Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

+32
CCC
Snoes
PapillonRose
smooch
Amber-
lente
Puggle
chipa
Limburg85
Tazz
Paper Crown
SarahKey
Tiara
Rush
strawberry
Flower_L
nisavi
Dora
Sun88
Muppetje
Susan
Liadan
Smaragdje
Annie24
maiadebij
Catwoman79
Linda
Aimee
Floor
Printje
Sanne
Caroow
36 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 3 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  CCC vr 7 dec 2012 - 8:34

Caroow schreef:Maar, ik zie het nu voor me dat ik kruipend met een emmer voor mijn neus over de galerij naar de auto moet kruipen Rolling Eyes Dat lijkt me zo erg, die weg naar het ziekenhuis zeg maar.

Maar 1 cm. per uur, dat is toch best wel snel?

Huh? Kruipend met een emmer voor je neus? Omdat je misselijk bent ofzo? Begrijp 'm even niet. Het valt echt mee, ik zag hier ook enorm tegenop... Heb een aantal weeën in de auto moeten opvangen en dat ging best, het was niet de meest fijne manier maar het was te doen. Maak je niet te druk joh, het komt echt allemaal wel goed. Probeer rustig te blijven en erin mee te gaan, je eraan toe te geven , dat is het enige wat ik je als tip kan meegeven. Heb je je angsten al bij de VK besproken?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 3 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Catwoman79 vr 7 dec 2012 - 8:35

Ik heb dan wel een bevalling van 32 uur gehad, maar ik heb het niet als een horrorbevalling gezien/ervaren. Ik had 5 cm toen ik na 28 uur naar het ziekenhuis ging.
Mijn ziekenhuis was op 10 minuten rijden trouwens. Het lopen van de hoofdingang naar de bevallingskamer duurde even lang, hihi. Tussendoor moest ik regelmatig stoppen om een wee op te vangen. Ik weigerde in een rolstoel te gaan zitten. Ik wou perse lopend naar de afdeling.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 3 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Flower_L vr 7 dec 2012 - 8:36

Hier ging ook prima, rustig over de hobbels rijden...in zkh meteen in rolstoel.komt allemaal ongetwijfeld goed!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 3 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Fiwen vr 7 dec 2012 - 8:43

Caroow schreef:Maar, ik zie het nu voor me dat ik kruipend met een emmer voor mijn neus over de galerij naar de auto moet kruipen Rolling Eyes Dat lijkt me zo erg, die weg naar het ziekenhuis zeg maar.

Maar 1 cm. per uur, dat is toch best wel snel?

Van de meer dan 80 bevallingen waar ik bij ben geweest zijn er maar enkelen geweest die (veel) moesten braken.

En 1cm per uur is echt de normale snelheid, maar deze richtlijn is vanaf het moment dat je regelmatige weeën hebt (elke 5 minuten een wee die minimaal 60 seconden duurt).

Dat is ook het moment dat een verloskundige zegt dat je aan het bevallen bent, de bevallingen langer dan 12 a 13 uur zijn vaak bevallingen waarbij de moeder te vroeg denkt dat ze aan het bevallen is. Je kunt echt wel eerder weeën hebben hoor, begrijp me niet verkeerd maar dat zijn nog geen ontsluitingsweeën en dan ben je dus ook nog niet aan het bevallen.
Als de ontsluiting minder snel gaat dan 1cm per uur dan wordt er ook meestal ingegrepen want te lang weeën is te uitputtend voor de moeder maar ook voor het kind.

Als je vragen hebt mag je me ook altijd wel een PM sturen, dan kan ik wat uitgebreider antwoorden.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 3 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Caroow vr 7 dec 2012 - 8:51

Ja inderdaad een emmer voor de misselijkheid. Ik moet zo vaak overgeven (dwz, als ik ziek ben, als ik erg nerveus ben, als ik veel pijn heb, de eerste 3 maanden zwangerschap), vandaar dat ik er een beetje vanuit ga dat dat tijdens de bevalling ook wel gebeurd. Ik heb daarvoor zelf totaal geen angst hoor, dat ben ik wel "gewend".

Ik heb zoveel verhalen gehoord over bevallingen die echt heel heftig waren, ik ben nu echt wel een beetje opgelucht dat het dus niet altijd zo lang duurt. En dat er dus wel wat wordt gedaan, ik dacht echt dat ik misschien wel 15 uur ofzo weeën moest wegpuffen terwijl er niemand komt of ik naar het ziekenhuis mag.
De antwoorden hier stellen me echt gerust!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 3 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Snoes vr 7 dec 2012 - 8:56

Ik zou ook proberen om niet teveel te piekeren over hoe je bevalling zou kunnen lopen. Je kan het op voorhand toch niet voorspellen. Zelf was ik helemaal niet bezig geweest vantevoren met mijn bevalling, ik stond er heel nuchter in en heb het gewoon over me heen laten komen. Op het moment zelf is het absoluut pijnlijk, ik heb ook heel veel weeën in de auto moeten opvangen omdat we nog 25 minuten moesten rijden, maar ook dat valt prima te overleven hoor. Het komt allemaal wel goed meid.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 3 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Filoria vr 7 dec 2012 - 9:03

Caroow schreef:Maar, ik zie het nu voor me dat ik kruipend met een emmer voor mijn neus over de galerij naar de auto moet kruipen Rolling Eyes Dat lijkt me zo erg, die weg naar het ziekenhuis zeg maar.
Wij hebben bij de thuiszorgwinkel een (opklapbare) rolstoel geleend! Hadden we vast een paar weken voor de uitgerekende datum gedaan, gewoon voor de zekerheid. Was heel handig uiteindelijk. Anders had ik 200 meter moeten lopen naar de auto. Dat is best veel als je aan het bevallen bent.

Misschien ook handig voor jou? Woon je in een flat?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 3 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Printje vr 7 dec 2012 - 9:03

Zoals ook Snoes zegt; probeer niet teveel stel dat dit, stel dat dat gebeurd te denken want je weet niet hoe je gaat reageren en hoe het gaat lopen. Ik vond het allemaal enorm meevallen bij R en probeer me er nu ook allemaal maar niet te druk om te maken, ze zullen er toch uit moeten...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 3 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Caroow vr 7 dec 2012 - 9:07

Snoes schreef:Ik zou ook proberen om niet teveel te piekeren over hoe je bevalling zou kunnen lopen. Je kan het op voorhand toch niet voorspellen. Zelf was ik helemaal niet bezig geweest vantevoren met mijn bevalling, ik stond er heel nuchter in en heb het gewoon over me heen laten komen. Op het moment zelf is het absoluut pijnlijk, ik heb ook heel veel weeën in de auto moeten opvangen omdat we nog 25 minuten moesten rijden, maar ook dat valt prima te overleven hoor. Het komt allemaal wel goed meid.

Dat is misschien wel een idee.. Voor de zekerheid. We wonen in een appartement, gelukkig wel met lift.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 3 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Amber- vr 7 dec 2012 - 9:08

Caroow schreef:Ja inderdaad een emmer voor de misselijkheid. Ik moet zo vaak overgeven (dwz, als ik ziek ben, als ik erg nerveus ben, als ik veel pijn heb, de eerste 3 maanden zwangerschap), vandaar dat ik er een beetje vanuit ga dat dat tijdens de bevalling ook wel gebeurd. Ik heb daarvoor zelf totaal geen angst hoor, dat ben ik wel "gewend".

Ik heb zoveel verhalen gehoord over bevallingen die echt heel heftig waren, ik ben nu echt wel een beetje opgelucht dat het dus niet altijd zo lang duurt. En dat er dus wel wat wordt gedaan, ik dacht echt dat ik misschien wel 15 uur ofzo weeën moest wegpuffen terwijl er niemand komt of ik naar het ziekenhuis mag.
De antwoorden hier stellen me echt gerust!

Ik ben ook iemand die echt heel snel misselijk word. Als ik pijn heb en ook bij spanningen etc. Maar tijdens mijn bevalling ben ik geen seconde misselijk geweest.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 3 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Jezzie vr 7 dec 2012 - 9:09

Toen de vk hier kwam had ik al 6cm en gingen we gelijk naar het ziekenhuis. Ik heb de auto rit niet als iets heel naar ervaren, het viel me eigenlijk wel mee, was een ritje van 15 min. Terwijl ik toen al twee keer had overgegeven. Dus had voor de zekerheid een zakje mee. Maar had in de auto nergens last van alleen wat weeën op moeten vangen. Toen ik uitstapte voor het ziekenhuis wel overgeven. We zijn toen via de ehbo naar binnen gegaan zodat ik niet door de grote hal hoefde. Vond dat wel fijn dat de vk dat deed.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 3 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Printje vr 7 dec 2012 - 9:12

Wij zijn s'nachts ook via de ehbo ingang naar binnen gegaan maar omdat het carnaval was zat het vol met knetter zatte mensen.

Ik heb de autorit ook niet als vervelend ervaren, ik vond het juist wel mooi. Er lag sneeuw en het was heel vredig buiten, kan me geen pijn of iets herinneren eigenlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 3 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  CCC vr 7 dec 2012 - 9:14

Caroow schreef:Ja inderdaad een emmer voor de misselijkheid. Ik moet zo vaak overgeven (dwz, als ik ziek ben, als ik erg nerveus ben, als ik veel pijn heb, de eerste 3 maanden zwangerschap), vandaar dat ik er een beetje vanuit ga dat dat tijdens de bevalling ook wel gebeurd. Ik heb daarvoor zelf totaal geen angst hoor, dat ben ik wel "gewend".

Ik heb zoveel verhalen gehoord over bevallingen die echt heel heftig waren, ik ben nu echt wel een beetje opgelucht dat het dus niet altijd zo lang duurt. En dat er dus wel wat wordt gedaan, ik dacht echt dat ik misschien wel 15 uur ofzo weeën moest wegpuffen terwijl er niemand komt of ik naar het ziekenhuis mag.
De antwoorden hier stellen me echt gerust!

Dat qua misselijkheid heb ik ook heel erg... maar heb maar 2 keer overgeven tijdens de bevalling. De weeën zijn niet meteen heftig hoor, het bouwt zich gewoon op... althans dit was bij mij zo. Het komt echt goed, en je kunt het!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 3 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum