Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

+24
Arwyn
Marin
Engelse Drop
Destino
Rush
Annie24
-Ieniemienie-
Aziraphale
Harrison
Gizmo
Sanne
Burn
CCC
minoessepoes
xxjojootjexx
Liadan
Sadie_
Sun88
GreenGrass
Curious
Ella
Punk'd
Caroow
Zora
28 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  Caroow za 24 aug 2013 - 5:30

Wij willen eigenlijk als we gaan trouwen dit niet heel klein doen (dwz, niet op de maandagochtend) maar we hebben het geld er niet voor. We zouden er voor kunnen gaan sparen, maar we willen ook verhuizen, nog een tweede.. Dat soort dingen gaat allemaal voor. Maar toch wil ik wel 'iets'.

We kunnen natuurlijk nu echt trouwen en dan heel klein en daar tevreden mee zijn, we kunnen ook een geregistreerd partnerschap aangaan, maar dat is ook bijna 500 euro. Dan blijft over een samenlevingscontract, geen idee hoe duur dat is.

Voor/nadelen:

Trouwen:
+Jurk
+Achternaam
-Kunnen niet de bruiloft betalen die we willen

Geregistreerd Partnerschap
+Achternaam
-Is wel duur voor 'alleen' een achternaam

Samenlevingscontract
+Is toch iets
-Geen zelfde achternaam.


We komen er maar niet uit wat te doen. Iemand die mij raad wil geven?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Re: Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  Zora za 24 aug 2013 - 5:33

Hebben jullie nu 'niks' geregeld, en dan bedoel ik met name met het oog op de kleine? Wij waren hier (toen ik nog zwanger was) ook over aan het nadenken...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Re: Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  Caroow za 24 aug 2013 - 5:35

Ja dat wel, vriend is wel echt de vader (ik ben zo vergeetachtig vandaag, nu ben ik dat woord weer kwijt. We moesten tijdens de zwangerschap naar het gemeente huis en na de zwangerschap papieren sturen naar de rechtbank).
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Re: Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  Punk'd za 24 aug 2013 - 5:40

Je kunt ook nu klein trouwen en over bijv. 5 jaar een knalfeest geven.

Dat heeft mijn zus destijds gedaan. Die wilde graag trouwen, zijn achternaam en i.v.m. zwangerschap.

Ze zijn toen op maandagochtend getrouwd, 's middags taart gegeten en lekker in de tuin gezeten en 's avonds wezen uit eten.

Nu zijn ze bezig met de planning van een groot feest in het voorjaar waar ze zich helemaal bruid laat voelen (jurk, make up, fotograaf, diner, feest etc. etc.)

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Re: Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  Caroow za 24 aug 2013 - 5:47

Dat was ook het idee van mijn vriend, maar ik ben bang dat het grote (inclusief jurk Very Happy  ) er dan nooit meer van komt en dat zou ik wel heel erg jammer vinden.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Re: Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  Ella za 24 aug 2013 - 5:53

Caroow schreef:Dat was ook het idee van mijn vriend, maar ik ben bang dat het grote (inclusief jurk Very Happy  ) er dan nooit meer van komt en dat zou ik wel heel erg jammer vinden.
Als je dat nu al denkt dan denk ik dat je de bruiloft zelf helemaal uit moet stellen. Zou zonde zijn als je er achteraf spijt van krijgt.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Re: Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  Curious za 24 aug 2013 - 5:53

Ik snap nooit zo waarom mensen niet trouwen vergeleken met geregistreerd partnerschap. Je regelt er precies hetzelfde mee (maar oorspronkelijk is het in het leven geroepen voor homo's die wilde trouwen maar dat toen niet mochten).
Ik snap wel het nut gezien de reacties van de buitenwereld die geen feest verwachten bijv, en ook als je nog wilt trouwen en je wilt dit alles op dezelfde dag doen. Maar in principe kun je zo vaak trouwen als je zelf wilt, als het met dezelfde man is hoef je niet eens te scheiden! Je kunt ook voor een tweede keer trouwen.

Een samenlevingscontract is alleen echt nuttig in geval van een (grote) gezamelijke investering. Maar je hebt toch echt een testament nodig wil je dingen goed regelen voor bijv kinderen. Dan ben je gauw meer dan 700 euro kwijt (350 samenlevingscontract en 350 testament x 2).
Voordeel hiervan is dat je niet hoeft te scheiden in geval van breuk. Want geloof me, scheiden is duurder als trouwen Wink
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Re: Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  Caroow za 24 aug 2013 - 5:57

Iedereen zal dit wel denken, maar ik verwacht echt niet ooit nog bij mijn vriend weg te gaan. Dus de kosten voor scheiden ga ik me echt niet mee bezig houden.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Re: Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  Liadan za 24 aug 2013 - 5:58

Waarom is een geregistreerd partnerschap 500 euro? Wij hebben het gratis gedaan op maandagochtend, dat kan volgens mij in elke gemeente op een bepaalde dag/tijdstip. Of wil je huwelijkse voorwaarden en ben je dan dat bedrag kwijt?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Re: Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  Curious za 24 aug 2013 - 6:01

Hihi, nee dat begrijp ik. Zo wel erg zijn.

Maar in jullie geval zou ik dan dus geen samenlevingscontract doen, omdat je er niet 'geregeld' mee krijgt wat je er mee wil regelen en het ook duurder is in zn totaliteit dan geregistreerd partnerschap op trouwen (als je alleen de kosten bekijkt voor het officiele papieren gedeelte dan)
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Re: Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  Curious za 24 aug 2013 - 6:02

Liadan schreef:Waarom is een geregistreerd partnerschap 500 euro? Wij hebben het gratis gedaan op maandagochtend, dat kan volgens mij in elke gemeente op een bepaalde dag/tijdstip. Of wil je huwelijkse voorwaarden en ben je dan dat bedrag kwijt?
Dat kan niet meer in elke gemeente. Hier is er voortaan de regel dat je alleen gratis kan trouwen als je ook daadwerkelijk een bepaald minimum inkomen hebt en er dus ook geen geld voor is.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Re: Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  Caroow za 24 aug 2013 - 6:03

Liadan schreef:Waarom is een geregistreerd partnerschap 500 euro? Wij hebben het gratis gedaan op maandagochtend, dat kan volgens mij in elke gemeente op een bepaalde dag/tijdstip. Of wil je huwelijkse voorwaarden en ben je dan dat bedrag kwijt?
Hmm even kijken op de website van de gemeente..

Trouwen/Geregistreerd Partnerschap:
De kosten voor een geregistreerd partnerschap zijn gelijk aan de trouwleges.
Gemeente Steenwijkerland (alle locaties) van maandag tot en met vrijdag
€ 442,80
Gemeente Steenwijkerland (alle locaties) zaterdag
€ 596,35
Vrije trouwlocatie maandag tot en met vrijdag (zie voorwaarden leges/ informatie op de
website) *
€ 442,80 + € 158,20 = € 601,00
Vrije trouwlocatie zaterdag (zie voorwaarden leges/ informatie op de website) *
€ 596,35 + € 158,20 = € 754,55
*Als de locatie nog niet eerder is aangewezen als trouwlocatie wordt een bedrag
van € 158,20 extra geheven.
Wordt er binnen twee jaar nogmaals een huwelijk in dezelfde locatie voltrokken
worden de leges ad € 158,20 gerestitueerd.

Trouw-/partnerschapsboekje
€ 20,45
Verklaring huwelijksbevoegdheid
€ 21,70
Duplicaat trouwboekje
€ 42,40
Spreekkamer (met uitzondering van maandag en dinsdag om 09.00 uur)
€ 165,30
Omzetting van een geregistreerd partnerschap naar huwelijk in spreekkamer
€ 61,95
Voor het van gemeentewege beschikbaar stellen van getuigen bij de voltrekking
van een huwelijk of de registratie van een partnerschap, bedraagt het tarief per
huwelijk of partnerschap, per getuige
€ 20,00
Wijzigen van de datum en/of het tijdstip van de voltrekking van ee huwelijk, registratie
van een partnerschap of de omzetting van een geregistreerd partnerschap in een
huwelijk
€ 50,00
Benoemen van een buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand voor één dag
€ 150,00
Kalligraferen van een trouwboekje of partnerschapsboekje
€ 15,00
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Re: Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  Ella za 24 aug 2013 - 6:04

Caroow schreef:Iedereen zal dit wel denken, maar ik verwacht echt niet ooit nog bij mijn vriend weg te gaan. Dus de kosten voor scheiden ga ik me echt niet mee bezig houden.
Inderdaad dan kan je wel over meer dingen ga nadenken of dat wel of iet verstandig is.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Re: Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  Curious za 24 aug 2013 - 6:08

Ella schreef:
Caroow schreef:Iedereen zal dit wel denken, maar ik verwacht echt niet ooit nog bij mijn vriend weg te gaan. Dus de kosten voor scheiden ga ik me echt niet mee bezig houden.
Inderdaad dan kan je wel over meer dingen ga nadenken of dat wel of iet verstandig is.
Zo heb ik het ook zeker niet bedoeld. Maar toch is het wel degelijk onze reden om niet te trouwen maar te kiezen voor een samenlevingscontract met testament (wij zien sowieso het nut van trouwen niet). En dan ben ik toch echt heel zeker van mijn relatie, maar wij willen gewoon geen gedoe als we wel uit elkaar gaan. Als dat zo is, dan is dat straks al erg genoeg. Dan kan het tenminste een stuk makkelijker (oke, niet echt de kosten als reden dus, maar wel het gedoe).
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Re: Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  GreenGrass za 24 aug 2013 - 6:29

Poe wat een prijzen in jou gemeente! De gemeente waar ik straks ga wonen kost het minimaal 194 euro.  

Wij hebben momenteel een samenlevingscontract en mogelijk laten we in de toekomst een testament maken. Als we zouden trouwen, zou dit op huwelijkse voorwaarden gebeuren en moeten we alsnog langs de notaris. 

Ben je trouwens verplicht om in je eigen gemeente te trouwen?
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Re: Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  Sun88 za 24 aug 2013 - 7:03

Wat een prijzen in jou gemeente zeg! Hier kon geregistreerd partnerschap gratis op woensdag ochtend.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Re: Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  Sadie_ za 24 aug 2013 - 7:07

GreenGrass schreef:Poe wat een prijzen in jou gemeente! De gemeente waar ik straks ga wonen kost het minimaal 194 euro.  

Wij hebben momenteel een samenlevingscontract en mogelijk laten we in de toekomst een testament maken. Als we zouden trouwen, zou dit op huwelijkse voorwaarden gebeuren en moeten we alsnog langs de notaris. 

Ben je trouwens verplicht om in je eigen gemeente te trouwen?
Nee hoor je mag overal trouwen! 

Caroow ik zou in jouw geval denk ik voor een samenlevingscontract + testament gaan en eventueel later nog trouwen. Ik zou zelf niet gratis trouwen en dan jaren later nog een groot feest geven, ik denk inderdaad dat dat er dan niet meer van komt. GP heb ik zelf niets mee, als je toch iets wilt vastleggen ga ik liever trouwen maar dat is puur omdat ik heel graag wil trouwen :P Het komt in principe op hetzelfde neer.
Sadie_
Sadie_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 86
Registratiedatum : 13-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Re: Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  Liadan za 24 aug 2013 - 7:11

Op deze site van je gemeente staat dat je wel gratis kan trouwen (en ik neem dus ook aan geregistreerd partnerschap), even een stukje naar beneden scrollen. Ik zou dat dus eerst even navragen.
http://www.steenwijkerland.nl/Digitale_balie/Trouwen_in_Steenwijkerland/Trouwlocaties_Steenwijkerland

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Re: Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  Caroow za 24 aug 2013 - 7:13

Goed dat je het zegt! Maandag maar even informeren.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Re: Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  xxjojootjexx za 24 aug 2013 - 8:04

Wij zijn in jouw gemeente getrouwd. Op oud ruitenborgh. 

Ik zou ik jullie situatie voor een gp gaan en later trouwen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Re: Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  minoessepoes za 24 aug 2013 - 8:23

Ik zou in jullie geval een gratis geregistreerd partnerschap doen, desnoods in een andere gemeente waar het dus wel gratis kan.
Jij kan dan de naam van je man en kind aannemen, jullie kunnen in de toekomst alsnog groots trouwen wat jullie graag willen en jullie zijn ook meteen elkaars erfgenamen.
Een samenlevingscontract kan je ook met een huisgenoot afsluiten en regelt niet veel meer dan de verdeling wanneer jullie uit elkaar zouden gaan, maar dat maakt jullie dus niet elkaars erfgenamen bijvoorbeeld.

Een samenlevingscontract moet je bij een notaris vast laten leggen en is in dat geval dus duurder en los daarvan moet je dan ook nog een testament laten maken ivm het erven. Ik weet niet of jullie een huur of koophuis hebben?

Hoewel dat laatste misschien sowieso verstandig is ivm jullie zoon, zodat jullie in ieder geval vast laten leggen wie bijvoorbeeld zijn voogd is. Dus ik zou een testament laten maken ivm jullie zoon en voor een geregistreerd partnerschap gaan en dan in de toekomst je droombruiloft houden.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Re: Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  Ella za 24 aug 2013 - 8:30

Curious schreef:
Ella schreef:
Caroow schreef:Iedereen zal dit wel denken, maar ik verwacht echt niet ooit nog bij mijn vriend weg te gaan. Dus de kosten voor scheiden ga ik me echt niet mee bezig houden.
Inderdaad dan kan je wel over meer dingen ga nadenken of dat wel of iet verstandig is.
Zo heb ik het ook zeker niet bedoeld. Maar toch is het wel degelijk onze reden om niet te trouwen maar te kiezen voor een samenlevingscontract met testament (wij zien sowieso het nut van trouwen niet). En dan ben ik toch echt heel zeker van mijn relatie, maar wij willen gewoon geen gedoe als we wel uit elkaar gaan. Als dat zo is, dan is dat straks al erg genoeg. Dan kan het tenminste een stuk makkelijker (oke, niet echt de kosten als reden dus, maar wel het gedoe).
Als jullie er beide zo in staan dan is dat toch prima. Ik bedoelde verder ook niets met mijn opmerking, alleen dat ik er zo over denk.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Re: Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  CCC za 24 aug 2013 - 8:54

Lastig he... Ik heb dat hier ook, ik vind zoveel leuk om nog te doen de aankomende tijd en wil niet alleen maar gaan sparen voor een bruiloft. Ik zou denk ik voor GP gaan en dan een leuk feest houden.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Re: Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  Caroow za 24 aug 2013 - 8:56

Ella schreef:
Curious schreef:
Ella schreef:
Caroow schreef:Iedereen zal dit wel denken, maar ik verwacht echt niet ooit nog bij mijn vriend weg te gaan. Dus de kosten voor scheiden ga ik me echt niet mee bezig houden.
Inderdaad dan kan je wel over meer dingen ga nadenken of dat wel of iet verstandig is.
Zo heb ik het ook zeker niet bedoeld. Maar toch is het wel degelijk onze reden om niet te trouwen maar te kiezen voor een samenlevingscontract met testament (wij zien sowieso het nut van trouwen niet). En dan ben ik toch echt heel zeker van mijn relatie, maar wij willen gewoon geen gedoe als we wel uit elkaar gaan. Als dat zo is, dan is dat straks al erg genoeg. Dan kan het tenminste een stuk makkelijker (oke, niet echt de kosten als reden dus, maar wel het gedoe).
Als jullie er beide zo in staan dan is dat toch prima. Ik bedoelde verder ook niets met mijn opmerking, alleen dat ik er zo over denk.
Ik vatte het ook niet onaardig op hoor:) 

Nu krijg ik echt zo veel zin om dus voor het gp te gaan. Dan krijg ik dus gewoon zijn achternaam :cheering: Oo ik word nog volwassen angel 
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Re: Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  Curious za 24 aug 2013 - 9:05

Caroow schreef:
Ella schreef:
Curious schreef:
Ella schreef:
Caroow schreef:Iedereen zal dit wel denken, maar ik verwacht echt niet ooit nog bij mijn vriend weg te gaan. Dus de kosten voor scheiden ga ik me echt niet mee bezig houden.
Inderdaad dan kan je wel over meer dingen ga nadenken of dat wel of iet verstandig is.
Zo heb ik het ook zeker niet bedoeld. Maar toch is het wel degelijk onze reden om niet te trouwen maar te kiezen voor een samenlevingscontract met testament (wij zien sowieso het nut van trouwen niet). En dan ben ik toch echt heel zeker van mijn relatie, maar wij willen gewoon geen gedoe als we wel uit elkaar gaan. Als dat zo is, dan is dat straks al erg genoeg. Dan kan het tenminste een stuk makkelijker (oke, niet echt de kosten als reden dus, maar wel het gedoe).
Als jullie er beide zo in staan dan is dat toch prima. Ik bedoelde verder ook niets met mijn opmerking, alleen dat ik er zo over denk.
Ik vatte het ook niet onaardig op hoor:) 

Nu krijg ik echt zo veel zin om dus voor het gp te gaan. Dan krijg ik dus gewoon zijn achternaam :cheering: Oo ik word nog volwassen angel 



Hihi oeps, ik denk soms nogal te vlug dat mensen iets negatief bedoelen. Maar dat blijkt dus niet het geval. Gelukkig maar smile
En idd caroow, volwassener kan haast niet en kind en een andere achternaam!! Joehoee:cheering: 
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract? Empty Re: Ger. Partnerschap, trouwen of samenlevingscontract?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum