Documentaire 'Rauw'
+14
Twellie
Fortissimo
Minx
Bolleke
kwak
xxjojootjexx
girli
Antibes
Natural
aniet
Nietjuuh
Starla
SoGood
Green_Pepper
18 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Documentaire 'Rauw'
Ik heb net op zapp de documentaire 'Rauw' gezien. Een moeder die haar zoon alleen maar rauw voedsel te eten geeft.
Er komt een vervolg. Op YouTube is er een voorstudie van te zien 'Rawer'.
Wat vinden jullie hier nou van?
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3364204/2012/12/15/Moeder-Rauwer-houdt-zoon-nog-steeds-thuis.dhtml
Er komt een vervolg. Op YouTube is er een voorstudie van te zien 'Rawer'.
Wat vinden jullie hier nou van?
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3364204/2012/12/15/Moeder-Rauwer-houdt-zoon-nog-steeds-thuis.dhtml
Gast- Gast
Re: Documentaire 'Rauw'
Ik zag toevallig net het einde. Ik vond het echt heel bizar en kan me er niet in vinden.
Ik vind het zielig voor dat jongetje dat hij zich altijd moet verantwoorden en uitleggen, het is immers niet zijn keuze, maar die van zijn moeder. Het leek wel dat het jongetje vrede had met het besluit van zijn moeder, maar dan nog zal hij vaak diegene zijn die moet zeggen 'nee dat eet ik niet'.
Ook echt gek dat hij dan voor zijn vriendjes bitterballen moet kopen, voor tijdens zijn verjaardagsfeestje.
Ik vind het zielig voor dat jongetje dat hij zich altijd moet verantwoorden en uitleggen, het is immers niet zijn keuze, maar die van zijn moeder. Het leek wel dat het jongetje vrede had met het besluit van zijn moeder, maar dan nog zal hij vaak diegene zijn die moet zeggen 'nee dat eet ik niet'.
Ook echt gek dat hij dan voor zijn vriendjes bitterballen moet kopen, voor tijdens zijn verjaardagsfeestje.
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Ik heb er net met mijn vriend naar gekeken. Ik vind het heel zielig voor dat kind. Die moeder draait echt door en indoctrineerd haar kind gewoon. Volgens mij is het verder wel een heel pienter kind, dus ik ben benieuwd hoe hij zijn leven gaat indelen als hij van zijn moeder af is.. (als hij zelf kan kiezen wat hij eet, bedoel ik dan natuurlijk).
Ik kan mij niet voorstellen dat een puber geen bier wilt gaan proberen, na het stappen shoarma gaat eten etc. etc.. Studententijd? Altijd alles maar rauw? Schoolreisjes? Uitwisselingen?
Nee. Ik vind het heel mooi als je je kind iets wilt meegeven van gezonde voeding, maar dit is gewoon het ontzeggen van een normaal leven.
Ik kan mij niet voorstellen dat een puber geen bier wilt gaan proberen, na het stappen shoarma gaat eten etc. etc.. Studententijd? Altijd alles maar rauw? Schoolreisjes? Uitwisselingen?
Nee. Ik vind het heel mooi als je je kind iets wilt meegeven van gezonde voeding, maar dit is gewoon het ontzeggen van een normaal leven.
Gast- Gast
Compleet doorgeslagen die vrouw. Heb de hele docu overigens niet gezien, maar volgens mij verandert dat mijn mening niet.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Inderdaad, nu vindt hij het misschien prima, maar er komt toch echt wel een 'experimentele' fase oid. Gewoon lekker een biertje drinken en een smerige shoarma eten, zou iedereen eens gedaan moeten hebben
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Ik vind het nogal schokkend dat een arts, in het voorstukje van deel twee, zegt dat Tom zijn groeicurve eruit ziet als een ondervoed kind in afrika... Erg triest. Hij is nu dus thuis en krijgt thuis les. Dat mag niet en hij moet aangemeld worden bij een school. Zijn moeder wil dat niet. Dus misschien stuurt ze hem naar zijn vader in Engeland. Daar zal hij, hopelijk, wel meer gewoon eten. Dat deed hij weleens stiekem, wat ik begrijp uit een stuk tekst.
Gast- Gast
Ik vond het ook bizar. Die kop van die moeder ook wanneer ze hem ging laten zeggen wat er met zijn lichaam gebeurt als hij wel gebakken eten eet. Alsof ze zijn kop eraf zou bijten als hij het foute antwoord gaf. (Neem aan dat ie rauw is.) Dat gehamer op alle ziektes die je krijgt van gebakken eten.
En dan wel aan je kind vragen wat hem een lekker toetje lijkt, hij zegt 'een gebakje', en dan gaat ze er meteen overheen dat zij dat bananenprutje echt wel een heerlijk toetje vind en je krijgt er geen kanker van, of iets in die trant.
Ik vond het ook heel zielig bij dat kerstdiner, iedereen had onwijs lekkere dingen, zit hij daar met zijn courgettesliertjes en een bekertje appelsap.
Ben echt benieuwd wat er met hem gebeurt als hij los is van die moeder. En ik vroeg me ook af of hij wel eens stiekem wel iets niet rauws eet.
Het leek me wel een slim jongetje trouwens, op een gegeven moment zegt hij ook dat hij denkt dat hij zo klein is omdat hij nooit vlees krijgt, en toch wel voedingsstoffen mist omdat hij alleen rauw eet.
Dat vriendinnetje met die staartjes vond ik trouwens wel grappig, met haar bijdehante vragen aan die moeder
En dat beste vriendje van hem heel lief, die bleef wel achter hem staan heel de documentaire.
Ik ben erg benieuwd naar de volwassenen docu hiervan, die komt morgen geloof ik op tv.
En dan wel aan je kind vragen wat hem een lekker toetje lijkt, hij zegt 'een gebakje', en dan gaat ze er meteen overheen dat zij dat bananenprutje echt wel een heerlijk toetje vind en je krijgt er geen kanker van, of iets in die trant.
Ik vond het ook heel zielig bij dat kerstdiner, iedereen had onwijs lekkere dingen, zit hij daar met zijn courgettesliertjes en een bekertje appelsap.
Ben echt benieuwd wat er met hem gebeurt als hij los is van die moeder. En ik vroeg me ook af of hij wel eens stiekem wel iets niet rauws eet.
Het leek me wel een slim jongetje trouwens, op een gegeven moment zegt hij ook dat hij denkt dat hij zo klein is omdat hij nooit vlees krijgt, en toch wel voedingsstoffen mist omdat hij alleen rauw eet.
Dat vriendinnetje met die staartjes vond ik trouwens wel grappig, met haar bijdehante vragen aan die moeder
En dat beste vriendje van hem heel lief, die bleef wel achter hem staan heel de documentaire.
Ik ben erg benieuwd naar de volwassenen docu hiervan, die komt morgen geloof ik op tv.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Wat bedoel je met de volwassen docu? Ik dacht dat er maar 1 is.. Of bedoel je het vervolg.
Gast- Gast
Oh, ik dacht dat gisteren bij zapp een beetje de kindereditie was en vanavond de echte docu waarin ook die arts aan het woord komt. Maar dat heb ik er zelf van gemaakt denk ik
Starla- Prater
De eerste docu is ook echt voor kinderen gemaakt, het vervolg wat vanavond komt is dus de volwassen versie.
Gisteren rauw gekeken...wat een moeder zeg! Ze indoctrineert het kind zeer zeker...vind haar er zelf ook echt niet gezond uitzien!
Gisteren rauw gekeken...wat een moeder zeg! Ze indoctrineert het kind zeer zeker...vind haar er zelf ook echt niet gezond uitzien!
Nietjuuh- Fluisteraar
- Aantal berichten : 136
Punten : 252
Registratiedatum : 19-11-10
Ik ben benieuwd en ga hem deze week even kijken.
Maar zoals ik t nu lees vind ik t heel zielig.
Maar zoals ik t nu lees vind ik t heel zielig.
Gast- Gast
Jip83 schreef:Ik vind het nogal schokkend dat een arts, in het voorstukje van deel twee, zegt dat Tom zijn groeicurve eruit ziet als een ondervoed kind in afrika... Erg triest. Hij is nu dus thuis en krijgt thuis les. Dat mag niet en hij moet aangemeld worden bij een school. Zijn moeder wil dat niet. Dus misschien stuurt ze hem naar zijn vader in Engeland. Daar zal hij, hopelijk, wel meer gewoon eten. Dat deed hij weleens stiekem, wat ik begrijp uit een stuk tekst.
Wat ontzettend zielig voor dat kind. Die moeder heeft overduidelijk verlatingsangst. Dit vind ik altijd gevalletje 'verliefd zijn op je kind' in plaats van houden van. Ziekig.
Gast- Gast
http://www.tvgids.nl/artikel/53401/Ernstig_ondervoed_door_rauw_eten/
aniet- Kletskop
- Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10
Ik vind dit wel schokkend! Ben benieuwd naar het vervolg.
Het kan toch niet zo zijn dat deze moeder doorgaat hiermee, terwijl de gezondheid van haar kind in gevaar is!
Het kan toch niet zo zijn dat deze moeder doorgaat hiermee, terwijl de gezondheid van haar kind in gevaar is!
Natural- Fluisteraar
- Aantal berichten : 174
Punten : 184
Registratiedatum : 26-11-10
Wat schandalig, die arts verteld dat ze zijn dieet met rauwe producten hadden aangepast zodat hij meer voedingsstoffen binnen zou krijgen, maar dat ze zich daar niet aan willen houden.
En hem dan ook nog van school weghouden omdat daar gevulde koeken en chocomel verkocht worden.
En haar hond een paar dagen geen eten geven omdat dan haar oorontsteking over gaat. Zielig!
En hem dan ook nog van school weghouden omdat daar gevulde koeken en chocomel verkocht worden.
En haar hond een paar dagen geen eten geven omdat dan haar oorontsteking over gaat. Zielig!
Starla- Prater
Aaaah, ik ben depressief door mijn voorliefde voor vis. DAT is het!
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ja joh, daar zit kwik in en dat gaat in je hersens zitten. Gelukkig weet je nu wat je fout doet Neem een mandarijn om het te vieren!
Starla- Prater
Neuh, de mandarijntjes liggen te vernikkelen in mijn koelkast. Ik heb net een cracker met chocopasta op..
Antibes- Ratel
Die moeder zegt net "Ik hoop dat Tom dit jaar te weten komt of hij naar zijn moeder moet luisteren of naar de dokters, ik hoop dat hij daar antwoord op krijgt". Wat nou als zijn moeder gewoon naar de dokters zou luisteren? Echt, ik zeg dwangtherapie voor die moeder.
Antibes- Ratel
Haha ik kreeg er trek van en heb een halve zak chips op
Die moeder vind ik echt eng en manipulatief. Ik vind het wel erg hoor, dat hij al 3 jaar niet naar school is geweest, en niet meer naar die ziekenhuis afspraken gaat. Ik snap niet dat zijn vader dat goed vind. Dat mens is compleet doorgeslagen. En dan mag Tom zogenaamd zelf kiezen wat hij eten wil, maar daarna word meteen benoemd wat je er allemaal wel niet van kunt krijgen voor ziektes.
Die moeder vind ik echt eng en manipulatief. Ik vind het wel erg hoor, dat hij al 3 jaar niet naar school is geweest, en niet meer naar die ziekenhuis afspraken gaat. Ik snap niet dat zijn vader dat goed vind. Dat mens is compleet doorgeslagen. En dan mag Tom zogenaamd zelf kiezen wat hij eten wil, maar daarna word meteen benoemd wat je er allemaal wel niet van kunt krijgen voor ziektes.
Starla- Prater
Ja, die moeder heeft gewoon hulp nodig. En ik snap wel dat als hij verder relatief gezond is, maar alleen achterblijft in groei, dat uithuisplaatsing te ver gaat. Maar ik vind dat dan die moeder gewoon hulp moet krijgen.. Maja, daar zal ze wel niet aan meewerken en wat zet je daar voor consequentie tegenover dan.
Antibes- Ratel
Ja, dat is ook wat die vrouw van jeugdzorg zei. Ik vind dit soort docu's wel interessant om te zien.
De regels van Matthijs is ook een mooie.
De regels van Matthijs is ook een mooie.
Starla- Prater
Bureau Jeugdzorg heeft de docu wss ook gezien.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21165354/__Spoedprocedure_rauw_etende_Tom__.html
http://www.telegraaf.nl/binnenland/21165354/__Spoedprocedure_rauw_etende_Tom__.html
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» mooie/ontroerende documentaire
» Help was dat rauw?
» Wanneer is een gekookt ei nog rauw?
» Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?
» Aanraken van rauw vlees met bestek en daarvan eten.
» Help was dat rauw?
» Wanneer is een gekookt ei nog rauw?
» Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?
» Aanraken van rauw vlees met bestek en daarvan eten.
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: