Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iedere dag vlees?

+24
Printje
Rouxxxe
Springflower
Mint
Ella
_Lacey_
Slakje
Bacio
Lot
Rovine
Shisha
sanne-84
Zonnetje
Mizz_S
litllejoy
Penny Blossom
minoessepoes
loura
Rush
Marin
Lonely Goatherd
Jeanette
Jezzie
kajaka88
28 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 4 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Winegum ma 26 nov 2012 - 2:16

Wij eten inderdaad ook niet meer dan 100 gram vlees per persoon, als we vlees eten. Een normale kipfilet loopt vaak al tegen de 200 gram, die eten we dan met z'n tweeen. Maar we eten kip nooit als heel filet op, ik snijd ze altijd in stukjes en dan wok ik ze. Ik weeg het ook altijd af en snij ze voor. Ik verpak ze dan per 100 gram ongeveer en dan eet ik het op, of als ik meer heb dan nodig, gooi ik het in de vriezer.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 4 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Gast ma 26 nov 2012 - 2:16

Ik heb het over zulke dingen vergelijken, ik zeg niet dat het milieu flauw is, maar ik vind de manier waarop er belerend over gepraat wordt vervelend. Ik ben heus niet gek en achterlijk en weet genoeg over het milieu.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 4 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Susan ma 26 nov 2012 - 2:18

Ik denk dat Pippa meer bedoelt dat het flauw is om mensen op de vingers te tikken als het om dit soort dingen gaat, omdat iedereen op zijn eigen manier wel of niet milieubewust is. Er zijn mensen die extreem bewust zijn en mensen die overal schijt aan hebben, maar de meerderheid zit denk ik ergens daar tussenin, dus op sommige vlakken wel bewust zuinig en op andere vlakken wat minder.

Het viel mij in dit topic ook al op dat er aan het begin een vraag wordt gesteld, maar dat mensen die zeggen elke dag vlees te eten vervolgens op het matje worden geroepen. Dan denk ik, tja, door niet iedere dag vlees te eten draag je je steentje bij en dat is mooi, maar andere mensen doen dat weer op hun manier, bijvoorbeeld door minder vlees per portie te eten zoals jij, minder spullen weg te gooien, de kachel minder hoog te zetten, minder vaak de auto te pakken, enzovoort.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 4 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Gast ma 26 nov 2012 - 2:18

Dat heb ik dan verkeerd begrepen. En die vergelijkingen worden waarschijnlijk gemaakt omdat mensen eerder een beeld hebben bij hoe vervuilend een auto is (omdat daar nou eenmaal veel meer over gepraat wordt) dan hoe vervuilend de productie van een stukje vlees is. Gewoon om het inzichtelijk te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 4 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Mizz_S ma 26 nov 2012 - 2:24

Het voorbeeld van de auto is (van mij uit iig) ook helemaal niet belerend bedoeld, maar meer als een soort bewustwording. Met het voorbeeld van de auto zie je concreet wat het effect kan zijn van minder vlees eten.
Ik wist zelf bijvoorbeeld tot een paar jaar geleden helemaal niet dat vlees eten zo slecht was voor het milieu, maar sinds ik dat wel weet ben ik er veel bewuster op gaan letten en het ook minder gaan eten.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 4 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum