Iedere dag veel paracetamol slikken
+3
SoGood
Schaapke
Linda
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Iedere dag veel paracetamol slikken
Mijn man heeft migraine, daar krijgt hij speciale spuiten voor. Die dingen gebruikt hij veel te vaak, de apotheek heeft nu ook gezegd dat hij ze niet meer zovaak mag bestellen.
Daarnaast slikt hij dagelijks heel veel paracetamol met coffeine. Ik heb het bijgehouden en hij koopt iedere week een pakje van 50 stuks. Bizar veel dus!
Zelf doet hij er een beetje laconiek over. Of hij zegt dat hij gaat minderen, maar daar komt vaak maar weinig van terecht.
Ik vind het lastig, ik heb op internet gelezen dat jarenlang gebruik kan leiden tot lever of nierbeschadiging.
Heeft er iemand zelf ervaring met zoveel paracetamol slikken? Hoe ben je er vanaf gekomen? Het lijkt mij namelijk dat het een soort van verslavend is.
Of misschien zijn er hier mensen die medisch gezien verstand hebben van medicatie. Ik kon namelijk meer info vinden over gewone paracetamol dan van coffeine.
Daarnaast slikt hij dagelijks heel veel paracetamol met coffeine. Ik heb het bijgehouden en hij koopt iedere week een pakje van 50 stuks. Bizar veel dus!
Zelf doet hij er een beetje laconiek over. Of hij zegt dat hij gaat minderen, maar daar komt vaak maar weinig van terecht.
Ik vind het lastig, ik heb op internet gelezen dat jarenlang gebruik kan leiden tot lever of nierbeschadiging.
Heeft er iemand zelf ervaring met zoveel paracetamol slikken? Hoe ben je er vanaf gekomen? Het lijkt mij namelijk dat het een soort van verslavend is.
Of misschien zijn er hier mensen die medisch gezien verstand hebben van medicatie. Ik kon namelijk meer info vinden over gewone paracetamol dan van coffeine.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Iedere dag veel paracetamol slikken
Ik heb geen ervaring met het slikken van zoveel paracetamol, maar wel weet ik dat je van paracetamol slikken juist meer hoofdpijn kan krijgen. Het wekt het dan op, zeg maar.
Waarom slikt je man die paracetamol? Vanwege de migraine? Of is hij bang dat het terugkomt?
Waarom slikt je man die paracetamol? Vanwege de migraine? Of is hij bang dat het terugkomt?
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
Weet hij dat je van langdurig Paracetamolgebruik als bijwerking hoofdpijn kan krijgen?
In een ver verleden ben ik apothekersassistente geweest en dit is een veel voorkomend probleem waar mensen niet van op de hoogte zijn!
In een ver verleden ben ik apothekersassistente geweest en dit is een veel voorkomend probleem waar mensen niet van op de hoogte zijn!
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Oei, dat is wel heel veel en echt schadelijk. En misschien juist de oorzaak van de hoofdpijn. En zeker verslavend. Er zijn speciale afdelingen in een ziekenhuis zag ik laatst waar mensen met een vergelijkbaar probleem kunnen 'afkicken' van de pijnstillend, en zo ook van hun hoofdpijn afkomen.
Gast- Gast
http://www.wza.nl/media/368097/neuro30_0313__web_.pdf
http://www.gelreziekenhuizen.nl/Gelreziekenhuizen/Patientenfolders-Zutphen-Neurologie/Medicatie-afhankelijke-hoofdpijn---stoppen-pijnstillers-(NEUR-5061).pdf
Vooral die laatste is verhelderend, kennelijk hebben juist mensen met migraine risico, omdat ze medicijnen tegen migraine gebruiken, steeds meer gaan gebruiken en dan paracetamol gaan bijslikken, waardoor de hoofdpijn alleen erger wordt.
Ik zou hem zsm naar de huisarts sturen, dit is superschadelijk.
http://www.gelreziekenhuizen.nl/Gelreziekenhuizen/Patientenfolders-Zutphen-Neurologie/Medicatie-afhankelijke-hoofdpijn---stoppen-pijnstillers-(NEUR-5061).pdf
Vooral die laatste is verhelderend, kennelijk hebben juist mensen met migraine risico, omdat ze medicijnen tegen migraine gebruiken, steeds meer gaan gebruiken en dan paracetamol gaan bijslikken, waardoor de hoofdpijn alleen erger wordt.
Ik zou hem zsm naar de huisarts sturen, dit is superschadelijk.
Laatst aangepast door Artemis op vr 15 maa 2013 - 4:58; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
ik heb een tijd lang ook veel paracetamol geslikt ook wel een pakje per week. Op een gegeven moment werkte het niet meer bij mij. Ik nam ernaast niks anders.
Kan je niet met de huisarts overleggen voor iets anders voor je man
Kan je niet met de huisarts overleggen voor iets anders voor je man
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Ik zou ook eens overleggen met de huisarts, volgens mij heb ik wel eens gehoord dat veel paracetamol (en dat is 50 st per week, dat is bijna 8 per dag!) idd schadelijk kan zijn..
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb dit een aantal jaar gelden ook zoveel geslikt, voornamelijk tegen rugpijn maar ik kreeg medicatie afhankelijke hoofdpijn. Onder begeleiding van een arts en psycholoog van de hoofdpijnpoli in het ziekenhuis ben ik afgekickt.
Dit waren echt heftige weken, maar ik ben blij dat ik er vanaf ben.
Wanneer ik nu pijnstilling nodig heb moet ik wel wat extra slikken omdat het me anders niet voldoende helpt, ik mag er max 9 per dag van de arts. Maar ik moet zeggen dat ik nu erg huiverig ben voor pijnstilling en het amper meer gebruik.
Dit waren echt heftige weken, maar ik ben blij dat ik er vanaf ben.
Wanneer ik nu pijnstilling nodig heb moet ik wel wat extra slikken omdat het me anders niet voldoende helpt, ik mag er max 9 per dag van de arts. Maar ik moet zeggen dat ik nu erg huiverig ben voor pijnstilling en het amper meer gebruik.
Saga- Prater
- Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb man de tweede link laten lezen van Artemis. Ik zei tegen hem dat ik dacht dat het wel overeen kwam. Hij zei toen dat hij dat wel zeker wist. Hij erkend dus wel dat het een probleem is. Volgens hem zijn het er zelfs nog meer dan 50 per week.
Hij wilde alleen nog geen afspraak maken bij de HA. Hij ziet het niet zitten om ermee te stoppen nu de baby er aan komt. Mijn reactie was dat er altijd wel iets is. Maar aan de andere kant snap ik het wel.
Hij zegt dat hij het nu eerst zelf een beetje af gaat bouwen. We hebben afgesproken dat hij er voorlopig max 6 per dag mag.
Ik heb man de tweede link laten lezen van Artemis. Ik zei tegen hem dat ik dacht dat het wel overeen kwam. Hij zei toen dat hij dat wel zeker wist. Hij erkend dus wel dat het een probleem is. Volgens hem zijn het er zelfs nog meer dan 50 per week.
Hij wilde alleen nog geen afspraak maken bij de HA. Hij ziet het niet zitten om ermee te stoppen nu de baby er aan komt. Mijn reactie was dat er altijd wel iets is. Maar aan de andere kant snap ik het wel.
Hij zegt dat hij het nu eerst zelf een beetje af gaat bouwen. We hebben afgesproken dat hij er voorlopig max 6 per dag mag.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Met een paracetamol verslaving is het beter om samen met een arts cold-turkey af te kicken
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» paracetamol
» Paracetamol oplossen.
» Paracetamol geven?
» Iedere dag vlees?
» Veel te veel gegeten..
» Paracetamol oplossen.
» Paracetamol geven?