Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

+32
CCC
Snoes
PapillonRose
smooch
Amber-
lente
Puggle
chipa
Limburg85
Tazz
Paper Crown
SarahKey
Tiara
Rush
strawberry
Flower_L
nisavi
Dora
Sun88
Muppetje
Susan
Liadan
Smaragdje
Annie24
maiadebij
Catwoman79
Linda
Aimee
Floor
Printje
Sanne
Caroow
36 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  nisavi wo 5 dec 2012 - 11:47

Ik had 3 cm ontsluiting toen ik in het ziekenhuis aankwam. Het was iets langer dan 30 minuten rijden en nog best te doen. Prettig is het nooit om met weeën een autorit te moeten maken denk ik Razz

Volgens mij sturen ze je naar huis als je te weinig ontsluiting hebt en er bijvoorbeeld ook niet echt vordering in zit.


nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Flower_L wo 5 dec 2012 - 20:18

Hier is het zo'n 4min rijden. Ik mocht bij 5cm, maar ze zei wel....pak nog maar even de rust...anders zit je daar in zkh te vervelen. Deze keer zal ik sneller gaan, al twijfel ik steeds meer over thuisbevalling.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  strawberry wo 5 dec 2012 - 20:42

Ik heb eigenlijk geen idee. Bij beide zwangerschappen heb ik onder controle van een gynaecoloog gestaan.

De 1e is spontaan geboren. Ik heb gebeld toen mijn water brak en ik nog geen weeen had. We mochten gelijk langs komen en eenmaal daar had ik net 2cm. Mocht zelf kiezen of ik bleef of nog even terug naar huis ging. Ben toen weer terug naar huis gegaan want dan konden we nog even "gezellig" poetsen (uiteindelijk natuurlijk niks van terecht gekomen) Toen ik weer naar het ziekenhuis ging had ik 5 cm.

De 2e is met een inleiding geboren, dus lagen we al in het ziekenhuis.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Rush wo 5 dec 2012 - 21:02

Ik zou niet eens willen bevallen in H als ik er geld op toe kreeg. No
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Tiara wo 5 dec 2012 - 21:05

Waarom niet rush?
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  SarahKey wo 5 dec 2012 - 21:22

Ik moest bellen als ik óf bloed verloor óf regelmatige weeen had óf ik me zorgen maakte.
Ik belde toen ik elke 5 minuten een wee had en mocht meteen komen. Had toen 3-4 cm ontsluiting.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Paper Crown wo 5 dec 2012 - 21:38

Ik heb 't gisteren gevraagd. Ik moet bellen als de weeen regelmatig zijn en dan mag ik komen en kijken ze of ik genoeg ontsluiting heb op te blijven. Maar waarschijnlijk word ik ingeleid met 39 weken.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 21:46

Bij de eerste moest ik bellen als de weeën regelmatig om de 5 minuten kwamen. Toen we in het ziekenhuis waren (5 min rijden) had ik volledige ontsluiting en mocht ik direct persen. Daarom mocht ik bij de tweede bellen zodra ik weeën had.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Rush wo 5 dec 2012 - 21:49

aanitaa schreef:Waarom niet rush?
Er zijn in m`n omgeving al bij zoveel mensen fouten gemaakt op hele verschillend gebieden. Het staat hier ook niet zo goed bekend meer. Je hoort er steeds vaker verhalen over, als andere verhalen naar buiten komen.

En buiten dat om. Ik vind het een heel 'kil' ziekenhuis. Niet dat een ziekenhuis gezellig moet zijn, maar het ziekenhuis in Leeuwarden en Sneek heeft een heel andere, gemoedelijke sfeer.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Tazz wo 5 dec 2012 - 22:26

Bij de eerste mocht ik komen toen mijn vliezen waren gebroken, ik had toen nog geen weeen, die kreeg ik pas na een uur in het ziekenhuis. Maar ik liep toen bij een gyneacoloog, ik moest in het ziekenhuis bevallen dus daarom zal dat wel anders zijn geweest.

Bij de tweede belde mijn vriend zodra mijn weeen begonnen. We moesten toen terug bellen als ze om de 3 a5 minuten kwamen. Dat was ongeveer 2 minuten laten. En toen mochten we gelijk komen.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Limburg85 wo 5 dec 2012 - 22:58

Bij de eerste ben ik er heen gegaan met 3 cm ontsluiting maar dat was omdat ik aan de ctg moest, daar wouden ze me naar huis sturen omdat het verdere verloop af te wachten en dan terug te komen maar ik voelde dat dat niet meer zou gaan en dat bleek ook zo dus gebleven.

Bij de 2e ben ik me spoed met 5 cm erheen gegaan, kon niet eerder omdat de vk er pas met 5 cm was (uur ervoor nog niks) en het Echt ontzettend snel ging dus langer wachten kon niet.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  chipa do 6 dec 2012 - 6:45

Ik had 8 cm toen ik naar het ziekenhuis ging. Maar dat kwam omdat ik niet door had dat mijn verschrikkelijke rugpijn rugweeen waren. Het was dan ook te laat voor een ruggenprik. Ik woon heel dicht bij het ziekenhuis, maar de rit was toen nog goed te doen en f werd pas 5 uur later geboren.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Puggle do 6 dec 2012 - 6:52

Hier was de regel, regelmatige weeën om de 5 min geloof ik. Maar ik was al in het ziekenhuis voor controle en toen bleek ik 2 cm te hebben en ben ik gelijk gebleven.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  lente vr 7 dec 2012 - 4:24

Hier werd van tevoren gezegd dat we moesten bellen als de weeen een uur lang iedere 5 minuten kwamen en minstens een minuut aanhielden. Nou zat er totaal geen regelmaat in m'n weeen (had vanaf 19.30 'krampen' en vanaf 22.30 echt weeen), ze kwamen veel sneller maar duurden korter... Om 00.45 heeft m'n vriend de vk gebeld om te vragen wat we moesten doen (we wonen te ver van het zh, dus ze kwamen niet thuis). Afgesproken dat we om 02.00 in het zh zouden zijn. Dat was maar goed ook, want daar kreeg ik een weeenstorm (bij binnenkomst bleek ik al 5 cm te hebben) en om 02.45 mocht ik al gaan persen (helaas duurde dat 2 uur haha). Nou had ik er van tevoren al voor gekozen om in het zh te bevallen (geen haar op m'n hoofd dat eraan dacht om het thuis te doen Wink ), dus ik ben erg blij dat we ons gevoel gevolgd hebben om even te bellen hoe en wat en niet netjes af hebben gewacht of de weeen regelmatiger zouden komen. Uiteindelijk ben ik nog overgedragen aan de gyn, dus blij dat ik al in het zh was...

Oja, over de ruggenprik... hier in het ziekenhuis (daar werk ik zelf ook) zetten ze 'm tot max. 8 cm geloof ik. Of het moet supersnel gaan (zoals bij mij), dan is er geen tijd meer voor en zetten ze 'm ook niet.
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Amber- vr 7 dec 2012 - 5:08

Bij ons was de regel dat je moest bellen als je een uur regelmatige weeen had om de 4 min. Tussen 06.00 en uur 07.00 kwamen ze bij mij om de 10 min ongeveer. Vanaf 7 uur ging het heel snel. Ze kwamen om de drie min, na een kwartier heeft mijn man de verloskundige gebeld. Toen zij er om 07.30 was bleek ik al 6cm ontsluiting te hebben. We zijn meteen naar het ziekenhuis gegaan wat mede door de spits 30 min rijden was. Toen we in het ziekenhuis waren had ik al 8 cm ontsluiting. Ben dus blij dat we ons eigen gevoel hebben gevolgd en snel hebben gebeld.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  smooch vr 7 dec 2012 - 5:34

Mijn vliezen waren in de nacht gebroken maar ik had nog geen weeen.
In de middag kwam mijn vk langs voor controle en had toen nog steeds geen weeen.
En om 20.00 uur moest ik me in het ziekenhuis melden voor een hartfilmpje omdat mijn vliezen al gebroken waren maar nog geen weeen had.
In het ziekenhuis kwam alles op gang en had ik om 20.30 uur 4-5cm ontsluiting en begonnen de weeen ook te komen.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Caroow vr 7 dec 2012 - 7:03

Ik word wel een beetje zenuwachtig van al die verhalen. Ik ben echt heel bang gemaakt met bevallingen van 30+uur.

Ik moet maar afwachten hoe het gaat.. Ik kan baby er niet uitniezen helaas.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  SarahKey vr 7 dec 2012 - 7:09

Caroow schreef:Ik word wel een beetje zenuwachtig van al die verhalen. Ik ben echt heel bang gemaakt met bevallingen van 30+uur.

Ik moet maar afwachten hoe het gaat.. Ik kan baby er niet uitniezen helaas.

Juist 'goed' die verhalen want dan kan jou bevalling alleen maar meevallen. Ik had ook best die angst, hoorde ik zoveel horrorbevallingen die ook erg lang duurde. En mijn eigen kind was er binnen 7 uur vanaf de eerste goede wee. 1,5 uur voor de geboorte had ik pas door dat hij er heel snel aankwam Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 394967

Maar laat alles maar over je heenkomen, je kunt het niet allemaal van te voren voorspellen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  PapillonRose vr 7 dec 2012 - 7:12

Hier moest ik bellen toen ik een uur regelmatige weeën had om de 5 minuten. Toen dit zo was heb ik gebeld. Degene die ik aan de lijn kreeg, zei dat ik zelf mocht kiezen of ik eerst thuis nog rustig wilde douchen en daarna wilde komen of dat ik gelijk wilde komen. Ondanks dat een douche goed is voor de weeën, had ik echt totaal geen zin nog onder de douche te stappen, dus mocht meteen komen.

Daarna ben ik daar zeker nog een uurtje of 12 geweest voordat ze geboren werd. Ruim op tijd in het ziekenhuis aangekomen dus Wink Misschien scheelt het ook dat ik een medische indicatie had en dat ze daarom wilden dat ik echt op tijd in het ziekenhuis zou zijn, maar dat weet ik niet.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Snoes vr 7 dec 2012 - 7:14

Ik weet eigenlijk niet hoe dat in ons ziekenhuis zit. Zelf ben ik wel pas heel laat naar het ziekenhuis gegaan, maar dat was gewoon omdat ik niet nog bij wijze van 12 uur in een ziekenhuisbed wilde liggen alvorens ik zou bevallen. Ik ben uiteindelijk binnen gegaan toen ik 7 cm ontsluiting had, mijn weeën waren toen ook al ontzettend heftig.

Het ziekenhuis ligt hier op 25 minuten rijden. Ik had zelf niet verwacht dat ik al zoveel ontsluiting zou hebben toen ik binnenkwam overigens.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  CCC vr 7 dec 2012 - 7:42

Ik ben met 4 cm ontsluiting naar het ziekenhuis gegaan. Ik moest trouwens een infuus met antibiotica tijdens de bevalling, deze moest min. 4 uur ingewerkt zijn. De weeën kwamen op dat moment om de 4 min en hielden bijna een minuut aan.

Ik ben trouwens uitgegaan van het maximale, dus een hele dag vol pijn en een bevalling die megalang zou duren. Uiteindelijk is N. geboren na nog geen 15 uur vanaf het eerste krampje geteld. Bij mij hebben ze later de vliezen gebroken omdat de antibiotica nog niet lang genoeg was ingewerkt. En het is me allemaal helemaal meegevallen, zou het morgen nog eens over doen. De allermooiste ervaring van mijn leven.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Filoria vr 7 dec 2012 - 7:51

Ik mocht pas met 7cm, maar de laatste centimeters gingen heel snel bij mij. Ik kreeg persdrang in de auto. Niet zo fijn. De volgende keer zou ik eerder willen vertrekken. Of thuis bevallen, dat nog liever eigenlijk Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 561177 Het is wel een heel gedoe hoor - heen en weer naar het ziekenhuis. Als je een goede bevalling en een gezonde baby hebt (en dat had ik gelukkig) ben je in no-time weer thuis. Dan denk je: waar was dat hele circus nou voor nodig eigenlijk?

Maar dat weet je pas achteraf natuurlijk.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Fiwen vr 7 dec 2012 - 8:16

Je hebt in principe 2 scenario's

1) een 'normale' bevalling met je eigen verloskundige zonder medische indicatie --> dan ga je bij +- 6 cm richting het ziekenhuis. Aangezien het gemiddelde bij een eerste kindje 1cm per uur is ben je dan nog ruim op tijd in het ziekenhuis. Als je verloskundige inschat dat het sneller of langzamer gaat dan zal ze met jullie overleggen of je beter eerder of later naar het ziekenhuis kunt gaan.

2) een bevalling waarbij een medische indicatie ontstaat (o.a. pijnstillingswens, maar ook langdurige ontsluiting, kindje dat in het vruchtwater gepoept heeft etc.) --> dan wordt er door je verloskundige op dat moment naar het ziekenhuis gebeld en mag je (mits er plek is natuurlijk) meteen komen en wordt de bevalling ook door een verloskundige of arts van het ziekenhuis verder begeleid.

Tot wanneer ze een ruggenprik zetten is helemaal afhankelijk van de richtlijnen van het ziekenhuis, hoe het met jou gaat en de snelheid van de ontsluiting.

Tip: schrijf al je vragen op en bel naar de praktijk om te vragen of ze een dubbele afspraak voor je kan inplannen omdat je veel vragen hebt, dan heeft de verloskundige wat meer tijd voor je dat is wel zo prettig.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Caroow vr 7 dec 2012 - 8:27

Maar, ik zie het nu voor me dat ik kruipend met een emmer voor mijn neus over de galerij naar de auto moet kruipen Rolling Eyes Dat lijkt me zo erg, die weg naar het ziekenhuis zeg maar.

Maar 1 cm. per uur, dat is toch best wel snel?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  sabje vr 7 dec 2012 - 8:30

Ik ben met 5 cm naar het ziekenhuis gegaan. Ik was s' middags gestript en toen de weeen regelmatig kwamen heb ik gebeld. De verloskundige is toen gekomen en hij heeft gekeken. Ik had toen 5 cm.
Hij kwam al binnen dat hij het ziekenhuis al had gebeld, maar toch nog even wilde kijken. Wilde ook in het ziekenhuis bevallen.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling) - Pagina 2 Empty Re: Wanneer naar het ziekenhuis? (tijdens bevalling)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum