gaan in Nederland, maar zeker over de hele wereld. Ook zijn er veel meer mensen die alleen rauw voedsel eten. Mensen die dit doen, doen het niet zomaar, maar hebben hier een wel overwogen keuze in gemaakt. Het is namelijk niet wat het gros van de bevolking doet, en om dit te kunnen moet je andere keuzes maken dan de geijkte keuzes.
Ieder kind krijgt dingen van zijn ouders mee, bij het ene gezin wordt de hele dag door gerookt en start een kind van 12 daar ook mee, omdat het normaal is in zijn ogen en omdat hij dat mee krijgt.
Een ander kind zal nooit een sigaret aanraken, omdat door zijn ouders wel zo hard is ingepeperd dat het zeer ongezond is en dat je bij het roken van één sigaret al dood op de grond neer valt.
Maar wat is normaal? Er zijn veel meer kinderen die niet naar school gaan in Nederland, maar zeker over de hele wereld. Ook zijn er veel meer mensen die alleen rauw voedsel eten. Mensen die dit doen, doen het niet zomaar, maar hebben hier een wel overwogen keuze in gemaakt. Het is namelijk niet wat het gros van de bevolking doet, en om dit te kunnen moet je andere keuzes maken dan de geijkte keuzes.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
jojootje, maar ik kan me voorstellen dat als je alleen maar rauw eet dat je dan belangrijke voedingsstoffen mist die je vooral als kind/puber nodig hebt. Ik kan me hun leefwijze wel voorstellen echt waar, maar dit lijkt mij niet gezond.
En inderdaad ouders die thuis binnen bij de kinderen roken is ook niet gezond dus aan de ene kant snap ik je punt wel van waarom wordt er bij deze levensstijl wel ingegrepen en bij de zovele ouders die thuis roken niet. Ik denk dat roken wat meer 'geaccepteerd' wordt dan rauw eten. Plus bij thuis binnen roken zie je bij kinderen (denk ik) niet zo snel de schade als bij rauw eten. Die missen essentiele voedingsstoffen waardoor het niet groeit e.d.
En inderdaad ouders die thuis binnen bij de kinderen roken is ook niet gezond dus aan de ene kant snap ik je punt wel van waarom wordt er bij deze levensstijl wel ingegrepen en bij de zovele ouders die thuis roken niet. Ik denk dat roken wat meer 'geaccepteerd' wordt dan rauw eten. Plus bij thuis binnen roken zie je bij kinderen (denk ik) niet zo snel de schade als bij rauw eten. Die missen essentiele voedingsstoffen waardoor het niet groeit e.d.
Gast- Gast
Heb na aanleiding van dit topic ook gekeken en vond het bijzonder om te zien hoe die moeder leeft voor haar overtuiging. Wel vind ik dat wanneer er door meerdere kanten wordt aangetoont dat de jongen meer nodig heeft dan dat hij nu krijgt ze zich in plaats van meedenkend opstelt zich er alleen maar harder tegen in gaat..
Het eten vind ik nog tot daar aan toe (moet wel zeggen dat de jongen niet echt 'pittig' overkomt voor zijn leeftijd want ik trok mijn mond wel open toen ik 15 was, dus kan ook wel aangeven dat hij het echt oke vind op deze manier) maar het stoppen met goede scholing vind ik een kwalijke zaak. Wanneer je basis niet goed is dan heb je grote kans dat je ook geen aansluiting vind bij een eventuele vervolg opleiding, werk keuze ect. En dan blijf je misschien je hele leven in een bepaald systeem hangen waar je nu misschien helemaal niet bewust voor kiest maar door je levenspatroon wel inkomt.
Vind dat je daar als ouders zijnde zeker voor moet waken en dat dat ook je taak is! Daarin heeft zijn vader ook niet echt een grote rol op zich genomen lijkt het.. Vond het ook hard om te zien dat zijn broer vanwege het niet eens zijn met het eetpatroon zelfs weg is gegaan bij zijn moeder! Maakt de drempel om zelf voor ander eten te kiezen ook heel hoog en ziet het er niet naar uit dat ze hem inderdaad zal steunen in die keuze (wat hij wel zegt in de rechtzaal).
Het eten vind ik nog tot daar aan toe (moet wel zeggen dat de jongen niet echt 'pittig' overkomt voor zijn leeftijd want ik trok mijn mond wel open toen ik 15 was, dus kan ook wel aangeven dat hij het echt oke vind op deze manier) maar het stoppen met goede scholing vind ik een kwalijke zaak. Wanneer je basis niet goed is dan heb je grote kans dat je ook geen aansluiting vind bij een eventuele vervolg opleiding, werk keuze ect. En dan blijf je misschien je hele leven in een bepaald systeem hangen waar je nu misschien helemaal niet bewust voor kiest maar door je levenspatroon wel inkomt.
Vind dat je daar als ouders zijnde zeker voor moet waken en dat dat ook je taak is! Daarin heeft zijn vader ook niet echt een grote rol op zich genomen lijkt het.. Vond het ook hard om te zien dat zijn broer vanwege het niet eens zijn met het eetpatroon zelfs weg is gegaan bij zijn moeder! Maakt de drempel om zelf voor ander eten te kiezen ook heel hoog en ziet het er niet naar uit dat ze hem inderdaad zal steunen in die keuze (wat hij wel zegt in de rechtzaal).
Gast- Gast
https://www.youtube.com/watch?v=qNR7qpnINvY
het valt me wel op dat tom geen eigen mening heeft zowel in de documentaire als hierboven.
het valt me wel op dat tom geen eigen mening heeft zowel in de documentaire als hierboven.
Gast- Gast
xxjojootjexx schreef:Is het niet zo dat wij allemaal onze kinderen indoctrineren? Maar wordt het bij ons "goed" gekeurd, omdat wij "normaal" zouden zijn?
Bepaalde overtuigingen (tot op zekere hoogte) vind ik juist erg mooi. Dat je je kind bepaalde dingen leert omdat jij ze altijd zo hebt gedaan. Maar ik zou nooit willen dat mijn kind het punt van de belangstelling wordt door een zeer afwijkende leefstijl. Die moeder kan zichzelf verdedigen, doet dat al jaren en maakt zichzelf eigenlijk een 'einzelganger' door haar overtuigingen. Dit heeft ze van haar ouders nooit hoeven doen, zij heeft vroeger 'normaal' gegeten.
Zij brengt dit haar kind echter bij, waardoor hij, in mijn ogen, geen normale jeugd doormaakt. Het jezelf altijd maar moeten verdedingen en bij alles als antwoord geven 'dat zegt mijn moeder' lijkt mij op tienerleeftijd geen gezonde situatie. Ik vind het bijbrengen van gezond verstand/leeftijd etc. echt geen probleem, maar je moet je kind ook kunnen vertrouwen en loslaten in bepaalde situaties. En hem niet thuishouden omdat hij op school wel eens in de verleiding zou kunnen komen met ander soort eten.
Gast- Gast
Dat rauwe eten op zich maakt me niet zoveel uit, maar als de kinderarts aantoond dat hij meer vijgen, dadels, en sesampitten moet eten om zijn voedingsstoffen aan te vullen, vind ik het erg slecht dat ze dat dan niet nakomen.
Ik denk niet zozeer dat Tom geen normale jeugd heeft door het rauwe eten, maar de manier waarop en het thuishouden van school vind ik wel kwalijk.
Ik denk niet zozeer dat Tom geen normale jeugd heeft door het rauwe eten, maar de manier waarop en het thuishouden van school vind ik wel kwalijk.
Starla- Prater
Dat laatste doel ik ook het meeste op. Maar toch zou ik nog steeds mijn kind niet in zo'n geisoleerde positie plaatsen. Ik wil gewoon dat hij/zij vrij is in wat hij/zij wilt ontdekken. En niet krampachtig thuislaten om te beschermen tegen 'de boze wereld'.. Want uiteindelijk houdt ze hem thuis omdat hij op school in de verleiding kan komen. En vrienden? Hij is 15 jaar en krijg thuis school. Ik zou mezelf gewoon schuldig voelen dat ik mijn kind geen 'normale' puberjeugd gun. Ik deed echt wel eens stiekeme dingen toen ik 15 was en ik vind dat dat erbij hoort. In mijn ogen kan dit kind niet weg onder de vleugels van zijn moeder, en dat vind ik ongezond.
Gast- Gast
Ik heb het net gekeken. Ik vind het bewonderingswaardig dat die moeder zo (ijzig?) kalm blijft...
Schattig dat Tom een vriendinnetje heeft. Ik denk dat ze bij haar thuis er 'beter' mee om gaan dan bij Tom thuis. Ik snap ook niet dat moeder het advies van het ziekenhuis, die dus zelfs nog meegaan in haar dieet, in de wind slaat. Had ze dat advies wel opgevolgd, dan was er ook, denk ik, geen onder toezicht stelling gekomen.
Schattig dat Tom een vriendinnetje heeft. Ik denk dat ze bij haar thuis er 'beter' mee om gaan dan bij Tom thuis. Ik snap ook niet dat moeder het advies van het ziekenhuis, die dus zelfs nog meegaan in haar dieet, in de wind slaat. Had ze dat advies wel opgevolgd, dan was er ook, denk ik, geen onder toezicht stelling gekomen.
Gast- Gast
Bureau jeugdzorg wil `m nu uit huis plaatsen:
http://nos.nl/op3/artikel/452965-rauwe-groenteeter-moet-zo-snel-mogelijk-uit-huis.html
http://nos.nl/op3/artikel/452965-rauwe-groenteeter-moet-zo-snel-mogelijk-uit-huis.html
Gast- Gast
Mijn tante had ook z'n visie. Die at eigenlijk ook altijd rauw en speciaal gebakken voedsel en rare voedingspillen want van normaal voedsel zou je kanker krijgen. Mijn tante bleef dit volhouden zelfs nadat er bij haar lever kanker, een hersentumor en ruggenwerftumor was geconstateerd. Mijn tante is hier aan ook overleden.
gelukkig mochten haar kinderen en man wel gewoon eten en maakte ze voor haar zelf altijd wat anders klaar. Ook met uit eten van de familie moest er worden gevraagd of ze wel zo en zo voor haar konden koken/bakken.
Ik zat die docu ook te kijken, die vrouw ziet er slecht uit. Mijn tante zag er ook altijd slecht uit ook toen ze nog geen kanker had, ze was ook altijd heel mager net als die vrouw.
Toen ze in die docu op een soort rauw voedsel congres waren leek het wel een sekte!
gelukkig mochten haar kinderen en man wel gewoon eten en maakte ze voor haar zelf altijd wat anders klaar. Ook met uit eten van de familie moest er worden gevraagd of ze wel zo en zo voor haar konden koken/bakken.
Ik zat die docu ook te kijken, die vrouw ziet er slecht uit. Mijn tante zag er ook altijd slecht uit ook toen ze nog geen kanker had, ze was ook altijd heel mager net als die vrouw.
Toen ze in die docu op een soort rauw voedsel congres waren leek het wel een sekte!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
maar ze is ook aan het vasten he, want dat deden boeddha en jezus ook (weet het niet precies meer maar dat zegt ze ergens in die docu)
Gast- Gast
Lily schreef:maar ze is ook aan het vasten he, want dat deden boeddha en jezus ook (weet het niet precies meer maar dat zegt ze ergens in die docu)
Haha ja voor ze aan hun grote taak begonnen. Daar begint de docu mee, dat ze dat zegt, en daarna gaat ze naar die guru. Leek wel of ze er nog trots op haar gewicht was ook. Maar die kleur van haar ziet er ook echt niet gezond uit, zo grauw en grijs.
En de hond was ook aan het vasten. Niet uit vrije wil maar toch.
Starla- Prater
Door dit topic heb ik vanmiddag de documentaire even gekeken. Ik ging er als het ware blanco in, ondanks dat ik de moeder weleens heb horen spreken bij Pauw en Witteman.
In het begin dacht ik eigenlijk nog dat het allemaal niet zo erg was. Dat het gewoon een manier van leven was, van een moeder en haar zoon. Maar hoe verder ik in het programma kwam, hoe meer mij de moeder begon tegen te staan. In mijn optiek heeft ze een heel verkeerd beeld van 'gezond'. En op het eind leek ze bijna geestelijk ziek. Iets dat haar in het verleden is overkomen en waardoor ze nu kiest voor een standaard die abnormaal is en verre van gezond. Een soort eetprobleem, waarbij ze weigert controle te verliezen.
Ik vind het knap hoe de zoon zich houdt aan de gedachtegang van zijn moeder. Zelfs bij vriendjes eet hij rauw voedsel. Al geloof ik niet dat hij gelooft wat zijn moeder hem verteld. Vooral op het eind, met die irritante kok, zag ik hem aan zijn moeders woorden twijfelen. Vraag me af hoe het gaat zijn als hij de pubertijd ingaat.
In deze aflevering ging hij nog naar school? Dat doet hij inmiddels dus niet meer. Hij houdt zich goed aan zijn moeders dieet, dus snap eigenlijk niet waarom ze hem van school heeft gehaald.
Verder kreeg ik ongelofelijk trek van het programma. Nog nooit zoveel lekkers gehoord en gezien in een half uur.
In het begin dacht ik eigenlijk nog dat het allemaal niet zo erg was. Dat het gewoon een manier van leven was, van een moeder en haar zoon. Maar hoe verder ik in het programma kwam, hoe meer mij de moeder begon tegen te staan. In mijn optiek heeft ze een heel verkeerd beeld van 'gezond'. En op het eind leek ze bijna geestelijk ziek. Iets dat haar in het verleden is overkomen en waardoor ze nu kiest voor een standaard die abnormaal is en verre van gezond. Een soort eetprobleem, waarbij ze weigert controle te verliezen.
Ik vind het knap hoe de zoon zich houdt aan de gedachtegang van zijn moeder. Zelfs bij vriendjes eet hij rauw voedsel. Al geloof ik niet dat hij gelooft wat zijn moeder hem verteld. Vooral op het eind, met die irritante kok, zag ik hem aan zijn moeders woorden twijfelen. Vraag me af hoe het gaat zijn als hij de pubertijd ingaat.
In deze aflevering ging hij nog naar school? Dat doet hij inmiddels dus niet meer. Hij houdt zich goed aan zijn moeders dieet, dus snap eigenlijk niet waarom ze hem van school heeft gehaald.
Verder kreeg ik ongelofelijk trek van het programma. Nog nooit zoveel lekkers gehoord en gezien in een half uur.
Gast- Gast
Je hebt 2 docu's rauw en rauwer. Die jij hebt gezien is denk ik toen hij nog echt kind was.
Gast- Gast
Die moeder is echt gek, en ik vind het zielig voor die Tom. Met dat hij van brood koorts krijgt. Ik heb allebei de docu's gezien, en ik vond het echt heel schokkend. Maar wat ik ok best schokkend vind, is dat je op het einde in de aftiteling ziet dat de moeder 250 euro voorwaardelijk moet betalen omdat Tom niet naar school gaat, kan dat zomaar?? Is dat de sanctie als je je kind thuis houdt? Ik dacht dat dat veelzwaarder bestraft werd.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Lily schreef:Je hebt 2 docu's rauw en rauwer. Die jij hebt gezien is denk ik toen hij nog echt kind was.
Ja, klopt. Hij was 11 jaar.
Dan moet ik de andere ook even kijken.
Edit: Die ga ik nu kijken, stond gelukkig tussen de items op uitzending gemist op de televisie. En de films die er vandaag op zijn heb ik toch al drie keer gezien, minstens.
Gast- Gast
Mijn eerdere tekst kan als het ware vergeten worden.
Ze staan er beiden hetzelfde in. En als zij menen dat dit goed voor ze is, wie ben ik dan om daar een oordeel over te vellen? Daarnaast vind ik het, op de leerplicht na, niet terecht dat ze terecht staan voor 'verwaarlozing'. Dat is voor mij toch echt iets anders. En al met al lijkt ze me wel een liefdevolle en 'goede' moeder. Ze doet voor haar kind wat ze kan, gaat voor hem door het vuur, zorgt dat het hem als het ware aan niets ontbreekt. Tja, en dat rauw? Op school heeft hij al bewezen, was aan het begin van het programma, dat hij dit vertelde, dat hij patat en kroketten ook wel lekker vind.
Ze staan er beiden hetzelfde in. En als zij menen dat dit goed voor ze is, wie ben ik dan om daar een oordeel over te vellen? Daarnaast vind ik het, op de leerplicht na, niet terecht dat ze terecht staan voor 'verwaarlozing'. Dat is voor mij toch echt iets anders. En al met al lijkt ze me wel een liefdevolle en 'goede' moeder. Ze doet voor haar kind wat ze kan, gaat voor hem door het vuur, zorgt dat het hem als het ware aan niets ontbreekt. Tja, en dat rauw? Op school heeft hij al bewezen, was aan het begin van het programma, dat hij dit vertelde, dat hij patat en kroketten ook wel lekker vind.
Gast- Gast
Maura wat zou jij er van zeggen als een anorexia patiënt haar zoon zou vertellen wat hij wel en niet moet eten.
Rauw eten is niets mis mee. Alleen is ons lichaam er niet volledig op gemaakt om rauw voedsel goed te verwerken. Kijk naar de dieren die volledig rauw en volledig vegetarisch eten. Die zijn de hele dag aan het eten om aan voldoende voedingsstoffen te komen. Daarnaast is de mensheid enorm gegroeid op verschillend vlakken sinds we voedsel zijn gaan koken. Ook als je kijkt naar zijn groeicurve die dusdanig afgebogen sinds hij rauw is gaan eten dat het te vergelijken is met een ondervoed kind. In zijn bloedwaardes is gewoon aangetoond dat hij bepaalde tekorten heeft. En ja die kunnen misschien aangevuld worden met Chia zaadjes of sesamzaad maar als die jongen dat niet krijgt dan blijft hij het houden.
Een kind dat op een mc Donalds dieet word gezet zal ook wegens mishandeling weg worden gehaald. En ik vind dat je dit daar mee kan vergelijken. In beide gevallen krijg je tekorten en tekorten geven met name op de lange termijn problemen. Wat ze ook aangaven is de opbouw van het skelet in volle gang. Het lichaam is eigenlijk in een soort van overlevingsstand.
Ik ben er echt niet op tegen als mensen raw food eten maar niet zonder je heel erg goed in te lezen. En te weten waar je de producten als vervanging voor kan gebruiken. Alleen denk ik dat dit voor weinig mensen is weg gelegd. Het word namelijk wel een dure grap.
Rauw eten is niets mis mee. Alleen is ons lichaam er niet volledig op gemaakt om rauw voedsel goed te verwerken. Kijk naar de dieren die volledig rauw en volledig vegetarisch eten. Die zijn de hele dag aan het eten om aan voldoende voedingsstoffen te komen. Daarnaast is de mensheid enorm gegroeid op verschillend vlakken sinds we voedsel zijn gaan koken. Ook als je kijkt naar zijn groeicurve die dusdanig afgebogen sinds hij rauw is gaan eten dat het te vergelijken is met een ondervoed kind. In zijn bloedwaardes is gewoon aangetoond dat hij bepaalde tekorten heeft. En ja die kunnen misschien aangevuld worden met Chia zaadjes of sesamzaad maar als die jongen dat niet krijgt dan blijft hij het houden.
Een kind dat op een mc Donalds dieet word gezet zal ook wegens mishandeling weg worden gehaald. En ik vind dat je dit daar mee kan vergelijken. In beide gevallen krijg je tekorten en tekorten geven met name op de lange termijn problemen. Wat ze ook aangaven is de opbouw van het skelet in volle gang. Het lichaam is eigenlijk in een soort van overlevingsstand.
Ik ben er echt niet op tegen als mensen raw food eten maar niet zonder je heel erg goed in te lezen. En te weten waar je de producten als vervanging voor kan gebruiken. Alleen denk ik dat dit voor weinig mensen is weg gelegd. Het word namelijk wel een dure grap.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Die vrouw ziet er echt heel ziekelijk uit..
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Minx, ik snap je. Maar ze geeft ook aan dat ze het beste voor haar kind wil. Dat als het moet, ze hem een glas zuivel geeft of hem Vis of vlees laat eten. In dat opzicht is ze niet te vergelijken met een Anorexia-patient dat haar kind ook 'dun' wil houden. Wel geef ik je gelijk dat ze zich niet goed genoeg ingelezen heeft. Want toen de arts vertelde dat er een groeiachterstand zou zijn, raakte ze in paniek.
En ze zag er inderdaad niet zo goed uit. Tom was wel grappig met zijn Bieberkapsel.
En ze zag er inderdaad niet zo goed uit. Tom was wel grappig met zijn Bieberkapsel.
Gast- Gast
Zeggen is iets anders als doen, want ze hadden het advies gekregen om meer chiazaad sesam vijgen en dadels te eten, dat heeft hij zo'n twee weken vol gehouden en daarna niet meer. En dat vind ik heel erg kwalijk en valt dus in mijn ogen onder mishandeling.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik zie het anders. En zeker niet onder mishandeling vallen. Toen hij nog kleiner was, en toen dacht ik werkelijk dat hij acht jaar was en schrok toen ze zeiden dat hij al elf jaar oud was, zou ik het mishandeling kunnen vinden. Maar hij is nu ouder en heeft zijn keuzes. Hij kiest ervoor niet te doen wat een ander zich voorschrijft en volgens mij laat hij zich door niemand iets voorschrijven. En die Dadels en Vijgen? Ik was er niet eens aan begonnen. Smerige dingen. Maar even serieus, hij wordt ouder en kan zich afzetten tegen zijn moeder. Dat kan vooral, omdat zijn broer en vader niet dezelfde leefwijze aanhangen. Hij kan ervoor kiezen om naar Engeland te gaan en een ander leven te starten. Daar kiest hij niet voor, want zijn woorden waren; Ik vind rauw eten lekker.
Gast- Gast
Maura schreef:Ik zie het anders. En zeker niet onder mishandeling vallen. Toen hij nog kleiner was, en toen dacht ik werkelijk dat hij acht jaar was en schrok toen ze zeiden dat hij al elf jaar oud was, zou ik het mishandeling kunnen vinden. Maar hij is nu ouder en heeft zijn keuzes. Hij kiest ervoor niet te doen wat een ander zich voorschrijft en volgens mij laat hij zich door niemand iets voorschrijven. En die Dadels en Vijgen? Ik was er niet eens aan begonnen. Smerige dingen. Maar even serieus, hij wordt ouder en kan zich afzetten tegen zijn moeder. Dat kan vooral, omdat zijn broer en vader niet dezelfde leefwijze aanhangen. Hij kan ervoor kiezen om naar Engeland te gaan en een ander leven te starten. Daar kiest hij niet voor, want zijn woorden waren; Ik vind rauw eten lekker.
Ja, en hij groeit zeer afgesloten van de buitenwereld op bij zijn moeder wiens mening is dat rauw eten lekker en gezond is. Hoe kun je als jongen van die leeftijd nou een andere mening opbouwen als je zo afgesloten bent van de buitenwereld?
Die moeder doet het gewoon met de beste bedoelingen maar ik vind dat je je kind niet zo afwijkend moet opvoeden. Ook is het me niet duidelijk waarom gekookt eten zo ongezond is. Volgens mij is de gemiddelde sterfteleeftijd alleen maar enorm gestegen de afgelopen jaren, dus wat kan er nu zo slecht aan zijn?
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» mooie/ontroerende documentaire
» Help was dat rauw?
» Wanneer is een gekookt ei nog rauw?
» Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?
» Aanraken van rauw vlees met bestek en daarvan eten.
» Help was dat rauw?
» Wanneer is een gekookt ei nog rauw?
» Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?
» Aanraken van rauw vlees met bestek en daarvan eten.
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: