Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

+32
CCC
Snoes
PapillonRose
smooch
Amber-
lente
Puggle
chipa
Limburg85
Tazz
Paper Crown
SarahKey
Tiara
Rush
strawberry
Flower_L
nisavi
Dora
Sun88
Muppetje
Susan
Liadan
Smaragdje
Annie24
maiadebij
Catwoman79
Linda
Aimee
Floor
Printje
Sanne
Caroow
36 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Caroow wo 5 dec 2012 - 9:38

Ik ben een beetje aan het nadenken over de bevalling.
Omdat het ziekenhuis zo'n 20 minuten rijden is wil ik daar bevallen, ik vind het echt te ver om eventueel aan het einde van de bevalling nog met spoed heen te moeten.

Mijn schoonzusje beviel in een ander ziekenhuis, dichterbij. Daar mocht ze pas heen toen ze 7 centimeter ontsluiting had. Dat lijkt mij echt verschrikkelijk en ik zou graag eerder naar het ziekenhuis gaan, ook ivm evt. pijnbestrijding.

Is het altijd zo dat je pas zo laat mag? Hangt dit ergens van af (bijv. hoe snel het gaat)?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Sanne wo 5 dec 2012 - 9:40

Ik mocht zelf kiezen wanneer ik naar het ziekenhuis zou gaan. Volgens mij houdt de verloskundige hier de 5 à 6 cm. ontsluiting aan, maar het mag dus eerder of later. Ik had er in eerste instantie voor gekozen om later te gaan. Toen ik 8 cm. had moest ik echt kiezen van de verloskundige of ik nog naar het ziekenhuis ging of thuis bleef en toen heb ik voor een thuisbevalling gekozen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Printje wo 5 dec 2012 - 9:40

Ik kan er wel iets over vertellen maar bij ons mocht ik eerder naar het ziekenhuis omdat man dus in het ziekenhuis lag.

We hadden afgesproken, toen bleek dat mijn man niet op tijd naar huis zou mogen voor de bevalling, dat ik wanneer het begonnen was meteen naar het ziekenhuis mocht komen. De vk kwam, toen bleek ik trouwens ook al 4-5 cm te hebben en toen zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Ik kreeg wel een speciale kamer omdat mijn man niet op de gewone verlosafdeling mocht komen, maar ik was er dus al vrij snel.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Floor wo 5 dec 2012 - 9:41

Ik ben gegaan met 3cm ontsluiting, de verloskundige heeft mij hier thuis gecontroleerd, zij ging niet mee naar het ziekenhuis omdat ze geen bevallingen deed in dat ziekenhuis (was vooraf al afgesproken hoor), ik ging dus bevallen met de verloskundige daar. Normaal zou ze mij pas doorsturen met 6 cm ontsluiting maar omdat het vreselijk mistig was (zicht minder dan 50 meter) heeft ze direct het ziekenhuis gebeld en mij doorgestuurd, zo konden we op ons gemak toch rustig er naar toe rijden.
Mijn ziekenhuis was 25 minuten rijden (door de mist duurde het wel langer).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Aimee wo 5 dec 2012 - 9:45

Ik denk dat het heel erg verschilt per bevalling. Als jij er bij wijze van spreke met 3cm er al zo doorheen zit, dat je persee pijnbestrijding wilt, dan zullen ze je vast wel naar het ZH sturen hoor.

Ik ging geloof ik met 6cm, maar mijn schoonzusje al met 4(ze had toen wel al bijna 8 uur weeën)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Linda wo 5 dec 2012 - 9:45

Ik wilde in eerste instantie thuis bevallen, daar kwam ik op terug en met 5 cm ben ik naar het ziekenhuis gegaan. Toen ik aan kwam had ik 9 cm, het was een ritje from hell.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 9:46

Ik mocht het zkh bellen als de weeën regelmatig kwamen. Toen ik daar aankwam, bleek ik al volledige ontsluiting te hebben. Heb thuis persweeen staan wegpuffen laughcry Ik moest trouwens sowieso in het zkh bevallen vanwege langdurig gebroken vliezen.

De tweede keer lag ik al in het zkh vanwege hoge bloeddruk.

Benieuwd hoe het deze keer gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Caroow wo 5 dec 2012 - 9:48

Maar als ik aangeef dat ik echt graag vroeg in de bevalling al naar het ziekenhuis wil, zouden ze hier dan rekening mee houden?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Catwoman79 wo 5 dec 2012 - 9:54

Volgens mij mag je niet eerder heen dan dat het niet meer draagbaar is, of dat je al genoeg ontsluiting hebt.
Anders hou jij een verloskamer bezet waar iemand anders had kunnen bevallen.

Ik ben vanaf de eerste wee 32 uur bezig geweest en ben na 28 uur naar het ziekenhuis gegaan omdat R. niet indaalde.
Ik kon hem er niet meer zonder hulp uit krijgen, maar ik had toen nog maar 4 cm ontsluiting.
Doordat de eerste wee kwam na het breken van mijn vliezen mocht ik thuis ook niet meer in bad helaas
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  maiadebij wo 5 dec 2012 - 9:57

Hier is het ziekenhuis ook 20 min rijden. Ik ben beide keren thuis bevallen maar volgens mij houden ze hier ook 6cm aan. Ik heb er alleen van 5cm tot geboorte 20 min over gedaan dus ik ben blij dat we thuis gebleven zijn! Anders was het ook een rit from hell geworden!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Caroow wo 5 dec 2012 - 9:59

Maar als je een ruggenprik wil, bij hoeveel cm zetten ze die dan?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Printje wo 5 dec 2012 - 9:59

Volgens mij mag je volgens mij normaal gesproken niet snel naar het ziekenhuis idd om de reden die al genoemd is dat je dan de kamer van eventueel iemand anders bezet houdt. Anders eens navragen bij je vk?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Caroow wo 5 dec 2012 - 10:01

Ik bedenk me nu dus al die vragen terwijl ik net eergisteren bij de vk ben geweest, dus moet weer 3 weken wachten op de volgende afspraak. Maar ik ga het er sowieso nog wel over hebben natuurlijk.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Printje wo 5 dec 2012 - 10:02

En anders op de site van het ziekenhuis misschien?

Ik heb geen idee tot wanneer een ruggenprik gezet mag worden trouwens.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 10:08

Het zal ook afhangen van hoe druk het is denk ik. Ik mocht eigenlijk pas.komen als de weeën regelmatig en om de zeven minuten kwamen, maar toen mijn man belde om te overleggen (onregelmatige weeën om ong 10 minuten) mocht ik kiezen of ik wel of niet al kwam omdat het rustig was op de verloskamers die nacht. Eenmaal in het.ziekenhuis had ik toen 3cm ontsluiting.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 10:14

Ik mocht bij de 2e pas komen als de weeën regelmatig kwamen en 1 minuut aanhielden.(of was het 2 min) gelukkig heb ik daar niet baar geluisterd want toen ik in het ziekenhuis kwam had ik 5 cm en binnen een uur was hij geboren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Annie24 wo 5 dec 2012 - 10:18

Ik mocht pas gaan bij 6cm. Toen de vk kwam had ik al 4cm, dus moest ik nog thuisblijven en zou ze een uurtje later weer terugkomen. Na nog geen 10 minuten heeft mijn vriend gebeld dat ik een migraine aanval had en totaal van de wereld was, dus toen mochten we direct naar het ziekenhuis.

Ik was de laatste die ochtend die mocht komen en als we iets later waren geweest hadden we naar een ander ziekenhuis toe moeten gaan.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Smaragdje wo 5 dec 2012 - 10:19

Dit is een goede zeg, ga het hier eens navragen. Wil ook in het ziekenhuis bevallen, maar dat is toch ook zo'n 20 a 25 min. Vorige keer moest ik voor een ctg, dus mocht ik met 3cm gewoon al blijven. Zie. Het dan niet wcht zitten om pas met zoveel cm te gaan. Dan mag ik helemaal wel hopen dat mijn eigen verloskundige eerder komt...


Laatst aangepast door Smaragdje op wo 5 dec 2012 - 10:23; in totaal 1 keer bewerkt

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Caroow wo 5 dec 2012 - 10:22

Op de site kan ik niks vinden, dus als iemand eerder al in Heerenveen is bevallen hoor ik het graag smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Liadan wo 5 dec 2012 - 10:23

Ik zou bij de tweede meteen mogen komen omdat de eerste bevalling snel ging. Maar ik wilde thuis bevallen dus ik ben met 5 cm ontsluiting juist nog naar huis gegaan vanuit het ziekenhuis (waar ik was voor controle) en had na een ritje van een kwartier 10 cm. Het autoritje stelde niks voor want ik had niet echt pijnlijke weeen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Susan wo 5 dec 2012 - 10:36

Ik denk dat de meeste vrouwen het vervelend vinden dat ze pas mogen komen als ze al zo ver zijn, ik denk dat ze daar wel redelijk strak aan vasthouden omdat anders heel veel vrouwen al aan het begin van de weeën komen, maar goed, je kunt het altijd bespreken natuurlijk.

Toen ik ging bevallen van Yrsa ben ik met 8 centimeter ontsluiting in de auto naar het ziekenhuis gegaan en ik vond dat autoritje juist heel fijn, ik kon in de auto veel beter de weeën aan, ik vond dat autorijden heel rustgevend en ik vond het ook lekker dat het zo koel en donker was. Nu moet ik wel zeggen dat het ziekenhuis erg dichtbij is. Ik kan me voorstellen dat het anders is als je een half uur in de auto moet zitten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Muppetje wo 5 dec 2012 - 10:37

Ik weet niet wat de richtlijn hier is, maar toen de vk hier kwam had ik 6cm en mochten we meteen naar het ziekenhuis. Maar goed ook, toen ik daar was had ik volledige ontsluiting

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 10:43

Ik had 3 cm ontsluiting en wilde graag naar het ziekenhuis voor pijnbestrijding. Ik had immers al 5 uur weeën wegpuffen erop zitten (vooral buik- en beenweeeën). Toen ik in het ziekenhuis aankwam moest ik er nog zo'n anderhalf uur op wachten en had toen 5 cm ontsluiting toen de ruggenprik werd gezet. Een aantal uur later is ons kindje geboren.

Ons ziekenhuis zo'n 15 minuten rijden en ik vond de reis er naar toe best aangenaam. Op de een of andere manier leken de weeën veel minder pijn te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Sun88 wo 5 dec 2012 - 10:46

na 8 uur weeën en maar een centimeter ontsluiting ben ik naar het ziekenhuis gegaan voor medicatie on het te laten vlotten en een ruggenprik. volgens mij kan je naar het ziekenhuis als je de pijn niet meer aankan, want een ruggenprik zetten ze volgens mij tot 5cm, anders is het te dicht op de bevalling waardoor je de pers weeën niet voelt. dus hier is het beleid, trek je het niet meer kan je naar ziekenhuis voor pijn bestrijding.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Dora wo 5 dec 2012 - 11:35

Ik was al in het ziekenhuis (medische indicatie) en bij 3 cm is de ruggeprik gezet (een klein half uur op moeten wachten). Die 3 cm ontsluiting had ik trouwens al bijna 2 uur, door hevige buik-, rug-, en beenweeën in een weeënstorm kon ik niet meer ontspannen waardoor de ontsluiting niet verder vorderde.

Na een dik half uur/klein uur had ik vervolgens 8 cm ontsluiting.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum