Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling

+12
Chelle
_Blush_
*Lookie*
Printje
Aimee
Filoria
Slakje
SarahKey
Darius
MissD
Roos
Ella
16 plaatsers

Ga naar beneden

Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling Empty Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling

Bericht  Ella zo 7 okt 2012 - 21:37

Ik heb wat vraagjes mbt een ziekenhuisbevalling. Mijn man en ik hebben het er nu vaak over en lopen tegen dingen aan omdat we niet weten wat de 'normale' gang van zaken is zeg maar.

1. Als je onder begeleiding bent van een gynaecoloog, in hoevere werken ze dan met een bevalplan. Ik weet dat sommige verloskundige dat uitgebereid van te voren bespreken met de as ouders maar gebeurd dat ook als je bij een gynaecoloog loopt.

2. Wat gebeurd er allemaal nadat je bent bevallen, en dan meer in welke volgorde, te denken aan: baby aankleden/badderen, jezelf opfrissen, voeding ect.....

3. Hoeveel uren blijf je in het ziekenhuis na een normale bevalling?

4. Hebben jullie de familie ook in het ziekenhuis langs laten komen? Of heb je dat allemaal thuis pas gedaan?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling Empty Re: Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling

Bericht  Roos zo 7 okt 2012 - 21:45

Ella schreef:Ik heb wat vraagjes mbt een ziekenhuisbevalling. Mijn man en ik hebben het er nu vaak over en lopen tegen dingen aan omdat we niet weten wat de 'normale' gang van zaken is zeg maar.

1. Als je onder begeleiding bent van een gynaecoloog, in hoevere werken ze dan met een bevalplan. Ik weet dat sommige verloskundige dat uitgebereid van te voren bespreken met de as ouders maar gebeurd dat ook als je bij een gynaecoloog loopt.
-Zowel met verloskundige als gyn niet over over een bevalplan oid gehad...

2. Wat gebeurd er allemaal nadat je bent bevallen, en dan meer in welke volgorde, te denken aan: baby aankleden/badderen, jezelf opfrissen, voeding ect.....
- hier werd zoonlief eerst gewogen en gemeten, daarna aangekleed. Toen een klein flesje en wij kregen beschuit met muisjes. In de tussentijd zijn de beide opa/oma's langs geweest. Daarna ging ik even douchen tot slot nog een prik anti-d en toen naar huis!

3. Hoeveel uren blijf je in het ziekenhuis na een normale bevalling?
- L. is om 9 uur geboren om half 2 waren we thuis.

4. Hebben jullie de familie ook in het ziekenhuis langs laten komen? Of heb je dat allemaal thuis pas gedaan?
[i]
- alleen de opa/oma's, de rest is thuis gekomen.

Ondanks dat ik graag thuis wilde bevallen vond ik het een prettige ervaring!

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling Empty Re: Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling

Bericht  Gast zo 7 okt 2012 - 22:07

1. Als je onder begeleiding bent van een gynaecoloog, in hoevere werken ze dan met een bevalplan. Ik weet dat sommige verloskundige dat uitgebereid van te voren bespreken met de as ouders maar gebeurd dat ook als je bij een gynaecoloog loopt.
Ik mocht al mijn wensen op papier zetten. Nu had ik niet heel veel bijzonderheden maar dat wat ik wilde daar is wel rekening mee gehouden. Ik weet trouwens niet in hoeverre elke gyn daar aan "mee doet".

2. Wat gebeurd er allemaal nadat je bent bevallen, en dan meer in welke volgorde, te denken aan: baby aankleden/badderen, jezelf opfrissen, voeding ect.....
Hier werden ze nagekeken en gewogen en toen aangekleed en bij mij neergelegd. Ondertussen werd ik gehecht. Daarna ben ik gaan douchen en kon ik het eerste flesje geven. Daarna ben ik naar de kamer gereden. Als je BV wil gaan geven kun je volgens mij meteen na het hechten gaan voeden. Maar dat ik gewoon aangeven hoe je dat graag wil.

3. Hoeveel uren blijf je in het ziekenhuis na een normale bevalling? Bij H. moest ik een nacht blijven vanwege haar suiker. Bij A. mochten we na een paar uurtjes al weer naar huis.

4. Hebben jullie de familie ook in het ziekenhuis langs laten komen? Of heb je dat allemaal thuis pas gedaan? Mijn ouders zijn met H. meteen gekomen. Althans, nadat ik gedouched had enzo. We wisten namelijk niet hoe lang ik zou moeten blijven vanwege mijn HB. Rond 20u was ik weer thuis en toen zijn mijn ouders daarheen gekomen met H. en mijn schoonvader is nog langs geweest. Toen ik van H. ben bevallen is iedereen in het ZH langs geweest, omdat ik toen wat langer moest blijven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling Empty Re: Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling

Bericht  MissD zo 7 okt 2012 - 22:23

. Als je onder begeleiding bent van een gynaecoloog, in hoevere werken ze dan met een bevalplan. Ik weet dat sommige verloskundige dat uitgebereid van te voren bespreken met de as ouders maar gebeurd dat ook als je bij een gynaecoloog loopt.
Ik liep niet bij een gyneacoloog maar verloskundige en daar is een bevalplan niet ter sprake gekomen. Uiteindelijk moest ik (met spoed in de ambulance) naar het ziekenhuis en is daar een gyneacoloog bij gekomen die mij verder heeft begeleid bij het bevallen.

2. Wat gebeurd er allemaal nadat je bent bevallen, en dan meer in welke volgorde, te denken aan: baby aankleden/badderen, jezelf opfrissen, voeding ect.....
T. werd op mijn buik gelegd, tijdens het hechten, geloof dat ze daarna ook aan mijn borst werd gelegd om te kijken of ze wilde drinken. Daarna heeft de verloskundige haar samen met mijn man even opgefrist en aangekleed. We kregen in de verloskamer beschuit met muisjes en drinken. Daarna werd ik in een rolstoel naar een badkamer gebracht waar ik mezelf mocht douchen. Daarna ben ik in bed gaan liggen en hebben we daar de nacht doorgebracht. Wat betreft voeden moest ik haar om de 3 uur aanleggen.


3. Hoeveel uren blijf je in het ziekenhuis na een normale bevalling?
Wij moesten een nachtje blijven omdat de hartslag van T. tijdens de bevalling heel ver daalde en ze gehaald is met de vacuumpomp. Ik ben om 19.00uur bevallen en de volgende dag mocht ik om 13.00uur naar huis (na controle van de gyneacoloog, kinderarts en orthopeed).

4. Hebben jullie de familie ook in het ziekenhuis langs laten komen? Of heb je dat allemaal thuis pas gedaan?
Nadat ik gedouched was is mijn man onze familie en naaste vrienden gaan bellen. Mijn ouders en mijn zusje zijn in het ziekenhuis diezelfde avond langsgekomen. De rest is allemaal gewoon thuis langsgekomen.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling Empty Re: Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling

Bericht  Darius zo 7 okt 2012 - 22:34

[quote="Ella"]Ik heb wat vraagjes mbt een ziekenhuisbevalling. Mijn man en ik hebben het er nu vaak over en lopen tegen dingen aan omdat we niet weten wat de 'normale' gang van zaken is zeg maar.

1. Als je onder begeleiding bent van een gynaecoloog, in hoevere werken ze dan met een bevalplan. Ik weet dat sommige verloskundige dat uitgebereid van te voren bespreken met de as ouders maar gebeurd dat ook als je bij een gynaecoloog loopt.

Dat weet ik niet, ik was onder controle bij een vk in een vrijgevestigde praktijk. Ben wel in het ziekenhuis bevallen.

2. Wat gebeurd er allemaal nadat je bent bevallen, en dan meer in welke volgorde, te denken aan: baby aankleden/badderen, jezelf opfrissen, voeding ect.....
Dat was drie keer verschillend, na de geboorte werden ze alle drie meteen bij mij neergelegd. Laurens en Elise kregen meteen borstvoeding, zonder dat ze werden aangekleed, Pepijn werd eerst aangekleed en daarna kreeg hij borstvoeding. Bij Laurens werd ik op bed gewassen, bij Pepijn en Elise mocht ik zelf douchen. Het ligt er ook maar net aan of het druk is of niet, volgens mij.
3. Hoeveel uren blijf je in het ziekenhuis na een normale bevalling?
Bij Laurens had ik geen 'normale' bevalling, ik ben toen 2 liter bloed verloren. Daarom moest ik een nachtje blijven. Pepijn en Elise waren verder wel normaal ter wereld gekomen, alleen hadden ze allebei een hoog geboortegewicht. Daarom moest ik een paar uurtjes blijven, zodat ze gezien konden worden door de kinderarts en gecontroleerd werden op bloedsuikers. Bij Elise ben ik om 04:51 uur bevallen en om 14:00 uur mochten we naar huis.
4. Hebben jullie de familie ook in het ziekenhuis langs laten komen? Of heb je dat allemaal thuis pas gedaan?Mijn ouders en schoonouders zijn in het ziekenhuis langsgekomen, die wilden natuurlijk meteen komen. Mijn zusje is bij L ook meteen gekomen, moest twee uur in de auto zitten en heeft E uiteindelijk maar 10 minuutjes gezien. Ik vond het prima dat mensen in het ziekenhuis langskomen, alleen moeten ze dan niet verwachten dat ze wat drinken en beschuit met muisjes krijgen. Het is dan gewoon even kijken, even praten en dan weer weg. Thuis heb je wel meer rust.[/quote]
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling Empty Re: Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling

Bericht  SarahKey zo 7 okt 2012 - 22:43

1. Als je onder begeleiding bent van een gynaecoloog, in hoevere werken ze dan met een bevalplan. Ik weet dat sommige verloskundige dat uitgebereid van te voren bespreken met de as ouders maar gebeurd dat ook als je bij een gynaecoloog loopt.
Wij hebben het niet over een bevalplan gehad. Wel werd geadviseerd om naar een beval bijeenkomst van het ziekenhuis te komen. Daar werd verteld hoe ze in het ziekenhuis handelen tijdens en na de geboorte.

2. Wat gebeurd er allemaal nadat je bent bevallen, en dan meer in welke volgorde, te denken aan: baby aankleden/badderen, jezelf opfrissen, voeding ect.....
Siem heeft een uur bij mij bloot op de buik gelegen. Lekker ingepakt in doeken. We werden alleen gelaten als gezin om even bij te komen en te kunnen kijken naar ons jochie. (en bv gegeven in dat uur) Na het uur werd ik gehecht en hield papa Siem vast. Na het hechten werd Siem gewogen/aangekleed etc. In bad doen ze pas na ongeveer 24 uur. Siem werd na het aankleden in het wiegje gelegd en toen moest ik opstaan om te gaan douchen. Mijn man ging mee, moest mee, en een zuster bleef op de kamer bij Siem.

3. Hoeveel uren blijf je in het ziekenhuis na een normale bevalling?
Siem lag net 2 minuten op mijn buik en ze zeiden al dat ik zo snel mogelijk naar huis mocht. Was nog niet eens gehecht. Siem werd half 2 's nachts geboren en half 7 gingen we naar huis. Al mochten we al rond half 4 gaan maar dat durfden we nog niet.

4. Hebben jullie de familie ook in het ziekenhuis langs laten komen? Of heb je dat allemaal thuis pas gedaan?
Nee. We hebben ze gebeld om te zeggen dat ze thuis langs mochten komen. Als ik langer in het ziekenhuis moest blijven zou het anders worden. Moet er niet aan denken om familie tijdens of vlak na de bevalling om me heen te hebben.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling Empty Re: Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling

Bericht  Slakje zo 7 okt 2012 - 22:45

1. Als je onder begeleiding bent van een gynaecoloog, in hoevere werken ze dan met een bevalplan. Ik weet dat sommige verloskundige dat uitgebereid van te voren bespreken met de as ouders maar gebeurd dat ook als je bij een gynaecoloog loopt.
Ik had geen geboorteplan of zoiets. Het enige wat ik wilde was mijn kleine meid meteen vast houden.

2. Wat gebeurd er allemaal nadat je bent bevallen, en dan meer in welke volgorde, te denken aan: baby aankleden/badderen, jezelf opfrissen, voeding ect.....
Eerst werd Louise op mij gelegd, dan werd de navelstreng doorgeknipt, papa kwam binnen (hij was onwel geworden door de stress). Ze hebben haar toen meegenomen (was in dezelfde kamer) om te wegen, te wassen en aan te kleden en haar na te kijken (was een sterrenkijkertje, en haar ademhaling was geen 100% goed), terwijl dat werd gedaan gingen ze mij hechten en werd in gewassen. Ondertussen was Louise in de armen van papa. Dan werd ik overgedragen naar een ziekenhuis bed en mochten we naar onze kamer.

3. Hoeveel uren blijf je in het ziekenhuis na een normale bevalling? Ik ben 5 dagen gebleven. Geen idee hoe dat zit in Nederland. Maar lijkt me dat als je volledig in orde bent, de baby ook, er geen verdoving is, je goed kan gaan, dat dat wel meteen mag.

4. Hebben jullie de familie ook in het ziekenhuis langs laten komen? Of heb je dat allemaal thuis pas gedaan? Familie en vrienden zijn langs geweest in het ziekenhuis.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling Empty Re: Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling

Bericht  Filoria zo 7 okt 2012 - 22:49

2. Wat gebeurd er allemaal nadat je bent bevallen, en dan meer in welke volgorde, te denken aan: baby aankleden/badderen, jezelf opfrissen, voeding ect.....
Pff dat wist ik de dag na de bevalling allemaal al niet meer. Het ging een beetje in een roes. Ik geloof zoiets:
1. Ik werd gehecht terwijl mijn man samen met de verpleegkundige de baby ging wassen en aankleden (ik kon tijdens het hechten wel meekijken, was hele goede afleiding!)
2. Tomas werd aangelegd aan mijn borst. Daarna lieten de verpleegkundige en verloskundige ons met zn drietjes achter zodat we even aan elkaar konden wennen.
3. Ik ging douchen.
4. Weer even terug op bed om wat te rusten en te eten.
5. Naar huis.


3. Hoeveel uren blijf je in het ziekenhuis na een normale bevalling?
Ik mocht 3a4 uurtjes nadat Tomas geboren was weer naar huis.

4. Hebben jullie de familie ook in het ziekenhuis langs laten komen? Of heb je dat allemaal thuis pas gedaan?
Thuis pas. Ik vond het ook heeel fijn om gewoon met z'n drietjes te zijn. Was hartstikke moe en wazig en onder de indruk. We hebben wel gebeld met onze familie.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling Empty Re: Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling

Bericht  Aimee zo 7 okt 2012 - 22:55

1. Als je onder begeleiding bent van een gynaecoloog, in hoevere werken ze dan met een bevalplan. Ik weet dat sommige verloskundige dat uitgebereid van te voren bespreken met de as ouders maar gebeurd dat ook als je bij een gynaecoloog loopt.
Weet ik niet, ik was onder begeleiding van de VK

2. Wat gebeurd er allemaal nadat je bent bevallen, en dan meer in welke volgorde, te denken aan: baby aankleden/badderen, jezelf opfrissen, voeding ect.....
Ik heb heel lang met Luuk op mijn buik gelegen. Ik ben gehecht met hem op mijn buik, daarna is hij meteen aangelegd. Na ongeveer een uur hebben ze Luuk gewogen, gemeten en aangekleed en kreeg ik wat te drinken en een beschuitje. Daarna werd Luuk weer aangelegd, heb ik gedouched(n.a.v. dit topic vraag ik me echt af waar Luuk toen was?), kregen we instructies voor de nacht en konden we naar huis.

3. Hoeveel uren blijf je in het ziekenhuis na een normale bevalling?
Ligt denk ik ook wel een beetje aan de drukte, maar ik ben om 20.59 bevallen en om 23.30 waren we thuis

4. Hebben jullie de familie ook in het ziekenhuis langs laten komen? Of heb je dat allemaal thuis pas gedaan?
[b]Nee, dat wilde ik persee niet. Ze zijn wel om 23.30 allemaal in één keer even langs geweest thuis, en om 23.45 waren ze allemaal weer weg[/quote]
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling Empty Re: Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling

Bericht  Gast zo 7 okt 2012 - 23:11

1. Als je onder begeleiding bent van een gynaecoloog, in hoevere werken ze dan met een bevalplan. Ik weet dat sommige verloskundige dat uitgebereid van te voren bespreken met de as ouders maar gebeurd dat ook als je bij een gynaecoloog loopt.

Waar ik ben bevallen werkten ze wel met een bevalplan. Daarvoor kreeg je rond de 36 weken een afspraak met een verpleegkundige van de kraamafdeling. Daarmee werden dan eventuele wensen doorgenomen, het wel of niet willen van pijn bestrijding, dat soort dingen. Ook kreeg je dan als je daar nog niet geweest was een rondleiding bij de verloskamers.

2. Wat gebeurd er allemaal nadat je bent bevallen, en dan meer in welke volgorde, te denken aan: baby aankleden/badderen, jezelf opfrissen, voeding ect.....

Eerst bleef mijn dochter een tijdje bij mij liggen, bloot op bloot. Ze mocht bij me drinken en op het moment dat wij daar klaar voor waren is ze meegenomen voor controle, wegen en aankleden. Ik moest eerst wat eten, daarna mocht ik douchen.

3. Hoeveel uren blijf je in het ziekenhuis na een normale bevalling?

Dat weet ik niet, ik moest iets langer blijven (of T. moest wat langer blijven eigenlijk Wink ) ivm meconiumhoudend vruchtwater.

4. Hebben jullie de familie ook in het ziekenhuis langs laten komen? Of heb je dat allemaal thuis pas gedaan?

Dat hebben we thuis pas gedaan. Eerst maar even bijkomen met zijn drietjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling Empty Re: Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling

Bericht  Ella ma 8 okt 2012 - 7:43

Bedankt voor jullie ervaringen. Zo krijgen wij in elk geval een beter beeld ervan.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling Empty Re: Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling

Bericht  Printje ma 8 okt 2012 - 7:46

1. Als je onder begeleiding bent van een gynaecoloog, in hoeverre werken ze dan met een bevalplan. Ik weet dat sommige verloskundige dat uitgebereid van te voren bespreken met de as ouders maar gebeurd dat ook als je bij een gynaecoloog loopt.
Dit weet ik niet, ben bij R de hele tijd bij de vk geweest en nu ook nog. Maar een bevalplan heb ik niet, heb eigenlijk niet echt wensen. (ja zo snel mogelijk, mits mogelijk natuurlijk, weer naar huis)

2. Wat gebeurd er allemaal nadat je bent bevallen, en dan meer in welke volgorde, te denken aan: baby aankleden/badderen, jezelf opfrissen, voeding ect.....
Ik heb even met R gelegen, daarna ging ik douchen en kreeg ik eten. Daarna kwam er visite en heb ik wat rondgelopen etc.

3. Hoeveel uren blijf je in het ziekenhuis na een normale bevalling?
Dat weet ik niet aangezien ik 'mocht' blijven omdat manlief in het ziekenhuis lag.

4. Hebben jullie de familie ook in het ziekenhuis langs laten komen? Of heb je dat allemaal thuis pas gedaan?
Ja bij ons mocht iedereen gewoon meteen komen, had de oma's ook echt niet langer weg kunnen houden denk ik hahaha.


Edit: ik wilde zelf heel erg graag snel douchen.. voelde me op zijn minst gezegd niet echt schoon.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling Empty Re: Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 7:51

1. Als je onder begeleiding bent van een gynaecoloog, in hoevere werken ze dan met een bevalplan. Ik weet dat sommige verloskundige dat uitgebereid van te voren bespreken met de as ouders maar gebeurd dat ook als je bij een gynaecoloog loopt.
Wij hebben de eerste keer niet de tijd gehad om alles te bespreken, omdat het te snel ging. Bij de tweede was ik al opgenomen vanwege gescheurde vliezen, en heb ik wel heel veel gynaecologen gezien, maar net met niemand besproken hoe ik de bevalling wilde. Toevallig had ik een vk die ik een aantal weken daarvoor had gesproken toen ik ook opgenomen was, en zij wist nog wat mijn wensen waren/wat ik anders wilde tov de eerste keer.

2. Wat gebeurd er allemaal nadat je bent bevallen, en dan meer in welke volgorde, te denken aan: baby aankleden/badderen, jezelf opfrissen, voeding ect.....
Bij de eerste werd hij weggehaald naar de couveuseafdeling, moest ik douchen, werd ik naar een kamer gebracht en werd mijn man naar huis gestuurd. Pas de volgende ochtend heb ik mijn zoontje weer gezien. Bij de tweede hebben we hem uitgebreid vastgehouden en laten drinken, daarna kwam de verpleegkundige om te vragen of ze hem aan mocht kleden. Toen bleek dat hij naar de kinderafdeling moest, heb ik gedoucht en zijn we daarna meteen naar de couveuseafdeling gelopen.

3. Hoeveel uren blijf je in het ziekenhuis na een normale bevalling?
Ik heb geen normale bevalling gehad, bij de eerste keer moest ik 8 dagen blijven, bij de tweede 3 dagen.

4. Hebben jullie de familie ook in het ziekenhuis langs laten komen? Of heb je dat allemaal thuis pas gedaan?
Bij de eerste keer wel, omdat we toen langer moesten blijven. Bij de tweede zijn alleen mijn ouders en broer met onze oudste langsgeweest, de rest kwam toen we thuis waren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling Empty Re: Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling

Bericht  *Lookie* ma 8 okt 2012 - 7:53

1. Als je onder begeleiding bent van een gynaecoloog, in hoevere werken ze dan met een bevalplan. Ik weet dat sommige verloskundige dat uitgebereid van te voren bespreken met de as ouders maar gebeurd dat ook als je bij een gynaecoloog loopt. In ons ziekenhuis werd er niet met een bevalplan gewerkt, tenminste niet bij mij

2. Wat gebeurd er allemaal nadat je bent bevallen, en dan meer in welke volgorde, te denken aan: baby aankleden/badderen, jezelf opfrissen, voeding ect..... Dat is grotendeels langs me heen gegaan (ivm keizersnede). Ik weet dat mijn zoontje is meegenomen (vriend was erbij) en hij heeft een aantal uurtjes bloot in de couveuze gelegen. Na ongeveer 2 uurtjes mocht ik even met hem knuffelen (hij sliep). Volgens mij is er vlak na de bevalling niet veel gebeurd qua wassen etc.. dat kwam pas later. Ze waren eerst te druk met de infusen, medicijnen etc (maar was een uitzonderlijke situatie ivm zwangerschapsvergiftiging etc etc...)

3. Hoeveel uren blijf je in het ziekenhuis na een normale bevalling? Volgens mij minimaal 3 uren maar weet het niet precies

4. Hebben jullie de familie ook in het ziekenhuis langs laten komen? Of heb je dat allemaal thuis pas gedaan?[/quote] Ja bij ons kwam er wel familie langs maar dat kwam ook omdat ik nog 8 dagen moest blijven en mijn zoontje 12 dagen. Ik denk dat als alles normaal was verlopen, we de familie gewoon thuis hadden laten komen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling Empty Re: Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling

Bericht  _Blush_ ma 8 okt 2012 - 7:57

Echt vreemd dat er zo'n verschil tussen België en Nederland is ! Aan mijn antwoorden heb je dus niet zoveel...

Ik denk dat je hier wel poliklinisch kan bevallen (dus bevallen en weer naar huis dezelfde dag), maar dat is hier niet zo vanzelfsprekend. Bij een normale, vlotte bevalling ga je na 4 dagen naar huis. Bij een keizersnede blijf je gemiddeld een week in het ziekenhuis.


1. Als je onder begeleiding bent van een gynaecoloog, in hoeverre werken ze dan met een bevalplan.
Hier had ik echt nog niet van een bevalplan gehoord... Tijdens een bijeenkomst in het ziekenhuis kregen we wel wat uitleg over hoe zij het aanpakken.

2. Wat gebeurd er allemaal nadat je bent bevallen, en dan meer in welke volgorde, te denken aan:
baby aankleden/badderen, jezelf opfrissen, voeding ect.....

E. werd meteen bij mij gelegd en zo hebben ze ons 1,5 uur met drietjes alleen gelaten. Daarna kwamen ze haar meten en wegen (in dezelfde kamer) en werd ze opnieuw bij mij gelegd. Daarna kwamen ze me helpen om te douchen.

3. Hoeveel uren blijf je in het ziekenhuis na een normale bevalling?

Ik ben 4 nachten gebleven: zaterdag bevallen, woensdag naar huis. Bij ons krijg je in die dagen regelmatig bezoek van de gynaecoloog, kinesist, kinderarts en vroedvrouwen (om de hechtingen te spoelen en te helpen met de BV).

4. Hebben jullie de familie ook in het ziekenhuis langs laten komen? Of heb je dat allemaal thuis pas gedaan?

Onze ouders zijn de eerste dag meteen geweest. De 2e dag was zondag, dus toen is er héél veel familie geweest. Op een bepaald moment stonden er 17 mensen in de kamer ! Dat was wel een beetje te veel van het goede...
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling Empty Re: Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling

Bericht  Chelle ma 8 okt 2012 - 8:06

Ella schreef:Ik heb wat vraagjes mbt een ziekenhuisbevalling. Mijn man en ik hebben het er nu vaak over en lopen tegen dingen aan omdat we niet weten wat de 'normale' gang van zaken is zeg maar.

1. Als je onder begeleiding bent van een gynaecoloog, in hoevere werken ze dan met een bevalplan. Ik weet dat sommige verloskundige dat uitgebereid van te voren bespreken met de as ouders maar gebeurd dat ook als je bij een gynaecoloog loop.

Ik was vanaf 30 weken niet meer bij de verloskundige maar was in het ziekenhuis onder begeleiding van de verloskundigen daar,
Er was geen sprake van een bevalplan. Alles is wel erg fijn verlopen.

2. Wat gebeurd er allemaal nadat je bent bevallen, en dan meer in welke volgorde, te denken aan: baby aankleden/badderen, jezelf opfrissen, voeding ect.....

Ze werd op mijn buik gelegd en heb even zo samen gelegen direct na de bevalling. Toen werd ze aangekleed en ik ondertussen gehecht.
Daarna een flesje gegeven en lekker geknuffeld. Toen kon ik me lekker douchen. Had een kraamsuite in het ziekenhuis met eigen badkamer. Super mooi was het allemaal!
Toen we beetje waren bijgekomen kwamen schoonouders en ouders langs. Mijn moeder was al bij de bevalling aanwezig maar heeft zich goed afzijdig gehouden zodat we samen konden genieten.
Ik ben om 12.55 uur bevallen en we mochten de volgende dag om 13.00 naar huis. Mijn dochter was een kleintje en moest eerst goed drinken.
Mijn man mocht trouwens ook gezellig blijven slapen.

3. Hoeveel uren blijf je in het ziekenhuis na een normale bevalling?

Wij zijn daar een nachtje gebleven. Lijkt me best vermoeiend als je al na een paar uur naar huis moet. Ik vond het erg fijn zo.

4. Hebben jullie de familie ook in het ziekenhuis langs laten komen? Of heb je dat allemaal thuis pas gedaan?

Mijn ouders en schoonouders zijn in het ziekenhuis langs geweest. Anderen zijn thuis langs geweest maar mijn hormonen gingen enorm opspelen en wilde het liefst niemand zien. In het ziekenhuis had ik hier helemaal nog geen last van dus had liever gewild dat iedereen daar was langs geweest, was ik daar ook weer gelijk vanaf. Wink
[b][i]
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling Empty Re: Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling

Bericht  Dora ma 8 okt 2012 - 9:14

1. Als je onder begeleiding bent van een gynaecoloog, in hoevere werken ze dan met een bevalplan. Ik weet dat sommige verloskundige dat uitgebereid van te voren bespreken met de as ouders maar gebeurd dat ook als je bij een gynaecoloog loopt.

Ik ben met 35+3 weken op controle geweest bij de verloskundige, zij heeft met toen doorgestuurd naar de gyneacoloog gestuurd omdat ze vermoedde dat M. aan de kleine kant zou zijn. Hier kon ik met 36+2 terecht voor onderzoeken en een dag later (dus 36+3) naar de gyn. Zij hebben me toen officieel overgenomen. Bij de verloskundige was ik al bezig met een bevalplan, deze zou ik nog wat aanpassen/wijzigen en dan zouden zij hem in mijn dossier stoppen. Zover zijn we dus niet meer gekomen.

In het ziekenhuis moest ik overal tussendoor gepropt worden qua afspraken en ik had aangeveven dat ik een bevalplan had gemaakt en deze graag wilde bespreken. Maar helaas was er wat miscommunicatie was er geen goede afspraak gemaakt, maar ik heb hem (gelukkig) nog wel met een verloskundige kunnen bespreken en aantekeningen op gemaakt. Deze heeft zij ook in mijn dossier gedaan. En idd, toen ik in het ziekenhuis aankwam en ze me 'opnamen' kwam mijn bevalplan naar boven en deze heeft ook voor iedereen open en bloot, zo in te kijken klaar gelegen. Zodat iedereen meteen kon zijn wat mijn/onze wensen waren. Hier hebben ze zich ook zoveel mogelijk aan gehouden en indien nodig overleg gepleegd.

2. Wat gebeurd er allemaal nadat je bent bevallen, en dan meer in welke volgorde, te denken aan: baby aankleden/badderen, jezelf opfrissen, voeding ect.....

Nadat de placenta is geboren en nagekeken hebben ze gekeken hoe mijn onderkant uit de strijd was gekomen (een klein schaafwondje maar). Ze zijn toen ook M. gaan aankleden en de controles doen. Doordat de kinderarts ook nog moest komen voor de controles zijn we alleen wel vergeten M. voor de 1ste keer aan te leggen. Uiteindelijk heeft de op de couveuse-afdeling voor de eerste keer eten gehad (helaas wel kv). Dus later nog wel geprobeerd aan te leggen, maar ze was al te diep in slaap. En door miscommunicatie zaten ze op de couveuse-afdeling op mij te wachten en op de verloskamers zaten ze op mijn vrouw te wachten (die dus boven bij M. was) om te douchen (ze willen daar dat dan de partner in de kamer aanwezig is ivm met dat er vroeger gejat is op de kraamkamer terwijl de kraamvrouw stond te douchen).

In de tijd dat we op de kinderarts aan het wachten waren hebben we beschuit met muisjes gekregen en
wat te drinken.



3. Hoeveel uren blijf je in het ziekenhuis na een normale bevalling?

Dat weet ik niet, meestal een uurtje of 2/3. Ik geloof dat mijn zusje na een dik uur al weer naar huis ging. Zelf heb ik van 3/4-7 tot 7-7 in het ziekenhuis met M. gelegen, toen werd M. ontslagen en zijn we naar huis gegaan.

4. Hebben jullie de familie ook in het ziekenhuis langs laten komen? Of heb je dat allemaal thuis pas gedaan?

Mijn ouders, mijn jongste zusje met vriend en grote zus A.nouk zijn rond half 5 's nacht naar het ziekenhuis gekomen (M. is om 3.02 uur geboren) en zijn rond 5 uur weer naar huis gegaan. Overdag zijn mijn andere zusje en zwager, mijn schoonouders, gastouder langs geweest. En de andere dagen nog wat mensen die in de buurt waren en mijn ouders nog een paar keer. Ook de gastouder is een keer met onze oudste dochter extra langs gekomen. En natuurlijk mijn vrouw met als het ging A.nouk (die wilde we tussendoor ook wat rust en speeltijd gunnen.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling Empty Re: Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling

Bericht  Puggle ma 8 okt 2012 - 9:18

Ella schreef:Ik heb wat vraagjes mbt een ziekenhuisbevalling. Mijn man en ik hebben het er nu vaak over en lopen tegen dingen aan omdat we niet weten wat de 'normale' gang van zaken is zeg maar.

1. Als je onder begeleiding bent van een gynaecoloog, in hoevere werken ze dan met een bevalplan. Ik weet dat sommige verloskundige dat uitgebereid van te voren bespreken met de as ouders maar gebeurd dat ook als je bij een gynaecoloog loopt.

Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me wel dat je in je controle afspraken daar over kan praten of anders een extra afspraak maken om het te bespreken.

2. Wat gebeurd er allemaal nadat je bent bevallen, en dan meer in welke volgorde, te denken aan: baby aankleden/badderen, jezelf opfrissen, voeding ect.....

Na de bevalling had ik haar even op me liggen, toen werd de navelstreng door geknipt. Daarna werd ze schoon gepoetst, gewogen, gecontroleerd en aangekleed. Ondertussen heb ik geloof ik nog een keer geperst voor de placenta en heeft ze van onder gekeken hoe het er uit zag bij mij. Toen is L. Bij me gelegd. Zo heb ik geloof ik een half uurtje gelegen en toen ben ik in de douche gegaan en met bed naar de afdeling gereden. En heb ik daar lekker gerust met L.

3. Hoeveel uren blijf je in het ziekenhuis na een normale bevalling?

Ik moest 2 dagen blijven voor mijn bloedruk.

4. Hebben jullie de familie ook in het ziekenhuis langs laten komen? Of heb je dat
allemaal thuis pas gedaan?

Ben half 8 in de avond bevallen en de volgende dag zijn de ouders en de broer en zus met aanhang van mijn man geweest.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling Empty Re: Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling

Bericht  Sophiee ma 8 okt 2012 - 20:59

1. Als je onder begeleiding bent van een gynaecoloog, in hoevere werken ze dan met een bevalplan. Ik weet dat sommige verloskundige dat uitgebereid van te voren bespreken met de as ouders maar gebeurd dat ook als je bij een gynaecoloog loopt.

Ben met 36 weken onder begeleiding van de gynaecoloog gekomen vanwege hypertensie. Bij beiden heb ik niets besproken over een eventueel bevalplan.

2. Wat gebeurd er allemaal nadat je bent bevallen, en dan meer in welke volgorde, te denken aan: baby aankleden/badderen, jezelf opfrissen, voeding ect.....

Na de bevalling is ze op mijn buik komen liggen. Vriend heeft de navelstreng doorgeknipt en ze werd in dikke doeken gewikkeld. Ze is bij me blijven liggen tijdens het persen van de placenta en het hechten (duurde alles bij elkaar toch zo'n 3 kwartier). Nadat ik klaar was, werd ze onderzocht en aangekleed. Ik kreeg een schoon shirt en kon haar gaan voeden. Na het voeden mocht er bezoek komen. Omdat het half 2 's nachts was, wilde ik alleen ff mijn ouders en zus zien. Daarna ben ik gaan douchen en kreeg ik een schoon bed. Daarna kregen we nog brood en drinken. Heel fijn, want ik had me toch een honger!

3. Hoeveel uren blijf je in het ziekenhuis na een normale bevalling?

Ik had geen normale bevalling, ben ingeleid vanwege hoge bloeddruk. Maar ik mocht zelfs om 11 uur de volgende ochtend al naar huis. Dochter deed het heel goed, dronk meteen als een natuurtalentje zeiden ze. En mijn bloeddruk was ineens heel laag. Met medicatie mocht ik naar huis.

4. Hebben jullie de familie ook in het ziekenhuis langs laten komen? Of heb je dat
allemaal thuis pas gedaan?

Ouders en zus dus 's nachts nog. De procedure met inleiden vanwege hoge bloeddruk is 48 uur blijven na de bevalling. Dan hadden we de familie van mijn vriend en beste vrienden wel in het ziekenhuis laten komen. Maar omdat de volgende ochtend bleek dat het allemaal zo goed ging, zijn we eerst lekker naar huis gegaan. De kraamzorg heeft alles opgestart en toen hebben we de belangrijkste mensen laten komen.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling Empty Re: Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling

Bericht  Parel ma 8 okt 2012 - 21:16

1. Als je onder begeleiding bent van een gynaecoloog, in hoevere werken ze dan met een bevalplan. Ik weet dat sommige verloskundige dat uitgebereid van te voren bespreken met de as ouders maar gebeurd dat ook als je bij een gynaecoloog loopt.
Wij hebben gewoon tijdens de bevalling onze wensen aangegeven, we mochten wel een bevalplan maken van de verloskundige, en dingen waar we echt op tegen waren werden natuurlijk doorgegeven, maar eerlijk is eerlijk, tijdens de bevalling kon weinig me meer boeien..

2. Wat gebeurd er allemaal nadat je bent bevallen, en dan meer in welke volgorde, te denken aan: baby aankleden/badderen, jezelf opfrissen, voeding ect.....
Ze werd geboren, even op mijn buik (kwartier ofzo, daarna vroeg ik of ze haar niet eens moesten nakijken Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling 878948377). Daarna werd zij gewassen en aangekleed etc., en ik gehecht. Toen tijdens het hechten heb ik mijn ouders en zus gebeld, en mijn vriend zijn ouders. Daarna ben ik gewassen door de verpleegster (was te misselijk om op te staan en zelf te gaan douchen), en heeft mijn vriend haar een flesje gegeven. Toen kregen we beschuit met muisjes en wat drinken en ben ik iedereen gaan bellen vanuit bed terwijl hij lekker kon kroelen.


3. Hoeveel uren blijf je in het ziekenhuis na een normale bevalling?
Ik ben om 23.26 uur bevallen, na hechten en alles was ik rond 2 uur op de kamer, en toen zijn we de nacht gebleven. Vanwege een paar ooievaarsbeten is ze de volgende ochtend gecontroleerd door meerdere kinderartsen (vermoeden van wijnvlek) en toen mochten we nadat mijn bloeddruk goed was naar huis. 12 uur waren we thuis en rond half 1 kwam de kraamhulp.

Mijn vriend moest trouwens wel naar huis s`nachts, ik lag op een kamer met 4 andere vrouwen, en eerlijk is eerlijk ik vond dat echt beregezellig haha, grootste lol gehad en heerlijk over alle pasgeboren babietjes gekletst. Om 8 uur de volgende morgen stond mijn vriend weer voor mijn bed.

4. Hebben jullie de familie ook in het ziekenhuis langs laten komen? Of heb je dat allemaal thuis pas gedaan?
Bij ons zijn onze ouders de volgende ochtend, wel in het ziekenhuis, gekomen, we zijn echt midden in de nacht bevallen. Toen we thuis kwamen hebben we eerst met zijn 3en geslapen tot 15.00 uur en daarna kwam de visite.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling Empty Re: Vraagjes mbt ziekenhuis bevalling

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum