Namenstress...stond jij volledig achter de naam?
+37
Blue flower
Silver
Shisha
Océane
Ayla
Caroow
Aimee
Slakje
_Lana_
Sophiee
Jade
LDJ
Puggle
Paper Crown
Alex
Mamsie
Rush
Lonely Goatherd
mickey
Star007
Sanne
SarahKey
Happydobby
Highway
Printje
Bimbam
-Ieniemienie-
Dille
Marin
Sterrin_
koNijntje
Novalee
Shopaholic
Floor
Roos
Tania
Flower_L
41 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Namenstress...stond jij volledig achter de naam?
Pfff. Gisteravond kwam vriend ineens met "vind de jongensnaam toch niet leuk", maar komt vervolgens niet met alternatieven.....dus ik lading namen noemen maar we zitten echt niet op 1 lijn
Vanavond nog eens voor zitten, maar ik kan niets vinden wat ik leuker vinden.
Stond jij echt volledig achter de naam? Of was het bijvoorbeeld jouw tweede keuze, maar wel een naam die vriend mooi vond (wat hij niet van jouw eerste keuze vond)?
Vanavond nog eens voor zitten, maar ik kan niets vinden wat ik leuker vinden.
Stond jij echt volledig achter de naam? Of was het bijvoorbeeld jouw tweede keuze, maar wel een naam die vriend mooi vond (wat hij niet van jouw eerste keuze vond)?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Namenstress...stond jij volledig achter de naam?
Bij de eerste was de naam wel echt eerste keus van ons allebei. Bij de tweede vond ik de naam erg mooi maar het was niet mijn eerste keus. Mijn man vond mijn eerste keus echt niks.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Wij hebben ook namenstress. Zitten totaaaaaaaal niet op 1 lijn qua naam.
Het zal hier voor beide niet de eerste keus worden dus.
Nu nog een compromis vinden
Het zal hier voor beide niet de eerste keus worden dus.
Nu nog een compromis vinden
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10
Wij wisten het geslacht niet voor ze geboren werd. De meisjesnaam waren we al uit vóór ik zwanger werd, maar de jongensnaam kwamen we niet uit. We hadden wel een naam, maar helemaal erachter staan deden we niet. Gelukkig was ze een meisje, haha.
Gast- Gast
Wij wisten het geslacht niet. Hebben nooit op 1 lijn gezeten qua namen en hebben tot een paar dagen voor de geboorte alle opties besproken . 'iets beters konden we niet verzinnen' Totdat hij geboren was stond ik volledig achter de naam, na zijn geboorte niet meer omdat er zoveel reacties op kwamen. Ik heb toen ook wel eens aan mijn man gevraagd of hij niet twijfelde, maar hij was er zeker van.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Wij stonden er beiden keren 100% achter.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Floor schreef:Wij wisten het geslacht niet. Hebben nooit op 1 lijn gezeten qua namen en hebben tot een paar dagen voor de geboorte alle opties besproken . 'iets beters konden we niet verzinnen' Totdat hij geboren was stond ik volledig achter de naam, na zijn geboorte niet meer omdat er zoveel reacties op kwamen. Ik heb toen ook wel eens aan mijn man gevraagd of hij niet twijfelde, maar hij was er zeker van.
Zeiden mensen dan dat ze de naam niet mooi vonden ofzo? Dat lijkt me echt heel vervelend.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Waren de meiden die er niet volledig achter stonden niet bang dat ze naderhand gingen twijfelen dan?
Gast- Gast
Bij N. had ik voor de zwangerschap al een meisjesnaam waar ik verliefd op was. Toen ik net zwanger was ook nog, totdat ik veel overlast kreeg van het oppaskindje van onze buren met een naam die er erg veel op leek. Ineens was ik minder verliefd M'n vriend vond het sowieso niet de naam. Uiteindelijk weten we niet meer hoe de naam gekozen is. Hij stond wel op mijn lijstje maar in mijn herinnering kwam mijn vriend met de naam. Mooi op één lijn dus.
Nu heb ik ook al een jongens- en meisjesnaam in m'n hoofd en vooral de jongensnaam ben ik helemaal weg van. Vriend is weer niet overtuigd maar deze keer sluit ik geen compromis
Nu heb ik ook al een jongens- en meisjesnaam in m'n hoofd en vooral de jongensnaam ben ik helemaal weg van. Vriend is weer niet overtuigd maar deze keer sluit ik geen compromis
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
over de naam van t. heb ik nooit getwijfeld, ik wist jaren geleden al dat ik mijn zoontje zo wilde noemen en gelukkig was vriendlief het ermee eens.
de meisjesnaam die we voor t. hadden bedacht hebben we nu ook weer op 1 staan, ondanks dat ik soms denk 'is er geen leukere naam?' en ik heb ook wel eens gedacht dat het maar goed was dat t. een jongen was, want nu kunnen we de naam nog aanpassen als we dat willen.. al denk ik niet dat dat nog gaat gebeuren, want we kunnen tot nu toe nog echt geen andere naam verzinnen. en gelukkig vind ik de naam wel leuk, hoor.. twijfel alleen soms een beetje..
de jongensnaam twijfelen we nog een beetje over. er zijn 2 namen die we beiden leuk vinden, mijn nr 1 vind mijn vriend (volgens mij) ook de leukste alleen heet een collega van mijn vriend zo > ik wil het er niet om laten, mijn vriend misschien wel, ondanks dat de naam van zijn collega anders geschreven is. ik laat het nog even in de week liggen, anders zal het ws de andere naam worden, maar eigenlijk wil ik gewoon de nr 1!
(edit: wij wisten bij t. voor de geboorte niet of hij een jongen of een meisje was, bij deze 2e zwangerschap willen we het weer niet weten.)
de meisjesnaam die we voor t. hadden bedacht hebben we nu ook weer op 1 staan, ondanks dat ik soms denk 'is er geen leukere naam?' en ik heb ook wel eens gedacht dat het maar goed was dat t. een jongen was, want nu kunnen we de naam nog aanpassen als we dat willen.. al denk ik niet dat dat nog gaat gebeuren, want we kunnen tot nu toe nog echt geen andere naam verzinnen. en gelukkig vind ik de naam wel leuk, hoor.. twijfel alleen soms een beetje..
de jongensnaam twijfelen we nog een beetje over. er zijn 2 namen die we beiden leuk vinden, mijn nr 1 vind mijn vriend (volgens mij) ook de leukste alleen heet een collega van mijn vriend zo > ik wil het er niet om laten, mijn vriend misschien wel, ondanks dat de naam van zijn collega anders geschreven is. ik laat het nog even in de week liggen, anders zal het ws de andere naam worden, maar eigenlijk wil ik gewoon de nr 1!
(edit: wij wisten bij t. voor de geboorte niet of hij een jongen of een meisje was, bij deze 2e zwangerschap willen we het weer niet weten.)
Laatst aangepast door koNijntje op wo 5 dec 2012 - 1:00; in totaal 1 keer bewerkt
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Bij de tweeling kon ik er ook maar niet uitkomen. We wisten de geslachten niet, en wisten ook niet of ze 1-of 2-eiig waren, dus we hadden allerlei combinaties.
De roepnamen voor jongens vonden we wel mooi, maar de doopnamen waren het net niet voor ons. Gelukkig bleken het meisjes te zijn.
Voor de rest zaten wij wel op 1 lijn. Ik noemde allerlei namen, en wat ik mooi vond, vond hij gelukkig ook mooi. Hij is zelf niet iemand die met ideetjes komt, dus dat was eigenlijk heel makkelijk hier.
De roepnamen voor jongens vonden we wel mooi, maar de doopnamen waren het net niet voor ons. Gelukkig bleken het meisjes te zijn.
Voor de rest zaten wij wel op 1 lijn. Ik noemde allerlei namen, en wat ik mooi vond, vond hij gelukkig ook mooi. Hij is zelf niet iemand die met ideetjes komt, dus dat was eigenlijk heel makkelijk hier.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Pippa schreef:Waren de meiden die er niet volledig achter stonden niet bang dat ze naderhand gingen twijfelen dan?
bij mij was het dus andersom, ik stond er volledig achter (zowel voor een jongen als meisje en wist al dat de jongensnaam meer reacties zou geven in de omgeving) maar daar de reacties ben ik achteraf wel veel en lang gaan twijfelen. en nu vrienden een zoontje hebben met de naam Thomas, waar we dus tussen getwijfeld hebben voor een jongen heb ik weer opnieuw spijt, zij krijgen allemaal leuke reacties (wij kregen na de geboorte zelfs een aantal keren te horen 'goh die naam is wel apart, ik dacht eigenlijk meer aan Thomas')
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Ik ben toch wel heel erg benieuwd naar zijn naar Floor. Heb al meerdere keren gelezen dat mensen er commentaar op hadden, wat in mijn ogen al vrij bijzonder is, dat iemand dat durft te zeggen tegen je. Ik hoop dat je je er toch niet al te veel van aantrekt, het is jullie kindje met zijn eigen naam en ik hoop dat je het toch mooi kan vinden ondanks de mening van anderen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Oh wat balen zeg! Kan hij duidelijk maken waaróm hij de naam dan niet (meer) mooi vindt? Dat geeft jou misschien weer wat meer zoekrichting.
Hier stonden we allebei volledig achter de namen van onze kinderen (en nog steeds ). Als mijn dochter een jongen was geweest hadden we nog wel wat strijd moeten leveren; ik had maar één naam die ik echt mooi vond, maar mijn man wilde die naam liever niet omdat hij in onze omgeving voorkomt, hoewel hij het ook de mooiste naam vond. We wisten het geslacht bij de 20-weken-echo, dus dat scheelde een hoop. Maar als ze toch een jongen was geweest had ik denk ik 'gewonnen'.
Hier stonden we allebei volledig achter de namen van onze kinderen (en nog steeds ). Als mijn dochter een jongen was geweest hadden we nog wel wat strijd moeten leveren; ik had maar één naam die ik echt mooi vond, maar mijn man wilde die naam liever niet omdat hij in onze omgeving voorkomt, hoewel hij het ook de mooiste naam vond. We wisten het geslacht bij de 20-weken-echo, dus dat scheelde een hoop. Maar als ze toch een jongen was geweest had ik denk ik 'gewonnen'.
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
Hoe heet je zoon dan Floor als ik vragen mag? Wat een gare reacties zeg.
Misschien ben ik dan te lief maar ik zou het nooit zeggen als ik de naam niet zo mooi vind, is toch een kwestie van smaak en zij vinden hem wel mooi, prima!
Misschien ben ik dan te lief maar ik zou het nooit zeggen als ik de naam niet zo mooi vind, is toch een kwestie van smaak en zij vinden hem wel mooi, prima!
Gast- Gast
koNijntje schreef:
de jongensnaam twijfelen we nog een beetje over. er zijn 2 namen die we beiden leuk vinden, mijn nr 1 vind mijn vriend (volgens mij) ook de leukste alleen heet een collega van mijn vriend zo > ik wil het er niet om laten, mijn vriend misschien wel, ondanks dat de naam van zijn collega anders geschreven is.
Ik stelde gister Sam voor, maar r wil die naam niet omdat zijn collega zo heet. Hij was bang dat die collega dan zou denken dat we zijn naam hebben gepikt
Jajaa....
Maar dit wordt m dus niet
Flower_L- Ratel
Reden dat hij ineens niet meer mooi vindt? Er zit geen tonatie in volgens vriend en dat vindt hij toch wel mooier.
Hij wil de naam wel, maar dan met 1 letter erbij, maar dan is het ineens een heel andere naam.
Hij wil de naam wel, maar dan met 1 letter erbij, maar dan is het ineens een heel andere naam.
Flower_L- Ratel
Bij M stonden we er allebij echt helemaal 100% achter.
We hadden allebij een andere nummer 1 bij T. Maar elkaars nummer 1 vonden we echt niks.
Dus na lang twijfelen of we nog een andere nummer 1 naam van bijde konden vinden is dit niet gelukt.
We hebben na 37 weken een knoop doorgehakt en een naam gekozen die bij allebij wel in de top 3 stond. Dus mijn nummer 3, en mijn man zijn nummer 2.
Ik heb echt wel even eraan moeten wennen, en de eerste weken was het voor mij niet de naam.
Maar nu past het echt helemaal bij hem. Het is een echte T. EN tuurlijk, heel soms denk ik nog wel eens van, ohh wat is N toch een leuke naam (mijn 1ste keus)
We hadden allebij een andere nummer 1 bij T. Maar elkaars nummer 1 vonden we echt niks.
Dus na lang twijfelen of we nog een andere nummer 1 naam van bijde konden vinden is dit niet gelukt.
We hebben na 37 weken een knoop doorgehakt en een naam gekozen die bij allebij wel in de top 3 stond. Dus mijn nummer 3, en mijn man zijn nummer 2.
Ik heb echt wel even eraan moeten wennen, en de eerste weken was het voor mij niet de naam.
Maar nu past het echt helemaal bij hem. Het is een echte T. EN tuurlijk, heel soms denk ik nog wel eens van, ohh wat is N toch een leuke naam (mijn 1ste keus)
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Wij waren het eigenlijk heel snel eens. Ik had een heel lijstje gemaakt met namen die ik mooi vind en heb op een gegeven moment tegen vriend gezegd dat ie ook eens over namen moest nadenken. Dat heeft ie gedaan en toen kwam hij al snel met deze naam, en die stond ook op mijn lijstje (hij had mijn lijstje niet gelezen). De tweede naam heeft mijn vriend bedacht en daar moest ik wel even aan wennen. Ik ben wel heel blij met onze keuze en wij staan beide ook 100% achter de naam.
Floor, nu ben ik wel heel benieuwd hoe jullie zoon heet. Wat jammer trouwens dat zoveel mensen daar commentaar op hebben . Je hoeft een naam niet mooi te vinden, maar dat betekent niet dat je dat ook maar gewoon moet zeggen.
Floor, nu ben ik wel heel benieuwd hoe jullie zoon heet. Wat jammer trouwens dat zoveel mensen daar commentaar op hebben . Je hoeft een naam niet mooi te vinden, maar dat betekent niet dat je dat ook maar gewoon moet zeggen.
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11
Ja ik sta helemaal achter de naam, het was niet mijn eerste keuze maar wel de eerste keuze van ons beiden.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
mijn man vond de naam helemaal geweldig en ik vond `m ook wel leuk maar niet als de naam. Heb heel lang getwijfeld maar mijn man zei al je moet nog een hele goede naam komen wil je dat ik overstag ga dus toen ben ik maar overstag gegaan en thuis als we het over de baby hadden F zijn naam maar gebruikt. Zo kon ik er al wennen en nu vind ik de naam ook superleuk
Gast- Gast
Ik sta volledig achter de naam die wij gekozen hebben, meteen al vanaf het begin. Mijn man moest even wennen maar vind het nu ook een erg leuke naam. Ik weet dat niet iedereen in mijn omgeving de naam mooi zal vinden, ik weet dat mijn moeder in ieder geval de naam echt niet leuk vind maar daar houden we verder geen rekening mee. Of in ieder geval.. we weten het maar het is voor ons geen reden om de naam niet te geven. Daarnaast zijn er ook mensen die de naam al wel weten (ik ben slecht in geheimpjes en mijn man ook) en die zijn enorm enthousiast..
Het lijkt me wel lastig als je ook echt commentaar krijgt van anderen zoals Floor zegt en kan me voorstellen dat je dan wat onzeker wordt over je keus.
Toevoeging: De tweede naam van onze dochter gaat trouwens de eerste keus van mijn man worden. Ik had een variant op die naam ook in mijn lijstje staan maar mijn man vind de variant niet mooi. Ik kan me zeker wel vinden in zijn variant, vind hem alleen wat eenvoudig, ik hou meer van iets aparters, maar ik ben er wel in mee gegaan.
Het lijkt me wel lastig als je ook echt commentaar krijgt van anderen zoals Floor zegt en kan me voorstellen dat je dan wat onzeker wordt over je keus.
Toevoeging: De tweede naam van onze dochter gaat trouwens de eerste keus van mijn man worden. Ik had een variant op die naam ook in mijn lijstje staan maar mijn man vind de variant niet mooi. Ik kan me zeker wel vinden in zijn variant, vind hem alleen wat eenvoudig, ik hou meer van iets aparters, maar ik ben er wel in mee gegaan.
Laatst aangepast door Highway op wo 5 dec 2012 - 1:53; in totaal 1 keer bewerkt
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ooooh heel herkenbaar!!!
Onze naamsmaak ligt echt zover uit elkaar...
Hij houdt van aparte buitenlandse namen en ik ben juist van de Hollandse namen.
Bij J.esper waren we er wel al uit voor de zwangerschap, maar een meisjesnaam hadden we tot aan de bevalling niet. Het was dus maar goed dat het een jongetje was...
Nu hadden we weer hele namendiscussies. Uiteindelijk is het een naam van mijn lijstje geworden. Niet mijn nr 1, maar ik ben er wel heel blij mee. Af en toe ben ik wel bang dat hij ook gaat zeggen dat hij het ineens niet meer leuk vindt, maar tot nu toe is hij nog enthousiast.
Ooh lastig meid, daar zit je echt niet op te wachten zo aan het eind van je zwangerschap. Hopelijk komen jullie eruit.
Onze naamsmaak ligt echt zover uit elkaar...
Hij houdt van aparte buitenlandse namen en ik ben juist van de Hollandse namen.
Bij J.esper waren we er wel al uit voor de zwangerschap, maar een meisjesnaam hadden we tot aan de bevalling niet. Het was dus maar goed dat het een jongetje was...
Nu hadden we weer hele namendiscussies. Uiteindelijk is het een naam van mijn lijstje geworden. Niet mijn nr 1, maar ik ben er wel heel blij mee. Af en toe ben ik wel bang dat hij ook gaat zeggen dat hij het ineens niet meer leuk vindt, maar tot nu toe is hij nog enthousiast.
Ooh lastig meid, daar zit je echt niet op te wachten zo aan het eind van je zwangerschap. Hopelijk komen jullie eruit.
Gast- Gast
Wij stonden beide achter de namen die we hadden. Wij hebben trouwens ook van iemand gehoord dat onze naam geen babynaam zou zijn maar meer een naam voor een oudere jongen/man.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Wij stonden allebei voor 1000% procent achter de naam en hebben ook niet getwijfeld. Zelfs een tweede jongensnaam staat al vast voor als we ooit een tweede zoon mogen krijgen. Meisjesnaam gaat moeilijker worden voor een tweede.
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Naam paspoort en naam ticket verschillend?
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» Volledig kolven
» Ik zit er volledig doorheen
» Hebben jullie volledig gewerkt tot zwangerschapsverlof?
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» Volledig kolven
» Ik zit er volledig doorheen
» Hebben jullie volledig gewerkt tot zwangerschapsverlof?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: