Hebben jullie volledig gewerkt tot zwangerschapsverlof?
+17
Rupsie
Diese
duckie
Flip Fluitketel
Ezzer
Teddyaapje
Petteflet
Monnie
Bruintje Beer
Happydobby
PiP
Printje
Tania
Fearie
Coccinelle
Darius
Pien
21 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hebben jullie volledig gewerkt tot zwangerschapsverlof?
Ik merk nu toch wel dat ik het zwaarder krijg, ookal werk ik 'maar' 20 uur (4 a 5 ochtenden per week in de zorg).
Verlof ga ik morgen regelen, wil uiterlijk met 32 weken met verlof, omdat ik weet dat ik tussen de 36 en 37 weken ingeleid zal worden. Dat zou toch mogelijk moeten zijn?
Ben benieuwd of jullie volledig hebben gewerkt tot de verlofdatum!
Verlof ga ik morgen regelen, wil uiterlijk met 32 weken met verlof, omdat ik weet dat ik tussen de 36 en 37 weken ingeleid zal worden. Dat zou toch mogelijk moeten zijn?
Ben benieuwd of jullie volledig hebben gewerkt tot de verlofdatum!
Gast- Gast
Re: Hebben jullie volledig gewerkt tot zwangerschapsverlof?
ik zit sinds ik 15 weken ben voor 50% in de ziektewet, sinds 18 weken 80% en sinds 22 weken 100%....
het begon bij mij met een ontwricht si gewricht, inmiddels bekkeninstabiliteit en harde buiken!
had mezelf voorgenomen 6 weken van te voren met verlof te gaan, maar helaas!
het begon bij mij met een ontwricht si gewricht, inmiddels bekkeninstabiliteit en harde buiken!
had mezelf voorgenomen 6 weken van te voren met verlof te gaan, maar helaas!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Harde buiken heb ik ook veel last van, maar dat kan vlg de gyn geen kwaad.
Gast- Gast
Verlof kan pas ingaan als je 34 weken zwanger bent. Wil je eerder dan zijn dit vakantiedagen maar in jouw geval kan ik me voorstellen dat je eerder in de ziektewet zit.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb fulltime gewerkt tot aan mijn verlof (36 wkn ging ik met verlof). Ik heb wel een kantoorbaan, kan me voorstellen dat werk in de zorg lichamelijk gezien zwaarder is.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Bij Dylan gewoon gewerkt tot 32 weken en toen kreeg ik heftige rugklachten waardoor ik alleen nog maar zittend werk kon doen. Ook ik werk in de zorg dus je begrijpt dat dat niet handig was.. wel 3 dagen tot mijn verlof (34 weken) kantoor werk gedaan.
Bij Lynn geen klachten en tot 37 weken gewerkt (kwam beter uit vanwege vakantie en omdat ik me prima voelde gewoon doorgewerkt)
Bij Lynn geen klachten en tot 37 weken gewerkt (kwam beter uit vanwege vakantie en omdat ik me prima voelde gewoon doorgewerkt)
Gast- Gast
Ik zal voor zover mogelijk doorwerken tot 36 weken, ga er vanuit dat dit ook gewoon zal lukken. Heb een kantoorbaan voor 36 uur in de week en nog genoeg vakantiedagen die ik her en der op mag nemen. Denk dat dit wel scheelt in het volhouden, heb natuurlijk geen zware baan in de zorg of een zwangerschap van 2 kids
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Nee, ik heb tot een week of 25 gewerkt. Vanaf 20 weken al alleen maar halve diensten (ik werk ook in de zorg) omdat ik te veel harde buiken had. Met 25 weken kreeg ik een flinke bloeding en toen mocht ik niet meer werken.
Je moet goed je grenzen aangeven, in de zorg werken als je zwanger bent kan gewoon erg zwaar zijn. Met 32 weken met verlof kan volgens mij niet, dan moet je of al in de ziektewet zitten of vakantie opnemen.
Je moet goed je grenzen aangeven, in de zorg werken als je zwanger bent kan gewoon erg zwaar zijn. Met 32 weken met verlof kan volgens mij niet, dan moet je of al in de ziektewet zitten of vakantie opnemen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ja ik heb tot 36 weken volledig doorgewerkt,ik sta voor een kleuterklas.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Volgens mij kan je inderdaad niet eerder offcieel verlof nemen omdat je weet dat je eerder bevalt.
Ik zou persoonlijk met 34 weken verlof nemen en wanneer het niet meer gaat de ziektewet in.
Vakantiedagen lijkt me leuker om na het verlof op te nemen.
Ik ben met volgens mij 25 weken 80% gaan werken ivm veel harde buiken door vermoeidheid. Ik kwam jankend thuis zo moe als ik was.
Op deze manier kon ik het goed volhouden. Ik ging dan `s middag even slapen en dan kon ik er nog even tegenaan.
Ik zou persoonlijk met 34 weken verlof nemen en wanneer het niet meer gaat de ziektewet in.
Vakantiedagen lijkt me leuker om na het verlof op te nemen.
Ik ben met volgens mij 25 weken 80% gaan werken ivm veel harde buiken door vermoeidheid. Ik kwam jankend thuis zo moe als ik was.
Op deze manier kon ik het goed volhouden. Ik ging dan `s middag even slapen en dan kon ik er nog even tegenaan.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik werk ook nog volledig 32 in de zorg, heb nu vakantie en behoorlijk last van mijn rug. Ga morgen de VK bellen want ik kan niet eens een half uur op de bank zitten.
Je verlof kan niet eerder ingaan dan week 34 maar waarschijnlijk zit je al eerder thuis.
Bij ons laten ze je vaak wel op AT basis werken maar dat zal bij jou in de thuiszorg niet kunnen.
Zoals ik me nu voel ga ik de 34 weken dus niet halen als volledige kracht.
Je verlof kan niet eerder ingaan dan week 34 maar waarschijnlijk zit je al eerder thuis.
Bij ons laten ze je vaak wel op AT basis werken maar dat zal bij jou in de thuiszorg niet kunnen.
Zoals ik me nu voel ga ik de 34 weken dus niet halen als volledige kracht.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Ik weet nu al dat ik met 36 of 37 weken beval, dus zou mijn verlof 2 weken ervoor ingaan? Dat kan toch niet?
Gast- Gast
Ik zou morgen even voor het gesprek bellen met het uwv voor de zekerheid, dan kan je je goed verwoorden mocht er discussie ontstaan op je werk.
Maar ze gaan echt uit van de vermoedelijk bevallingsdatum bij een 40weken durende zwangerschap en niet een geplande inleiding, maar ik denk persoonlijk dat je met een tweelingzwangerschap in de zorg al wel eerder in de ziektewet zit.
Zolang als jij nog gewoon kan werken zou ik dat doen en die extra weken verlof lekker na de tijd pakken!
Als je eerder gepland verlof neemt dan heb je ook maar de normale 10/12 weken na de bevalling.
Beval je eerder (in jouw geval met 36/37 weken) dan mag je je verlof aanvullen tot 16 weken(ws dan nog 13/14 weken).
Met de gedachte dat je ws toch eerder in de ziektewet komt zou ik het dus lekker zo laten
Maar ze gaan echt uit van de vermoedelijk bevallingsdatum bij een 40weken durende zwangerschap en niet een geplande inleiding, maar ik denk persoonlijk dat je met een tweelingzwangerschap in de zorg al wel eerder in de ziektewet zit.
Zolang als jij nog gewoon kan werken zou ik dat doen en die extra weken verlof lekker na de tijd pakken!
Als je eerder gepland verlof neemt dan heb je ook maar de normale 10/12 weken na de bevalling.
Beval je eerder (in jouw geval met 36/37 weken) dan mag je je verlof aanvullen tot 16 weken(ws dan nog 13/14 weken).
Met de gedachte dat je ws toch eerder in de ziektewet komt zou ik het dus lekker zo laten
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
ProudMama schreef:Ik weet nu al dat ik met 36 of 37 weken beval, dus zou mijn verlof 2 weken ervoor ingaan? Dat kan toch niet?
Jewel, eerder dan 34 weken kan het niet. Dit staat zo geregeld in nederland.
Je hebt dus 6 weken voor 10 weken erna. of 4 weken voor en 12 erna.
Het is dus wel zo dat als je met 42 weken bevalt je verlof verlengd word zodat je altijd 10 weken erna hebt.
Ik heb van mijn werkgever een papier van het uwv gehad over verlof, misschien kan je op de website kijken van het uwv.
In jou geval ga je toch niet werken tot 34 weken maar je verlof gaat dan wel in.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Ja, dat extra verlof erna is wel heerlijk.
Maar is het niet zo dat je, als je voor je verlof de ziektewet in gaat, 6 weken met terugwerkende kracht in moet leveren als verlof?
Maar is het niet zo dat je, als je voor je verlof de ziektewet in gaat, 6 weken met terugwerkende kracht in moet leveren als verlof?
Gast- Gast
Ik ben met 24 weken deze keer de ziektewet ingegaan. Daarna begon mijn verlof met 34 weken, en ik ben met precies 38 weken bevallen, dus krijg nu nog 12 weken bevallingsverlof. Je krijgt dus alsnog 16 weken, ookal zit je eerder in de ziektewet. Of bedoel je dat niet zo?
Jij zult dan als je met 37 weken bevalt, nog 13 weken krijgen. Alles wat je eerder bevalt krijg je er later gewoon bij.
Jij zult dan als je met 37 weken bevalt, nog 13 weken krijgen. Alles wat je eerder bevalt krijg je er later gewoon bij.
Gast- Gast
Oke, bedankt meiden!
Dan wordt het dus ziektewet of vakantie rond die tijd, langer als 32 ga ik het nooit redden... zal eens overleggen!
Dan wordt het dus ziektewet of vakantie rond die tijd, langer als 32 ga ik het nooit redden... zal eens overleggen!
Gast- Gast
Ik begon rond de 12 weken met een uurtje later werken.
Was zo misselijk en zo moe dat ik dan een beetje kon opstarten.
Uiteindelijk ben ik met 5 maanden ongeveer de ziektewet in gegaan vanwege bekkeninstabiliteit.
Was zo misselijk en zo moe dat ik dan een beetje kon opstarten.
Uiteindelijk ben ik met 5 maanden ongeveer de ziektewet in gegaan vanwege bekkeninstabiliteit.
Gast- Gast
Bij de 1e ben ik met 20 weken 75% gaan werken(bij 32u p.w.)ivm met bekkeninstabiliteit Met 30 weken volledig in de ziektewet vanwege bekkeninstabilieteit en 3 weken groeiachterstand bij mijn dochter.
Nu was ik vanaf 25 weken 50% in de ziektewet(bij 24u.p.w)Na 3 weken volledig in de ziektewet vanwege gevoelige banden en harde buiken die bleven aanhouden.
Nu was ik vanaf 25 weken 50% in de ziektewet(bij 24u.p.w)Na 3 weken volledig in de ziektewet vanwege gevoelige banden en harde buiken die bleven aanhouden.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
nee, ik zat al met 16 weken in de ziektewet. Deed ook lichamelijk ontzettend zwaar werk
Gast- Gast
Ik heb tot 30 weken volledig gewerkt, daarna voor 50% de ziektewet ingegaan. Ik werk ook in de zorg, maar het was voor mij nog goed te doen. Ik voelde me heel goed. De meeste zwangere collega's zijn bij ons al vrij snel uit de Adl.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Ik zit nu sinds dat ik 14 weken ben voor 50% in de ZW, maar sluit niet uit dat ik volledig in de ZW moet. Helaas maar het is niet anders. En dat terwijl ik "gewoon" een kantoorbaan heb.
Wat begon bij week 13 met veel harde buiken, heftige bandenpijn, moe en misselijk is nu overgegaan in bekkeninstabiliteit.
Ik kan nu voor een groot deel thuis werken (zoals vandaag) en wat nog lukt ga ik naar kantoor.
Ik zou als ik jou was proberen in de ZW te komen met 32 weken. Denk dat die kans erg groot is...Vooral als je in de zorg werkt.
Wat begon bij week 13 met veel harde buiken, heftige bandenpijn, moe en misselijk is nu overgegaan in bekkeninstabiliteit.
Ik kan nu voor een groot deel thuis werken (zoals vandaag) en wat nog lukt ga ik naar kantoor.
Ik zou als ik jou was proberen in de ZW te komen met 32 weken. Denk dat die kans erg groot is...Vooral als je in de zorg werkt.
Petteflet- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 638
Ik ben met 36 weken met verlof gegaan en daarvoor heb ik gewoon volledig 30 uur per week gewerkt.
Gast- Gast
Nee ik zat met 23 of 24 weken volledig in de ziektewet vanwege m'n bekken. Ik kon echt helemaal niks mee en er kon ook geen passend werk voor me gevonden worden
Gast- Gast
Ik heb tot 34w volledig (36u) gewerkt. Ik ben kapster dus lichamelijk ook best een zwaar beroep, maar t was goed te doen.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wie hebben jullie voor de voogdij als jullie iets overkomt?
» waar hebben jullie de rekening van jullie kindje?
» hebben jullie een vlag en vlaggen jullie?
» Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als
» Hebben jullie dit ook?
» waar hebben jullie de rekening van jullie kindje?
» hebben jullie een vlag en vlaggen jullie?
» Wat hebben jullie dan geregeld voor als een van jullie als
» Hebben jullie dit ook?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: