Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iedere dag vlees?

+24
Printje
Rouxxxe
Springflower
Mint
Ella
_Lacey_
Slakje
Bacio
Lot
Rovine
Shisha
sanne-84
Zonnetje
Mizz_S
litllejoy
Penny Blossom
minoessepoes
loura
Rush
Marin
Lonely Goatherd
Jeanette
Jezzie
kajaka88
28 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  loura vr 23 nov 2012 - 4:00

Ik had verwacht dat er minder vlees gegeten zou worden! Maar ja als je al nagaat dat per persoon per jaar 40 kilo vlees word gegeten kan je het ook wel verwachten.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Gast vr 23 nov 2012 - 4:36

Mijn vriend vindt een maaltijd zonder vlees geen maaltijd Very Happy Hij wil echt dagelijks vlees! Hij kan dan ook enorm zeuren als we bv. een keer ragout of soep eten, zonder vlees, omdat hij het dan mist laughcry Ik eet ook graag vis, maar dat eet ik alleen als meneer niet thuis is of als we bv. uit eten gaan. Denk zo'n 6x per week vlees & 1x per week vis voor mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  loura vr 23 nov 2012 - 4:38

Mijn vriend boeit dat echt niet. Wij zijn allebei best makkelijk qua eten dus ik kan goed variëren met van alles en nog wat Very Happy
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Mizz_S vr 23 nov 2012 - 5:22

Pff, ik ben zo blij dat mijn man niet zo is. Hij vindt vega eten even lekker als met vlees/vis. Dat hij op de dagen dat ik op t werk eet vaak vlees eet wat ik niet lust, dat gaat hem dan ook totaal niet om t vlees, maar om gewoon 'iets' te eten wat ik niet lekker vindt omdat we dat anders nooit eten. Je hebt ook echt geen 7 dagen per week vlees nodig.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  loura vr 23 nov 2012 - 5:29

Mizz_S schreef:Pff, ik ben zo blij dat mijn man niet zo is. Hij vindt vega eten even lekker als met vlees/vis. Dat hij op de dagen dat ik op t werk eet vaak vlees eet wat ik niet lust, dat gaat hem dan ook totaal niet om t vlees, maar om gewoon 'iets' te eten wat ik niet lekker vindt omdat we dat anders nooit eten. Je hebt ook echt geen 7 dagen per week vlees nodig.

Idd, je hebt het niet nodig. Ik zelf zou ook echt niet elke dag vlees kunnen eten.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Rush vr 23 nov 2012 - 5:37

loura schreef:Ik had verwacht dat er minder vlees gegeten zou worden! Maar ja als je al nagaat dat per persoon per jaar 40 kilo vlees word gegeten kan je het ook wel verwachten.
Wij eten meer dan 40 kilo vlees per jaar als ik het zo bereken haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Rovine vr 23 nov 2012 - 5:55

Ik let er niet zo op, maar denk dat ik een keer of 4 per week vlees eet. Ligt er net aan waar ik zin in heb, pompoensoep, lasagne of pasta zit bijvoorbeeld zelden vlees in. Vleesvervangers eet ik niet vaak, soms vegetarisch gehakt omdat het magerder is, of een groenteburger uit sentiment, ben 5 jaar vegetariër geweest.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Lot vr 23 nov 2012 - 6:24

Ja, eigenlijk elke dag. Mijn vriend vindt de maaltijd niet compleet zonder vlees, dan heeft hij naderhand nog honger (zegt hij). Soms eet ik een groenteburger, maar omdat vlees per twee verpakt zit eet ik vaak ook vlees mee. Een tijdje geleden was ik ineens vlees-moe, toen at ik vaak een vleesvervanger.
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Gast vr 23 nov 2012 - 6:25

Mizz_S schreef:Pff, ik ben zo blij dat mijn man niet zo is. Hij vindt vega eten even lekker als met vlees/vis. Dat hij op de dagen dat ik op t werk eet vaak vlees eet wat ik niet lust, dat gaat hem dan ook totaal niet om t vlees, maar om gewoon 'iets' te eten wat ik niet lekker vindt omdat we dat anders nooit eten. Je hebt ook echt geen 7 dagen per week vlees nodig.

Nee, maar omdat het niet nodig is vind ik zo'n stomme reden. Dan kun je ook beter alleen maar water drinken, want een ander drankje is eigenlijk niet nodig toch? laughcry Ik eet het omdat ik het lekker vind, en het bij de maaltijd vind horen. Ik eet ook elke dag vleeswaren op brood, anders vind ik mijn lunch niet af. En ik heb nog nooit vegetarisch gekookt, dus ik heb geen idee of mijn vriend het zou eten of niet haha. Wat is een lekker recept dan? Dan ga ik kijken of hij het merkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Gast vr 23 nov 2012 - 6:27

Rush schreef:
loura schreef:Ik had verwacht dat er minder vlees gegeten zou worden! Maar ja als je al nagaat dat per persoon per jaar 40 kilo vlees word gegeten kan je het ook wel verwachten.
Wij eten meer dan 40 kilo vlees per jaar als ik het zo bereken haha.

Haha, ik ook hoor! Met bv. pasta gaat er rustig 350/500 gram gehakt doorheen. Of 500 gram kip met wraps. Dus dat is 250 gram per persoon op zo'n moment.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Bacio vr 23 nov 2012 - 6:28

Mijn avondeten zit denk ik 3x per week vlees in. Mijn lunch is een ander verhaal, ik ben namelijk gek op rosbief, leverworst, salami, kipfilet etc. Ik eet denk ik tijdens de lunch wel 4 a 5x per week vlees.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Bacio vr 23 nov 2012 - 6:30

Wat voor vlees ik eet (als avondeten dan): Lam, rundergehakt, kip, schnitzel, spekjes, kalf, tsja van alles eigenlijk.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Rush vr 23 nov 2012 - 6:34

Pippa schreef:
Rush schreef:
loura schreef:Ik had verwacht dat er minder vlees gegeten zou worden! Maar ja als je al nagaat dat per persoon per jaar 40 kilo vlees word gegeten kan je het ook wel verwachten.
Wij eten meer dan 40 kilo vlees per jaar als ik het zo bereken haha.

Haha, ik ook hoor! Met bv. pasta gaat er rustig 350/500 gram gehakt doorheen. Of 500 gram kip met wraps. Dus dat is 250 gram per persoon op zo'n moment.
Ja idd. Wij hebben standaard overal 500gram vlees doorheen, maar van de hoeveelheid eten kan ik altijd nog een keer eten (portie in de vriezer) dus eigenlijk hebben we 170gr. vlees per persoon.

In bepaalde gerechten hebben we dubbel vlees en dan gaat er bijv. 500 gram gehakt en 400 gram spek in. :O Maar daar kunnen we dan beide nog een keer van eten.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Gast vr 23 nov 2012 - 6:55

Ja, ik heb wel altijd 1 portie over op zo'n moment, en dat eet 1 van ons later. Maar 400 gram spek, waar doe jij dat in :O Ik heb nu met stamppot 250 gram spekjes, en 250 gram rookworst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Rush vr 23 nov 2012 - 7:02

Pippa schreef:Ja, ik heb wel altijd 1 portie over op zo'n moment, en dat eet 1 van ons later. Maar 400 gram spek, waar doe jij dat in :O Ik heb nu met stamppot 250 gram spekjes, en 250 gram rookworst.
Mijn vriend maakt babi ketjap met veel spek, of de nasi op zijn manier haha.

Wel erg lekker babi ketjap zo, spek is dan super zacht, hmm.

Maar ik eet het niet te vaak, want het is niet zo goed voor m`n buikje haha.

Spekjes die je in stamppotten doet eten wij eigenlijk nooit, vind die smaak zo 'intens' ofzo.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Slakje vr 23 nov 2012 - 7:06

Ik probeer 4 keer per week vlees te eten, 2 keer per week vis en 1 keer per week vegetarisch. Soms lukt dat niet, vind ik geen ramp, ik vind het gewoon belangrijk dat ik vis eet.

Van vlees eet ik voornamelijk lam, varken, kalf, veel kip, soms rund
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  _Lacey_ vr 23 nov 2012 - 7:09

Ik eet iedere dag vlees, soms afgewisseld met vis.
Ik eet voornamelijk rundvlees en kip. Heel af en toe varkensvlees, want daar ben ik niet zo dol op.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Mizz_S vr 23 nov 2012 - 7:34

Pippa schreef:
Mizz_S schreef:Pff, ik ben zo blij dat mijn man niet zo is. Hij vindt vega eten even lekker als met vlees/vis. Dat hij op de dagen dat ik op t werk eet vaak vlees eet wat ik niet lust, dat gaat hem dan ook totaal niet om t vlees, maar om gewoon 'iets' te eten wat ik niet lekker vindt omdat we dat anders nooit eten. Je hebt ook echt geen 7 dagen per week vlees nodig.

Nee, maar omdat het niet nodig is vind ik zo'n stomme reden. Dan kun je ook beter alleen maar water drinken, want een ander drankje is eigenlijk niet nodig toch? laughcry Ik eet het omdat ik het lekker vind, en het bij de maaltijd vind horen. Ik eet ook elke dag vleeswaren op brood, anders vind ik mijn lunch niet af. En ik heb nog nooit vegetarisch gekookt, dus ik heb geen idee of mijn vriend het zou eten of niet haha. Wat is een lekker recept dan? Dan ga ik kijken of hij het merkt.

Ja, over dat je het niet nodig hebt in vergelijking met andere dingen heb je wel gelijk hoor. Ik bedoelde het ook meer in de zin van, je hebt wel voedingsstoffen nodig, maar die hoef je niet per sé uit vlees te halen, en om een maaltijd lekker te maken heb je (vind ik) ook niet per sé vlees nodig.
En moet je eens kijken hoe goed het voor het milieu zou zijn als iedereen 1 keer per week vegetarisch zou eten (en dan heb ik t niet alleen over dierenleed). Ik vind dat persoonlijk een heel belangrijk argument, veel belangrijker dan 'het is lekker'.
Voor die recepten, er was onlangs nog een topic over vegetarisch eten/vleesvervangers en daar stonden best veel tips in dacht ik. Hier thuis zijn de gevulde paprika's altijd erg populair. Paprika's halveren en uithollen, en vullen met kleingesneden ui en champignons, cashewnoten, en dan geraspte kaas erover. Dan even de oven in (ik denk een minuut of 20, maar ik weet t niet precies ik doe altijd maar wat) en tadaa. Wij maken er vaak rijst bij, en soms lekker stokbrood. Maar goed, als je vriend bij dit gerecht niet merkt dat er geen vlees in zit let hij echt niet goed op hoor... Wink
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  loura vr 23 nov 2012 - 8:08

Met niet nodig doel ik ook meer op de milieu belasting die komt kijken bij het stukje vlees dan dat je het lichamelijk niet nodig zou hebben. Het eten van een kilo vlees belast het milieu namelijk ongeveer net zo veel als een autorit van ongeveer 50 kilometer. De helft minder vlees eten staat gelijk aan de helft minder auto's. Ik vind dat nog al wat eigenlijk.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Ella vr 23 nov 2012 - 8:33

Wij eten bijna iedere dag wel een stukje vlees
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Mizz_S vr 23 nov 2012 - 9:01

loura schreef:Met niet nodig doel ik ook meer op de milieu belasting die komt kijken bij het stukje vlees dan dat je het lichamelijk niet nodig zou hebben. Het eten van een kilo vlees belast het milieu namelijk ongeveer net zo veel als een autorit van ongeveer 50 kilometer. De helft minder vlees eten staat gelijk aan de helft minder auto's. Ik vind dat nog al wat eigenlijk.

Dit dus inderdaad.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Mint za 24 nov 2012 - 5:32

Ik lust graag een stukje vlees (kip/ rund, varken eet ik niet) maar het hoeft voor mij zeker niet elke dag. Mijn vriend vindt een maaltijd zonder vlees ook niet 'af'.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat wanneer ik uit eten ga, ook altijd vlees neem.. Die vegahappen lijken me nooit zo lekker..
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 6:28

Wij eten toch wel 5 a 6 dagen in de week vlees. De andere dagen eten we vis of (vaker) vegetarisch. En dan geen vleesvervangers, maar gewoon een vegetarische pasta bijvoorbeeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Springflower za 24 nov 2012 - 8:23

Wij eten bijna iedere dag vlees.
Het varieert van varkensvlees tot kip of rundvlees en voor mijzelf af en toe iets met vis aangezien mijn vriend dat niet lust..
Springflower
Springflower
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 169
Punten : 171
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 8:47

Wij eten bijna iedere dag vlees.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? - Pagina 2 Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum