Help was dat rauw?
+5
Linda
Samantha
Jade
Flower_L
mickey
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Help was dat rauw?
Ik heb net een stukje appeltaart gegeten. Gister zelf gemaakt en hij heeft een uur op 180 graden in de over gestaan. Dat ik net het stukje at was de bodem een beetje sompig, zacht. De zijkanten waren goed hard. Ik heb er niet zo bij nagedacht maar net bedacht ik mij ineens dat het nog wel eens rauw kon zijn of dat het van het vocht van de appels kwam.
Wat kan ik nu het beste doen? afwachten denk ik.
Wat kan ik nu het beste doen? afwachten denk ik.
Samantha- Fluisteraar
- Aantal berichten : 194
Punten : 208
Registratiedatum : 09-05-11
Re: Help was dat rauw?
Als hij een uur lang op 180 graden heeft gestaan, zal het eerder het vocht van de appels zijn hoor. Bovendien kun je er nu toch niks meer aan doen.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
gaat het om het rauwe ei? dat is in principe niet gevaarlijk voor het kind, alleen voor jouw. daarnaast ben je pas heel pril zwanger en worden zover ik weet de voedingsstoffen nog niet doorgegeven. zie er geen kwaad in.
edit...zie nu 9 weken. dan wel, maar zou me er nog niet echt druk im maken.
edit...zie nu 9 weken. dan wel, maar zou me er nog niet echt druk im maken.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
geen zorgen maken hoor! Het ei is na een uur op 180 graden niet rauw meer. Je hebt vast een stukje appel gegeten.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Ging inderdaad om het rauwe ei. Afwachten dus.
Samantha- Fluisteraar
- Aantal berichten : 194
Punten : 208
Registratiedatum : 09-05-11
Kan inderdaad geen kwaad. Dat ei was allang niet meer rauw.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Dat kan idd niet meer rauw zijn. En MOCHT t nog een beetje rauw zijn geweest, dan heb je maar minimaal iets binnengekregen
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb tijdens de vorige zwangerschap en deze al heel veel dingen gegeten waar rauwe ei in zit, denk niet dat het veel kwaad kan.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Het ergste wat je ervan op kunt lopen is een salmonellavergiftiging- of infectie. Dat is echt héél vervelend, voor jou dan. Het is niet schadelijk voor het kindje zoals bijvoorbeeld listeria. De kans op salmonella is trouwens ook heel klein bij rauw ei en bijna afwezig bij een taart die een uur lang op 180 graden in de oven heeft gestaan.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Als de taart een uur op 180 graden in de oven heeft gestaan, lijkt het ei mij echt niet meer rauw hoor. Dat zompige had ik ook vaak als ik appeltaart maakte, puur door het vocht van de appels. Daarom dep ik eerst de appels droog, en strooi een laagje custard op de bodem. Het restantvocht van de appels trekt dan daarin en de bodem is niet zompig meer.
Als je een ei 10 minuten kookt (dus 100 graden) is het toch ook hard gekookt en niet rauw meer?
Als je een ei 10 minuten kookt (dus 100 graden) is het toch ook hard gekookt en niet rauw meer?
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Soortgelijke onderwerpen
» Documentaire 'Rauw'
» Wanneer is een gekookt ei nog rauw?
» Aanraken van rauw vlees met bestek en daarvan eten.
» Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?
» Wanneer is een gekookt ei nog rauw?
» Aanraken van rauw vlees met bestek en daarvan eten.
» Zijn er ook mensen die rauw vlees geven aan hun katten?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: