Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Namenstress...stond jij volledig achter de naam?

+37
Blue flower
Silver
Shisha
Océane
Ayla
Caroow
Aimee
Slakje
_Lana_
Sophiee
Jade
LDJ
Puggle
Paper Crown
Alex
Mamsie
Rush
Lonely Goatherd
mickey
Star007
Sanne
SarahKey
Happydobby
Highway
Printje
Bimbam
-Ieniemienie-
Dille
Marin
Sterrin_
koNijntje
Novalee
Shopaholic
Floor
Roos
Tania
Flower_L
41 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Namenstress...stond jij volledig achter de naam? - Pagina 3 Empty Re: Namenstress...stond jij volledig achter de naam?

Bericht  Aimee wo 5 dec 2012 - 9:22

Paper Crown schreef:Vandaag zag ik een kaartje bij de verloskundige dat
Hans Weijer was geboren.. Vind Hans toch wel een verschrikkelijke naam voor een baby anno 2012

En toch worden ouderwetse namen wel weer steeds populairder (Gijs, Luuk, Saar), zal me niets verbazen als over een aantal jaar Hans weer wat populairder is (al vind ik het nu zelf ook geen 'babynaam')
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Namenstress...stond jij volledig achter de naam? - Pagina 3 Empty Re: Namenstress...stond jij volledig achter de naam?

Bericht  Caroow wo 5 dec 2012 - 9:22

De muur van onze verloskundige hangt vol met Feyenne/Fayenne/Vajen/Vayen en alle andere variaties, dat is echt een super populaire naam nu hier..

Wij hadden de namen al voor de zwangerschap, we zijn het nog steeds eens.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Paper Crown wo 5 dec 2012 - 9:26

Aimee schreef:
Paper Crown schreef:Vandaag zag ik een kaartje bij de verloskundige dat
Hans Weijer was geboren.. Vind Hans toch wel een verschrikkelijke naam voor een baby anno 2012

En toch worden ouderwetse namen wel weer steeds populairder (Gijs, Luuk, Saar), zal me niets verbazen als over een aantal jaar Hans weer wat populairder is (al vind ik het nu zelf ook geen 'babynaam')

Gijs vind ik echt nog erger, moet dan automatisch aan Holle Bolle Gijs denken! Not my thing.. Hing ook een Giso en dat vond ik dan wel
leuk! Luuk en Saar ook leuk:)
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Paper Crown wo 5 dec 2012 - 9:26

Caroow schreef:De muur van onze verloskundige hangt vol met Feyenne/Fayenne/Vajen/Vayen en alle andere variaties, dat is echt een super populaire naam nu hier..

Wij hadden de namen al voor de zwangerschap, we zijn het nog steeds eens.

O,ja van dat meisje van xFactor idd!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Ayla wo 5 dec 2012 - 9:57

Oké kom ik ook nog even Floor, ik heb juist níet de neiging om zijn naam af te korten, ik heb er al genoeg in de omgeving. Vind zijn naam juist zoals ie is mooi, maar dat wist je al wel (herinner je je mijn eerste reactie nog haha)

Saar vind ik ook een hele leuke naam maar vriend niet denk ik, hou m wel in mijn achterhoofd voor een tweede hihi.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  _Lana_ wo 5 dec 2012 - 9:58

Luuk en Saar vind ik niet echt ouderwets. Hans vind ik echt een verschrikkelijke naam.
Hier komt de naam Vajen ( met streepje op de e ;-) ) echt helemaal niet veel voor, laatst hoorde ik 'm hier voor het eerst en ik vind het echt een hele mooie naam.

De naam van mijn dochter hoorde ik echt nooit!
En ineens zijn er in de week na haar geboorte 3 meisjes met dezelfde naam geboren in het ziekenhuis.

Oja Floor, ik vind zijn hele naam veel leuker dan de afgekorte naam hoor!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Océane wo 5 dec 2012 - 23:11

Bij de oudste wisten we niet wat het was. Meisjesnaam stonden we allebei achter, jongensnaam hadden we 2 opties waar we geen van beiden 100% achter stonden. Gelukkig was het een meid.

Bij de jongste wisten we het geslacht, maar heb ik tot de 36e week nog getwijfeld. Ben nu wel heel blij met de naam.
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Shisha wo 5 dec 2012 - 23:22

Jongensnaam waren we gelukkig al snel over uit. En het is een naam die in mijn top 3 staat dus ik ben er helemaal blij mee. Meisjesnaam wordt een wat lastiger verhaal. We hebben nu wel een naam (en ik vind het ook wel heel mooi) maar dat is voor beide niet echt de favoriet. Dus daar twijfel ik nog steeds een beetje over.
En we hadden nog een andere meisjesnaam maar iedereen trekt zo'n zuur gezicht wanneer we die naam laten vallen (we noemen soms wat lijstjes met namen op en dan doen we er een paar kanshebber tussen) en daardoor is dat ook wel een twijfelgeval geworden.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  SarahKey wo 5 dec 2012 - 23:33

Floor: ik vind de naam van jou zoon zo juist mooier als afgekort, die hoor je al zovaak. Deze 'versie' niet I love you Echt vervelend dat je zoveel negatieve reacties heb gehad. Waar bemoeien mensen zich mee zeg. Als het kind nou poep werd genoemd dan begreep ik het wel.

En ik hou van ouderwetse (korte) hollandse namen❤
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Flower_L do 13 dec 2012 - 7:36

Nou..de vliezen zijn inmiddels gebroken en de jongensnaam is nog steeds die bewuste naam...alleen vriend is nog niet 100% overtuigd...daardoor ga ik ook weer twijfelen.
Hij weet zo 123 (sinds start van zijn twijfel) ook geen leukere naam , dus dit gaat de naam worden...maar het voelt niet echt fijn, ondanks dat ik er wel helemaal achter sta. Pfff...mannen...

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Floor do 13 dec 2012 - 7:49

Misschien is hij wel helemaal om als het kindje is geboren of weet hij dan ineens en leuke naam die jij ook geweldig vind. Hopelijk staat hij er snel achter en twijfelt hij niet meer. succes!
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 8:10

Printje schreef:Floor; ik ben nu wel erg nieuwsgierig naar de naam hoor!

+1, pm-etje? Namenstress...stond jij volledig achter de naam? - Pagina 3 2474380249

de meidennamen waren we t al vrij snel over eens, jongensnamen zijn we nooit zeker van geweest, gelukkig maar dat we twee meiden hebben gekregen.

Gast
Gast

Bericht  Silver do 13 dec 2012 - 8:12

Als ik op internet wat rond zit te sneupen kom ik niet verder dan de top 10 en top 20. Is er ook bijv een top 100?
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  Happydobby do 13 dec 2012 - 8:15

@silver, alle namen die gegeven worden in NL kan je hier bekijken.

http://www.svb.nl/int/nl/kinderbijslag/kindernamen/top20/index.jsp

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Blue flower do 13 dec 2012 - 10:12

Ja ik stond er gelijk helemaal achter bij ons zoontje toen mijn man met de naam kwam.

Sinds maandag hebben we nu een naam voor ons 2e zoontje en ook daar staan we beide 100% achter. Kan niet wachten tot we die naam ook mogen uitspreken smile
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354

Bericht  CCC do 13 dec 2012 - 10:15

Ja, wij stonden volledig achter haar naam. Tweede naam moest mijn vriend nog wel aan wennen, maar na de geslachtsbepalingsecho was hij ervan overtuigd dat onze dochter echt zo moest heten smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  mystery mom do 13 dec 2012 - 10:48

Bij de eerste konden we alleen samen 1 jongensnaam bedenken die we beide leuk vonden. Meidennaam was toen een ramp. Nu hebben we juist alleen een meidennaam waar we t beide over eens zijn (mijn meidennaam van de eerste, mn vriend is er ondertussen aan gewend en vindt m nu ook mooi). Ik hoop nu om die reden dus ook op een meisje, een jongensnaam wordt echt rampzalig ben ik bang.
mystery mom
mystery mom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 141
Punten : 151
Registratiedatum : 15-05-12

Bericht  Mysterious do 13 dec 2012 - 21:32

wij staan er 100% achter de naam. hebben deze naam al 2 jaar en vind hem nog steeds mooi
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Snoes vr 14 dec 2012 - 2:41

Wij stonden ook beiden 100% achter de naam.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: