Een sleur qua eten
+14
Antibes
Jade
Coco
litllejoy
nijntje4
minoessepoes
Mermaid
Mizz_S
Paper Crown
Susan
Linda
Atelier Madame
Inge
Marin
18 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Een sleur qua eten
Susan schreef:Paper Crown schreef:Punk'd schreef:Wel echt een lekker recept PC! Dan kan ik voor mijn vriend gewoon lekker de aardappels doen en eet ik er een paar van. Roomboter af en toe vind ik geen kwaad kunnen haha. Dus ik ga hem uitproberen!
Kan ook in een ander type olie, ik gebruik roomboter speciaal voor bakken en dat spat niet. Maar ipc kan alles. Aardappels zijn toch niet zo ongezond? Wij eten iets van 6 normale aardappels met zijn tweetjes. Maar je kunt er ook citroenrisotto bijmaken.
Nee, maar zij wil minder koolhydraten eten, dan moet je natuurlijk geen aardappels hebben.
O, ik had daar overheen gelezen dan. Ja dan moet je geen aardappel eten!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik heb altijd quinoa en volkoren couscous van Jumbo. Vind ze zelf erg lekker.
Zit zelf ook in een vreselijke kooksleur en mijn man lust ook werkelijk niets dus hij wil vandaag alweer spaghetti bolognese (3de x in 2,5 week)
Eten jullie wel kipvleugels Punk'd? Ik maak vooral vaak Marokkaanse kip met saus van kruiden, veeeel knoflookolijven en dan de olijfolie waar ik de kip al in gebraden heb en dan eten man en kinderen het met stokbrood/verse friet en ik met koolhydraatarm brood (of soms ook stokbrood). Echt superlekker en dat kan ik echt dagelijks eten. Velletjes eet ik van de kip nooit op.
Zit zelf ook in een vreselijke kooksleur en mijn man lust ook werkelijk niets dus hij wil vandaag alweer spaghetti bolognese (3de x in 2,5 week)
Eten jullie wel kipvleugels Punk'd? Ik maak vooral vaak Marokkaanse kip met saus van kruiden, veeeel knoflookolijven en dan de olijfolie waar ik de kip al in gebraden heb en dan eten man en kinderen het met stokbrood/verse friet en ik met koolhydraatarm brood (of soms ook stokbrood). Echt superlekker en dat kan ik echt dagelijks eten. Velletjes eet ik van de kip nooit op.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik zou ook weleens wat andere gerechten willen proberen, maar mijn vriend houdt niet van gesmolten kaas, vis, pizza, geroerbakte groenten (wel gekookt of rauw) en ovengerechten (terwijl ik alles uit de oven juist heerlijk vind), hij kan niet tegen kip en champignons, en daarbij is hij een beetje het type 'wat de boer niet kent...'
Soms maken we een deal en dan maak ik iets voor mezelf waar ik trek in heb, en dan eet hij gewoon een broodje of hij zet de frituurpan aan.
Soms maken we een deal en dan maak ik iets voor mezelf waar ik trek in heb, en dan eet hij gewoon een broodje of hij zet de frituurpan aan.
Laatst aangepast door Maple op ma 3 dec 2012 - 4:38; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
poehh lastig zeg Maple!!
Ik maak vandaag gevulde courgettes met gehakt en tomaat. Maar dat gaat wel de oven in.
Ik maak vandaag gevulde courgettes met gehakt en tomaat. Maar dat gaat wel de oven in.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Hier ook echt een eetsleur! Heb al wat leuke tips voorbij zien komen hier . Hebben jullie nog meer lekkere quiche recepten?
Gast- Gast
Ik weet niet hoe je denkt over koken met fruit erbij? Ik eet zelf bijv. wel eens een soort van stoofpotje met ui, courgette en witvis (gewoon uit de diepvries) en dan een scheutje witte wijn en en druiven erbij. Super lekker.. =) Of kabeljauw met sellerij, druiven en room uit de oven. Ook sinaasappel of ananas kan bij veel dingen. Ik denk dat wel iets is dat variatie kan bieden.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Wat ik veel afwissel zijn maaltijdsalades, curry's (maar dat doe je dus al), soep, pasta's en wokgerechten.
Wat ik altijd lekker vind is:
Gevulde kipfilet (daar kan je echt van alles in stoppen, bijvoorbeeld zongedroogde tomaat, feta, citroensap, tijm) en dan met asperges oid. Ik eet er helemaal geen koolhydraatrijke toevoeging bij maar voor mijn vriend doe ik er altijd een naan bij (lekker!).
Gevulde tomaten soep, pompoensoep, nu bijvoorbeeld ook lekker snert!
Witvis in parmaham (ja dat wil jij niet maar het is echt lekker!) kan ook zonder parmaham, lekker met wat citroen en kruiden in de oven of bakken in de pan, met koolraab erbij en klaar! Kan er ook wat pasta bij doen oid voor k.
Tonijn grillen is ook echt heel lekker! Gewoon met wat oosterse groenten in soja/wasabisaus of teryaki ofzo!
Ik kan echt nog uren door gaan.
Oh en biefstuk met een beetje honinmosterdsaus marineren en in de oven is ook heel lekker. Nog lekkerder is beef wellington maar dat wil jij allemaal niet want bladerdeeg is vet, parmaham wil je niet.
Maaltijdsalades gooi ik echt van alles in: Velsla, spinazie, rucola, krulsla, van alles! En als vulling gebruik ik ook echt van alles, paprika, tomaat, komkommer, wortel, radijsjes, garnalen, vis, kip, beefreepjes. Laatst had ik een salade met veldsla, romaatjes, komkommer, hollandse garnaaltjes en mango. Beetje dressing maken met cocktailsaus en klaar! Heerlijk!
Wat ik altijd lekker vind is:
Gevulde kipfilet (daar kan je echt van alles in stoppen, bijvoorbeeld zongedroogde tomaat, feta, citroensap, tijm) en dan met asperges oid. Ik eet er helemaal geen koolhydraatrijke toevoeging bij maar voor mijn vriend doe ik er altijd een naan bij (lekker!).
Gevulde tomaten soep, pompoensoep, nu bijvoorbeeld ook lekker snert!
Witvis in parmaham (ja dat wil jij niet maar het is echt lekker!) kan ook zonder parmaham, lekker met wat citroen en kruiden in de oven of bakken in de pan, met koolraab erbij en klaar! Kan er ook wat pasta bij doen oid voor k.
Tonijn grillen is ook echt heel lekker! Gewoon met wat oosterse groenten in soja/wasabisaus of teryaki ofzo!
Ik kan echt nog uren door gaan.
Oh en biefstuk met een beetje honinmosterdsaus marineren en in de oven is ook heel lekker. Nog lekkerder is beef wellington maar dat wil jij allemaal niet want bladerdeeg is vet, parmaham wil je niet.
Maaltijdsalades gooi ik echt van alles in: Velsla, spinazie, rucola, krulsla, van alles! En als vulling gebruik ik ook echt van alles, paprika, tomaat, komkommer, wortel, radijsjes, garnalen, vis, kip, beefreepjes. Laatst had ik een salade met veldsla, romaatjes, komkommer, hollandse garnaaltjes en mango. Beetje dressing maken met cocktailsaus en klaar! Heerlijk!
Gast- Gast
Oh en stoofpotjes zijn nu inderdaad ook een goed idee!
Ik heb alleen net mijn cocotte gesloopt echt zo zonde.
Ik heb alleen net mijn cocotte gesloopt echt zo zonde.
Gast- Gast
Ohh en nog iets! Groenten grillen in de oven met wat olijfolie en kruiden is ook lekker.
Pastinaak, zoete aardappel, pompoen, courgette, aubergine, tomaatjes, kan allemaal!
Pastinaak, zoete aardappel, pompoen, courgette, aubergine, tomaatjes, kan allemaal!
Gast- Gast
Antibes schreef:Ik weet niet hoe je denkt over koken met fruit erbij? Ik eet zelf bijv. wel eens een soort van stoofpotje met ui, courgette en witvis (gewoon uit de diepvries) en dan een scheutje witte wijn en en druiven erbij. Super lekker.. =) Of kabeljauw met sellerij, druiven en room uit de oven. Ook sinaasappel of ananas kan bij veel dingen. Ik denk dat wel iets is dat variatie kan bieden.
Dat is ook een goede tip. Probeer ik ook wat meer te doen om het 2 soorten groenten per keer-saai-syntroom tegen te gaan. Appel bij de zuurkool, peer door een salade, citroen bij de vis. Druiven vind ik hele goeie combi bij wat jij noemde, grappig! Ga ik eens proberen, dat vind ik wel weer een leuke uitdaging.
Harrison, je bent m'n heldin. We hebben nog kilo's parmaham liggen en ik ga zo vis eten en wist maar niet wat ik er mee moest doen. Thank you!
Ik probeer ook steeds nieuwe groentes. Koolraab vind ik ook grappig, ik heb namelijk geen idee wat ik daar mee moet. Venkel, paksoi, pastinaak, al die dingen probeer ik wel steeds meer mee te koken, maar zelfs zo veel intussen dat dat ook alweer saai wordt. Dus vertel me: Wat doe ik met koolraab?
Ook nog een grappige:
Zilveruitjes. Zo ontzettend saai. Tot ik ze een keer (notabene in een vliegtuigmaaltijd, wel Business Class) geserveerd kreeg met balsamico en pasta. LEKKER! Gewoon zilveruitjes marineren in de balsamico met wat honing, pasta koken, kipfileetje in reepjes grillen, de zilveruitjes en saus even opbakken zodat de saus reduceert tot een stroop, en met blauwaderkaas serveren. Zo grappig weer anders dan anders, met die standaard suffe uitjes.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik heb ook een kookdipje, ons zoontje eet altijd rond 18.00 en daarna wil ik zelf lekker eten. Ben dus vooral opzoek naar gerechten die niet al te veel tijd kosten.
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
Koolraap kun je echt van alles mee doen! Stoven is lekker.
Koolraappuree (met aardappels is ook lekker).
Koolraap in de snert.
Koolraappuree (met aardappels is ook lekker).
Koolraap in de snert.
Laatst aangepast door Harrison op ma 3 dec 2012 - 5:30; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Hahaha, koolraaP Harrison?
Goed topic dit zeg!
Goed topic dit zeg!
Antibes- Ratel
Ik vind fruit door het eten ook lekker, mijn moeder maakt soms een heel lekker stoofpotje met gedroogde abrikozen, dadels en sinaasappelsap erdoor, maar Punk´d wil minder koolhydraten eten en in fruit zitten wel weer heel veel koolhydraten.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Ik vind fruit door het eten ook lekker, mijn moeder maakt soms een heel lekker stoofpotje met gedroogde abrikozen, dadels en sinaasappelsap erdoor, maar Punk´d wil minder koolhydraten eten en in fruit zitten wel weer heel veel koolhydraten.
Ah, dat is wel een puntje ja.. Eigenlijk was ik alleen Punk'd alweer een beetje vergeten en in de hele sfeer van het topic mee aan het denken..
Antibes- Ratel
Weetje waar ik trouwens ook echt groot fan van ben: Tajines! Echt daar maak je de lekkerste dingen mee, lekker lamsvlees in tomatensaus, met uien, kruiden bijvoorbeeld.
Gast- Gast
Ik kom bij je eten hahaha. Echt lekkere recepten. Nu baal ik dat ik geen koolraap heb gekocht!
Ik ben wel echt helemaal pompoen fan. Eet er sowieso 1 per week.. En ik neem nu voortaan flespompoen.. die is zoveel makkelijker te snijden!!
Ik ben wel echt helemaal pompoen fan. Eet er sowieso 1 per week.. En ik neem nu voortaan flespompoen.. die is zoveel makkelijker te snijden!!
Gast- Gast
Haha ja want koolrabi is weer wat anders he?
Thanks to Harrison heb ik m'n tilapia net bekleed met parmaham hahaha
Het ziet er nog best gezellig uit zo, met de groente (lekker met grof zeezout) aan de zijkant en dan de vis met wat dille en parmaham er om heen gewikkeld.
Dank u voor de tip!
De tagine hebben wij net de deur uit gedaan, kookten er noooooit meer en hij stond al zo lang hier gewoon op tafel als decoratie. Iemand wilde 'm hebben, ok, neem maar mee!
Thanks to Harrison heb ik m'n tilapia net bekleed met parmaham hahaha
Het ziet er nog best gezellig uit zo, met de groente (lekker met grof zeezout) aan de zijkant en dan de vis met wat dille en parmaham er om heen gewikkeld.
Dank u voor de tip!
De tagine hebben wij net de deur uit gedaan, kookten er noooooit meer en hij stond al zo lang hier gewoon op tafel als decoratie. Iemand wilde 'm hebben, ok, neem maar mee!
Marin- Lady Post-a-lot
Zo jammer dat mijn vriend geen brocolli lust. Dat is echt mijn lievelingsgroente .. Vaak maak ik hem dan voor mijzelf maar op de saaie manier (gekookt of gestoomd) warm. Jammer, want ik zie vaak heerlijke gerechten met brocolli.
Ik heb ook een zak pangasiusfilet gekocht. Ga ik morgen eens lekker mee klooien!
Ben nu een Chilli con carne aan het maken volgens eigen recept haha. Voor mij paprika/tomaten/advocado/chilibonen/knoflook met sla en komkommertjes. En voor mijn vriend er nog rijst bij.
Ik heb ook een zak pangasiusfilet gekocht. Ga ik morgen eens lekker mee klooien!
Ben nu een Chilli con carne aan het maken volgens eigen recept haha. Voor mij paprika/tomaten/advocado/chilibonen/knoflook met sla en komkommertjes. En voor mijn vriend er nog rijst bij.
Gast- Gast
Waar smaakt koolraap eigenlijk naar? Heb het volgens mij nog nooit gegeten :p
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Weet ik eigenlijk ook niet. Die laat ik altijd liggen haha.
Venkel vind ik ook erg lekker trouwens. Smaakt een beetje naar Anijs
Ik ben trouwens ook echt ontzettende fan van kaneel. Gooi dat echt overal doorheen. Ik zou wel eens een recept willen waarbij het om de kaneel draait haha
Venkel vind ik ook erg lekker trouwens. Smaakt een beetje naar Anijs
Ik ben trouwens ook echt ontzettende fan van kaneel. Gooi dat echt overal doorheen. Ik zou wel eens een recept willen waarbij het om de kaneel draait haha
Gast- Gast
Ik vind venkel weer niet zo heel lekker. Af en toe gebruik ik het wel maar niet al te veel haha.
Koolraap smaakt een beetje naar.. ja.. een beetje een aardachtige wortel.. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen haha.
Koolraap smaakt een beetje naar.. ja.. een beetje een aardachtige wortel.. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen haha.
Gast- Gast
Klinkt lekker, ik hou wel van dat aardse beetje.
Ons eten was weer prima vanavond! (Moesten heel vroeg eten want we moeten nog naar de IKEA, vandaar)
Ons eten was weer prima vanavond! (Moesten heel vroeg eten want we moeten nog naar de IKEA, vandaar)
Marin- Lady Post-a-lot
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Uit eten
» Minder vlees eten/vegetarisch eten
» Het "wat eten we vandaag" topic
» Niet eten/ spelen met eten!
» Nog eten?
» Minder vlees eten/vegetarisch eten