Samenlevingscontract
+15
Lejow
Minx
Mizz_S
Susan
Travelgurly
studiebol
Jerry
Tyrael
TGR
Arwyn
Lynn_
Mamsie
Mari
CCC
minoessepoes
19 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Samenlevingscontract
En als ik dan zeg dat ik dat niet zo bedoel? Hoeveel duidelijker moet ik mezelf nog verwoorden dan?
Dat ik het bedoel vanuit mezelf en voor de éventuele mensen die het zou kunnen betreffen?
Sterker nog: d'r zijn hier al verschillende mensen geweest die zeiden dat het hen ook is overkomen. Dat je zo op mij doorgaat, ik zou er haast van gaan denken dat je je persoonlijk aangesproken voelt.
Ik hou hier nu over op. Volgens mij heb ik duidelijk geschreven wat ik bedoel.
Dat ik het bedoel vanuit mezelf en voor de éventuele mensen die het zou kunnen betreffen?
Sterker nog: d'r zijn hier al verschillende mensen geweest die zeiden dat het hen ook is overkomen. Dat je zo op mij doorgaat, ik zou er haast van gaan denken dat je je persoonlijk aangesproken voelt.
Gast- Gast
Wij hebben het niet. We zijn een paar jaar geleden gaan samenwonen op een soort 'tweepersoons-studenten-appartement', en toen vonden we het niet echt nodig (misschien naief maar ach het kwam eigenlijk niet eens in ons op toen). Nu wonen we sinds een paar maanden in een gewoon (huur)appartement en hebben we het nog steeds niet. We vinden het nog steeds niet echt nodig, bovendien gaan we later dit jaar trouwen, dus ik zou het nu behoorlijk zonde van het geld vinden, want erg goedkoop vind ik het niet. Als we een huis gekocht hadden ipv huur, dan hadden we het denk ik wel sneller gedaan.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
SadButTrue schreef:En als ik dan zeg dat ik dat niet zo bedoel? Hoeveel duidelijker moet ik mezelf nog verwoorden dan?
Ja je hebt me door, ik voel me inderdaad erg persoonlijk aangesproken Blijkbaar mag je hier niet om verduidelijking vragen want dan voel je je meteen aangesproken.
Gast- Gast
Soms zijn het de nieuwe partners die monstertjes zijn. Het gaat uit met je vriend en hij krijgt een nieuwe vriendin, of die nieuwe vriendin is de reden dat het uitgaat. (Ja, jullie vriendjes doet dat niet, maar dan even de mannen algemeen) Dan kan je vriend nog zo lief zijn en kunnen jullie nu nog zulke goede afspraken hebben, die nieuwe vriendin kán jouw lieve vriendje of de situatie behoorlijk opjutten. Misschien vindt zij het ook een heel mooi dressoir..Isabella schreef:Ik kan me ook totaal niet voorstellen dat mijn vriend zo zou doen, maar het kan best dat het ineens een monster wordt dan
Op de momenten dat het goed gaat maak je gemakkelijk samen die afspraken. Maar die afspraken zijn nodig juist voor de momenten dat het niet meer zo goed tussen jullie gaat. Ik denk niet dat op die momenten de gemaakte afspraken bij/voor iedereen nog gelden.
Gast- Gast
Tja... als ik mij drie keer moet verduidelijken voor iets wat ik niet heb gezegd...
Maar nogmaals, ik stop met deze discussie, want ik kan me geloof ik toch niet duidelijk maken.
Maar nogmaals, ik stop met deze discussie, want ik kan me geloof ik toch niet duidelijk maken.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Soms zijn het de nieuwe partners die monstertjes zijn. Het gaat uit met je vriend en hij krijgt een nieuwe vriendin, of die nieuwe vriendin is de reden dat het uitgaat. (Ja, jullie vriendjes doet dat niet, maar dan even de mannen algemeen) Dan kan je vriend nog zo lief zijn en kunnen jullie nu nog zulke goede afspraken hebben, die nieuwe vriendin kán jouw lieve vriendje of de situatie behoorlijk opjutten. Misschien vindt zij het ook een heel mooi dressoir..Isabella schreef:Ik kan me ook totaal niet voorstellen dat mijn vriend zo zou doen, maar het kan best dat het ineens een monster wordt dan
Op de momenten dat het goed gaat maak je gemakkelijk samen die afspraken. Maar die afspraken zijn nodig juist voor de momenten dat het niet meer zo goed tussen jullie gaat. Ik denk niet dat op die momenten de gemaakte afspraken bij/voor iedereen nog gelden.
Agree. Bij mij zat de ex-schoonfamilie er achter.
Gast- Gast
Tja dan kun je natuurlijk ook gewoon je account verwijderen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Is het probleem gelijk opgelost hahaha
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Nou, dan had ze het niet tegen jullie maar tegen anderen. Ik vind wel dat ze gelijk heeft. Zoals ik zij gaat het niet over nu, nu het nog goed gaat, maar over straks, als het niet meer goed gaat.Darcy schreef:Nee maar jij zegt toch: voor de mensen hier die hun vriend voor de volle honderd procent vertrouwen... Volgens mij zegt niemand hier: ik vertrouw hem voor de volle honderd procent dat hij dat niet doet.
Ik vind het ook 'vreemd' om met je partner, waar je zo verliefd op bent en de rest van je leven bij wilt blijven te bespreken wie wat krijgt als jullie uit elkaar gaat. Sta je dan in de IKEA: "Schat, laten we deze bank nemen, maar als we uit elkaar gaan dan wordt ie van mij!"
En daarnaast zag ik net in een post wel iets staan over 100%. Ik ga even teruglezen!
Gast- Gast
Ja, dat hebben wij.
We hebben ook beide een testament op laten maken bij de notaris.
We willen gewoon graag dat alles goed geregeld is voor de ander en/of voor onze familie als mij of mijn vriend iets overkomt.
Edit: en alles goed geregeld is bij ons o.a. dat de langstlevende sowieso alles erft.
Het zou namelijk kunnen dat je schoonfamilie ineens op de stoep staat en bijvoorbeeld hun deel van het huis op komen eisen, dan kun jij je spullen alvast pakken ....
Mocht ons beiden iets overkomen en we overlijden kort na elkaar dan zou normaal gesproken alles naar de familie van de langstlevende gaan, nu zou het netjes verdeeld worden.
Er waren toen zoveel dingen die aan bod kwamen, uit m'n hoofd weet ik het allemaal niet meer. Dan zou ik de testamenten er eens bij moeten pakken en even door moeten lezen.
Mocht er iemand interesse hebben dan wil ik dat best eens doen.
We hebben ook beide een testament op laten maken bij de notaris.
We willen gewoon graag dat alles goed geregeld is voor de ander en/of voor onze familie als mij of mijn vriend iets overkomt.
Edit: en alles goed geregeld is bij ons o.a. dat de langstlevende sowieso alles erft.
Het zou namelijk kunnen dat je schoonfamilie ineens op de stoep staat en bijvoorbeeld hun deel van het huis op komen eisen, dan kun jij je spullen alvast pakken ....
Mocht ons beiden iets overkomen en we overlijden kort na elkaar dan zou normaal gesproken alles naar de familie van de langstlevende gaan, nu zou het netjes verdeeld worden.
Er waren toen zoveel dingen die aan bod kwamen, uit m'n hoofd weet ik het allemaal niet meer. Dan zou ik de testamenten er eens bij moeten pakken en even door moeten lezen.
Mocht er iemand interesse hebben dan wil ik dat best eens doen.
Gast- Gast
Mijn vriend heeft zo'n fijne ex.
Hun maken dus echt serieus al maanden ruzie om een paar boeken, dit is vanuit hem meer princiepe geworden als dat het gaat om die boeken hoor.
Verder echt een hoop gezeur, gedreig, valse aangiftes, dwang, tegenwerken, alles rekken, zwartmakerij, etc.
Wij hebben het iig al duidelijk dat áls we gaan samenwonen we alles goed vastleggen. Ik heb er geen zin in en hij heeft zijn portie nu al (ik indirect ook natuurlijk)
Hun maken dus echt serieus al maanden ruzie om een paar boeken, dit is vanuit hem meer princiepe geworden als dat het gaat om die boeken hoor.
Verder echt een hoop gezeur, gedreig, valse aangiftes, dwang, tegenwerken, alles rekken, zwartmakerij, etc.
Wij hebben het iig al duidelijk dat áls we gaan samenwonen we alles goed vastleggen. Ik heb er geen zin in en hij heeft zijn portie nu al (ik indirect ook natuurlijk)
Cow- Prater
- Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Op zulke momenten vraag je je toch ook wel af hoe hij ooit van zoiemand gehouden kan hebben?
Gast- Gast
Wij hebben het nog niet. Wij huren momenteel en we vonden het nog niet nodig omdat we samen nog geen grote investeringen hadden gedaan.
Nu hebben we een huis gekocht en we gaan over 2 weken naar de notaris. Dus ik ben benieuwd wat de notaris zal zeggen.
Nu hebben we een huis gekocht en we gaan over 2 weken naar de notaris. Dus ik ben benieuwd wat de notaris zal zeggen.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Wij hebben een samenlevingscontract en testament laten maken, vooral omdat mijn vriend een eigen zaak heeft en we zaken en prive graag gescheiden op papier willen hebben. Wij waren ongeveer 500 euro kwijt.
Het is wel handig om dingen goed af te spreken als je elkaar nog lief vindt, vooral als er veel grote dingen samen gekocht zijn etc. Niks zo vervelend om dikke bonje over spullen en dergelijke te krijgen als je uit elkaar gaat.
Het is wel handig om dingen goed af te spreken als je elkaar nog lief vindt, vooral als er veel grote dingen samen gekocht zijn etc. Niks zo vervelend om dikke bonje over spullen en dergelijke te krijgen als je uit elkaar gaat.
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Lejow schreef:Is het probleem gelijk opgelost hahaha
En dan schijn ik me dus aan te stellen volgens haar?
Gast- Gast
Smikkell schreef:Nou, dan had ze het niet tegen jullie maar tegen anderen. Ik vind wel dat ze gelijk heeft. Zoals ik zij gaat het niet over nu, nu het nog goed gaat, maar over straks, als het niet meer goed gaat.Darcy schreef:Nee maar jij zegt toch: voor de mensen hier die hun vriend voor de volle honderd procent vertrouwen... Volgens mij zegt niemand hier: ik vertrouw hem voor de volle honderd procent dat hij dat niet doet.
Ik vind het ook 'vreemd' om met je partner, waar je zo verliefd op bent en de rest van je leven bij wilt blijven te bespreken wie wat krijgt als jullie uit elkaar gaat. Sta je dan in de IKEA: "Schat, laten we deze bank nemen, maar als we uit elkaar gaan dan wordt ie van mij!"
En daarnaast zag ik net in een post wel iets staan over 100%. Ik ga even teruglezen!
.
Laatst aangepast door Darcy op di 1 maa 2011 - 21:04; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Absoluut! Nou had hij niet verwacht dat het makkelijk zou gaan maar dit had hij ook nooit verwacht.....Birgit schreef:Op zulke momenten vraag je je toch ook wel af hoe hij ooit van zoiemand gehouden kan hebben?
En het mooie van alles is dat ze ONS beschuldigd van stalken, hacken, moeilijk doen etc terwijl zij er ALLES aan doet om ons het leven zuur te maken....
Cow- Prater
Razz88 schreef:Mamsie schreef:Razz88 schreef:Mamsie schreef:Wij gaan trouwens ons GP aan op de gratis ochtend die daar voor staat. In ons geval Maandag ochtend.
Mag ik vragen waarom jullie niet trouwen i.p.v. GP? Of ben ik nou erg nieuwsgierig :-)
Omdat wij alle 2 nog wel een echte bruiloft willen met alles erop en eraan. Daar hebben we nu het geld gewoon niet voor maar we willen wel alles geregeld hebben. Dus trouwen doen we nog wel in de toekomst.
oke, ik dacht je misschien om bepaalde redenen niet wilde trouwen.
Ik wil juist geen bruiloft en al dat gedoe. We gaan, zo gauw ik in verwachting ben, trouwen op de gratis ochtend haha. Zodat alles gewoon goed geregeld is.
Hier ook een gratis GP eind dit jaar! Hier is dat op een dinsdagochtend. Wij willen ook juist geen bruiloft. We mogen maximaal 25 personen meenemen ( mijn ouders, zijn moeder, 2 vriendinnetjes, beste vriend van mijn vriend en mijn zusjes en aanhang zullen erbij zijn; onze moeders zijn onze getuigen). Daarna gaan we denk ik brunchen in een klein en authentiek restaurantje hier in het dorp. 's avonds uit eten met de ouders denk ik.. We hebben nog geen definief dagschema maar kan me voorstellen dat het zoiets wordt. Wel doen we aan ringen omdat we dat beiden een mooi gebaar vinden.
Hier doen we het ook om alles goed te regelen, we gaan dit jaar verhuizen ( wel weer huurhuis) maar er gaat een hoop geld in het huis zitten. De vloer die we beneden willen is een echte houten vloer, voor alleen de woonkamer, hal en keuken zijn we dan al 6000 euro kwijt. Wij zijn eerder al eens uit elkaar geweest en hoeveel vertrouwen we ook in elkaar hadden is er toch geruzie gekomen over de meest onnozele dingen. Dat was echt niet fijn!
Ook voor de kinderen willen we alles goed geregeld hebben net als Mamsie, we gaan ook ons testament laten opstellen en officieel maken wie er voor onze kinderen zorgt als wij komen te overlijden.
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
Darcy: Hier zit trouwen ook in de planning, haha, heb alleen nog geen idee wanneer
Ach, mensen mogen mij best naïef noemen hoor. Mijn vriend en ik weten hoe het zit en dat is genoeg! Dan kan ik wel een samenlevingscontract op laten stellen, maar hier kost dat gemiddeld iets van 500,- heb ik gehoord en dat is bijna meer dan mijn spullen hier überhaupt waard zijn.. En we hebben het ook niet bepaald liggen, haha, dat is ook wel een goede reden
Ach, mensen mogen mij best naïef noemen hoor. Mijn vriend en ik weten hoe het zit en dat is genoeg! Dan kan ik wel een samenlevingscontract op laten stellen, maar hier kost dat gemiddeld iets van 500,- heb ik gehoord en dat is bijna meer dan mijn spullen hier überhaupt waard zijn.. En we hebben het ook niet bepaald liggen, haha, dat is ook wel een goede reden
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Arwyn schreef:Darcy: Hier zit trouwen ook in de planning, haha, heb alleen nog geen idee wanneer
Het is wel een beetje naïef ja maar zelf ben ik dat ook. Dat wij het straks wel doen ALS we al gaan samenwonen is ook meer vanwege het verleden (zijn ex) en dat we dat zéker niet nog een keer willen hebben.
Cow- Prater
Zolang wij een huis huren/huurden, vonden wij het ook niet nodig om wat op papier te zetten. Wij zijn daar dan misschien ook naïef in, maar ik ben het daarin eens met Darcy en Arwin. Ik zei ook altijd "ja, ooit komt er wel wat op papier" en die ooit zal binnen een paar maanden wel zijn, maar het had evengoed nog jaren kunnen duren. De behoefte om iets op papier te hebben staan was er bij ons niet. Nu we iets kopen, is het logisch dat er wat op papier komt te staan, maar anders hadden we dit niet gedaan.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Samenlevingscontract
» Samenlevingscontract of niet?
» samenlevingscontract?geregistreerd partnerschap?
» Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?
» Vrije dag voor tekenen samenlevingscontract?
» Samenlevingscontract of niet?
» samenlevingscontract?geregistreerd partnerschap?
» Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?
» Vrije dag voor tekenen samenlevingscontract?
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: