Volledig kolven
+7
CCC
Happydobby
Coccinelle
Liadan
Coco
Flip Fluitketel
Flower_L
11 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Volledig kolven
Bij l ging de bv doordat alles kapot lag. Vanaf dag 1 heel pijnlijk, ook zonder kloven etc.
Ook nu doet het weer gigantisch pijn. Echt continu doorbijten, geniet er ook totaal niet van. Ik kolf nu alles af en geniet van het flesje geven, geen pijn en toch mijn melk. Heel eerlijk gezegd geniet ik meer van contact tijdens flesje, dan live voeden zonder pijn. Ik overweeg nu ook om, mits productie deze week ok blijft, volledig te gaan kolven. Ik wil morgen nog tepelhoedjes kopen om te proberen, maar bij l hielp dit ook niet.
Ik leen nu nog een medela van thuiszorgwinkel, maar stel het blijft deze week goed gaan met productie, dan koop ik zelf een kolf.
Maar hoe doen jullie dit, indien volledig kolven. Kolf je als het uitkomt, als je voelt dat het nodig is, of vlak voor / na voeding.? En als je een dagje weg gaat, hoe doe je dat dan?
Ook nu doet het weer gigantisch pijn. Echt continu doorbijten, geniet er ook totaal niet van. Ik kolf nu alles af en geniet van het flesje geven, geen pijn en toch mijn melk. Heel eerlijk gezegd geniet ik meer van contact tijdens flesje, dan live voeden zonder pijn. Ik overweeg nu ook om, mits productie deze week ok blijft, volledig te gaan kolven. Ik wil morgen nog tepelhoedjes kopen om te proberen, maar bij l hielp dit ook niet.
Ik leen nu nog een medela van thuiszorgwinkel, maar stel het blijft deze week goed gaan met productie, dan koop ik zelf een kolf.
Maar hoe doen jullie dit, indien volledig kolven. Kolf je als het uitkomt, als je voelt dat het nodig is, of vlak voor / na voeding.? En als je een dagje weg gaat, hoe doe je dat dan?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Volledig kolven
Zijn je tepels nog wel heel, of zijn ze kapot? Heb je er al een lactatiekundige bij gehad die mee kan kijken waar de pijn vandaan komt?
En met kolven moet je een schema hebben, zeker in het begin zul je regelmatig (om de drie uur ongeveer) moeten kolven, om de productie voldoende hoog te krijgen. Het voordeel van kolven is dat je wel een uurtje later kunt kolven als dat beter uit komt, maar je kunt niet regelmatig overslaan. Borstvoeding is een kwestie van vraag en aanbod, als je minder vraagt door minder te kolven, zal de productie ook minder worden. Als je vaak kolft, dan zal de productie ook hoog blijven. Je moet eigenlijk net zo vaak/veel kolven als je kindje drinkt.
En met kolven moet je een schema hebben, zeker in het begin zul je regelmatig (om de drie uur ongeveer) moeten kolven, om de productie voldoende hoog te krijgen. Het voordeel van kolven is dat je wel een uurtje later kunt kolven als dat beter uit komt, maar je kunt niet regelmatig overslaan. Borstvoeding is een kwestie van vraag en aanbod, als je minder vraagt door minder te kolven, zal de productie ook minder worden. Als je vaak kolft, dan zal de productie ook hoog blijven. Je moet eigenlijk net zo vaak/veel kolven als je kindje drinkt.
Gast- Gast
Hoe oud is je baby nu?
Bij mij deed het ook ongelooflijk veel pijn.. Hierdoor ben ik bij de oudste (mede ook spruw) gestopt.
Bij de jongste heb ik koste wat het kost door gezet.. En dat was echt de eerste weken behoorlijk pittig.. Wat mij ook hielp was smeren met purelan en kokoslolie.. Smeren, smeren smeren smeren en het dragen van mothermates en lekschalen om zo de tepel te ontzien.
Bij mij deed het ook ongelooflijk veel pijn.. Hierdoor ben ik bij de oudste (mede ook spruw) gestopt.
Bij de jongste heb ik koste wat het kost door gezet.. En dat was echt de eerste weken behoorlijk pittig.. Wat mij ook hielp was smeren met purelan en kokoslolie.. Smeren, smeren smeren smeren en het dragen van mothermates en lekschalen om zo de tepel te ontzien.
Gast- Gast
J is nu een week oud, weet dat de pijn nog weeeeken kan duren. Tepels zijn nog redelijk heel. Gister met nagel stuk losgehaald per ongeluk, maar bij kolven doet de eerste stand (druppelstand ) verder niet.
Het zit voor een groot deel tussen de oren hoor, die angst. Ik durf het gewoon niet, zomaar weer aanleggen...bang voor die pijn. Kolven geeft mij echt rust. Geen pijn, en daarna lekker met j kroelen en flesje geven. Vind het contact met j ook fijner bij geven van flesje, weet niet...dat knusse gevoel van bv geven heb ik niet zo....wat het voor veel moeders wel is.
Ik kolf nu om de 3-4u, vlak voor voeding en dat krijgt hij dan ook. Vaak heb ik dan 10-20cc over en dat krijgt hij bij volgende voeding, aangevuld met verse melk van die kolfronde. In het zkh keken ze mij raar aan toen ik s nachts wilde kolven, maar deze nacht wil ik het wel proberen, om net iets meer productie te krijgen. J zit nu op 60, maar een dezer dagen wil ik 70 proberen....maar dan moet ik dat wel hebben.
Het zit voor een groot deel tussen de oren hoor, die angst. Ik durf het gewoon niet, zomaar weer aanleggen...bang voor die pijn. Kolven geeft mij echt rust. Geen pijn, en daarna lekker met j kroelen en flesje geven. Vind het contact met j ook fijner bij geven van flesje, weet niet...dat knusse gevoel van bv geven heb ik niet zo....wat het voor veel moeders wel is.
Ik kolf nu om de 3-4u, vlak voor voeding en dat krijgt hij dan ook. Vaak heb ik dan 10-20cc over en dat krijgt hij bij volgende voeding, aangevuld met verse melk van die kolfronde. In het zkh keken ze mij raar aan toen ik s nachts wilde kolven, maar deze nacht wil ik het wel proberen, om net iets meer productie te krijgen. J zit nu op 60, maar een dezer dagen wil ik 70 proberen....maar dan moet ik dat wel hebben.
Flower_L- Ratel
de eerste tijd moet je 's nachts echt wel kolven hoor! Júist de nachtvoedingen zijn goed voor de productie. Als je nu al de nachtvoedingen niet meer kolft, dan is de kans heel groot dat je productie straks niet meer toereikend is.
Purelan was bij mij echt het wondermiddel trouwens! Kun je krijgen op bol.com.
Purelan was bij mij echt het wondermiddel trouwens! Kun je krijgen op bol.com.
Gast- Gast
Heeft er al een lactatiekundige meegekeken?
Ik had een soortgelijke situatie bij de 1e. Ze wilde toen niet aanhappen op 1 of andere manier. Van alles geprobeerd van tepelhoedjes tot LK. Uiteindelijk 8 maanden alle voedingen gekolfd en voelde mezelf er fijn bij. En om eerlijk te zeggen...zie ik er nu tegenop om 'live' BV te gaan geven doordat ik alleen deze ervaringen heb. Maar we gaan het gewoon proberen!
Vanaf het begin af heb ik gewoon gekolfd wanneer J. een voeding kreeg. Dat was ongeveer om de 3/4uur of als het nodig was door evt stuwing o.i.d. Meestal kolfde ik eerst en gaf daarna J. de fles of mijn man gaf de fles en dan kolfde ik. Soms deed ik het beide tegelijk, dus kolven en flesje geven tegelijk. Maar hier moet je handigheid in krijgen. En mijn kolf was in de tijd mijn beste vriend....hij ging overal mee naartoe.
En idd zal ik ook in de nacht gaan kolven voor je productie. Mijn man gaf s'nachts altijd de fles en ik kolfde dan.
Ik had een soortgelijke situatie bij de 1e. Ze wilde toen niet aanhappen op 1 of andere manier. Van alles geprobeerd van tepelhoedjes tot LK. Uiteindelijk 8 maanden alle voedingen gekolfd en voelde mezelf er fijn bij. En om eerlijk te zeggen...zie ik er nu tegenop om 'live' BV te gaan geven doordat ik alleen deze ervaringen heb. Maar we gaan het gewoon proberen!
Vanaf het begin af heb ik gewoon gekolfd wanneer J. een voeding kreeg. Dat was ongeveer om de 3/4uur of als het nodig was door evt stuwing o.i.d. Meestal kolfde ik eerst en gaf daarna J. de fles of mijn man gaf de fles en dan kolfde ik. Soms deed ik het beide tegelijk, dus kolven en flesje geven tegelijk. Maar hier moet je handigheid in krijgen. En mijn kolf was in de tijd mijn beste vriend....hij ging overal mee naartoe.
En idd zal ik ook in de nacht gaan kolven voor je productie. Mijn man gaf s'nachts altijd de fles en ik kolfde dan.
Laatst aangepast door Flip Fluitketel op zo 23 dec 2012 - 8:48; in totaal 1 keer bewerkt
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb een paar maanden volledig gekolfd. Was erg pittig om dat voor elkaar te krijgen met twee baby's maar het lukte wel. Ik kolfde vooral net nadat ze de fles hadden gehad want dan waren ze even rustig. Ik kolfde beide kanten en moest dat zeker om de drie uur doen om de productie te houden. s ' avonds kolfde ik nog een keer extra en snachts dus ook nog na de voedingen. 23u, 2u, 5u
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
In het zkh ging ik af op advies van verpleging, ik kon beter gewoon gaan slapen volgens hen. Maar idd, na inlezen vandaag blijkt dit helemaal niet verstandig. Dus vanacht ga ik gewoon kolven.
Als productie deze week niet omhoog gaat, dan heeft het kopen van dure kolf ook geen zin nm.
Purelan heb ik meer over gelezen. Zuden ze dit ook bij thuiszorgwinkel hebben?, kom daar morgen toch.
Als productie deze week niet omhoog gaat, dan heeft het kopen van dure kolf ook geen zin nm.
Purelan heb ik meer over gelezen. Zuden ze dit ook bij thuiszorgwinkel hebben?, kom daar morgen toch.
Flower_L- Ratel
Ik kolf nu 15-20min per kant. Hadden jullie een dubbele kolf? Nu heb ik een enkele te leen.
Welke kolf hadden jullie, en hoe deden jullie dat bijv tijdens dagje dierentuin ofzo.
@ff, ik weet eigenlijk ook niet of ik uberhaupt nog live wil voeden. Ik vind kolven prima eigenlijk... Live is praktischer, maar ik heb er weinig mee en wil ook weten wat hij krijgt.
Welke kolf hadden jullie, en hoe deden jullie dat bijv tijdens dagje dierentuin ofzo.
@ff, ik weet eigenlijk ook niet of ik uberhaupt nog live wil voeden. Ik vind kolven prima eigenlijk... Live is praktischer, maar ik heb er weinig mee en wil ook weten wat hij krijgt.
Laatst aangepast door Flower_L op zo 23 dec 2012 - 8:54; in totaal 1 keer bewerkt
Flower_L- Ratel
Ik heb zelf niet fulltime gekolfd, maar ben wel eens een dag weggeweest zonder kind. In de Efteling kon ik in de EHBO ruimte kolven, ik denk dat er in de dierentuin ook wel zo'n ruimte is.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Flower_L schreef:Ik kolf nu 15-20min per kant. Hadden jullie een dubbele kolf? Nu heb ik een enkele te leen.
Als je van plan bent om volledig te gaan kolven zal ik zeker een dubbel elektrische kolf aanschaffen. Zelf had ik de Ameda personal lactaline vond hem erg fijn. Hij werkt ook op batterijen en dus kan je evt ook in een aparte ruimte (auto o.i.d.)kolven.
Liadan schreef:Ik heb zelf niet fulltime gekolfd, maar ben wel eens een dag weggeweest zonder kind. In de Efteling kon ik in de EHBO ruimte kolven, ik denk dat er in de dierentuin ook wel zo'n ruimte is.
Maar dan met handkolf lijkt me, als ik dat electrische ding mee moet slepen
Flower_L- Ratel
Ik heb na de geboorte van mijn dochter fulltime gekolfd. Haar tongriempje was te kort waardoor ze niet goed aan kon happen, dit is later verholpen maar ook daarna liep het niet soepel en ben ik al snel op kolven overgegaan. Hoewel het me opzich goed afging zat ik er na 8 maanden toch echt doorheen. Het neemt zoveel tijd in beslag als je echt alles afkolft, de tijd van het kolven + het geven van een flesje. Ik had een schema en nam mijn kolf overal mee naartoe. Ook had ik een voorraadje in de vriezer om b.v. mee te nemen als we ergens naartoe moesten en voor als ik aan het werk was. Bij een 2e kindje zal ik echt alles op alles zetten om hem/haar aan de borst te laten drinken want ik denk niet dat ik zo lang kolven vol zal houden als ik nog een kindje rond heb lopen.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Flower_L schreef:Liadan schreef:Ik heb zelf niet fulltime gekolfd, maar ben wel eens een dag weggeweest zonder kind. In de Efteling kon ik in de EHBO ruimte kolven, ik denk dat er in de dierentuin ook wel zo'n ruimte is.
Maar dan met handkolf lijkt me, als ik dat electrische ding mee moet slepen
Tegenwoordig heb je hele leuke rugzakjes voor kolfapparaten
Ik heb toen inderdaad ook niet mijn dubbele kolf meegesleept, maar heb toen gekolfd met mijn medela swing.
Liadan- Ratel
Ik had een dubbele van medela maar vond het niets. Heb toen nog twee handkolven van Avent gekocht. Daarbij kreeg ik ook echt veel meer melk dan met elektrisch kolven. Mij lijkt de nieuwe kilf van difrax wel fijn. Helaas hadden ze die toen nog niet.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik heb een medela pump in stye advanced, een dubbele elektrische kolf. Deze nam ik ook overal mee naartoe. Hij zit in een best compact rugzakje, bovenin zit nog een vakje met koelelementen waarin je je flesjes kan bewaren.
Coccinelle- Prater
Coco schreef:Ik had een dubbele van medela maar vond het niets. Heb toen nog twee handkolven van Avent gekocht. Daarbij kreeg ik ook echt veel meer melk dan met elektrisch kolven. Mij lijkt de nieuwe kilf van difrax wel fijn. Helaas hadden ze die toen nog niet.
Echt? Lijkt me ontzettend zwaar om alle voedingen met de hand te kolven.
Coccinelle- Prater
Ik heb ook 7 weken volledig gekolfd. Ik kolfde 8 a 9 keer op een dag want anders had ik niet genoeg. Bij mij hapte M niet goed, kreeg steeds kloven. Zag er ook tegenop. Op een gegeven moment zei mijn vriend : probeer het weer eens aan de borst! M dronk gelijk goed, hij heeft daarna 1 maand geen fles meer gehad. Ik vond fulltime kolven zwaar, ik moest vaker kolven want ik had niet genoeg.
Ik gebruikte de ameda lactine, erg goede kolf voor een goede prijs, is het geld meer dan waard!
Als het pijn doet misschien toch een LK inschakelen.
Ik gebruikte de ameda lactine, erg goede kolf voor een goede prijs, is het geld meer dan waard!
Als het pijn doet misschien toch een LK inschakelen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Eerlijk gezegd vind ik kolven meer stressvol dan voeden. Ik heb de eerste weken enorme pijn gehad, kloven en de tranen sprongen in mijn ogen bij elke voeding. Genieten deed ik echt niet. Ik zou er heel goed overnadenken als je fulltime gaat kolven, het vergt behoorlijk was discipline en kan je ook tegenwerken omdat je de ml's gaat tellen die je kolft. Sinds dat ik weer aan het werk ben gegaan heeft het er bij mij behoorlijk ingehakt en heb ik helaas moeten afbouwen.
Vind het trouwens wel super dat je zo doorzet! Denk dat ik wel weet wat je nu doormaakt/ voelt op dit moment. Is echt enorm vervelend...
Vind het trouwens wel super dat je zo doorzet! Denk dat ik wel weet wat je nu doormaakt/ voelt op dit moment. Is echt enorm vervelend...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Ik heb bij beide kinderen fulltime gekolfd. De eerste kon niet aanhappen en de tweede kon het wel maar groeide niet. Ik deed eigenlijk alles met een avent handkolf maar bij de tweede heb ik een electrische difrax kolf gekocht. Daarmee had ik de eerste dagen minder opbrengst dan met de handkolf maar na een paar dagen wel meer productie.
Op zich vond ik de difrax kolf wel fijn omdat ie stil is, op batterijen werkt, en onder je kleding kan. Niemand heeft in de gaten dat je aan het kolven bent. Je hebt niet het ´al het goede komt van melkunie koeien´idee maar ik vond het schoonmaken van het melkslangetje best wat werk. De handkolf was makkelijker schoon te maken zeg maar.
Op zich vond ik de difrax kolf wel fijn omdat ie stil is, op batterijen werkt, en onder je kleding kan. Niemand heeft in de gaten dat je aan het kolven bent. Je hebt niet het ´al het goede komt van melkunie koeien´idee maar ik vond het schoonmaken van het melkslangetje best wat werk. De handkolf was makkelijker schoon te maken zeg maar.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Ik heb laatst iemand met de b to b kolf zien kolven. Of nou ja, eigenlijk merkte ik er niets van! Ze zat bij ond aan tafel in een restaurant en je kunt 'm dus in je bh stoppen en handsfree kolven. Je hoort 'm ook nog eens niet. Leek mij een ideaal ding, maar ik ga er pas een aanschaffen als ik er eentje nodig heb denk ik!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Pompoen schreef:Ik heb laatst iemand met de b to b kolf zien kolven. Of nou ja, eigenlijk merkte ik er niets van! Ze zat bij ond aan tafel in een restaurant en je kunt 'm dus in je bh stoppen en handsfree kolven. Je hoort 'm ook nog eens niet. Leek mij een ideaal ding, maar ik ga er pas een aanschaffen als ik er eentje nodig heb denk ik!
Die heb ik ook en je hebt echt niets in de gaten. Ja, de schelp zit in je bh dus die kant is wat groter dan de andere kant maar ik vond het vooral heel handig dat hij ook op batterijen werkte en klein is zodat je ook gewoon aan tafel kon zitten. En het zit direct in de fles.
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Ekjir@M, ik vind het wel knap van je dat je fulltime gekolfd hebt met een enkele kolf! ik vond het erg fijn dat ik dubbelzijdig kon kolven met mijn medela pisa want dat ging een stuk sneller en ik hoefde maar 2 dagen in de week te kolven.
Liadan- Ratel
Heb even niet veel tijd om te reageren, wil eigenlijk naar bed :-)
Ik heb tot 20mnd ft gekolfd. Het is te doen maar ik wil je aanraden om er eerst zeker van te zijn dat t zelf niet lukt (misschien de hulp van n lk inschakelen). Ik denk achteraf dat wij met de juiste hulp heel wat werk hadden kunnen besparen. Ik kolfde met een ameda lactine personal en was binnen 7 min klaar met beide kanten. In het begin kolfde ik om de 3u, en als dat niet uitkwam kolfde ik vaker want je productie loopt anders achteruit (al zal 1x niet zoveel kwaad kunnen maar ik was ook bang er te laks in te worden). Later werd dit om de 4u en toen t allemaal goed liep kolfde ik rond de voedingstijd. Als ik zag dat de productie terugliep kolfde ik om de 2u (als dat ging).
Als je nog vragen hebt hoor ik t graag!
Ik heb tot 20mnd ft gekolfd. Het is te doen maar ik wil je aanraden om er eerst zeker van te zijn dat t zelf niet lukt (misschien de hulp van n lk inschakelen). Ik denk achteraf dat wij met de juiste hulp heel wat werk hadden kunnen besparen. Ik kolfde met een ameda lactine personal en was binnen 7 min klaar met beide kanten. In het begin kolfde ik om de 3u, en als dat niet uitkwam kolfde ik vaker want je productie loopt anders achteruit (al zal 1x niet zoveel kwaad kunnen maar ik was ook bang er te laks in te worden). Later werd dit om de 4u en toen t allemaal goed liep kolfde ik rond de voedingstijd. Als ik zag dat de productie terugliep kolfde ik om de 2u (als dat ging).
Als je nog vragen hebt hoor ik t graag!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ik zit er volledig doorheen
» Namenstress...stond jij volledig achter de naam?
» Waar heb jij het op dit moment volledig mee gehad?
» Extra dagop de creche, zelf volledig betalen of....?
» Kolven
» Namenstress...stond jij volledig achter de naam?
» Waar heb jij het op dit moment volledig mee gehad?
» Extra dagop de creche, zelf volledig betalen of....?
» Kolven
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: