Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bevalling in ziekenhuis/nazorg/waar nog meer aan te denken?

+4
Flower_L
Sun88
Printje
Mama Titty
8 plaatsers

Ga naar beneden

Bevalling in ziekenhuis/nazorg/waar nog meer aan te denken? Empty Bevalling in ziekenhuis/nazorg/waar nog meer aan te denken?

Bericht  Mama Titty di 8 jan 2013 - 9:51

Bij de eerste 2 heb ik het geluk gehad thuis te kunnen bevallen.
Helaas heb ik vandaag ten horen gekregen dat ik per direct over gedragen wordt aan de gynaecoloog.
Sinds zondag voel ik de kleine maar 4-5x per dag, 3x ctg gehad en qua buik is het aan de kleine kant. Tevens was er wat verkalking te zien aan mijn placenta, waardoor thuis bevallen niet meer tot de mogelijkheid hoort.
Alleen nu ben ik beetje onzeker,aangezien het voorheen thuis 'gesmeerd' liep

Nu zijn eigenlijk de vragen wat ik niet snel via de website kan van het ziekenhuis vinden hoe het nu verder in het werk gaat, morgen om 16.00 uur moet ik weer voor een ctg dus dan wil ik wel het 1 en ander vragen, maar hopelijk kunnen jullie me al meer info geven.

Na een ziekenhuis bevalling, wie doet dan de nazorg? Ik weet dat toen de verloskundige paar keer langs kwam voor hechtingen/verhaal/etc. maar hoe gaat dat bij een ziekenhuisbevalling?
Of is de nazorg niet nodig?

Wanneer licht je kraamcentrum in voor de kraamzorg?

Hoelang duurde het dat je naar huis mocht?(hier willen ze niet lang wachten met inleiden mocht het te lang duren dat hij zichzelf meldt)

Wat moet ik niet vergeten om mee te nemen?

Hoe vond je de overgang van ziekenhuis naar huis te gaan? Bij thuisbevalling vond ik het zo prettig dat je bevallen was, in je eigen douche kon en daarna terug in je eigen bed kan liggen. Mij lijkt de autorit naar het ziekenhuis met weeën en terug naar huis met de baby heel pittig.

Hoe had je de opvang geregeld voor de andere kinderen indien die er waren?


Vooral nu ook opvang regelen vind ik moeilijk, wil liefst dat zo min mogelijk mensen er van af weten.
Mocht ik ingeleid worden dan is dat 'fijn' dat ik de kids bij de kinderopvang kan brengen, alleen back up regelen om ze op te halen,mocht bevalling langer duren.
Mocht het spontaan beginnen, zit ik met het 'probleem' dat ik bij de eerste 2 turbo bevallingen heb gehad, van de 1e wee tot aan geboorte was bij 1e 3,5 uur en bij de 2e 3 uur.
Dus dan zou ik al bijna gelijk richting ziekenhuis moeten gaan , maar mijn ma rijd minimaal 15 minuten en die moet aankomende weken best veel werken(werkt in de zorg dus ook veel middagdiensten en weekenddiensten).
Daar word ik al helemaal onrustig van, ik woonde eerst bijna achter het ziekenhuis en had goede buren, in geval van nood zouden we ze mee kunnen nemen, bij de oude buren wegbrengen en dan bevallen, maar dan zijn er zoveel mensen op de hoogte dat je bezig bent, liefst wil ik dat niemand het dan weet.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevalling in ziekenhuis/nazorg/waar nog meer aan te denken? Empty Re: Bevalling in ziekenhuis/nazorg/waar nog meer aan te denken?

Bericht  Printje di 8 jan 2013 - 9:58

Bij R ben ik in het ziekenhuis bevallen. Bij ons was de situatie natuurlijk anders want eigenlijk mocht ik meteen naar huis maar omdat man in h ziekenhuis lag mocht ik blijven. Z riepen heel hard een week maar de dag erna werd ik al buitengebonjourd. Gelukkig kon man mee naar huis.

De nazorg thuis deed de vk gewoon. Zij is in de kraamweek een aantal x langs geweest.

Ik vond met weeën in de auto helemaal niet erg trouwens.

De kraamzorg hebben we gebeld toen ik weg moest en die kwamen s' avonds nog voor een speciale intake omdat de situatie bij ons zo raar was.

Had niet echt iets speciaals meegenomen, gewoon kleren, slippers etc.


Deze keer wil ik toch graag thuisblijven, ik heb echt een trauma aan het ziekenhuis opgelopen, niet zozeer door de bevalling maar alles omtrent man en de manier waarop we opeens weg moesten daar.
Het lijkt me fijn om thuis idd gewoon lekker je eigen ding te doen, ik wil liever niet in bed liggen maar heerlijk op de bank ofzo.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevalling in ziekenhuis/nazorg/waar nog meer aan te denken? Empty Re: Bevalling in ziekenhuis/nazorg/waar nog meer aan te denken?

Bericht  Mama Titty di 8 jan 2013 - 10:03

Heb me wel ingesteld dat het altijd kan gebeuren,alleen vooral toen ctg en groei echo toch goed was niet verwacht dat de gynaecoloog het toch niet genoeg vertrouwd om thuis te bevallen,kwam voor mij koud op mijn dak.

Doet altijd een gynaecoloog de bevalling of vaak ook de arts-assistent?
Heb namelijk aan 1 gynaecoloog op zijn zachts gezegd een gruwelijke hekel(bij de miskramen heel bot, bij 2 bekenden bevalling gedaan 1-tje had verlamd armpje aan over gehouden en ander ook veel complicaties door zijn manier van optreden en handelen) en hoop ook dat ik hem dan die dag niet hoef te hebben,helaas heb je er niks over te zeggen, maar als arts-assistenten in combinatie met verpleegkundige de bevalling doen als het verder goed gaat scheelt weer...

Is de kans nou groter dat je een knip krijgt in het ziekenhuis???

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevalling in ziekenhuis/nazorg/waar nog meer aan te denken? Empty Re: Bevalling in ziekenhuis/nazorg/waar nog meer aan te denken?

Bericht  Sun88 di 8 jan 2013 - 11:12

Dat van die knip heb ik ook discussie over gevoerd ik zeg ja. Ik ben in ziekenhuis bevallen en geknipt, ttotale verminking ziet er niet uit. Toen ik later vroeg waarom ik geknipt ben was het antwoord dat ik al een uur aan het persen was en er moet toch een eind aan komen. vriendinnen en familie die thuis zijn bevallen zijn nooit geknipt, in ziekenhuis bijna allemaal.. Kan toeval zijn..
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevalling in ziekenhuis/nazorg/waar nog meer aan te denken? Empty Re: Bevalling in ziekenhuis/nazorg/waar nog meer aan te denken?

Bericht  Printje di 8 jan 2013 - 11:14

Ik heb ook een knip gehad, geen idee waarom eigenlijk want R was er in 5 min persen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevalling in ziekenhuis/nazorg/waar nog meer aan te denken? Empty Re: Bevalling in ziekenhuis/nazorg/waar nog meer aan te denken?

Bericht  Flower_L di 8 jan 2013 - 11:25

Ik ben deze keer ook geknipt, vk zkh was bang voor uitscheuren. Was medische bevalling.

Eerste keer met eigen vk poliklinisch niet geknipt, wel aardig uitgescheurd.

Wist niet dat dat evt zo is...eerder knip in zkh.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevalling in ziekenhuis/nazorg/waar nog meer aan te denken? Empty Re: Bevalling in ziekenhuis/nazorg/waar nog meer aan te denken?

Bericht  Happydobby di 8 jan 2013 - 12:22

Na een ziekenhuis bevalling, wie doet dan de nazorg? Ik weet dat toen de verloskundige paar keer langs kwam voor hechtingen/verhaal/etc. maar hoe gaat dat bij een ziekenhuisbevalling?
Of is de nazorg niet nodig?
Je eigen VK
Wanneer licht je kraamcentrum in voor de kraamzorg?
Dat doe je als je naar huis mag, wij hebben gebeld toen we al thuis waren.

Hoelang duurde het dat je naar huis mocht?(hier willen ze niet lang wachten met inleiden mocht het te lang duren dat hij zichzelf meldt) Als je verder goed bent mag je direct weg

Wat moet ik niet vergeten om mee te nemen?iets te eten voor je man

Hoe vond je de overgang van ziekenhuis naar huis te gaan? Bij thuisbevalling vond ik het zo prettig dat je bevallen was, in je eigen douche kon en daarna terug in je eigen bed kan liggen. Mij lijkt de autorit naar het ziekenhuis met weeën en terug naar huis met de baby heel pittig. Ik vond het niet leuk, ik ben op woensdagavond met spoed vertrokken en kwam pas maandag thuis





Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevalling in ziekenhuis/nazorg/waar nog meer aan te denken? Empty Re: Bevalling in ziekenhuis/nazorg/waar nog meer aan te denken?

Bericht  M-G di 8 jan 2013 - 12:36

Na een ziekenhuis bevalling, wie doet dan de nazorg?
De VK die is bij mij 4 keer geweest in de kraamweek (om de dag)
Zij zorgen er ook voor dat de hechtingen weer worden verwijderd en kwamen bij mij langs voor standaard controle hoe het met me ging en of ik nog vragen had.

Wanneer licht je kraamcentrum in voor de kraamzorg? Ze gaven vanuit het ziekenhuis aan dat we konden bellen omdat we binnen een uur naar huis mochten.


Hoelang duurde het dat je naar huis mocht?(hier willen ze niet lang wachten met inleiden mocht het te lang duren dat hij zichzelf meldt) Ik ben op 6 december om 16.52, na inleiden, bevallen en moest officieel 24 uur blijven maar ik mocht de volgende ochtend om 10.30 uur vanwege het slechte weer en omdat alles goed ging met ons naar huis. (ik ben overigens ingeleid omdat mijn vliezen meer dan 24 uur gebroken waren en dan moet je officieel 24 uur blijven)

Wat moet ik niet vergeten om mee te nemen? Ik heb gewoon mijn "vluchttas" meegenomen en daar zat alles in wat ik nodig had.

Hoe vond je de overgang van ziekenhuis naar huis te gaan? Ik ben niet met weeën naar het ziekenhuis gegaan, hooguit met wat krampen. Het naar huis gaan met een baby heb ik als vreemd ervaren maar ook waren we heel erg trots (het was dan ook onze eerste)
Ik heb de eerste nacht veel naar hem liggen kijken maar voelde mij niet op mijn gemak in het ziekenhuis en heb daar amper geslapen want dat ziekenhuisbed vond ik echt rampzalig. Het was ook de bedoeling dat ik thuis zou bevallen dus ik vond het nogal een tegenvaller dat het toch het ziekenhuis werd.


Hoe had je de opvang geregeld voor de andere kinderen indien die er waren? n.v.t.

De bevalling is bij mij door een verloskundige uit het ziekenhuis met verpleegkundige begeleid.

Een knip het ik niet gehad. Ze zeiden wel dat ze zouden knippen als hij er bij de volgende perswee nog niet uit was... toen heb ik echt mijn best gedaan want ik zag haar de schaar al pakken en een knip wilde ik voorkomen.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevalling in ziekenhuis/nazorg/waar nog meer aan te denken? Empty Re: Bevalling in ziekenhuis/nazorg/waar nog meer aan te denken?

Bericht  Flip Fluitketel di 8 jan 2013 - 21:40

Na een ziekenhuis bevalling, wie doet dan de nazorg? Ik weet dat toen de verloskundige paar keer langs kwam voor hechtingen/verhaal/etc. maar hoe gaat dat bij een ziekenhuisbevalling?
Of is de nazorg niet nodig?

Wanneer licht je kraamcentrum in voor de kraamzorg?
-Toen wij naar huis gingen vanuit het zkh hebben wij de kraamzorg gebeld.

Hoelang duurde het dat je naar huis mocht?(hier willen ze niet lang wachten met inleiden mocht het te lang duren dat hij zichzelf meldt)
- Onze dochter is rond 05.00 geboren en we mochten rond14.00 naar huis. Ik had een ruggeprik gehad en een catheter. Na verwijdering CAD moest ik eerst éénmaal geurineerd hebben voordat ik naar huis mocht.

Wat moet ik niet vergeten om mee te nemen?
- Vluchttas, verzekeringspapieren, evt zkhpas. Iets te eten

Hoe vond je de overgang van ziekenhuis naar huis te gaan? Bij thuisbevalling vond ik het zo prettig dat je bevallen was, in je eigen douche kon en daarna terug in je eigen bed kan liggen. Mij lijkt de autorit naar het ziekenhuis met weeën en terug naar huis met de baby heel pittig.
- Heb ik niet als heel pittig ervaren. Thuis blijven en bevallen was op dat moment geen optie.

Hoe had je de opvang geregeld voor de andere kinderen indien die er waren?
-Toen was het n.v.t.. Nu zal mijn moeder (die niet dichtbij woont) haar hier in huis opvangen en mocht mijn moeder nog niet hier zijn als wij naar het zkh gaan zal ze even naar mijn schoonzus gaan en mijn moeder haalt haar daar dan op.

En wat betreft geholpen worden door gyneacoloog denk dat je gewoon een gyn krijgt die dienst heeft en dat je ook kans hebt op die ene minder aardige gyn. Bij ons in het zkh worden bevallingen ook geleid door 2e lijns vk's (vk in dienst van het zkh). Bij de bevalling van J. hebben wij z'on vk gehad en was erg goed bevallen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevalling in ziekenhuis/nazorg/waar nog meer aan te denken? Empty Re: Bevalling in ziekenhuis/nazorg/waar nog meer aan te denken?

Bericht  Bluestar di 8 jan 2013 - 22:56

Ik ben bij mijn bevalling onverwachts naar het ziekenhuis gegaan.

Na een ziekenhuis bevalling, wie doet dan de nazorg? Ik mocht zelf kiezen.
Ik weet dat toen de verloskundige paar keer langs kwam voor hechtingen/verhaal/etc. maar hoe gaat dat bij een ziekenhuisbevalling? Dit deed de vk

Wanneer licht je kraamcentrum in voor de kraamzorg? Als je bevalling begonnen is, als de baby geboren is, en als je naar huis gaat. (zo wilden ze dat hier)

Hoelang duurde het dat je naar huis mocht? Wij moesten 24 uur blijven.

Wat moet ik niet vergeten om mee te nemen? Opladers van telefoons, schone kleding voor je vriend.

Hoe vond je de overgang van ziekenhuis naar huis te gaan? Van huis naar het ziekenhuis vond ik heeel pittig. Maar ik zat met 10 cm ontsluiting in de auto. Moest eigenlijk een ambulance komen, maar duurde te lang.
Terug naar huis was eigenlijk heel mooi. Ik was zo moe, maar ook zo trots en gelukkig. En dat laatste overheerste.

Hoe had je de opvang geregeld voor de andere kinderen indien die er waren? Nvt
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bevalling in ziekenhuis/nazorg/waar nog meer aan te denken? Empty Re: Bevalling in ziekenhuis/nazorg/waar nog meer aan te denken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum