Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iedere dag vlees?

+24
Printje
Rouxxxe
Springflower
Mint
Ella
_Lacey_
Slakje
Bacio
Lot
Rovine
Shisha
sanne-84
Zonnetje
Mizz_S
litllejoy
Penny Blossom
minoessepoes
loura
Rush
Marin
Lonely Goatherd
Jeanette
Jezzie
kajaka88
28 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Iedere dag vlees?

Bericht  loura do 22 nov 2012 - 22:55

Ik zit net koffietijd te kijken en daar hebben ze het over flexitarier zijn. Dat is dus iemand dus wel vlees eet maar niet iedere dag. Dus ongeveer 3 a 4 keer in de week vlees eet. Ik zelf vind 3 a 4 keer in de week vlees eten al erg veel. Ik ben zelf niet echt een vleeseter en ik vind het ook helemaal niet nodig om zo vaak vlees te eten aangezien er zo ontzettend veel andere lekkere dingen te eten zijn. Ik kan me haast niet voorstellen dat er mensen zijn die iedere dag vlees eten. Mijn vraag is nu voor jullie, hoe vaak eten jullie vlees? En wat voor vlees eten jullie dan?
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Lonely Goatherd do 22 nov 2012 - 23:00

Meestal eten we toch wel zes dagen per week vlees. En wat eten we.. kipfilet, gehakt, saucijsjes, slavinken, hamburgers, verschillende soorten stoofvlees, biefstuk, entrecote, rookworst, koteletten, varkenshaas, spekjes, hamblokjes... Alles biologisch overigens.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  loura do 22 nov 2012 - 23:03

En hebben jullie dan nooit trek in vis?
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Rush do 22 nov 2012 - 23:04

Ja wij eten iedere dag vlees, soms vis, maar daar is m`n vriend niet zo gek op.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  kajaka88 do 22 nov 2012 - 23:05

Ja wij eten eigenlijk elke dag wel vlees/kip. In al het eten wat ik maak zit wel vlees verwerkt. Voorbeeldje van deze week: Maandag hadden we gehaktbal, dinsdag ovenpasta zaten hamblokjes in, woensdag chicken tonight dus kip, donderdag bami zat varkenslappen in, vandaag eten we aardappeltjes met ook iets van vlees/kip al weet ik nog niet wat. Ik ben ook echt gek op vlees. Op mijn brood heb ik ook meestal wel iets van vleeswaren..
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Lonely Goatherd do 22 nov 2012 - 23:06

loura schreef:En hebben jullie dan nooit trek in vis?
Ik niet, vind het in het beste geval niet zo veel aan en in het slechtste geval gewoon vies. We eten denk ik eens per twee weken iets van witvis. Mijn man haalt af en toe haring voor zichzelf.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Marin do 22 nov 2012 - 23:13

Ik heb een hele tijd maar af en toe vlees gegeten, meer vanuit financiele overwegingen. Maar de laatste maanden eten we met name koolhydraatarm, dus dan heb je vlees wel nodig. Komt meestal neer op een stuk vlees (of vis) met twee soorten groenten.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Jezzie do 22 nov 2012 - 23:17

Rush schreef:Ja wij eten iedere dag vlees, soms vis, maar daar is m`n vriend niet zo gek op.

Hier het zelfde.
Soms haal ik vis voor mezelf en wat anders voor mijn vriend.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Jeanette do 22 nov 2012 - 23:18

Ik eet iedere dag vlees. Ik mis iets bij mijn eten als er geen vlees bij zit haha. Ik lust trouwens geen vis, dus dat eet ik ook nooit.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Rush do 22 nov 2012 - 23:19

Jezzie89 schreef:
Rush schreef:Ja wij eten iedere dag vlees, soms vis, maar daar is m`n vriend niet zo gek op.

Hier het zelfde.
Soms haal ik vis voor mezelf en wat anders voor mijn vriend.
Als m`n vriend er niet is eet ik altijd vis of pasta met champignons haha, dat lust hij beide niet. Laughing

Ik kan echt genieten van een goed stuk zalm, hmm!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 23:21

Wij eten ook iedere dag vlees.
Vis eet ik als ik alleen thuis ben, vriend vind dat echt niet lekker. (Champignons trouwens ook niet Rush :P )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  loura do 22 nov 2012 - 23:30

Nooit vegetarisch? Ik eet eigenlijk best vaak vegetarische gerechten en dan mis ik zelf nooit vlees. Ik vind trouwens die vleesvervangers van tegenwoordig erg goed.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Lonely Goatherd do 22 nov 2012 - 23:31

We eten ongeveer eens per week vegetarisch, maar dan wel zonder vleesvervangers.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Marin do 22 nov 2012 - 23:34

loura schreef:Nooit vegetarisch? Ik eet eigenlijk best vaak vegetarische gerechten en dan mis ik zelf nooit vlees. Ik vind trouwens die vleesvervangers van tegenwoordig erg goed.

Ik kook best wel eens vegetarisch, maar als ik dat dan doe, ga ik het niet vervangen met vleesvervangers. Dan kies ik gewoon een recept uit waar vlees niet persé bij hoeft, in een salade of groentecurry ofzo. Dan mis ik het niet. Zodra ik het zou moeten vervangen, zou ik wel echt vlees kopen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Rush do 22 nov 2012 - 23:36

loura schreef:Nooit vegetarisch? Ik eet eigenlijk best vaak vegetarische gerechten en dan mis ik zelf nooit vlees. Ik vind trouwens die vleesvervangers van tegenwoordig erg goed.
Nee wij eten nooit vegetarisch, daar kan ik bij m`n vriend echt niet mee aan komen haha. Het komt in mezelf ook niet op trouwens. Ben gek op vlees.


Laatst aangepast door Rush op do 22 nov 2012 - 23:36; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  loura do 22 nov 2012 - 23:36

Dat doe ik ook niet hoor, ik gebruik alleen vlees vervangers als ik bijvoorbeeld een receptje maak waar spek in moet. Varken eet ik namelijk niet.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  minoessepoes do 22 nov 2012 - 23:55

Wij eten meestal 5 dagen in de week vlees, 1 dag in de week vis en 1 dag in de week vegetarisch. Het kan weleens wat verschillen, maar dat is een beetje mijn richtlijn.

Ik ben geen hele grote vis eter, maar vind witvis en een moot tonijn wel heel lekker ( tonijn uit een blikje vind ik dan weer heel vies), daarnaast is mijn vriend gek op garnalen, ik lust ze ook best, dus die eten we ook geregeld. Zalm zijn we beide niet dol op.

Mijn vriend wil trouwens ook geen vleesvervangers eten, dat vind hij maar niks. Maar als ik een kaasfondue maak, een lekkere soep (uiensoep bijvoorbeeld), of een lasagne zonder vlees dan vind het het prima. Vaak heeft hij dan niet eens door dat we geen vlees gegeten hebben.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Penny Blossom do 22 nov 2012 - 23:57

Wij eten iedere dag vlees/vis/kip. Een vega-dag hebben we thuis nooit. Mijn vriend is ook niet te spreken over vleesvervangers, dus die eten we thuis ook niet.

Op het werk hebben we regelmatig een vega-dag en/of eet ik vleesvervangers. Mij maakt het niet veel uit. Wel vind ik echt vlees lekkerder.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Gast vr 23 nov 2012 - 0:06

Wij eten ook iedere dag vlees (maar geen varkensvlees of vet vlees.. Puur om dat ik dat te vet vind) en 1x per week vis. Mijn vriend vind zonder vlees de maaltijd niet af en ik eigenlijk ook niet Iedere dag vlees? 253468018 (maar ben er wel minder stellig in).

Daarnaast wil ik voldoende eiwitten binnen krijgen en grote hoeveelheden zitten meestal toch in vlees. Ik ben trouwens niet gevarieerd met vlees.

Per week is het ongeveer:

0.5kg kipblokjes (voor in een curry)
1 kg gehakt (daar eten we dan 3x van.. een keer mexicaans, een keer pasta en een keer een ovenschotel)
Zalm (meestal als vis)
Biefstuk (meestal met frietjes en wortelen I love you haha.. dat vind ik een lekkere combinatie)
En die laatste dag meestal kip of gehakt.



Wij eten trouwens ook nooit soep/brood als avondmaaltijd. Dat vind mijn vriend ook al niets haha. Hij wilt altijd iets wat goed vult na een werkdag (en dan kom ik weer op mijn geliefde eiwitten die daar voor zorgen).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Gast vr 23 nov 2012 - 0:46

Wij eten ook vrijwel elke dag vlees of vis en dan vooral gehakt en kip, omdat dat zo'n beetje het enige is wat betaalbaar is. Soms iets van varkensvlees of biefstuk en ongeveer 1 keer in de week vis. Heel soms eten we vegetarisch, maar niet zo vaak eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  litllejoy vr 23 nov 2012 - 0:50

Wij eten gemiddeld 5 dagen in de week vlees en de andere 2 dagen vis, ei of een andere vervanger voor vlees.

Kwa vlees eten we heel verschillend. Kip en rund wel het meest. In principe eet ik geen varken, maar af en toe reepjes spek, bacon of ham door de pasta doe ik wel.
Toevallig zat ik laatste wel te denken om weer eens een keertje schnitzel of spareribs te eten.
Verder eet ik veel kip (kipfilet/kipkrokantschnitzel/kipcordonblue (hier haal ik de ham uit Wink ) of rund (gehakt/ hamburger/ rundervink/ runderworst/ etc.)

De andere dagen probeer ik veel vis te eten.
Ik eet bijna alles wel kwa vis, maar wat ik regelmatig eet is zalm, kabeljauw, pangasius, tilapia, garnalan/ scampi's/ tijgergarnalen of forel/ regenboogforel.

Als ik geen vis of vlees eet dan maak ik meestal iets met ei of eet ik bijvoorbeeld uiensoep of een andere soep zonder vlees.
Vleesvervangers eet ik zelden, al heb ik laatst wel zo'n vleesvervanger met kaas gegeten en die vond ik wel heel lekker.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Mizz_S vr 23 nov 2012 - 2:28

Meestal eten we ongeveer 4 keer per week vlees of vis, en de rest vegetarisch. Dan eten we of een vleesvervanger of gewoon geen vlees/vis door een gerecht. Ik ben geen grote vleeseter en ik vind veel vlees ook niet lekker, dus zo vind ik t wel prima. Ik eet ook vrijwel nooit vleeswaren op brood. Mijn man eet wel wat meer vlees dan ik, hij eet wel veel vleeswaren op brood, en ik eet twee dagen per week op t werk, en 1 van beide keren eet hij vaak iets van vlees wat ik niet lust.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Zonnetje vr 23 nov 2012 - 3:17

Ik eet 5-6 dagen per week vlees, mijn vriend 7 dagen, want hij houdt van vlees en niet van vis of vleesvervangers. Ik eet regelmatig alleen, dan eet ik eigenlijk altijd vis, een omelet, een vegetarisch gerecht of een vleesvervanger. Soms bak ik voor mijn vriend een stuk vlees en voor mezelf vis, een omelet of een vleesvervanger.

We eten veel verschillende soorten vlees: van kip tot gehakt, biefstuk, hamblokjes, spekjes, varkensfiletlapjes, tartaartjes, chorizoworst tot rookworst.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  sanne-84 vr 23 nov 2012 - 3:53

Ik denk dat de enige keer is dat mn man geen vlees eet is als we een soepje met brood eten, en dat komt 1x per paar maanden voor denk ik. Hoewel ik me nu bedenk dater soms ook wel eens gehaktballetjes in kunnen zitten..
En in een quiche zitten bij ons hamblokjes.
Verder kan ik zo niks bedenken zonder vlees.. Ik wil nog wel eens vis pakken (net wanneer het uitkomt, 1x per 3 weken) maar pak dan voor mn man vlees.


Vlees is niet heel varierend. Als het ergens doorheen gaat is het vaak gehakt of kip. Langs de aardappelen en groenten wisselt het, maar vaak geen varken.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Shisha vr 23 nov 2012 - 3:59

Wij eten denk ik zo'n 3x per week vlees. Ik probeer 2x per week vis te eten en gelukkig gaat mijn man het steeds lekkerder vinden. Daarnaast heb ik ook een aantal dingen die we dan zonder vlees eten. Daar gebruik ik dan geen vervangers voor maar het zijn vaak gerechten waar ik dan ei in verwerk. En extra groente.
Qua vlees eten we geen varkensvlees.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Iedere dag vlees? Empty Re: Iedere dag vlees?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum