Namenstress...stond jij volledig achter de naam?
+37
Blue flower
Silver
Shisha
Océane
Ayla
Caroow
Aimee
Slakje
_Lana_
Sophiee
Jade
LDJ
Puggle
Paper Crown
Alex
Mamsie
Rush
Lonely Goatherd
mickey
Star007
Sanne
SarahKey
Happydobby
Highway
Printje
Bimbam
-Ieniemienie-
Dille
Marin
Sterrin_
koNijntje
Novalee
Shopaholic
Floor
Roos
Tania
Flower_L
41 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Namenstress...stond jij volledig achter de naam?
Happydobby schreef:Wij stonden beide achter de namen die we hadden. Wij hebben trouwens ook van iemand gehoord dat onze naam geen babynaam zou zijn maar meer een naam voor een oudere jongen/man.
Tsja, die zullen ook ooit geboren zijn als baby
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11
Wij stonden ook beide achter de naam. Wel heb ik lang getwijfeld of we er wel voldoende over nagedacht hebben. Ik had de naam voor een dochter namelijk al jaren in mijn hoofd en mijn vriend vond die naam ook mooi. We hebben dus amper nagedacht over een andere naam. We waren er niet echt mee bezig en daardoor twijfelde ik dus wel eens.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Floor , ik vind zijn naam echt een dood normale naam! Mensen in jouw omgeving moeten hun comentaar maar voor zich houden!
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Helemaal mee eens! Wij vonden een afkorting van jouw zoon zijn naam erg mooi, maar die komt al in de familie voor, dus daarom verder niet over nagedacht.Star007 schreef:Floor , ik vind zijn naam echt een dood normale naam! Mensen in jouw omgeving moeten hun comentaar maar voor zich houden!
De naam van onze zoon vind ik nog altijd heel mooi. Ben blij dat mijn vriend is bijgedraaid tijdens de zwangerschap Wij wisten het geslacht ook niet, dus hadden twee namen, maar de meisjesnaam die we toen hadden, zou ik niet nog een keer kiezen. Een afkorting ervan, vind ik dan wel weer leuk, maar niet voor een volwassen vrouw, denk ik...
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou wel een naam moeten 'hebben' waar ik in iedergeval 95% achter kan staan. Als een van beide het niet echt super vindt, dan zou het hem sowieso niet worden.
Gast- Gast
mickey schreef:Helemaal mee eens! Wij vonden een afkorting van jouw zoon zijn naam erg mooi, maar die komt al in de familie voor, dus daarom verder niet over nagedacht.Star007 schreef:Floor , ik vind zijn naam echt een dood normale naam! Mensen in jouw omgeving moeten hun comentaar maar voor zich houden!
De naam van onze zoon vind ik nog altijd heel mooi. Ben blij dat mijn vriend is bijgedraaid tijdens de zwangerschap Wij wisten het geslacht ook niet, dus hadden twee namen, maar de meisjesnaam die we toen hadden, zou ik niet nog een keer kiezen. Een afkorting ervan, vind ik dan wel weer leuk, maar niet voor een volwassen vrouw, denk ik...
huh.. start007 heeft een dochter..
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Het was bij ons heel duidelijk en voor ons allebei de favoriet. Lijkt me heel moeilijk als je wat minder zeker bent. Aan de andere kant, als hij er eenmaal is, wen je er snel genoeg aan en gaat het denk ik vanzelf 'kloppen'.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
De zoon van FloorkoNijntje schreef:mickey schreef:Helemaal mee eens! Wij vonden een afkorting van jouw zoon zijn naam erg mooi, maar die komt al in de familie voor, dus daarom verder niet over nagedacht.Star007 schreef:Floor , ik vind zijn naam echt een dood normale naam! Mensen in jouw omgeving moeten hun comentaar maar voor zich houden!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
ah, ik snap 'm.. nu zit ik alleen te denken, begint de zoon van mickey of van floor nou met een f?Rush schreef:De zoon van FloorkoNijntje schreef:mickey schreef:Helemaal mee eens! Wij vonden een afkorting van jouw zoon zijn naam erg mooi, maar die komt al in de familie voor, dus daarom verder niet over nagedacht.Star007 schreef:Floor , ik vind zijn naam echt een dood normale naam! Mensen in jouw omgeving moeten hun comentaar maar voor zich houden!
koNijntje- Prater
Ha, dat weet ik dan weer niet.
*vertrekt weer uit deze pijler*
*vertrekt weer uit deze pijler*
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
We stonden er alle 2 helemaal achter. Alleen waren we niet helemaal tevreden over de meisjesnaam bij de 2e. Maar dat werd een jongens dus dat was mooi.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Drie dagen voor de uitgerekende datum kreeg ik ineens twijfels, vooral over de meisjesnaam. We hebben niks meer veranderd en we moesten er achteraf toen onze dochter geboren was wel om lachen. De jongensnaam vinden we nu eigenlijk niet echt leuk meer
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Met Lise had ik weinig te overleggen Maar met Mas waren we het er snel over eens. Met Amé niet, daar zijn nog tig andere namen voorbij gekomen.
Gast- Gast
Nee, wij hebben absoluut niet aan zijn naam getwijfeld. Al ver voor ik zwanger was had ik dat al als naam voor een jongen, mijn man moest even wennen, maar ook hij is er helemaal aan gewend. De naam die we hem gaan geven, dat is ook echt zijn naam, zo voelt het gewoon. Wel is er sprake van wel of geen tweede naam, maar daar moeten we nog even om tafel.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
@konijntje: mijn zoon heet F.inn, ik weet dat Floor de naam van haar zoon niet hier wilt hebben, maar het is een heel gewone Nederlandse naam.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Ja wij waren het gelijk eens zowel over de jongens en meisjesnaam, stonden er volledig achter.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
De jongensnaam daar waren wij meteen uit.
De meisjesnaam heeft wel even geduurd voordat we het daar over eens waren.
En eerlijk gezegd heb ik er nog wel over getwijfeld of ik de naam wel mooi genoeg vond.
Toen ons meisje werd geboren en mijn man haar naam noemde klopte het helemaal en nu past het helemaal.
De meisjesnaam heeft wel even geduurd voordat we het daar over eens waren.
En eerlijk gezegd heb ik er nog wel over getwijfeld of ik de naam wel mooi genoeg vond.
Toen ons meisje werd geboren en mijn man haar naam noemde klopte het helemaal en nu past het helemaal.
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Wij hebben ook verschillende namen voorbij zien komen, nog even flink getwijfeld, maar ik denk dat we eruit zijn!
We hebben wel beide een totaal andere smaak, maar ik ben heeeel blij met de naam die we nu hebben!
We hebben wel beide een totaal andere smaak, maar ik ben heeeel blij met de naam die we nu hebben!
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
We hebben tot de 32e week een naam gehad die we allebei prachtig vonden. Maar naarmate de tijd vorderde bleek dat we eigenlijk allebei een andere naam in gedachten hadden (ik de afkorting, hij de volledige naam). Omdat we het niet eens werden, hebben we die naam laten vallen. Een week later stuitten we plots op de huidige naam en werden we meteen verliefd. We stonden en staan allebei 100% achter deze naam!
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Star007 schreef:Floor , ik vind zijn naam echt een dood normale naam! Mensen in jouw omgeving moeten hun comentaar maar voor zich houden!
Mee eens!
Hier is dat ook echt een hele normale naam en ik vind het ook een hele mooie naam.
Wat een zeurende mensen in jouw omgeving zeg, bah!
Tot 24 weken hadden we echt geeeeen idee en ineens had ik deze namen in mijn hoofd. En we waren het eigenlijk meteen eens gelukkig.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Wij stonden met 2 achter de naam.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Tania schreef:Floor schreef:Wij wisten het geslacht niet. Hebben nooit op 1 lijn gezeten qua namen en hebben tot een paar dagen voor de geboorte alle opties besproken . 'iets beters konden we niet verzinnen' Totdat hij geboren was stond ik volledig achter de naam, na zijn geboorte niet meer omdat er zoveel reacties op kwamen. Ik heb toen ook wel eens aan mijn man gevraagd of hij niet twijfelde, maar hij was er zeker van.
Zeiden mensen dan dat ze de naam niet mooi vonden ofzo? Dat lijkt me echt heel vervelend.
Ja we hebben vaak gehoord dat het geen mooie naam was, ook dat het een ouderwetse naam was, zelfs dat we hem beter konden afkorten omdat het zo ouderwets was. En nog veel meer opmerkingen. In het begin gingen we ook echt nog uitleggen(verdedigen) waarom we de naam hadden gekozen maar daar begin ik eigenlijk nu niet meer aan. Krijg wel nog af en toe vragen of het een vernoeming is (naar bijvoorbeeld opa of een ander familielid maar dat is niet zo en niemand in de familie heeft een naam die er op lijkt).
Maar het is inderdaad erg vervelend als mensen (zo veel mensen ook) opmerkingen maken of direct de naam veranderen omdat het anders zo ouderwets is)
We hadden ook 1 super enthousiaste reactie een vriend van ons heeft dezelfde naam, hij vond het natuurlijk super en ik kreeg direct smsjes met uitleg wat de betekenis van de naam is enzovoort.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
mickey schreef:@konijntje: mijn zoon heet F.inn, ik weet dat Floor de naam van haar zoon niet hier wilt hebben, maar het is een heel gewone Nederlandse naam.
ah kijk,dan haalde ik de naam van jou zoontje door elkaar met die van floor (die weet ik niet, denk ik?)
koNijntje- Prater
Floor; ik ben nu wel erg nieuwsgierig naar de naam hoor!
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Vandaag zag ik een kaartje bij de verloskundige dat
Hans Weijer was geboren.. Vind Hans toch wel een verschrikkelijke naam voor een baby anno 2012
Hans Weijer was geboren.. Vind Hans toch wel een verschrikkelijke naam voor een baby anno 2012
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Naam paspoort en naam ticket verschillend?
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» Volledig kolven
» Ik zit er volledig doorheen
» Hebben jullie volledig gewerkt tot zwangerschapsverlof?
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» Volledig kolven
» Ik zit er volledig doorheen
» Hebben jullie volledig gewerkt tot zwangerschapsverlof?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: