Een sleur qua eten
+14
Antibes
Jade
Coco
litllejoy
nijntje4
minoessepoes
Mermaid
Mizz_S
Paper Crown
Susan
Linda
Atelier Madame
Inge
Marin
18 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Een sleur qua eten
Ja we hebben een grillpan. Dat ding gebruik ik nooit.. haha toch maar eens doen.. Ik pleur altijd alles in de wok
En lam zat ik inderdaad ook al aan de denken. Ik heb wel wat inspiratie gekregen door dit topic. Straks lekker boodschappen doen. Nu zie ik er ook alweer minder tegenop.
Ik haal ook nog wat meer smaakmakers. Balsamico heb ik bijv niet.
En lam zat ik inderdaad ook al aan de denken. Ik heb wel wat inspiratie gekregen door dit topic. Straks lekker boodschappen doen. Nu zie ik er ook alweer minder tegenop.
Ik haal ook nog wat meer smaakmakers. Balsamico heb ik bijv niet.
Gast- Gast
Linda schreef:En variëren met andere granen zoals quinoa en boekweit enzo (eigenlijk zijn het geen granen, maar het wordt wel op die manier gebruikt)? Ik vind dat altijd wel een lekkere afwisseling.
Daar heb ik ook wel eens over nagedacht. Maar dan moet ik naar de natuurwinkel en dat is dan weer op een afstandje. Ik neem het wel eens mee als ik er langs kom. Daar haal ik ook vaak heerlijke speltpasta
Gast- Gast
Maak je wel eens maaltijdsoep? Dat kan ook heel goed vullen!
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Punk'd schreef:Ja we hebben een grillpan. Dat ding gebruik ik nooit.. haha toch maar eens doen.. Ik pleur altijd alles in de wok
Jaaa ook andere pannen gebruiken! Door de textuur en vorm te veranderen, krijgt eten al zo'n andere smaak vind ik altijd. Ik kan prima twee dagen kip eten als ik de ene keer gewoon dunne lange reepjes gril en de andere dag hele kleine stukjes wok. Denk dan ook aan de opmaak van je bord en aan eventuele dingetjes die je toe kan voegen die de smaak en textuur veranderen, sesamzaadjes, wat pinda's, wat tomaatjes door de sla bijv. Niet gewoon wop plop op je bord.
Balsamico vind ik ook echt een essential in huis. Maar ik geloof dat het bij ons niet aan smaakmakers ontbreekt hahaha. Ik noem m'n vriend altijd Hot Sauce omdat ie hot is maar ook omdat ie wel 10 verschillende hot sauces heeft. Net even geteld, het zijn er echt 10 hahaha.
Laatst aangepast door Marin op ma 3 dec 2012 - 0:50; in totaal 1 keer bewerkt
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Punk'd schreef:Linda schreef:En variëren met andere granen zoals quinoa en boekweit enzo (eigenlijk zijn het geen granen, maar het wordt wel op die manier gebruikt)? Ik vind dat altijd wel een lekkere afwisseling.
Daar heb ik ook wel eens over nagedacht. Maar dan moet ik naar de natuurwinkel en dat is dan weer op een afstandje. Ik neem het wel eens mee als ik er langs kom. Daar haal ik ook vaak heerlijke speltpasta
Speltpasta is inderdaad ook lekker!
Ik bestel al deze producten altijd op internet (bijv bij www.deweegschaal.nl), ideaal!
Quinoa verkopen ze trouwens ook in de supermarkt van lassie. Hoewel ik op de 1 of andere manier die van de natuurwinkel toch lekkerder vind.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zit ook in een kooksleur, sowieso weet ik vaak niet wat ik moet maken. Ik eet ook minder koolhydraten, het is niet dat ik helemaal géén koolhydraten eet, maar ik eet dus niet een heel bord pasta, rijst of aardappelen en dat maakt het dan weer duur omdat je van de andere ingrediënten meer nodig hebt.
Vanavond maak ik maar weer gewoon spaghetti bolognese en dan eet ik er zelf maar een paar sliertjes pasta bij, maar ik vind het dus wel lastig.
Vanavond maak ik maar weer gewoon spaghetti bolognese en dan eet ik er zelf maar een paar sliertjes pasta bij, maar ik vind het dus wel lastig.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Linda schreef:Punk'd schreef:Linda schreef:En variëren met andere granen zoals quinoa en boekweit enzo (eigenlijk zijn het geen granen, maar het wordt wel op die manier gebruikt)? Ik vind dat altijd wel een lekkere afwisseling.
Speltpasta is inderdaad ook lekker!
Ik bestel al deze producten altijd op internet (bijv bij www.deweegschaal.nl), ideaal!
Quinoa verkopen ze trouwens ook in de supermarkt van lassie. Hoewel ik op de 1 of andere manier die van de natuurwinkel toch lekkerder vind.
Oh super! Ik ga gelijk even kijken op die website. En die van lassie kan ik altijd proberen natuurlijk
@ Susan. Ja dat heb ik dus ook. En als mijn vriend dan gaat 'zeuren' (nouja.. zeuren doet hij niet.. maar hij zou het wel leuk vinden om wat meer variatie te hebben) wil ik toch op zoek naar oplossingen.
@ AM. Dat is het enigste wat mijn vriend niet wilt haha. Maaltijdsoep. (Kan ik in iedergeval zeggen dat ik niet de enige ben met eisen).
@ Marin. Ik ben vooral erg van de verse kruiden. Er staan hier altijd potjes op de vensterbank. Qua vloeibare smaakmakers ben ik niet echt op dreef. Ik heb sojasaus en olijfolie.. That's it .. Wel ben ik ook echte fan van chillipepertjes. Heb ook gedroogde.. Die zijn zo pittig, maar zo heerlijk!
Gast- Gast
Ja hier staan ook heel veel verschillende verse en gedroogde pepers. Altijd genoeg keuze! En een heel kruidenrekje vol andere kruiden en smaakmakers. Alleen verse kruiden heb ik nooit echt veel, die gaat nooit op.
Marin- Lady Post-a-lot
Basilicum, zo'n verse plant. Gaan er minstens 2 per maand doorheen. Zo heerlijk vind ik dat!
Gast- Gast
Bak eens een slibtong in roomboter, schijf citroen op je visje, koop aardappels die je met schil kunt eten, snij deze op een soort extra dikke friet manier en pleur wat olijfolie, een geperst knofje en alle kruiden die je kunt bedenken in een bakje mix t goed en hussel de aardappel door dit goedje met je handen en snij 1 ui in 4 stukken en gooi dit alles bij elkaar in de oven. Ik koop altijd een bosje wortels en die schil ik en dan doe ik stuk of 8 wortels heel in de pan en kook ik dat. Ziet er waanzinnig uit op je bord, gebakken visje, 4 hele wortelen en aardappels uit de oven! Bak sla bij, en je hebt gezond maaltje!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Haha, ik vind roomboter al niet ongezond en aardappels ook niet. Maar 't is wel zooo lekker wat je omschrijft.
Marin- Lady Post-a-lot
Qua andere vleessoorten heb ik niet zo veel tips, want die eet ik zelf ook niet echt. Maar misschien wel een paar ideetjes?
Je zou eens een vispakketje kunnen maken, met bijvoorbeeld pangasius. Dan doe je pangasius, courgette, paprika, ui, cherrytomaatjes en feta in bakpapier en dan in de oven. Je kunt er natuurlijk ook andere dingen indoen, en de kruiden die je zelf lekker vindt. Lekker met rijst erbij, maar zonder kan natuurlijk ook.
Gegrilde tonijnsteak is ook lekker, bv met gegrilde groente.
Een witlofschotel: is met oa. kip, witlof, creme fraiche en kerrie. Daar kun je dan aardappels bij eten, of evt rijst ofzo, of niets natuurlijk.
Maak je wel eens couscous? Anders is dat ook een idee? Kun je veel mee varieren.
Je zou eens een vispakketje kunnen maken, met bijvoorbeeld pangasius. Dan doe je pangasius, courgette, paprika, ui, cherrytomaatjes en feta in bakpapier en dan in de oven. Je kunt er natuurlijk ook andere dingen indoen, en de kruiden die je zelf lekker vindt. Lekker met rijst erbij, maar zonder kan natuurlijk ook.
Gegrilde tonijnsteak is ook lekker, bv met gegrilde groente.
Een witlofschotel: is met oa. kip, witlof, creme fraiche en kerrie. Daar kun je dan aardappels bij eten, of evt rijst ofzo, of niets natuurlijk.
Maak je wel eens couscous? Anders is dat ook een idee? Kun je veel mee varieren.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Wel echt een lekker recept PC! Dan kan ik voor mijn vriend gewoon lekker de aardappels doen en eet ik er een paar van. Roomboter af en toe vind ik geen kwaad kunnen haha. Dus ik ga hem uitproberen!
Gast- Gast
Oeehh tonijnsteak is echt heel erg lekker! Maar zo duur! Heel af en toe koop ik dat wel eens met een 35% sticker. Echt smullen haha
Gast- Gast
Punk'd schreef:Oeehh tonijnsteak is echt heel erg lekker! Maar zo duur! Heel af en toe koop ik dat wel eens met een 35% sticker. Echt smullen haha
Ja echt duur, ik koop t ook alleen als t afgeprijsd is. Maar, sinds kort hebben ze bij onze AH ook weer tonijnsteaks in de diepvries, en dat scheelt echt veel. De verse zijn wel lekkerder, maar deze zijn ook lekker.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Ik koop ook veel van die zakken visfilets voor in de vriezer. Super handig!
Marin- Lady Post-a-lot
Bij de Hoogvliet hebben ze makreelfilet in de diepvries (om te bakken dus), dat vind ik echt heel lekker vis, er zit zoveel smaak aan.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik vind tonijn ook zo makkelijk om me te wokken. Gewoon tonijn ,zo'n zakje chinese groente en wat sweet chili saus, beetje rijst erbij en klaar.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Gerookte makreel vind ik ook echt heel lekker. Hmm, vooral van die pepermakreel. Misschien ga ik daar wel weer wat mee maken deze week!
Marin- Lady Post-a-lot
Ik koop inderdaad ook vaak de tonijn uit de diepvries, is geloof ik 3,5euro voor 2 stukjes.
Ook maak ik zelf weleens dingen zoals een cordon bleu van (plat geslagen) kipfilet en met gedroogd brood uit de oven als paneermeel. Dat zou je ook een keer kunnnen maken en dan voor jezelf zonder ham. Zo kan je ook een keer een kipfilet vullen met tapenade bijvoorbeeld en dan als een rollade oprollen en meerdere variaties op dat thema. Dan eet je wel weer kip, maar op een hele andere manier. Zo kan je ook giros kruiden of shoarma kruiden gebruiken om kip te kruiden en een knoflooksaus van kwark erbij doen bijvoorbeeld en lekker veel komkommer, tomaat, rode ui, sla en voor je vriend dan pita broodjes.
Je zou eventueel courgette gekookt in reepjes kunnen eten i.p.v pasta en dan allerlei soorten pasta saus daarbij serveren? Dan kook je voor je vriend wel gewoon pasta.
En een maaltijdsalade eventueel? Hoewel dat nu misschien niet helemaal het seizoen is, maar dan misschien dingen als rauwe andijvie, of postelijn of zo iets als salade. Ook kan je van witte kool, bleekselderij, witlof enz maaltijdsalades maken. Dan doe je voor je vriend wat brood erbij en laat dat voor jou weg.
Met gehakt kan je natuurlijk ook heel veel doen, waardoor het heel anders smaakt. Bijvoorbeeld pesto en basilicum erdoor en dan gehakt balletjes maken, of meer op Griekse wijze met o.a kaneel en oregano in een tomatensaus en dan een Griekse salade erbij eventueel van verse spinazie(voor je vriend eventueel met croutons) en geen aardappels of zo.
Verder doe ik inderdaad ook regelmatig witvis in de oven met iets van groenten erom heen (deze tijd van het jaar met winterwortel met knoflook en tijm bijvoorbeeld), ik doe er dan ook aardappels omheen maar die zou je dan weg kunnen laten en extra veel groenten kunnen gebruiken, lekker op smaak brengen met Italiaanse kruiden en knoflook en ui. Of ik marineer witvis in een beetje olie en giros kruiden, snijd het in blokjes en doe het aan spiesjes met paprika, rode ui, kerstomaat enz en leg die spiesjes in de grill pan, zo heb ik ook een varient met gehaktballetje met shoarmakruiden op spiesjes met groenten, ook weer met een knoflooksaus op basis van kwark.
Wat ik ook lekker vind is een omelet maken en die vervolgens als een wrap vullen met wokgroenten en garnalen bijvoorbeeld, maar daar zijn heel veel variaties op te verzinnen.
Zelf vind ik het ook lekker om veel Oosterse groenten te wokken, daar wel wat mihoen bij koken en een zoet zure of ketjapsaus en dan een biefstukje een hele nacht in ketjap te laten marineren en in reepjes bovenop te leggen met wat geroosterde sesamzaadjes. Zo kan je ook een noodje salade maken en dan doe je er voor jezelf gewoon wat minder noodles in, maar lekker veel tauge (alleen even overgieten met water uit de waterkoker en vervolgens met koud water afspoelen).
Ook maak ik zelf weleens dingen zoals een cordon bleu van (plat geslagen) kipfilet en met gedroogd brood uit de oven als paneermeel. Dat zou je ook een keer kunnnen maken en dan voor jezelf zonder ham. Zo kan je ook een keer een kipfilet vullen met tapenade bijvoorbeeld en dan als een rollade oprollen en meerdere variaties op dat thema. Dan eet je wel weer kip, maar op een hele andere manier. Zo kan je ook giros kruiden of shoarma kruiden gebruiken om kip te kruiden en een knoflooksaus van kwark erbij doen bijvoorbeeld en lekker veel komkommer, tomaat, rode ui, sla en voor je vriend dan pita broodjes.
Je zou eventueel courgette gekookt in reepjes kunnen eten i.p.v pasta en dan allerlei soorten pasta saus daarbij serveren? Dan kook je voor je vriend wel gewoon pasta.
En een maaltijdsalade eventueel? Hoewel dat nu misschien niet helemaal het seizoen is, maar dan misschien dingen als rauwe andijvie, of postelijn of zo iets als salade. Ook kan je van witte kool, bleekselderij, witlof enz maaltijdsalades maken. Dan doe je voor je vriend wat brood erbij en laat dat voor jou weg.
Met gehakt kan je natuurlijk ook heel veel doen, waardoor het heel anders smaakt. Bijvoorbeeld pesto en basilicum erdoor en dan gehakt balletjes maken, of meer op Griekse wijze met o.a kaneel en oregano in een tomatensaus en dan een Griekse salade erbij eventueel van verse spinazie(voor je vriend eventueel met croutons) en geen aardappels of zo.
Verder doe ik inderdaad ook regelmatig witvis in de oven met iets van groenten erom heen (deze tijd van het jaar met winterwortel met knoflook en tijm bijvoorbeeld), ik doe er dan ook aardappels omheen maar die zou je dan weg kunnen laten en extra veel groenten kunnen gebruiken, lekker op smaak brengen met Italiaanse kruiden en knoflook en ui. Of ik marineer witvis in een beetje olie en giros kruiden, snijd het in blokjes en doe het aan spiesjes met paprika, rode ui, kerstomaat enz en leg die spiesjes in de grill pan, zo heb ik ook een varient met gehaktballetje met shoarmakruiden op spiesjes met groenten, ook weer met een knoflooksaus op basis van kwark.
Wat ik ook lekker vind is een omelet maken en die vervolgens als een wrap vullen met wokgroenten en garnalen bijvoorbeeld, maar daar zijn heel veel variaties op te verzinnen.
Zelf vind ik het ook lekker om veel Oosterse groenten te wokken, daar wel wat mihoen bij koken en een zoet zure of ketjapsaus en dan een biefstukje een hele nacht in ketjap te laten marineren en in reepjes bovenop te leggen met wat geroosterde sesamzaadjes. Zo kan je ook een noodje salade maken en dan doe je er voor jezelf gewoon wat minder noodles in, maar lekker veel tauge (alleen even overgieten met water uit de waterkoker en vervolgens met koud water afspoelen).
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Susan schreef:Bij de Hoogvliet hebben ze makreelfilet in de diepvries (om te bakken dus), dat vind ik echt heel lekker vis, er zit zoveel smaak aan.
Ja klopt, die hebben wij ook altijd. Ik vind het zelf iets te vissig, maar dochter is er gek op. Ik gooi hem altijd in een aluminiumfolietje in de oven.
Makreel is echt een gezonde vette vis.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
En een keer een quiche misschien? Misschien niet de allergezondste optie maar wel weer wat anders.
Dit zijn mijn laatste uitprobeersels:
http://www.ah.nl/allerhande/recepten/665332/broccoliquiche?id=665332&rq=brie+oven&sr_type=recipe
http://www.ah.nl/allerhande/recepten/532442/zuurkoolschotel-met-gehakt-en-appel?rq=zuurkool&technique=oven&lp_sortProperty=rating
http://www.watzijzegt.com/2012/05/risotto-met-rode-bietjes-en-geitenkaas/
Dit zijn mijn laatste uitprobeersels:
http://www.ah.nl/allerhande/recepten/665332/broccoliquiche?id=665332&rq=brie+oven&sr_type=recipe
http://www.ah.nl/allerhande/recepten/532442/zuurkoolschotel-met-gehakt-en-appel?rq=zuurkool&technique=oven&lp_sortProperty=rating
http://www.watzijzegt.com/2012/05/risotto-met-rode-bietjes-en-geitenkaas/
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Paprika of courgette gevuld met (zelf) gekruid gehakt, verschillende groente's en gegratineerd met een inie minie beetje grana padano.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Punk'd schreef:Wel echt een lekker recept PC! Dan kan ik voor mijn vriend gewoon lekker de aardappels doen en eet ik er een paar van. Roomboter af en toe vind ik geen kwaad kunnen haha. Dus ik ga hem uitproberen!
Kan ook in een ander type olie, ik gebruik roomboter speciaal voor bakken en dat spat niet. Maar ipc kan alles. Aardappels zijn toch niet zo ongezond? Wij eten iets van 6 normale aardappels met zijn tweetjes. Maar je kunt er ook citroenrisotto bijmaken.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Paper Crown schreef:Punk'd schreef:Wel echt een lekker recept PC! Dan kan ik voor mijn vriend gewoon lekker de aardappels doen en eet ik er een paar van. Roomboter af en toe vind ik geen kwaad kunnen haha. Dus ik ga hem uitproberen!
Kan ook in een ander type olie, ik gebruik roomboter speciaal voor bakken en dat spat niet. Maar ipc kan alles. Aardappels zijn toch niet zo ongezond? Wij eten iets van 6 normale aardappels met zijn tweetjes. Maar je kunt er ook citroenrisotto bijmaken.
Nee, maar zij wil minder koolhydraten eten, dan moet je natuurlijk geen aardappels hebben.
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Uit eten
» Minder vlees eten/vegetarisch eten
» Het "wat eten we vandaag" topic
» Niet eten/ spelen met eten!
» Nog eten?
» Minder vlees eten/vegetarisch eten