Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uit eten

+32
Kreeftje
Slakje
Sneeuwvlok
_Lacey_
Highway
luisa
Annemoontje
Fayebella
TukTuk
Linda
Caroow
Fearie
Printje
Aziraphale
Sarah1985
Twellie
Sterre
Pompoen
Bazinga
Suus
Zonnetje
SoGood
SarahKey
Winegum
silly-one
Poubelle
Mizz_S
SuperGrover
Marin
Shisha
litllejoy
Bisq
36 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Uit eten Empty Uit eten

Bericht  Bisq vr 12 okt 2012 - 2:34

In mijn omgeving zijn wij redelijk uitzonderlijk m.b.t. uit eten gaan. Daarom ben ik benieuwd of dat nou aan ons ligt Wink. Vandaar het vragenlijstje.

Hoe vaak ga je uit eten?

Hoeveel geld geef je uit aan uit eten gaan?

Naar wat voor soort restaurant ga je als je uit eten gaat?

Hoe belangrijk is uit eten gaan voor jou?
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Uit eten Empty Re: Uit eten

Bericht  litllejoy vr 12 okt 2012 - 2:44

Hoe vaak ga je uit eten? Dat verschilt heel erg... Als ik bijvoorbeeld naar deze maand kijk tot nu toe dan ben ik al 3 keer geweest, maar afgelopen maand (september) ben ik over de hele maand maar 2x geweest.

Hoeveel geld geef je uit aan uit eten gaan? Gemiddeld tussen de 20 en 50 euro.

Naar wat voor soort restaurant ga je als je uit eten gaat? Verschilt heel erg, met vriendinnen vaak naar wat goedkopere restaurants (echt tot 30 euro met drinken), maar met m'n vriend gaan we regelmatig naar een wat luxer restaurant.

Hoe belangrijk is uit eten gaan voor jou? Belangrijk, voor mij is het een stukje relaxen, gezellig kletsen met ondertussen een hapje eten, tijd voor elkaar hebben en genieten, nieuwe gerechten proberen.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Shisha vr 12 okt 2012 - 2:45

Hoe vaak ga je uit eten?

Dat is heel wisselend. In de zomermaanden kan het zo maar 2x per week zijn als het lekker weer is maar soms ook 2 maanden weer niet.

Ook wisselend. Tussen de 15,- en 40,- euro. Ligt er maar net aan waar we gaan eten.

Ook van alles. Griek, chinees, italiaans, eetcafe etc.

Ik vind het gezellig maar het is geen must.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Marin vr 12 okt 2012 - 2:50

Hoe vaak ga je uit eten?

Ik denk gemiddeld 2 x per maand. Soms veel vaker (afgelopen zomer periode, zowel op vakantie als gewoon in Nederland) maar de laatste tijd wel minder (eergisteren toevallig)

Wisselt echt zo. Van €20 tot €100 incl drank.

Ook dat wisselt. De ene keer is het meer even snel hapje eten met vrienden na middag op t terras zitten. Dan is t al gauw een eetcafe van een vriend. Maar sushi ben ik ook gek op. Met bijzondere gelegenheden gaan we vaak voor heerlijk.nl waar je voor €45 in een sterrenrestaurant kan eten. Het wisselt dus nogal en ik ben altijd op zoek naar nieuwe leuke restaurantjes. We eten ook vaak biefstuk bij Loetje, daar ben je dan voor €20 echt wel klaar maar is zoooo lekker en vlak bij ons in de buurt. Maar minder standaard gerechten kan ik ook waarderen, zo heb ik vorig jaar krekels gegeten bij m'n voorgerechtje op m'n verjaardag. En laatst in Frankrijk bij de nummer 2 dessertchef van Frankrijk een heerlijk dessert gehad. Dat vind ik wel gaaf.

Heel belangrijk. Als in: ik vind het leuk om nieuwe dingen te proberen en proeven die je thuis niet snel zal maken. M'n vriend en ik zijn allebei nogal foodies dus t is heel leuk om dat samen met een etentje te kunnen delen. Ik vind het leuk om van de kleine simpelste tentjes te genieten maar ook super chic te dineren.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  SuperGrover vr 12 okt 2012 - 2:53

Hoe vaak ga je uit eten? Ongeveer 3 keer per maand.

Hoeveel geld geef je uit aan uit eten gaan? Tussen de 8 en 20 euro, inclusief drinken.

Naar wat voor soort restaurant ga je als je uit eten gaat? Vooral restaurants met studentenkorting, haha. Ik hou het meest van Grieks eten, maar ik ga meestal dus naar van die eetcafé-achtige dingen.

Hoe belangrijk is uit eten gaan voor jou? Niet heel belangrijk, ik vind het wel leuk, maar ik zou het niet verschrikkelijk missen als ik erop zou bezuinigen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Bisq vr 12 okt 2012 - 3:30

@Marin, ik ben even gaan kijken op heerlijk.nl, wat een leuke site! Doe jij dat dan via die 'heerlijk verrassen'? Is dat leuk om te doen? Wil altijd al graag een keer naar een sterrenrestaurant, maar ik heb er nu helaas het geld niet voor.
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Bericht  Marin vr 12 okt 2012 - 3:37

Ja het is echt super leuk! Je geeft het aantal km op dat je wilt reizen vanaf je postcode (tussen de 5 en 50 km kan je opgeven) en je geeft aan hoe laat je wilt eten. Het is vooraf betalen en je kunt kiezen voor €35 (dacht ik) p.p. exclusief drank voor 'gewoon goede' restaurants en €45 voor eventueel ook mogelijkheid om bij een sterrenrestaurant terecht te komen. En dan maken zij een reservering voor je bij een restaurant en krijg je 's ochtends om 10 uur een mailtje met waar je gaat eten.

Zo zijn wij bij het sterrenrestaurant Aan de Poel in Amstelveen terecht gekomen. Maar ook eens bij een Frans chic restaurant in Amsterdam. Had ik nooit zelf uitgekozen maar was heel leuk. In principe krijg je een drie gangen menu voor die prijs, maar bij AdP doen ze aan kleinere gerechtjes, dus hadden we voor €45 p.p. een heus zeven gangen menu op sterren niveau! Echt zo leuk!!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bisq vr 12 okt 2012 - 3:41

Marin schreef:Ja het is echt super leuk! Je geeft het aantal km op dat je wilt reizen vanaf je postcode (tussen de 5 en 50 km kan je opgeven) en je geeft aan hoe laat je wilt eten. Het is vooraf betalen en je kunt kiezen voor €35 (dacht ik) p.p. exclusief drank voor 'gewoon goede' restaurants en €45 voor eventueel ook mogelijkheid om bij een sterrenrestaurant terecht te komen. En dan maken zij een reservering voor je bij een restaurant en krijg je 's ochtends om 10 uur een mailtje met waar je gaat eten.

Zo zijn wij bij het sterrenrestaurant Aan de Poel in Amstelveen terecht gekomen. Maar ook eens bij een Frans chic restaurant in Amsterdam. Had ik nooit zelf uitgekozen maar was heel leuk. In principe krijg je een drie gangen menu voor die prijs, maar bij AdP doen ze aan kleinere gerechtjes, dus hadden we voor €45 p.p. een heus zeven gangen menu op sterren niveau! Echt zo leuk!!

Wow, dat klinkt super. Ik hou ervan! I love you Binnenkort maar eens uitproberen.
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Bericht  Mizz_S vr 12 okt 2012 - 4:06

Hoe vaak ga je uit eten? Best vaak, ik denk gemiddeld zeker twee keer per maand (en dan reken ik op vakantie gaan nog niet mee, dan gaan we vrijwel elke dag!)

Hoeveel geld geef je uit aan uit eten gaan? Uhm, ik ben heel slecht in getallen onthouden, maar niet superveel, ik denk tussen de 15 en 30 euro pp gemiddeld.

Naar wat voor soort restaurant ga je als je uit eten gaat? Pff, vanalles. We zijn gek op 'simpele' eetcafeetjes waar je voor weinig geld lekker kunt eten, maar we zijn ook gek op tapas. En we gaan ook wel eens naar de Italiaan bijvoorbeeld.

Hoe belangrijk is uit eten gaan voor jou? Belangrijk, ik vind t erg leuk en gezellig. We gaan dan ook liever vaker goedkoop uit eten dan 1 keer heel duur. (Bovendien hebben we ook niet zo'n dure smaak haha... Wink )
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Poubelle vr 12 okt 2012 - 4:25

Hoe vaak ga je uit eten? Eén keer in de week, of één keer in de twee weken.

Hoeveel geld geef je uit aan uit eten gaan? Tussen de 25 en 50 euro

Naar wat voor soort restaurant ga je als je uit eten gaat? Verschillende, ga regelmatig sushi of tapas eten, maar ook veel naar het eetcafé waar ik lang heb gewerkt. Heel af en toe ga ik naar een wat luxer restaurant

Hoe belangrijk is uit eten gaan voor jou? Redelijk belangrijk, ik vind het gezellig om met vriendinnen een hapje te gaan eten en daarna nog gezellig te borrelen en dan verder stappen. Maar ik vind het net zo leuk om thuis te koken en daar samen te eten.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Gast vr 12 okt 2012 - 5:24

Hoe vaak ga je uit eten?
Gemiddeld 2x per maand.

Dat verschilt van €30,- tot €50,-. Nooit veel duurder, vind dat weer zonde van het geld omdat er genoeg leuke tentjes zijn voor minder geld.

Wokrestaurants, buffetrestaurants, a la carte, griek. Eigenlijk sta ik voor alles wel open.

Best belangrijk, omdat ik zo mijn sociale contacten onderhoud. Ik ga vaak met vrienden wat eten en daarna nog wat nakletsen. Zou ik niet meer uit eten gaan, dan zie ik bepaalde vrienden ook minder vaak.

Gast
Gast

Bericht  silly-one vr 12 okt 2012 - 5:43

Hoe vaak ga je uit eten?
1x per maand, soms iets vaker.
Deze week heb ik nog maar 2x gekookt, maar ja was op vakantie in Spanje en het uit eten iedere avond zat er bij in. Dus deze maand kom ik op 5x ( 3x avond eten 2x lunch)

verschillend, gemiddeld tussen de 25 en 50 euro. Soms wat meer, soms ga ik voor een gezellige snelle hap.

verschillend, ligt er aan waar we zin in hebben en wat we willen uitproberen.

Niet zo heel belangrijk, maar soms is het gewoon lekker dat er voor je wordt gekookt terwijl je gezellig met vrienden of familie kan bijpraten.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 12 okt 2012 - 5:50

Ik vind voor mezelf wel een verschil zitten tussen uit eten en even snel voor het gemak buiten de deur eten. Dingen als de Mac, snackbar, DeliFrance en dat soort dingen vind ik geen uit eten. Bij uit eten denk ik echt aan een restaurant waar je aan je tafel bediend wordt. En dat laatste doen we hooguit eens in de twee maanden, of nog minder, terwijl we een snelle hap buiten de deur wel wat vaker doen.

Gast
Gast

Bericht  Marin vr 12 okt 2012 - 5:53

Maple schreef:Ik vind voor mezelf wel een verschil zitten tussen uit eten en even snel voor het gemak buiten de deur eten. Dingen als de Mac, snackbar, DeliFrance en dat soort dingen vind ik geen uit eten. Bij uit eten denk ik echt aan een restaurant waar je aan je tafel bediend wordt. En dat laatste doen we hooguit eens in de twee maanden, of nog minder, terwijl we een snelle hap buiten de deur wel wat vaker doen.

Met snel een hapje buiten de deur bedoel ik dan ook meer even sushi of Chinees of eetcafe ofzo als je toch in de stad bent. McDonald's en zo telde ik niet mee (en mag ik ook niet meer komen lalala)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Poubelle vr 12 okt 2012 - 5:55

Marin schreef:
Maple schreef:Ik vind voor mezelf wel een verschil zitten tussen uit eten en even snel voor het gemak buiten de deur eten. Dingen als de Mac, snackbar, DeliFrance en dat soort dingen vind ik geen uit eten. Bij uit eten denk ik echt aan een restaurant waar je aan je tafel bediend wordt. En dat laatste doen we hooguit eens in de twee maanden, of nog minder, terwijl we een snelle hap buiten de deur wel wat vaker doen.

Met snel een hapje buiten de deur bedoel ik dan ook meer even sushi of Chinees of eetcafe ofzo als je toch in de stad bent. McDonald's en zo telde ik niet mee (en mag ik ook niet meer komen lalala)

Dat vind ik ook van even snel ergens eten.
MacDonals of snackbar vind ik niet vallen onder restaurant of uit eten gaan.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Gast vr 12 okt 2012 - 5:57

Ja een eetcafe idd ook. Ik ben gisteren trouwens nog naar de Mac geweest en mocht van mezelf geen MacFlurry meer als toetje... Resultaat: heb er nu nog steeds trek in :nopompom:

Gast
Gast

Bericht  Winegum vr 12 okt 2012 - 8:52

Hoe vaak ga je uit eten?
Dat is echt elke maand verschillend. Gevarieerd tussen de 1 en de 4 keer per maand denk ik.

Tussen de 20 en de 50 euro denk ik per keer. Alcohol drink ik niet, dus dat scheelt al wel.

Ik hou van diversiteit. Ik ben in voor heel veel nieuwe dingen. ik vind het leuk om nieuwe restaurantjes uit te zoeken. Ik hou van sushi, Italiaans, wokken, algemene kaart.

Ik vind het heerlijk. Ik kan er echt van genieten. Samen met vriendinnen uit eten, met mijn vriend romantisch eten, gezellig avondje samen met familie. Ik weet altijd wel een reden te vinden om uit te gaan eten haha.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  SarahKey vr 12 okt 2012 - 9:28

Hoe vaak ga je uit eten?
3-4 keer per jaar

60-70 euro

tapasbar, chinees, pizzeria, mexicaan, griek etc

Niet zo. Ik denk vaak: ik zou het veel goedkoper kunnen maken Uit eten 561177 Maar aan de andere kant, ik geniet er wel weer van, even lekker er uit en een keer voor je gekookt worden is ook luxe.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast vr 12 okt 2012 - 20:21

Hoe vaak ga je uit eten?
1 a 2 keer per week

15-30 euro per keer

Pizzaria, mexicaan, tapas, griek etc

Ik doe het vaak uit makkelijkheid. Ik hou niet van koken, en ik kan het ook niet zo goed Laughing
Meestal ga ik met vriendinnen/collegas of alleen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 12 okt 2012 - 20:24

Hoe vaak ga je uit eten? Dat wisselt echt heel erg.. We kunnen zo een dikke 4 maanden niet uit eten om vervolgens 3x in de maand te gaan. Gemiddeld denk ik een keer of 8 a 10 per jaar met mijn vriend.. En met mijn ouders gaan we ook wel een stuk of 5 a 8 keer per jaar.. Maar dan hoeven we niet te betalen Wink

Hoeveel geld geef je uit aan uit eten gaan? Tussen de 60 en 90 voor 2 personen.. Als we met mijn ouders gaan weet ik het niet. Dat varieert echt van dure restaurants tot pannekoekenhuizen met de kleintje van mijn zus

Naar wat voor soort restaurant ga je als je uit eten gaat? Naar van alles en nog wat! Het enigste waar ik nooit bijna nooit heen ga zijn aziatische restaurants (sushi, chinees, indonesisch etc.). Wij eten veel mexiaans, tapas of bourgondisch (denk aan een steak o.i.d. haha.. geen idee hoe ik het anders moet noemen Wink )

Hoe belangrijk is uit eten gaan voor jou? Ik vind het heel erg gezellig. Het schept een bepaalde band tussen de mensen met wie je gaat en dat vind ik altijd heel erg leuk. Nu ben ik sowieso echt een gezelligheidsdier wat dit soort samenkomen achtige acties echt heel erg waardeerd..

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 12 okt 2012 - 20:28

Hoe vaak ga je uit eten?
Ik denk ongeveer 3 keer per maand.

Ik let daar niet op. Het ligt eraan waar ik heen ga en wat ik bestel. Laatst ging ik met een vriendin en toen was ik 35 euro kwijt en als ik met mijn vriend naar een sterrenrestaurant ga, ben ik veel meer kwijt.

Echt van alles. We proberen daarin te variëren.

Niet heel belangrijk. Mijn vriend en ik vinden het heerlijk om samen uit eten te gaan. Het gaat ons dan vooral om de gezelligheid en even thuis weg te zijn. Als ik met vriendinnen ga, is het vaak om bij te kletsen en gezellig met z'n allen te eten.

Gast
Gast

Bericht  SoGood vr 12 okt 2012 - 20:43

Bisq schreef:

Hoe vaak ga je uit eten? Ongeveer 2/3 keer per maand. En daarnaast lunch ik ook regelmatig buiten de deur.

Hoeveel geld geef je uit aan uit eten gaan? Verschilt heel erg. Gisteren waren we bijvoorbeeld met zijn tweeen 55 euro kwijt. Wij drinken nooit zoveel alcohol tijdens etentjes.

Naar wat voor soort restaurant ga je als je uit eten gaat? Heel divers, Mexicaans, Sushi, tapa's, Italiaans, Grieks, Turks, maar ook weleens een eetcafe enz.

Hoe belangrijk is uit eten gaan voor jou? Best wel belangrijk, ik vind het altijd heel gezellig. Thuis koken vind ik ook leuk maar ik ben iemand die graag nieuwe dingen uitprobeert. Verder laat ik me graag verwennen en thuis heb je niet de ambiance als in een restaurant. Daarbij vind ik het gewoon een leuk uitje. Of ik heb geen zin om te koken.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Zonnetje vr 12 okt 2012 - 23:48

Hoe vaak ga je uit eten?
Dat verschilt. Gemiddeld denk ik 1-2x per maand.

Met mijn vriend samen zijn we meestal rond de 50-60 euro kwijt. Met een vriendin samen ben ik ook vaak 25-35 euro kwijt.

Vanalles, van eetcafe tot Italiaan, Griek, Chinees, sushi, tapas, Mexicaans, Japanner.

Ik vind het heel gezellig en zie het als een leuk uitje om samen met mijn vriend, een vriendin, mijn ouders of schoonouders uit eten te gaan. Je kunt gezellig bijkletsen en hoeft zelf nergens voor te zorgen. Bovendien kun je andere dingen uitproberen die je thuis niet zo snel eet.

Laatst aangepast door Zonnetje op za 13 okt 2012 - 2:39; in totaal 1 keer bewerkt
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Suus za 13 okt 2012 - 1:10

Hoe vaak ga je uit eten?
Ik denk gemiddeld eens per maand ongeveer.

Meestal tussen de 20 en 35 euro.

Euhm, dat verschilt. Een eetcafe vind ik gezellig, mexicaans, pannenkoekschip, gezellige restaurantjes, niet te chique in ieder geval.

Ik vind het erg leuk! Gezellig met mijn man, vriendinnen of ouders. Belangrijk is misschien niet het goede woord, maar ik geniet er altijd enorm van.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Bazinga za 13 okt 2012 - 1:25

Hoe vaak ga je uit eten?

- Wekelijks.

- Ligt aan het restaurant, we gaan elke maand naar de Japanner, dan ben ik 35,- kwijt ongeveer, we doen maandelijks een arrangement, met een filmpje erbij, dan ben ik 50,- kwijt. De overige restauranten wisselen, maar dan ben ik ook gemiddeld 50,- kwijt.

- De Japanner, Steakhouse, Brasseries en Bistro's.

- Belangrijk is een groot woord, maar ik kan er wel erg van genieten en zelfs balen als 't een week niet kan. 't Is een vorm van ontspanning, nergens druk om maken, gewoon samen zijn met vrienden en familie en genieten.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud