Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naam paspoort en naam ticket verschillend?

+2
Carra
Zora
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Naam paspoort en naam ticket verschillend? Empty Naam paspoort en naam ticket verschillend?

Bericht  Zora ma 20 dec 2010 - 9:04

Crap! Vrienden van ons hebben net voor ons vieren geboekt voor een weekje zuid-Italië in mei. Nu hebben ze mijn roepnaam opgegeven, terwijl alleen mijn doopnamen op mijn paspoort staan. Een van de voorletters is dan wel hetzelfde. Is dat een probleem (bij Ryanair?).
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naam paspoort en naam ticket verschillend? Empty Re: Naam paspoort en naam ticket verschillend?

Bericht  Carra ma 20 dec 2010 - 9:06

Zora schreef:Crap! Vrienden van ons hebben net voor ons vieren geboekt voor een weekje zuid-Italië in mei. Nu hebben ze mijn roepnaam opgegeven, terwijl alleen mijn doopnamen op mijn paspoort staan. Een van de voorletters is dan wel hetzelfde. Is dat een probleem (bij Ryanair?).

Wij vlogen laatst met easyjet, en daar deden ze er wel moeilijk over. Ik had ook de roepnaam van mijn moeder opgegeven in plaats van haar volledige naam. Maar na wat gedoe hebben ze hebben het wel gewoon aan de balie veranderd.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Naam paspoort en naam ticket verschillend? Empty Re: Naam paspoort en naam ticket verschillend?

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 9:08

Ik zou vast bellen en het bespreken, dat is altijd beter dan het ter plekke pas zeggen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 9:08

Zora schreef:Crap! Vrienden van ons hebben net voor ons vieren geboekt voor een weekje zuid-Italië in mei. Nu hebben ze mijn roepnaam opgegeven, terwijl alleen mijn doopnamen op mijn paspoort staan. Een van de voorletters is dan wel hetzelfde. Is dat een probleem (bij Ryanair?).
JAAAA! Zeker weten. Dat is waar Ryanair zijn geld mee verdient.
Ik heb er in Amerika ook last mee gehad, dat op een formulier mijn roepnaam stond ipv de naam op mijn paspoort.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 9:10

Bij Ryanair moet je echt een aantal keer klikken dat je zeker weet dat de namen goed zijn enzo. En er staat ook een aantal keer dat veranderen van namen niet mogelijk is bij hen. Alleen een nieuw ticket bestellen zou een optie zijn.

Gast
Gast

Bericht  Zora ma 20 dec 2010 - 9:15

Owww man! Shitty! Nou goed, morgen maar even bellen dan dus!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk ma 20 dec 2010 - 9:59

Naam wijzigen kost 100 euro (Als je het online doet, 150 euro via callcenter) bij Ryanair! Mijn ouders hebben het ook gehad.. Na lang gezeur aan de telefoon deden ze het uiteindelijk voor 15 euro.. Ging om een ticket van een paar tientjes..

Laatst aangepast door AngelNyn op ma 20 dec 2010 - 10:01; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  TukTuk ma 20 dec 2010 - 10:00

Smikkell schreef:Bij Ryanair moet je echt een aantal keer klikken dat je zeker weet dat de namen goed zijn enzo. En er staat ook een aantal keer dat veranderen van namen niet mogelijk is bij hen. Alleen een nieuw ticket bestellen zou een optie zijn.
Dat is niet waar, je kan het gewoon laten wijzigen, kost je alleen 100 euro.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Zora ma 20 dec 2010 - 10:07

Ja zoiets las ik al, maar ik zie nog meer berichten dat het gewoon 10 euro kost als je belt.

Kun je trouwens niet gewoon de juiste gegeven invoeren bij het daadwerkelijke online inchecken? Die vrienden van ons doen het al jaren zo en hebben nog nooit problemen gehad...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 10:08

Klopt, Ryanair doet hier heel moeilijk over en dit is waar ze hun geld mee verdienen. Wat Smikkell waarschijnlijk bedoeld is dat het vaak goedkoper is om een nieuw ticket te kopen dan om de naam te laten wijzigen...

Ik heb vluchten geboekt voor anwb leden en geloof me, 1 spelfout en iemand mag niet mee. Heb het bij alle airlines al meegemaakt...Zeker buitenlandse namen moesten wij voor de zekerheid minstens 2 keer checken....

Gast
Gast

Bericht  TukTuk ma 20 dec 2010 - 10:09

Zora schreef:Ja zoiets las ik al, maar ik zie nog meer berichten dat het gewoon 10 euro kost als je belt.

Kun je trouwens niet gewoon de juiste gegeven invoeren bij het daadwerkelijke online inchecken? Die vrienden van ons doen het al jaren zo en hebben nog nooit problemen gehad...

Dat zou ik niet weten.. Want dan zou je ook ineens een hele andere naam kunnen invoeren dus lijkt me stug..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 10:10

Zora schreef:Ja zoiets las ik al, maar ik zie nog meer berichten dat het gewoon 10 euro kost als je belt.

Het gaat om de douane, niet om de vliegmaatschappij zelf. Zij krijgen gedonder met de douane als ze mensen aan boord laten met een andere naam op hun ticket dan in het paspoort. Dat is heel logisch ook, anders kan jan en alleman op andermans ticket gaan vliegen. De vliegmaatschappij ontvangt dan een boete en als jij pech hebt kom je het land niet in. De juiste gegevens invoeren bij het online inchecken zal hier niets aan veranderen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 10:13

nee dat kan niet. Ik bedoel inderdaad wat Leaf zegt. Als je boekt bij Raunair wijzen ze je hier een aantal keer op. Het is gewoon waar zij hun geld mee verdienen. Net als een tas niet net niet aan de voorschriften voldoet. Het is een fijne en vooral goedkope maniet van reizen, zolang je aan alle voorwaardes voldoet.

Gast
Gast

Bericht  Zora ma 20 dec 2010 - 10:15

Nou, zal morgen voor de zekerheid dan toch maar even bellen. Ben benieuwd hoe het dan bij veel mensen toch altijd goed gaat! Maar goed, even mijn Engels opfrissen dan maar :p zit nu al te bedenken wat in hemelsnaam alles in het Engels heet wat ik moet zeggen angel
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Polly ma 20 dec 2010 - 10:33

Oh da's balen! Succes met bellen morgen, en anders inderdaad misschien toch maar een nieuw ticket boeken?
Waar ga je trouwens heen? smile
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Zora ma 20 dec 2010 - 22:11

We gaan naar Tropea! Yum!!

Naam paspoort en naam ticket verschillend? Tropea%20beach%20+%20town

Vanmiddag bellen Sad
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 20 dec 2010 - 23:00

Oeioeioeioeioei dat is niet best.

Dat kost inderdaad 100 euro per persoon als je belt. Wij kwamen er afgelopen zomer achter terwijl we al bij de balie stonden en dan was het 200 euro per persoon (of een dergelijk bedrag, iig duurder dan die 100 euro wanneer je belt). we waren met z'n vieren en zouden eigenlijk 800 euro moeten betalen. Ik was al haast m'n credit card aan het pakken (zorgde voor heel veel spanning en chagrijnigheid) en toen hoefde het gelukkig nu deze keer niet. Maar de stewardess zei wel dat we het dan voor 100 euro p.p. telefonisch konden wijzigen, want op de terugweg konden de Italianen wel weer moeilijk doen. Uiteindelijk hebben we er voor gekozen om de gok te wagen en niet te betalen en dat is uiteindelijk goedkomen zonder te betalen.

Maar ja, dat kan jij nu dus ook wel doen, maar stel dat ze wel moeilijk doen (en het staat idd echt op hun website), dan moet je 200 euro betalen aan de balie.

Dit zijn de dingen waarom ik Ryanair eigenlijk echt een klote maatschappij vind en elke keer op keer op keer zeg dat ik er niet meer mee ga vliegen en er elke keer toch in trap

Gast
Gast

Bericht  Mizzie di 21 dec 2010 - 0:59

Wij hadden bij Iberia ook een keer zo'n probleem, maar toen hebben we het opgelost door mij online in te laten checken en dan alleen met handbagage door de douane te gaan. Mijn vriend nam toen de koffer op zijn naam.
Ook op de terugweg een internetcafe ingedoken, tickets uitgeprint en klaar! Misschien durf je die gok te wagen?

Succes!

Mizzie
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 1:04

Ryanair is nou niet echt een maatschappij waarbij je een gokje zou moeten wagen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 1:05

Ja bij mij ging dat dus op de terugweg van Rome naar NL goed, en deden ze niet moeilijk. Maar dat was wel flink zweten. Leuk was anders.

Gast
Gast

Bericht  Zora di 21 dec 2010 - 6:09

Haha wimpies daar! Twee keer 'te druk' dus werd de verbinding gewoon verbroken Sad Straks nog maar een keer...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 6:18

Oh jee ik hoop dat het goed komt Zora, al denk ik het niet :S

Gast
Gast

Bericht  Zora di 21 dec 2010 - 8:18

Haha wat een vertrouwen smile nou goed, morgen nog maar een keer proberen...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 8:21

Haha nou ja dat heeft niet zo veel met vertrouwen te maken maar meer met dat gewoon de Ryanair regels zijn. Dit is precies waar ze hun geld op verdienen, waardoor die vluchten zo goedkoop kunnen blijven.

Gast
Gast

Bericht  Polly di 21 dec 2010 - 11:24

Zora schreef:We gaan naar Tropea! Yum!!

Naam paspoort en naam ticket verschillend? Tropea%20beach%20+%20town

Vanmiddag bellen Sad

Leuk!!
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: