Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Leven in een sleur

+3
Victoria-
Nyx
stella.nova
7 plaatsers

Ga naar beneden

Leven in een sleur Empty Leven in een sleur

Bericht  stella.nova za 10 aug 2013 - 7:31

Ik heb het gevoel alsof mijn leven de laatste tijd in een sleur zit. Mijn werk vind ik saai en beleef niet veel boeiends.
Ik zou graag willen beginnen met kleine dingen te veranderen, maar geen idee wat.
Ik heb het gevoel alsof het leven aan mij voorbijgaat. Ik ben nu 26, woon alleen en spreek soms af met vriendinnen. 

Iemand tips om uit de sleur te komen?
stella.nova
stella.nova
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 82
Registratiedatum : 30-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Leven in een sleur Empty Re: Leven in een sleur

Bericht  Nyx za 10 aug 2013 - 7:35

Het enige wat je kunt doen is dingen gaan doen die je echt leuk vindt.

Mijn leven is ook een sleur en ik vind het wel even fijn. Als ik weer klaar ben om uit de sleur te komen, dan heb ik ook voldoende plannen om te zorgen dat de sleur er niet meer in zit. Maar je moet wel investeren.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Leven in een sleur Empty Re: Leven in een sleur

Bericht  Victoria- za 10 aug 2013 - 8:44

Ik zat van de week te denken een zelfde soort topic te openen.
Zelf vind ik mijn leven ook vrij saai en een sleur. Ik ga naar mijn werk kom thuis,ga eten en wacht eigenlijk om naar bed te gaan om vervolgens de volgende dag hetzelfde te herhalen. Ik probeer door de weeks wel af te spreken of in het weekend. Ondanks dat ik samenwoon vind ik de weekenden als we niks hebben soms ook maar saai.

Victoria-
Victoria-
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 172
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Leven in een sleur Empty Re: Leven in een sleur

Bericht  Gast za 10 aug 2013 - 8:52

Wat zou je leuk vinden om te doen? Ik merk dat ik zelf veel achter de computer zit, beetje forummen, internetten, tv kijken, etc. Daardoor gaat de tijd vaak enorm snel voorbij zonder dat ik iets doe.
Je zou op een cursus kunnen gaan, je hebt van alles van koken tot sportmassage, dus er is vast iets te vinden wat je leuk vindt. Je zou ook eens een stad kunnen kiezen waar je nog nooit geweest ben en daar een dagje naar toe kunnen gaan. Of je aanmelden bij www.nmlk.nl. Daar kun je je aanmelden voor allerlei activiteiten om nieuwe mensen te leren kennen. Of ga vrijwilligerswerk doen. Of meld je aan bij een sportclub. Of of of... er zijn veel leuke dingen te bedenken, maar ik denk dat het gewoon is dat je het moet doen en niet moet doen wat je altijd doet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Leven in een sleur Empty Re: Leven in een sleur

Bericht  Lynn_ za 10 aug 2013 - 9:06

Lijkt me een heel vervelend gevoel. Ik herken het gelukkig niet maar ik heb natuurlijk ook wel eens een bui waarin ik me rot of alleen voel. Ik investeer heel veel tijd in vrienden, dat vind ik echt belangrijk. Zonder mijn vriendinnen en vrienden zou ik me heel alleen voelen. Heb je mensen in je omgeving waar je vaker mee kunt afspreken?
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leven in een sleur Empty Re: Leven in een sleur

Bericht  *Noosa za 10 aug 2013 - 20:21

Als het leven aan je voorbij gaat, sta er dan wat vaker bij stil Wink Leef in het hier en nu (dit klinkt misschien voor veel mensen zweverig). Ik herken het wel hoor en heb dat gevoel soms ook dat elke dag maar een beetje hetzelfde is. Het kan helpen om wat bewuster te gaan leven; kijk op weg naar je werk eens wat vaker om je heen, kijk of je iets moois kan ontdekken, zie je iets wat anders is dan gister toen je hier ook reed? Probeer in je werk kleine puntjes leuk te maken, ik heb geen idee watvoor werk je doet maar als de werkzaamheden niet leuk zijn probeer dan een leuk gesprek te voeren met een collega of een klant of weetikveel wie, of stel jezelf voor je werkzaamheden een doel zodat het wellicht interessanter wordt. Probeer thuis een keer een lekker recept uit wat je al lang wilde maken. Plan op een dag bewust een momentje in om de dag soort van te overdenken, wat ging goed, wat vond ik leuk, waar werd ik blij van?
De sleur is vaak veilig en makkelijk, het gaat zijn gangetje wel, totdat je dus op een punt komt dat je dat niet meer leuk vindt en het anders wilt aanpakken. Er is zoveel wat je kan doen om jezelf uit die sleur te trekken maar jij bent de enige die dat kan veranderen. Leer de mooie/leuke kanten van je leven te zien en probeer niet teveel te blijven hangen in de sleur en de dingen die jij niet leuk vindt, richt je op wat wél leuk is. Succes!
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Leven in een sleur Empty Re: Leven in een sleur

Bericht  Maple za 10 aug 2013 - 20:28

Ga alleen op vakantie of doe een city trip alleen! (Niet dat ik dat ga doen omdat mijn leven in een sleur zou zitten, hoor Laughing )

Maar ik denk wel dat het positief kan uitwerken om te kijken welke dingen je altijd al zou willen doen, en alle 'ja-maars, dat kan/wil ik nu niet, want' daarvoor overboord gooit en het gewoon doet, of in elk geval probeert.
En dan hoef je natuurlijk niet meteen aan een dure reis te denken, maar al neem je je al maanden voor om je inrichting eens om te gooien of je huis smurfenblauw te verven.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Leven in een sleur Empty Re: Leven in een sleur

Bericht  Mermaid za 10 aug 2013 - 21:07

Ik wilde eigenlijk zo'n beetje typen wat Noosa al heeft getypt. Probeer gewoon eens wat dingen te doen om de sleur te doorbreken. Dat kan van alles zijn, sporten, cursus etc.

Ik herken het wel hoor, maar ik probeer dan heel erg te bedenken wat er allemaal wel leuk is en besef me ook dat mijn leven voor anderen juist heel leuk kan zijn. Saai is mijn leven in ieder geval niet ;)Maar ik heb het geluk dat ik veel kan reizen en vaak echt niet weet wat die dag gaat brengen (dat is dan weer het voordeel van invalklussen)
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Leven in een sleur Empty Re: Leven in een sleur

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum